hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

bemondás

A NÉPSZABADSÁG-NAP lezárásaként: ha annyian előfizettek volna rá, ahányan most tiltakoznak, nem alakult volna ki ez a helyzet. (2016-10-08)

INTERNET Az interneten a végén minden megsemmisül, vagy legalábbis elérhetetlenné válik, amint nincs áram, vagy a rendszergazda beint. Mindig csodálkozom, mikor a neten éjjel-nappal lógók ezt nem látják át. (2016-10-09)

TRAFFIPAX-ÁTVERŐ PÓLÓ Már megrendelhető a traffipax-átverő póló – olvasom a neten. Nos, ennek a találékonyságnak egészen az első ütközésig tart az érvényessége. Aztán jön a pofára esés. (2016-04-08)

FRÖCSÖGŐ KOMMENTELŐK Nemes Jeles László, a Saul fia rendezője szerint a fröcsögő kommentelőkkel foglalkozni olyan, mintha felvennénk egy hangversenyt, összevágnánk belőle a köhögéseket, és azt hallgatnánk. (2016-01-15)

SAUL FIA – Wow! De Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől inkább illett volna egy Hűha! Hogy a kákán is? Nem. Egyébként a film valóban korszakos. (2016-01-11)

KÖZMUNKA Hiába a három gyerek, a közmunkát nem tekintik munkaviszonynak az otthonteremtési támogatás odaítélésekor. Bezzeg, amikor kozmetikázzák a foglalkoztatási statisztikákat… (2016-01-05)

MALAC A JÉGEN Azért tűnik úgy, hogy Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen, mert a hasznos idióták kezdenek többségbe jutni az európai elitben – fejtette ki Kövér László, az Echo TV Mélymagyar című műsorában. (2016-01-01)

MINDEN FÖLÖSLEGES „Hiszen valójában minden fölösleges, az írás is, az élet is. Mindkettő valami metafizikai többletre utal, valami luxusra, erőfölöslegre, gazdagságra, amely nem győz gyönyörködni a saját fölösleges pompájában”. (Kertész Imre)

HALAK Sajtóhír: "A Magyar Nemzeti Bank bekebelezheti a budapesti Bálna épületét". Aha! A nagy hal megeszi a kis halat... (KDL 2015-11-30)

POPULIZMUS Átlagosan 12 százalékkal nőtt Hollande népszerűsége, mert a francia közvéleménynek (ugyanúgy, mint a magyarnak - teszem hozzá) bejön a kormányfő kőkemény hadvezéri retorikája. (Kemény hadvezér a Pudingból, Népszabadság, 2015-11-27)

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  4. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  9. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  10. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  11. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  12. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  13. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  14. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39
  15. Menekültügy: Orbán Viktor hibázott 2015. augusztus 22. 21:04
  16. Túlélni az emigráns áradatot! 2016. január 30. 01:47

öt legfrissebb

Ukrán tankok araszolnak az orosz határ felé

2014.03.26. 16:53 | Kabai Domokos Lajos | 164 komment

Címkék: USA Európai Unió Oroszország Ukrajna Putyin Krím banderista újnáci Jaros

Egyre kevésbé lehet megállítani az ukrán ultra nacionalistákat abban, hogy lángba-vérbe borítsák Európa keleti és nyugati felének ütközőzónáját. Céljuk, hogy ukranizálják az oroszokat, vagy ha ez nem megy, akkor erőszakkal űzzék el őket az egy nép, egy ország hitleri jelmondata jegyében.

Ukrajna - tankok.jpegNyugatról Ukrajna keleti területei felé araszoló nehéz harckocsi-konvojokat mutatott március 25-én éjszaka az orosz állami televízió. Amit maguk mögött hagynak – legalábbis a tévéadásban látottak alapján – banderista újnáci fiatalok fáklyás felvonulása Lvov (Lviv, Lemberg) utcáin; a járókelők piros színű dzsekijét, a görög-katolikustól eltérő felekezetek épületeit fekete festékkel bespréző, álarcos suhancok; reménytelenül megnyilatkozó orosz értelmiségiek, akik szülőföldjüknek tekintik Galíciát, de egyre kevésbé látnak perspektívát ott, ahol már ma sincs orosz anyanyelvű gyerekek számára óvoda. A tankok – a fasiszta elveket valló Pravij szektor által ellenőrzött Nemzeti Gárda fegyvereseivel – oda tartanak, ahol vagy 8 millió orosz él. Egyelőre Ukrajna határain belül. Céljuk, hogy ukranizálják az oroszokat, vagy ha ez nem megy, akkor erőszakkal űzzék el őket az egy nép, egy ország – Dmitro Jaros esetleges államfői székbe segítése után – egy vezér jelszó jegyében.

Látott és hallott már ilyet a világ! Csak akkor – 1938-ban – nem az ukránt akarta kizárólagossá tenni egy führer az éppen Ausztriával gyarapított birodalmában, hanem a németet.

Az orosz tévévita résztvevői nem értik, hogy miért csak számukra szembetűnő ez a párhuzamosság. Nem értik, miért nem érzékelik a nyugati országokban, hogy az EU és az USA által támogatott puccsisták – immár komoly fegyverek birtokában – lassan kényszerpályára terelik az eseményeket. Azt gondolják, egyre kevésbé lehet megállítani őket abban, hogy lángba-vérbe borítsák Európa keleti és nyugati felének ütközőzónáját. Az orosz médiában megszólalók túlnyomóan értetlenül beszélnek arról, miért fognak össze az ukrán fasisztákkal az amerikaiak, akik máskor oly kényesek arra, hogy a demokrácia és az emberi szabadságjogok élharcosainak tekintsék őket. Miért támogatnak egy olyan hatalmat a szólásszabadság állítólagos letéteményesei, amely blokkolja az orosz nyelvű internetes újságokat és előírja, hogy az ukrajnai kábelszolgáltatóknak ki kell venniük kínálatukból az orosz állami televízió adásait abban az országban, ahol még az ukránok egy része is csupán oroszul beszél.

Iván azt sem tudja hova tenni, miért vergődik béna kacsaként az Európai Unió, amely jó ideje haszonélvezője a kölcsönösen előnyös EU–orosz gazdasági kapcsolatoknak. (Szankciók ide, Obama amerikai elnök brüsszeli nyomásgyakorlása oda, a német Siemens vezetői épp ma találkoztak Putyinnal, hogy megerősítsék: továbbra is üzletelni akarnak Oroszországgal.) Nem fér Iván fejébe az sem, miért nem látják az EU vezetői, mekkora kockázattal járhat, hogy olyanok diktálnak az ukrán parlamentben és a kormányban, akik nyíltan vallják magukat a II. világháborús galíciai pogromok utódainak.

Ebben a helyzetben az átlag orosz eleve rossz szemmel nézi, hogy a puccsal hatalomra került ukrán kormány külügyminiszterével egyáltalán szóba áll Lavrov, az orosz diplomácia vezetője. Azért nem helyesli ezt, mert szerinte az ukránok ereje legfeljebb két dologhoz elég: polgárháború kirobbantásához, illetve a négy ukrajnai atomerőmű fölötti ellenőrzés megszerzésével, az atomkatasztrófával való zsaroláshoz. Arra bizonyosan nem futná az ukránok gazdasági és katonai erejéből, hogy eredményesen vegyék fel a harcot a határ másik oldalán nagy erőkkel felvonult orosz hadsereggel, de arra igen, hogy provokáció gyanánt vérfürdőt rendezzenek az ukrajnai oroszok körében, s ezzel esetleg beavatkozásra késztessék Moszkva haderejét. Ha ez - Isten ments! - bekövetkezne, akkor aztán tényleg a vádlottak padjára lehetne állítani Oroszországot!

A nyugati, benne a magyar média szinte egyáltalán nem ad hírt az ilyen polémiákról. Arról sem igen beszél, hogy az eseményekkel való sodródásoknak, a tehetetlenségeknek, az amerikai gazdasági érdekek által mozgatott világpolitikai cselszövéseknek ebben a kavalkádjában Ukrajna délkeleti városaiban már létrejöttek az orosz önvédelmi egységek. A térségben egyre magasabbra csapnak az ukrán banderista banditák garázdálkodásaitól való félelemből és a krími népszavazás lelkesítő erejéből táplálkozó indulatok. Ahogyan Kemény László professzor írja: „Ez a polgárháború kiéleződését és elmérgesedését jelentheti.”

A nyugati média informáltságából, beállítódásából csupán arra futja, hogy Putyin elnököt és Oroszországot mumusnak mutassa be. Ennek érdekében aránytalanul bő teret szentel az ottani ellenzéki megmozdulásoknak, ám ezzel félrevezeti a nyugati közvéleményt. Valójában az a helyzet, hogy ha a következő vasárnap kellene szavazni, Vlagyimir Putyin az oroszországi választók 64 százalékának támogatására számíthatna. Az Izvesztyija című lapban március 26-án közzétett közvélemény-kutatások adatai azt mutatják, hogy az államfő támogatottsága hétről-hétre növekszik. Amíg 2013-ban 45-47 százalék között alakult a Putyint támogatók aránya, március 2-án 48, március 9-én 53, március 16-án 60 százalékot kapott volna egy esetleges választáson.

Az Összoroszországi Közvélemény-kutató Központ vizsgálata szerint az elnök támogatottságának növekedésében a bonyolult ukrajnai helyzet kezelésében nyújtott teljesítménynek, ezen belül mindenekelőtt a Krím Oroszországba való visszafogadásának volt a legnagyobb szerepe. A reprezentatív kutatás részeként megkérdezett 3000 személy 63 százaléka ezeket tekintette az utóbbi időszak legjelentősebb eseményének az orosz sportolóknak a paraolimpiai játékokon való sikeres szereplése mellett. Az oroszországi választók 75,7 százaléka értett egyet Putyin intézkedéseivel, ami az év elejének adatához képest 15,1 százalékos növekedést jelent.

Mindez azt jelzi, hogy egymással ellentétes irányban zajlik a közvélemény formálása a nyugati világban és Oroszországban. Amíg Nyugaton és Ukrajnában azon dolgoznak, hogy Putyin és Oroszország ellen hangolják az embereket, Oroszországban olyan sikerpropaganda folyik, amely a nemzeti büszkeségre épít. Mindez pedig idővel alapot teremthet ahhoz, hogy a két hatalmi tényező egyre inkább szemben álló félként értelmezze önmagát, s mint ilyen, tovább szítsa a tömegek indulatát a másik ellen arra az időre, amikor elérkezettnek látja, hogy végzetes irányba terelje, egymás ellen sorakoztassa fel a propagandaszólamokkal elkábított tömegeket. Mindenkinek jobb lenne, ha még most fékezne minden érintett fél ezen a végzetes úton!

#

A Bekiáltás blogban 2014-ben Ukrajnával és Oroszországgal kapcsolatban megjelent bejegyzések listája:

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr805880021

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ukrán tankok araszolnak az orosz határ felé 2014.03.27. 13:52:01

A nyugati média informáltságából, beállítódásából csupán arra futja, hogy Putyin elnököt és Oroszországot mumusnak mutassa be.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

mikka 2014.03.27. 11:28:31

Érdemes megnézni a mai nyomtatott sajtó címlapokat. Ámerika palagázzal teszi függetlenné Európát az oroszoktól :) Hát nem érdekes.. Véletlenűl sincs biznisz a kérdésben.. Véletlenül sem kreálunk egy válságot üzleti okok miatt..Az EU véletlenül sem fog úgy határozni hogy az atlanti kapcsolatok érdekében inkább amerikai palagázt fog vásárolni az orosz gáz helyett..és az amerikaiak véletlenül sem járnak majd jól ezzel az üzlettel.. Egy büdös fillért nem fognak keresni, csak nagyon aggódnak Európa miatt.. Aha..

Húsleves 2014.03.27. 11:33:12

@grani:
Csak azért, mert ott éltél, ne formálj jogot arra, hogy jobban tudd, mint egy liberális! :)

ColdWellEr 2014.03.27. 11:39:51

Elég sok a fekete-fehér meglátás. Az ukránokat sem kell félteni az ukranizálás terén. De ha az ember az arányokat nézi, a probléma elég gyorsan objektivizálható. Mióta van a Krímnek akkora "önvédelmi" ereje (azonosító nélkül, símaszkkal), hogy az egész ukrán hadsereget kiszorítsa? Mióta nyomnak ott orosz rendszámokat (ti. a katonai kocsikra)? Az a baj, hogy ha még igaza is lenne Valógya bácsinak, a sok hazugság elveszi a hitelét teljesen. Persze, lezárjuk a kikötőt, de ha a hajók nem húznak el, akkor sajnos el kell foglaljuk, szelávi.

Amit a dologgal kapcsolatban nem értek, hogy az itthoni pár éve még lelkesen mocskoskommunistázó-ruszkikhazázó nemzeti brigád szinte a Führer paksi bizniszét követő első csettintésre lett Putyin bá leglelkesebb támogatója. Pontosan annak tapsol, amit 56 kapcsán elítél. Lehet bármelyiket szeretni, csak ne egyszer ezt, egyszer azt, ahogy a Kedves Vezető parancsolja, mert annak tényleg birkanyáj szaga van.

Mielőtt még a Kárpátalja visszafoglalására induló, málhazsákba már előre csomagoló derék hazafiak ukrán nácinak bélyegeznének, elmondom, hogy a természet rendje valóban az lenne, ha a keleti szlávok békében és harmóniában együtt tudnának élni, és együtt csinálnák meg a maguk szövetségét. De akkor most itt referálnék petraeus 5-ös pontjára, hogy ezt (ha már az oroszok nyomják ennyire) miért nem lehet normálisan, a szinergiák előtérbe helyezésével, nem pedig folyton csak a Gazprommal, meg a T-72-esekkel fenyegetőzve? Jugoszlávia 2: kik a szerbek legközelebbi rokonai, ha nem a horvátok? Mégis halomra lőtték egymást, mert a horvátoknak elege lett, hogy a szerbek azt gondolták, hogy egy 6 népből álló országban, hogy majd ők egyedül lesznek górék. A Szovjetunióban (a gyakorlati megvalósulást most egy kicsit félretéve) még legalább volt egy eszme, amire fel lehetett fűzni a történetet, de kérdem én hogy az hol perspektíva egy ukrán parasztnak, hogy figyu, csatlakozz már a nagy nemzeti Oroszországhoz, mert nekünk kellenének a régi határaink?

Globetrotter2014 2014.03.27. 11:42:59

@grani: nem volt hivatalos államnyelv, de a wiki szerint hivatalos államigazgatási nyelvként a 70es -80as években az oroszt erőltették.

Ilyesmit észt ismerőseim meséltek, és elég érdekesen néztek a nyelvükért tüntető amúgy beletelepedő ex-szovjet oroszokra, miközben ők a saját országukban kénytelenek voltak kötelezően oroszt tanulni és használni...

Conchobar 2014.03.27. 11:45:35

@ColdWellEr: "miért nem lehet normálisan, a szinergiák előtérbe helyezésével, nem pedig folyton csak a Gazprommal, meg a T-72-esekkel fenyegetőzve" - Azért nagy kár, hogy nem bír fölmerülni a kérdés: az oroszok ijesztgetnek bennünket orosz tankokkal meg gázhiánnyal, vagy valaki más

grani 2014.03.27. 11:46:05

@Húsleves: Dehogy merek én ilyet tenni!!!! Egy liberális már per definició alapból mindent jobban tud és mindenhez jobban ért. Értem én ezt és szépen meghunyászkodom. :)

grani 2014.03.27. 11:49:56

@ZF2: Az oroszt, nevetni fogsz, kevesebb óraszámba tanultuk, mint ti MO-n :) Igaz, oroszul még annyira se tudtam, mint a MO-i magyarok. Én szövetségi egyetemre jártam, ott oroszul kellett tudni, mert az előadások orosz nyelven voltak. Alig értettem valamit az első fél évben.
A köztársasági egyetemeke, pld. az ungvári egyetemen, az előadások ukránul voltak.
Nem nagyon érdekel, mint mondanak az észt barátaid. Én jártam udvarolni Tartuba. Hát nagyon kellett erőlködni, hogy találjak valakit, aki oroszul is tudott rendesen. Kb. úgy álltak az orosszal, mint a magyarok most az angollal.
De kár ezen vitatkozni, mert egy liberális mindent jobban tud.

Globetrotter2014 2014.03.27. 11:56:54

@grani: szal aki nem nyalja a ruszkik seggét az máris liberális? Érdekes felfogás....

ColdWellEr 2014.03.27. 11:56:54

@Conchobar: Akkor fölteszem: ki ijeszteget? A válasz: senki, ez ugyanis többé nem ijesztegetés. A tankok már ott vannak. Pont. A határ már nem Kercsnél, hanem Perekopnál van. Az ijesztegetés trágya maximum annyi lehet már csak: mennek-e még tovább, vagy sem.

Tagadhatatlan persze a Nyugat töketlensége is a témában. Vóva bácsi tényleg beszarhat tőle, ha a 20. csinovnyikja nem utazhat Barcelonába nyaralni, vagy pár millióját befagyasztják. Röhög egy jót, és joggal. Attól, hogy Brüsszel nem ismeri el, attól a Krím praktikusan máris rohadtul Oroszország, bármennyire is jogtalan ez. Tutyimutyi el nem ismergetésekkel ez ugyanúgy nem fog visszarendeződni, mint ahogyan Kisinyov egy árva vakkantása sem hallatszik el Tiraszpolba már több mint 20 éve.

Conchobar 2014.03.27. 11:57:12

@ColdWellEr: "de kérdem én hogy az hol perspektíva egy ukrán parasztnak, hogy figyu, csatlakozz már a nagy nemzeti Oroszországhoz" - Vegyük már észre: nem az ukrán parasztnak van feltéve ez a kérdés, de még csak nem is az ukrajnai orosz parasztnak. Hanem nekünk. Bennünket ijesztgetnek avval, hogy keleten meghízik a medve, és aztán majd bennünket is agyonnyom. Érdekes, a finnek nem féltek a nagy medvétől. Igaz, ők nem is hergelik a medvét (a csillagos-sávososok féle történő tetszeni-akarásból)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.27. 11:57:55

@ZF2:

Ha karriert akartál, kellett az orosz.

De pl. Ukrajnában simán járhattál ukrán tannyelvű iskolába, ahol 2 tárgy - orosz nyelv és orosz irodalom - kivételével minden tárgy ukránul volt.

Conchobar 2014.03.27. 12:00:42

@ColdWellEr: "Akkor fölteszem: ki ijeszteget? A válasz: senki, ez ugyanis többé nem ijesztegetés. A tankok már ott vannak. Pont. A határ már nem Kercsnél, hanem Perekopnál van. Az ijesztegetés trágya maximum annyi lehet már csak: mennek-e még tovább, vagy sem" - Ja. Ez már nem ijesztgetés, ez már a félelmetes valóság, hiszen Perekopnál már Magyarország kezdődik

grani 2014.03.27. 12:06:59

@ZF2: Nem, de aki az USA seggét nyalja, az tuti liberális :D

Globetrotter2014 2014.03.27. 12:08:42

@maxval a gondolkodó birca: vagyis ha bele akartál szólni az ország ügyeibe akkor kellett az orosz. Te mit szóltál volna egy ilyen rendszerhez itthon?

Simán tudsz érettségizni vagy diplomát szerezni, meg a boltban vásárolni. Csak a diplomaavatón már oroszul szólalnak fel...

Globetrotter2014 2014.03.27. 12:09:41

@grani: bocsi, akkor azért (szerencsére) elég sok liberális van mifelénk...

ColdWellEr 2014.03.27. 12:10:12

@Conchobar: Az embernek ki kell nyitnia a szemét, és megnéznie, mi történik előtte. A Krímet agyonnyomta. Ezt lehet meg nem történtnek nyilvánítani, de az hazugság.

A medve nem játék, ezt tudjuk. A Szaakasvili elég hülye volt azért, amit csinált, el is porolták a fenekét rendesen. Ezért mondom, hogy történelmileg és geopolitikailag Ukrajna nem a hagyományos irányba orientálódik. Ott ugyanis most csak olcsó gázt tudnak ígérni, meg piacot a csokinak. Normális mentalitást ott nem fognak látni, kérdés, hogy ők maguk mennyire lennének érettek arra.

grani 2014.03.27. 12:11:35

@ColdWellEr: Ezt bírom. Jogtalan. De hogy kétmillió orosz nem akar Európa legcsóróbb országában élni és ezt ki is meri nyilvánítani, az ugye a demokratákat nem érdekli. Jól meg kell őket bombázni, halomra gyilkolni, mert hogy merik ők megkérdőjelezni a JOGOT? Ez az amcsi tempó.
Persze, egy liberálisnak mindig igaza van :)

ColdWellEr 2014.03.27. 12:15:45

@Conchobar: Ezt vagy nem értem, vagy egy rettentő egysíkú megjegyzés. Jóhiszeműségre alapozva maradjunk az első variációnál. Minden esetre, ha a hadjárat folytatódik, ott már nem lehet elég a propagandának azzal érvelni, hogy 60 éve kölcsönadtuk játszásiból, de most már azér kellene a homokozólapát.

grani 2014.03.27. 12:19:12

@ZF2: A diploma avatón olyan nyelven szólaltak fel, amilyen nyelven az oktatás ment, vagy amilyen nyelven megértették egymást.
Persze, az egynyelvű belmagyaroknak ezt nehéz megérteni. Soha semmi hátrány nem ért a SZU-ban azért, mert magyar voltam. Ukrajnában igen. Ukrajna egy nacionalista ország az ukrán állam nacionalista, elnyomó politikát folytatott és folytat a mai napig.
Persze a balliberálisok ezt is másként tudják :)

Conchobar 2014.03.27. 12:25:06

@ColdWellEr: "Az embernek ki kell nyitnia a szemét, és megnéznie, mi történik előtte. A Krímet agyonnyomta. Ezt lehet meg nem történtnek nyilvánítani, de az hazugság" - Agyonnyomta a Krímet, ugye? Pedig milyen nagyon tiltakoztak az Oroszországhoz való tartozás ellen a krímiek, és most mennyire fájhat nekik az agyonnyomás. Vagy ők nem a krímiek, hanem a washingtoniak?

Conchobar 2014.03.27. 12:35:01

@grani: "De hogy kétmillió orosz nem akar Európa legcsóróbb országában élni és ezt ki is meri nyilvánítani, az ugye a demokratákat nem érdekli. Jól meg kell őket bombázni, halomra gyilkolni, mert hogy merik ők megkérdőjelezni a JOGOT?" - Ez a fajta mentalitás örök. Például az 1800-as években a francia-osztrák háború következményeként Napóleon megjelent a Balkánon és a Török Birodalom erjedésnek indult. Mégis 100 év kellett ahhoz, hogy a balkáni népek felszabaduljanak a török uralom alól. Hogy miért, azért mert úgy alakult, hogy az oroszok (meg az osztrákok) bujtogatták a török ellen a balkáni népeket, a qrva demokratikus nyugatiak meg védték a török birodalom egységét (pl. San Stafanoi béke - Berlini kongresszus). Napjainkban a medve megint a népek szabadsága és önrendelkezése mellett áll ki, a qrva demokratikus nyugatiak meg ez ellen (védik Ukrajna területi egségét)

chepunk 2014.03.27. 12:44:16

@maxval a gondolkodó birca:

Az ilyenek még a legutóbbi időkig is bedőltek ennek... Azért írtam, ha nem értetted volna, te is csak akkor jöttél rá amikor máshol megírtam neked... De látszólag nem zavart, hogy hazudtak neked, mégis tovább nyomod a hülyeségeiket...

grani 2014.03.27. 12:46:03

@Conchobar: No, akkoriban még azt se tudták Nyugaton, hogy eszik vagy isszák a demokráciát :) Ott ugyanis kitaláltak egy olyan dolgot, mint az abszolút uralom. "Az Állam én vagyok" ezt egy nagy francia király szavajárása volt akkoriban.
A demokráciázás csak egy ürügy, hogy a befolyásukat terjesszék. Az EU meg egy álca, amely eltakarja, hogy a nyugati országok gyakorlatilag gyarmatosították kelet európa azon részét, amelyik bevette ezt a demokrácia maszlagot. Ahol meg nem jött be, mert nagyon kilógott a lóláb, ott színes, gyümölcsös stb. "forradalmakat" csináltak.
A szószólóik és ügynökeik most is itt vannak. A kedves balliberális blog és kommentáló barátaink személyében.

chepunk 2014.03.27. 12:48:16

@maxval a gondolkodó birca:

"Oroszországban a kommunista párt a legnagyobb ellenzéki párt, 20-25 % körül szokott kapni. Azaz átlag minden negyedik, ötödik orosz kommunista. "

Ennek ellenére bedőlsz annak, hogy ők fognak "felszabadítani" a zsidó diktatúrától! Muhahaha! másoknak meg a nácik elleni hracukról szól a fáma... Kilóg a lóláb ennek ezt, annak azt, hazudják, nem össze-vissza, nagyon is tervszerűen... Csak hányingert keltően!

chepunk 2014.03.27. 12:51:44

@Dövan:

Koszóvónak nem sok köze van a krími megoldáshoz. Ott volt komoly népírtás, békefenntartók (közöttük oroszok!), és nem csatlakozott egy másik államhoz sem. Pláne nem EU vagy NATO tagországhoz... Ráadásul a jugó tákolmány összeomlásánál már jelezták ez irányú szándékaikat is.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.27. 12:52:22

@chepunk:

Zsidó diktatúra? Olyan hol van? Szerintem sehol.

Conchobar 2014.03.27. 12:55:08

@grani: "No, akkoriban még azt se tudták Nyugaton, hogy eszik vagy isszák a demokráciát :) Ott ugyanis kitaláltak egy olyan dolgot, mint az abszolút uralom" - Mikor? A XIX.sz-ban? 1878-ban (ekkor volt a berlini kongreszus)?

chepunk 2014.03.27. 12:56:05

@maxval a gondolkodó birca:

"Nem történt orosz agresszió, ne hidd el a nyugati propagandát. "

Bájos amikor eljátszod mintha most jöttél volna a műgholdról... Hát a jelzés nélküli gépfegyveres zöld emberkéket vajon minek nevezed?

AKik a támaszpont katonái, izé nem is, desszantosok az oroszok védelmében, ja nem is orosz külsős biztonsági őrök, nem is hanem helyiek akik felöltöztek a military boltban... És küldék őket, vagy nem is inkább a krími elnök hívta őket, nem is inkább mégis janukovics hívta őket...

Otromba ruszki hazudozás! Ezután semmit nem lehet, szabad elhinni nekik!

chepunk 2014.03.27. 12:56:57

@maxval a gondolkodó birca:

Kérdezd meg a ruszkik által fizetett Jobbikos kollégáidat...

chepunk 2014.03.27. 12:58:42

@Bernik:

Nagyon jól összefoglaltad!

chepunk 2014.03.27. 13:00:31

@greatwideopen:

"a regionális nyelvek használatot engedélyező nyelvtörvény eltörlése."

Csakhogy ez is hazugság volt! Ráadásul pont az orosz kisebbséget érinti a legkevésbé... (nem sok nyelvi különbség van ugyanis)

chepunk 2014.03.27. 13:04:22

@Conchobar:

"Mi a véleményed Garibaldiról és a 'Risorgimento'-ról?"

És mi a véleményed arról, hogy Moszkva adót fizetett az Arany Hordának? :-)?

Vicces vagy, mért nem több ezer éves történésekkel jössz?

chepunk 2014.03.27. 13:05:49

@maxval a gondolkodó birca:

"Ki vannak vágva a releváns részek, ennyi. " Ja meg egy kicsit összerakva! ja ez téged nem zavar! Hazug világod van!

chepunk 2014.03.27. 13:07:05

@grani:

"ballibcsi ellenzék az "ötödik" hadoszlop szinte minden országban" és vajon hányadik hadoszlop a a puytin és szerelmeseinek köre?

chepunk 2014.03.27. 13:12:13

@mikka:

"Az EU véletlenül sem fog úgy határozni hogy az atlanti kapcsolatok érdekében inkább amerikai palagázt fog vásárolni az orosz gáz helyett."

Nincs akadálya, hogy az oroszok jelentős árleszállítással küzdjenek ez ellen! Másrészt a ruszkik bizonyára jószívűségből adják a gázt mi? Gyakorlatilag a ruszki költségvetés belőlünk él, aztán ránktámadna... Szép kis haver! Mért is csaodálkoznak rajta, hogy még a legközelebbi rokonaik is utálják őket (ukránok...), meg a fél világ, a maroknyi sértődött, deklasszált magyart leszámítva?

chepunk 2014.03.27. 13:15:14

@ColdWellEr:

Korrekt. Valami van a háttérben, az biztos. Számomra is fura a nemzeti jobbosok eme ruszofilsága, és nagyon büdös is egyben! Szvsz ez az egész egy orbitális átverés, a magyar meg imádja már ha jól át van verve, ettől oly népszerű.

ColdWellEr 2014.03.27. 13:15:44

@Conchobar: Az oroszok biztos örülnek most. Aztán majd lehet, rájönnek, hogy csöbörből vödörbe kerültek, de lelkük rajta. Viszont, ha már valódi őslakosok: a tatárok lehet, hogy nem szeretnének megint Üzbegisztánban kikötni, csak, hogy az érme mindkét oldala megvilágításba kerüljön. Ja, és desszertnek csak egy kis színes: a Krími AK területén ugye eddig az ukrán mellett hivatalos nyelv volt az orosz is. Az oroszok közölték, hogy micsoda dolog, na de most majd nyelvszabadság lesz, és az orosz mellett a tatár is hivatalos lesz, nem kell félni. Mindössze az ukránt fogják betiltani. Merthogy ott ugye nem is élnek ukránok.

chepunk 2014.03.27. 13:23:52

@grani:

" De hogy kétmillió orosz nem akar Európa legcsóróbb országában élni és ezt ki is meri nyilvánítani,"

91-ben még ott akart... Másrészt atomhatalmi státuszról való lemondást kaptak a határok elismerése mellé... Ja ez semmi. Másrészt Ukrajna nem EU... Harmadrészt érdekes, hogy ez most jutott eszükbe, idáig hol éltek? Mért nem a ruszki báb janukovics alatt csatolták őket vissza a ruszkikhoz, akár hasonlóan megrendezett (még a fegyveres brigádok sem kellettek volna a biztonság kedvéért ami miatt mindenki aki normális nam tartja törvényesnek ezen népszavazást...) szavazással? Mért nem csinált az orosz barátság évei alatt putyin ukrajnából tejjel-mézzel folyó kánaánt? Mert nem birná az orosz költségvetés (már a krímet is nehezen...), és nem is akarta. Neki pont egy tőle függő bábállamra volt szüksége, ütközőzónára, letojva, hogy nyomorognak-e ott, beleértve a ruszkijait akik most hirtelen lettek csak fontosak...

ColdWellEr 2014.03.27. 13:26:03

@grani: Hát liberálisnak én mondjuk nem nevezném magam. Ebből a szekértábor politizálásból kicsit elegem van, hogy az embereknek semmi önálló gondolatuk nincs, kiraknak maguk elé egy szentképet, és azt mantrázzák, amit az mond. Ha a Führer ma utálja az oroszokat, akkor ruszkik haza, ha holnap lebizniszel velük, akkor éljen Putyin.

Azért nem gondoljuk ugye, hogy a 2 milliós lakosság 100%-a orosz? Vannak ott mások is, akiknek ez annyira nem tetszik. De nem baj, lehet szavazni, addig mi ott állunk néhány csőre töltött Kalával, oszt jó napot. Az ottani NER végül helyenként 123%-os részvételt eredményezett, amit még Kim Dzsong-ün is megirigyelne.

ColdWellEr 2014.03.27. 13:35:43

@chepunk: Csak azt nem értem, ha ennyire szereti az átverést, akkor miért kap vérszemet, mikor közlik vele, hogy át lett verve? Csak nem azért, mert a saját átverésével kapcsolatban is szeretne abban a tudatban maradni, hogy át van verve, és sír ha elveszik ezt a járékát? :D

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.27. 13:40:04

Mi a helyzet a krími tatárokkal, kedves szerző?
Csak hogy lássuk tisztán Oroszország nemzeti önrendelkezés iránti mély(bár meglehetősen újkeletű) elkötelezettségét...

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.27. 13:42:54

@chepunk: Nyilván mindenki tudja, hogy ami most folyik az B-terv.
Az eredeti elképzelés egész Ukrajnát visszaterelte volna az Orosz birodalom ölelő karjaiba. Amint ez megbukott, életbe lépett a B-terv.
Ha nem megy az egész, akkor vigyük amit tudunk...

tobias2 2014.03.27. 13:48:24

Látom, a hozzászólóknak már egész kiválóan megy a "kutyaszerbiázás". Brávó, brávó!

ColdWellEr 2014.03.27. 13:51:11

@Húsleves: Jó," be akarják tiltani", ezt akartam írni. És ezt az ottani min-elnök mondogatta, nem Putyin. De amúgy suttogva jegyezném csak meg, hogy két orosz forrásból beidézni, hogy Putyin mit mondott, engem nem nagyon győz meg, igazából egy lyukas garast nem adnék rá.

Amúgy a realitás talaján maradva, lehet, hogy jogszabályba nem merik majd iktatni, de ha ugyanaz lesz, mint néhol Nyugat-Ukrajnában pepitában, hogy rohadtul megértem, de úgy teszek, mintha nem, vagy jobb esetben a saját nyelven válaszolok, az senki életét nem viszi előrébb.

Minden esetre a sokat idézett párhuzam (Dnyeszter-mellék) esetében be ugyan nem tiltották a moldáv nyelvet, csak annak latin ábécé szerint való írását.

Mesterlövész 2014.03.27. 13:56:58

@mikka: Mondd, megéri neked itt erőlködni, ahelyett, hogy az internacionálét énekelnéd elvbarátaiddal?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.03.27. 13:58:37

@chepunk: "Csakhogy ez is hazugság volt!"

Jó nagy hazugság lehetett, ha Magyarországon miniszterelnüki szinten kellett vele foglalkozni. Orbán is nyilatkozott.

"Ráadásul pont az orosz kisebbséget érinti a legkevésbé... (nem sok nyelvi különbség van ugyanis)"

Hogy a fenébe ne érintené az oroszokat! Az ukrán és orosz más nyelv, ennyierővel a lengyeleknek is mondhatnák, hogy csak beszéljenek oroszul vagy ukránul és hagyják a saját nyelvüket, mert úgy is hasonló a kettő (a három)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.27. 14:00:29

@chepunk:

A krímiek megszervezték magukat a kijevi puccs után, majd kihasználták a zűrzavart az elszakadásra, Mindez a jog maximális betartásával. Hol a gond?

annamanna 2014.03.27. 14:02:38

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): A krími tatárok irtották ki a török háborúk idején a középkori magyar állam lakosságát, úgyhogy csak legyél el- és lekötelezve irántuk, tüntess értük, mert valószínűleg te is azért lakhatsz itt ma, mert az eredeti népességet voltak szívesek meggyilkolni vagy rabszíjon elhurcolni. 1566 után, főleg 1596 és 1599 között tomboltak itt, akkor lett néptelen az Alföld.
"A 15. századtól a török birodalom hűbéresévé teszi a Krími Tatár Kánságot, amelynek lovasai rendszeresen részt vettek a törökök háborúiban kisebb-nagyobb csapatokban. A legszörnyűbb egységei voltak a törököknek, Magyarországon is a legnagyobb pusztításokat ők követték el." hu.wikipedia.org/wiki/Oszm%C3%A1n_hadsereg
"Állandóvá váltak a töröknél sokkal szörnyűbb tatár betörések." hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6r%C3%B6k_h%C3%A1bor%C3%BAk_Magyarorsz%C3%A1gon
Egy külön hsz-ban helytörténeti írásokból idézek, hosszú, nem fér egy hsz-ba.

annamanna 2014.03.27. 14:03:04

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Az 1599. évi tatárdúlás után a környék legnagyobb része lakatlanul marad s az eddigi csapásokat elszenvedett községek végleg elpusztulnak." "Az 1596. évi nagy tatárpusztítás, mely annyi vidékünkbeli helységet semmisített meg, A.- t is végleg eltörli a föld színéről." "De 1566-ban Szulejmán szultán betör János Zsigmond országának megvédelmezésére s egyik vezére, Pertaff vagy Petrav pasa B. ellen vezeti seregét s tatárjai oly kíméletlen pusztítást, rablást és öldöklést visznek véghez, hogy C., D. és E. megyék teljesen pusztává lettek. Egy egykorú régi krónika így emlékszik meg a tatárdúlásról: ...." "A teljesen védtelen falu azonban magát sokáig fenntartani képtelen, még meglevő csekély lakossága is a helységgel együtt elpusztul az 1596. évi tatárdúlás alkalmával.""Különösen az 1599. évi tatárjárás volt a legrettenetesebb. Mai határunkban fekvő községek nagy része akkor semmisült meg. Így elpusztult F. is. "A tatárok első pusztítása G. vár ostromakor 1566. évben H.-t is tönkreteszi, de a megmenekült lakosság újra megűli ősi lakhelyét… 1578. esztendőben – már kiheverte a lakosság a tatárdúlást...1599-ben mint falu végleg megsemmisül. " "Végül is 1596. évben a nagy tatárpusztítás I.-t végleg megsemmisíti s többé fel sem épül. " Lássuk azonban, hogy a lefolyt másfél század alatt mi történt a faluval? Azt a sorsot, amely száz és száz virágzó községet tett pusztává és lakatlanná, J. sem kerülhette el. A mohácsi vésztől kezdődően a falvak sorsa örökös rettegés és tengődés volt. Kóbor tatár csordák, rác hordák dulják fel a békés falvakat, majd a hajdúk s más >szegénylegények< rémítgetik végpusztulással a lakosságot. Különösen a k.-i vár körzete lett barátságtalan lakóhely a faluk népe, ha tulélte is a dúlásokat, igyekezett végleg elhurcolkodni a veszedelmes környékről. Igy vált lakatlanná L., M. és N. megye is" "Seregében ezúttal jelentek meg először a magyarság később sokat emlegetett és rettegett rémei, a krimi tatárok. Petrav most a o.-i határban levő őskori földvárat tömérdek munkával kijavíttatja s az úgynevezett p.-i, azóta tatársáncban megerősített állást foglalja el. Innen küldte a török hadviselés szabályai szerint tatárjait Q. környékének elpusztítására, hogy a várat minden élelmezéstől elvágja. A tatárok alapos munkát végeztek. R. vármegyét, S.- és T. vármegyéket felperzselték és kirabolták. Ekkor pusztult el végleg U. is. Lakosai, akik a legyilkolást és a rabságot el tudták kerülni, X.-re menekültek. " "a tatár pusztítások folytán nagyon legyengült községek között" "Y. ostroma írtózatos megpróbáltatásnak, pusztulásnak teszi ki a környéket, amilyenben eddig a tatárjárás óta nem volt része vidékünknek. Ezúttal is a tatárok törnek ránk, a krimi tatárok,kiket a török hadvezetőség most használ fel először, nem rendszeres hadjáratra, hanem az ország egy részének kiírtására. Az 1566. évi hadjárat színleg János Zsigmond megsegítésének ürügye alatt indult, azonban nem volt egyéb, mint az Alföld rettenetes kipusztítása, felégetése, a lakosság lemészárlása, rabszolgának elhajtása s minden javainak elrablása. A cél, melyet Petrov basa kitűzött, el is éretett. Z. vár környékét, hogy a várat élelemtől, segítségtől elvágják, annyira megsemmisítették a tatárok, miként az akkor elpusztult helységek nagy része sohasem állott többé helyre s ma csak dülőnevek, határrészek és templomromok hirdetik, hogy ott valaha eleven község élt. V. vármegye, egész W., Z., A. vármegyék és a B. romokban, lakatlanul álltak. C. sem kerülhette el a környék sorsát, a tatárok felgyujtották s lakosságának el nem menekült részét elhurcolták, leölték. C. azonban nem enyészett el. Sajátos földrajzi helyzete megmentette. A népség nagy része bemenekült (a nádasba) elrejtőzve várta meg a tatárok kitakarodását... egy emberöltő sem telik el a Z. vár elfoglalása s a krími tatárok pusztítása óta, midőn újra fellángol a háború, s vidékünk központjába kerül a hadszíntérnek. Az úgynevezett 15 éves háború zajlik le a török, másrészről Rudolf császár és Báthori Zsigmond erdélyi fejedelem között. Az Alföld szerencsétlen helyzeténél fogva, mindhárom hadviselő fél ellenséges területnek tekinté s mindhárom hadsereg vandál módon tűzzel-vassal pusztította... Ezúttal is megjelentek a krími tatárok 1596. évben s az Alföldön tanyáztak az 1599-ik esztendőig. Ez idő alatt nemcsak a mi környékünket, hanem az egész Alföldet feldúlták, kirabolták, megsemmisítették. Százszámra pusztultak el a helységek s váltak lakatlanokká, legnagyobb részük örökre. A lakosság legnagyobb részét kiölték vagy rabszíjon elhurcolták. Környékünk még meglevő falvai ekkor pusztultak, semmisültek meg."

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.27. 14:13:28

@chepunk:

Bevallom, én is csodálkozom sokak esetében, hogy hirtelen oroszpártiak lettek. Hozzáteszem: ennek örülök. Pl. a fideszesek esetében, akik 2008-ban még egy emberként hőzögtek az orosz követség előtt, az Oszétia elleni grúz agressziót éljenezve. De örülök e változásnak.

Viszont nem kevésbé furcsa, hogy a ballibek meg hirtelen oroszellenes hisztizésbe kezdtek. Lásd a barom Bajnait, aki új Bárdossyként elment hőzöngeni az orosz követség elé.

Én. mint pártfüggetlen közíró, megengedhetem magamnak, hogy ne legyek tekintettel pártszempontokra, így szabadon ki tudok állni az igazság mellett. Márpedig jelenleg az oroszok állnak az igazság oldalán, a nyugat meg gusztustalanul hazudik.

Húsleves 2014.03.27. 14:13:28

@ColdWellEr:
Igen, ez eddig is látszott, hogy téged meg a hozzád hasonlókat holmi linkek nem győznek meg, sokkal megbízhatóbb forrás az, hogy te mit gondolsz.
Amúgy a realitás talaján maradva:
1. Kijevben erőszakosan döntötték meg a hatalmat
2. Krímben pedig népszavazás volt, és hiába jössz azzal hogy nem mindenki akarta, ilyen a többségi választás. Tudom, hogy a hozzád hasonló liberálisokat ez nem hatja meg, de semmiféle jogsértés nem történt, és a többség jól jár. Anyagilag is, mert Oroszország ugyan nem Amerika, de Ukrajnához képest gazdag.
3. Az, hogy a hozzád hasonló zsigerből gyűlölködőknek, ruszkizóknak ez nem tetszik, nem lep már meg senkit, erről lehet felismerni benneteket liberálisokat, hogy számotokra a demokrácia és a szabadság azt jelenti, hogy ti mondjátok meg a genetikai alattvalóknak hogy mi a helyes, hogy kollektíven fikázzátok a magyarokat, oroszokat meg bárkit aki nem azt fújja amit ti, persze szigorúan a tolerancia, az elfogadás és a sokszínűség nevében, mert az a ti kizárólagos értéketek, más még nem nőtt fel hozzá.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:18:21

@chepunk: "Sőt, gyilkolnak ukrán aktivistákat (Jobb szektor egyik vezetője)"
muzicsko az nem aktivista, hanem egy gyilkos terrorista volt, és nem az oroszok, hanem az ukrán belügyi erők likvidálták nagyon helyesen.

"Én meg úgy láttam, hogy ukrajnai orosz tüntetők foglalnak el székházakat, városi közgyűlési épületeket, és a hajuk szála sem görbül, őket nem lövik a berkutos lövészek"

hazudsz megint. nyugat-ukrajnában fegyveres pravis szektoros terrorsiták járták a közgyűléseket és vitték el a nekik nem tetszőket, vagy bírták rá erőszakkal a lemondásra.
kelet-ukrajnában pedig az orosz többség eloglalt nagyon helyesen ezek kezén lévő hivatalokat, mire a pravij szektorosok lelőttek 2 embert.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:19:49

tisztességes ember csakis az oroszok pártján állhat ebben a kérdésben. ukrajna oroszország része a kárpátokig. vissza kell állítani az ezeréves határt. Magyaország keleti szomszédja Oroszország volt, és annak is kell lennie. nincs szükség amerikai bábállamra, ami beékelődve bármiféle ráhatással lehet az orosz-magyar kereskedelemre.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:21:51

az új ukrán vezetés 22 rendelkezést hozott:
1) nyelvhasználat eltörlése. ezt csak az ügyvezető elnök akadályozta meg külföldi nyomásra
2) 10 év börtön is járhat kettősállampolgárságért.

J.László 2014.03.27. 14:22:11

Ügyes fiúk irányítják az USA-t és az EU-t.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:26:41

tavaly megpróbáltak csinálni egy olyan jogszabályt, mi szerint a Rada-ban ukránul menjen a diskurzus. leszavazták, mert alig beszél valaki ukránul. még klicsko sem beszél ukránul, timosenko meg csak ha muszáj, akkor makog vamit ukránul, még putyin meg a 8millió orosz legyilkolásáról is oroszul beszélt.

az ukránorosz az összoroszság része, mint a kisorosz, a fehérorosz vagy a sima, mezei orosz. magában olyan, hogy ukrán, olan nem létezik. fiktív nép, mint a szlovák vagy a román.

a kifejezés, hogy ukrajna a 13.században jelent meg először, azt jelenti határvidék. vajon minek a határvidéke? de attól, hogy valaki 'htárvidéki', még nem lesz önálló nép.

el is tűntek volna a picsába ezek, ha a 20-as években nincs ukránosítási politikai a SZU-ban az ukrán SZSZK területén.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:29:29

@ColdWellEr: a krími önvédelmi erők gerincét az ukrán hadseregből átállt katonák adták.
a legnagyobb vicc az volt, amikor az ukrán flotta parancsnoka is átállt, mire a kijevi puccsisták kinevezték helyére Berezovszkij ellentengernagyot. másnapra ő is átállt :DDDDDDD

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:38:14

@Bernik: "Van annak valami bizarr bája, amikor megvadul az agresszor"

az amerikaiakra gondolsz?
akik felrúgták az európa békéjét 70 éve, prosperítását pedig 25 éve garantáló status quot?

az oroszok nem a szovjetek. a SZU-nak sztalintól kezdve 1 db orosz vezetője volt, gorbacsov. a grúz után volt 2 ukrán(hruscsov,brezsnyev), meg 2 zsidó(ndropov, csernyenko) vezető. mind 56-ban, mind 68-ban ukrán volt a SZU élén.

az oroszok a rendszerváltás után maguk mondtak le a jaltában nekk adott területek nagy részéről, és még azért sem szóltak, hogy ezekre az USA rátette a kezét. az összorosz területekről persze nem mondott, nem is mondhatott le, és évekig ezt senki nem is akarta. aztán jöttek az merikai felforgatók: nuland és férje, a sorosgyuribácsik stb stb.

az őrült az, aki a kizárólagos globális hatalmi státuszra való törekvés érdekében egy másik atomhatalomnak is nekimegy.

dominóelv: ha ma oroszország, holnap kína. európa már rég elesett, utolsó szar csatlósai vagyunk az USA-nak, dróton rángatnak minket, feltörlik velünk a padlót és nekünk jópofát kell vágni hozzá.

európa ellensége az USA vezetése és a jelenlegi doktrína, nem pedig oroszország.

ColdWellEr 2014.03.27. 14:46:18

@Húsleves: Szeretem, amikor valaki elkezdi táborba gyűjteni mindazokat, akik nem értenek vele egyet. Az emberek többségével itt normálisan lehet eszmecserét folytatni, nem tudom, minek kell jönnöd ezzel a libsizéssel, mikor messze nem igaz. Ez azoknak való, akik önállóan nem, csak szekértáborokban bírnak gondolkodni.

Amúgy meg, ha téged "holmi linkek" meggyőznek, akkor írok egy blogot, belinkelem, hátha meggyőz. A pártsajtó, legyen az nol, vagy mno számomra mindig is feltételekkel kezelendő volt. Nemzetközileg is ez a helyzet, csak nagyobb léptékben. De ha gondolod, szívesen beidézem a Völkische Beobachtert, az tuti tárgyilagos és meggyőző.

De maradjunk a lényegnél:
1. Kijevben erőszakosan döntötték meg a hatalmat - miután a központi hatalom az ellene szervezett tüntetéseken gumibotokat és éles lőszereket vetett be.
2. Én holnap kiírok egy szavazást, hogy a házam szakadjon ki Magyarországból, mert nem tetszik. Alkotmányos? Tutira, ha áthívom még pár haveromat egy stukkerrel, hogy védjen meg a gonosz szomszédtól.
3. Amit a végén mondasz, szerintem rád igaz, de azért nyugodtan beidézheted, hogy ki ellen gyűlölködtem. Az egy a zászló egy a tábor, és aki nincs velünk, az ellenünk van, az pedig inkább azt a kört jellemzi, amelyikhez a megszólalásaid alapján vélhetően te is tartozol.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.27. 14:49:24

@annamanna: Csak egy rövidke kérdés: TE tényleg ilyen hülye vagy?

ColdWellEr 2014.03.27. 14:49:33

@Blikknépe: Na, az a rész valóban tömör szánalom volt. A belbeki légibázis visszavételére fegyvertelenül induló szakasz parancsnokának megjegyzése jut eszembe: "Két testvér nemzet, ez így nem helyes!"

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:51:03

@ColdWellEr:

1. hazugság. hónapokig ugráltak a fizetett majmok amerikai pnzből és a kutya le se szarta őket. index is írta, hogy 2 utcára a majdantól semmit nem tapasztalni, az átlak kijevi leszarta az egészet. akkor szabadult el a pokol, amikor az amerikai pénzen fizetett terroristák provokációból belelőttek mindkét oldal embereibe, aztán a nyugati sajtó támogtásával rákenték az egészet janukovicsra, aki 3 hónapig még csak ki sem gumibotoztatta a térről a terroristákat.
véletlenül találtak CIA-s zavargók kézikönyvét, ami pontosn ugyanolyan volt, mint amit a tahrír téren is találtak, csak a nyelv volt más :) indenoldal u.az volt.

2.hülyeség. a házad nem egy autonóm terület, ami történelmileg eleve a másik országhoz tartozott, és annak polgárai lakják.

Globetrotter2014 2014.03.27. 14:53:05

@Blikknépe: te valami valóságmódosító szert szedsz? Hruscsov és Brweznev mint ukrán? Érdekes... Mondjuk Sztálin viszont pont nem volt orosz (Dzsugasvili).

Jaltában nekik adott területek? Bakker, lzán megszállták Kelet Ezurópát. És te eszt hasonlítod az amerikai módszerekhez?

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:53:37

@ColdWellEr: igen, az a szánalmas médiaakció tényleg vicces volt.

az is véletlen, hogy novemberben a balhéval együtt elindult az ismeretlen hátterű EuromaidanPR nevű propagandaadó, ami a semmiből hirtelen CNN-t, BBC-t megszégyenítő apparátussal rendelkezik, és amelyiknek a hazugságait minden kritika nélkül közli a nyugati sajtó.

te vagy idióta vagy, vagy a sorosgyuribácsik fizetett ügynöke.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:54:30

@ZF2: ki írta, hogy sztalin orosz lett volna? tudsz olvasni? grúz. hruscsov és brezsnev ukránok voltak. andropov orosz zsidó, csernyenko ukrán zsidó.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 14:55:28

@ZF2: "Brezhnev was born on 19 December 1906 in Kamenskoe (now Dniprodzerzhynsk in Ukraine), to metalworker Ilya Yakovlevich Brezhnev and his wife, Natalia Denisovna Mazalova. Brezhnev was a Ukrainian by birth and, although some Western historians insist that Brezhnev specified his ethnic origin as Russian,[1] all his documents, including his passport[2] indicate his nationality as Ukrainian"

tehát kussolj!

ColdWellEr 2014.03.27. 15:12:03

@Blikknépe: 1. Ez így van, kulcspont a lövöldözés. Kérdés az, hogy feltétel nélkül benyaljuk-e az orosz állami sajtó narratíváját, vagy kicsit fenntartásokkal kezeljük azt. Amerika az oroszokhoz képest nagyjából leszarja, mi lesz Ukrajnában, nincsenek hatalmas olajmezők, nem is nagyon értem néhány helyi USA iránti lelkesedését.

2. A krímiek nem orosz, hanem ukrán polgárok lakják. Illetve lakták 2 héttel ezelőttig. Sokan nem látják itthon a különbséget állampolgárság és nemzetiség között, ami aztán rengeteg feszültséget szül teljesen fölöslegesen.

De, ha már történelem: miért nem adjuk vissza az országot Szvatopluk népének, vagy az avaroknak, hisz ők előbb voltak itt. A németeknek is elképzelhetetlenül rossz soruk van, mióta Elzászt és Kelet-Poroszországot elcsatolták, minden bajuknak egyedül ez a forrása. Ja, hogy mindenki a németek életszínvonalát irigyli Európában? Én kérek elnézést.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 15:15:12

@ColdWellEr: "hogy feltétel nélkül benyaljuk-e az orosz állami sajtó narratíváját"
szóval lady ashton meg az észt miniszter, nuland amerikai külügyi megbízott, geoffry pyatt amerika nagykövet az orosz állami sajtó.

na takarodj a kurvaanyádba....

"A krímiek nem orosz, hanem ukrán polgárok lakják"
persze. a lakosság 1 részének nem is volt soha ukrán állampolgársága. a többség még az etnikumnál is oroszt jelölt meg, de aki ukránt, az is orosz anyanyelvű ukránorosznak vallotta magát.

szóval tényleg takarodj a kurvaanyádba az olcsó hazugságaiddal!

ColdWellEr 2014.03.27. 15:16:20

@Blikknépe: Na, látom részedről is beindult a személyeskedés, szóval innentől kezdve nincs értelme az egésznek. Nincs is jobb, amikor valaki beszél valamiről, a másik meg elkezdi a másikat fikázni, meg libsizni. Gratulálok, és még én vagyok idióta...

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.03.27. 15:16:41

@ColdWellEr: "De, ha már történelem: miért nem adjuk vissza az országot Szvatopluk népének,"

1) Már visszaadtuk
2) Az oroszok nem történelmi okból foglalták vissza a Krímet, hanem azért mert ott MOST az oroszok vannak többségben, továbbá, mert a terület stratégiailag fontos.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 15:25:49

@ColdWellEr: ez nem személyeskedés, te nem szeméyl vagy, hanem egy kibaszott fogaskerék a propagandagépezetben. csak hazudsz, máűst nem tudsz. vitázni veled pont ezért értelmetlen, feléd max ilyen válasz a megengedett.

Globetrotter2014 2014.03.27. 15:26:29

@Blikknépe: ok látom ezt én olvastam túl gyorsan.

Hruschov oroszországban született, ebbe nehéz ukrán nemzetiséget belemagyarázni. Akkor is ha Ukrajnában emelkedett fel hatalomra, inkább tűnik orosznak.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 15:35:10

@ZF2: hol született volna? akkor kijev is oroszország volt. hruscsov ukrán volt, kérdezz meg erről egy oroszt vagy ukránt.

de egyébként meddő vita, mert az ukrán is orosz, és anno a 20.század elején az ukránok is alig beszéltek ukránul. a 20-as években a szovjet által erőltetett ukránosításnak köszönhetően lett annyi ukrán ukrán, hogy ma már népnek képzelig magukat.
hruscsov - a név ukrános, de szovjetnek vallotta magát. horvátországban és szerbiában is vannak olyanok a mai napig, akik jugoszlávot jelölnek meg nemzetiségként.

a SZU-nak egyetlen egy orosz orosz vezetője volt, gorbacsov. szét is verte azt :)
de amúgy a jelcin vezette ruszki SZSZK kezdte az egészet. mai napig emlékszem, amikor jelcin felállt, oszt gorbi a pulpituson csak hápogott, hogy 'elvtársak, legyünk demokratikusak, legyünk demokratikusak'.

Húsleves 2014.03.27. 15:40:42

@ColdWellEr:
Mert az ilyen majomkodás nem gyűlölködés, mi?
"a magyar meg imádja már ha jól át van verve, ettől oly népszerű"
"Csak azt nem értem, ha ennyire szereti az átverést, akkor miért kap vérszemet, mikor közlik vele, hogy át lett verve? Csak nem azért, mert a saját átverésével kapcsolatban is szeretne abban a tudatban maradni, hogy át van verve, és sír ha elveszik ezt a járékát? :D"
Csak úgy árad belőletek a jobbítási szándékú szeretet, megbecsülés, akárcsak Kertész Ákos genetikai alattvalózásából, amit a célközönség szerinte nem értett (nyilván azért mert genetikai alattvaló hogy is érthetné a pallérozott elme ilyen magaslatait).

Azokat a hülyeségeket, amiket összehordtál arról, hogy te írsz valamit, aztán belinkeled te most komolyan érvnek szántad? Már csak azért, mert amiket én linkeltem, azok az orosz álláspontot képviselik, és nem én írtam. Persze téged nyilván nem győz meg, mert te tudod hogy Putyin gonosz, oszt jónapot. A lényeg az, hogy jól elvagy a magad szellemi kreálmányaival, meg azoknak a "nemzetközi jog"-ért aggódóknak a propagandájával akik folyamatosan sértik meg a jogot, és nem ilyen vitathatóan, mint a Krímben történt, hanem abszolút egyértelműen: országokat támadnak meg, embereket kínoznak és börtönöznek be vád nélkül, szórakozásból gyilkolásznak embereket helikopterről, és most nagyon aggódnak Kijevért. Az amerikai katonákat nem citálhatják nemzetközi bíróság elé mint ők másokat, mert a "szabad világban" nehogy már a nyúl vigye a puskát ugye. Az előre nobelbékedíjjal jutalmazott Obama éppen most hatja könnyekig Brüsszelben azokat, akiknek kérés nélkül szokott levelikben turkálni, azzal a szöveggel, hogy az Iraki háború és Krím között nagy a különbség. Tényleg nagy a különbség, alsó hangon is százezrekre lehet becsülni a civil áldozatokat. De persze ezeknek a jaj de nagy demokratáknak a médiáját gondolom úgy nyeled mint kacsa a nokedlit, mert az nem okoz diszonanciát az előítéleteiddel. Hiába tolod az álszent szövegedet, az a helyzet, hogy nem vevők már az emberek a gyűlölködésetekre akkor sem, ha oroszok ellen irányul.

1. "Kijevben erőszakosan döntötték meg a hatalmat - miután a központi hatalom az ellene szervezett tüntetéseken gumibotokat és éles lőszereket vetett be."
Ja persze, ha, az idősorrend és egyéb "apró részletek" nem számítanak. A tüntetők kezdték a provokációt, az orvlövészek kiléte meg erősen kérdéses, de az észt külögyminiszter kiszivárgott beszélgetése alapján inkább a puccsistákhoz köthető.

2. "Én holnap kiírok egy szavazást, hogy a házam szakadjon ki Magyarországból, mert nem tetszik. Alkotmányos? Tutira, ha áthívom még pár haveromat egy stukkerrel, hogy védjen meg a gonosz szomszédtól."
Írjál ki egy szavazást, aztán lássuk, hányan mennek el. Volt már ennél komolyabb témában is népszavazási kezdeményezés, majd meg látod, hogy nem olyan könnyű az, mint hülyeségeket mondani érvek helyett. A stukkeres példádra meg az argentin miniszterelnük már megadta a választ: az Amerika által megszállt országokban is fegyverek mellett zajlottak a választások.

3. "Amit a végén mondasz, szerintem rád igaz, de azért nyugodtan beidézheted, hogy ki ellen gyűlölködtem. Az egy a zászló egy a tábor, és aki nincs velünk, az ellenünk van, az pedig inkább azt a kört jellemzi, amelyikhez a megszólalásaid alapján vélhetően te is tartozol."
Ha a FIDESZ-re gondoltál, akkor nem oda tartozom, az elején meg leírtam a példát amit kértél. Ismeri már mindenki az ilyen szöveget, hogy nem vagy liberális, meg nem szereted a szekértáborokat, aztán jön egy sor egyoldalú Orbánführerezés, NER-ezés meg Koreázás.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 15:48:34

@enpera: mondta a szar, és örökre elsüllyedt.

annamanna 2014.03.27. 16:04:08

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Ez valóban rövid kérdés volt és pontosan annyi értelmet és intelligenciát igényelt a leírása, mint amennyivel rendelkezel. :)

Globetrotter2014 2014.03.27. 16:09:03

@Blikknépe: nem mármint a mai térkép szerint sem született Ukrajnában. Kurszk már orszország.

Ja persze. A Lengyelek is népnek képzelik magukat. Még jó hogy Molotov másként gondolta.

annamanna 2014.03.27. 16:13:30

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): egyébként a krími tatárok miatt még egy okod van, hogy a szabadságjogaik miatt tüntetést szervezz.Mert legyen csak bűntudatod amiatt, amit a galíciai származású Kun (Kohn) Béla elkövetett ellenük:" Leninék szívesen fogadták, és a krími területekre helyezték, hogy azok „re-bolsevizálását” végrehajtsa. Ez elsősorban a „vörösök” által elfogott „fehér” hadifoglyok ezreinek tömeges kivégzésében (forrás például Victor Serge) és a krími tatárok elleni etnikai tisztogatásban nyilvánult meg. Két éves működése egyes becslések szerint csak a tatárok között 60 000 áldozatot követelt. Az atrocitásokat Kun Béla és Zemljacska, a krími régió párttitkára kezdeményezte. Működésének nyomán, mint Magyarországon is annak idején, terrorhullám söpört végig a tartományban, melynek törökök, tatárok és oroszok további ezrei estek áldozatul. Módszereit még a bolsevikok köreiben is megkérdőjelezték" hu.wikipedia.org/wiki/Kun_B%C3%A9la
Szóval Kun Béla rémtettei miatt legyen bűntudatod, kövesd meg őket, kérj tőlük bocsánatot, fizess kárpótlást és tüntess az elnyomatásuk miatt. Szervezz gyűjtést, utazz oda és fogj fegyvert az oroszok ellen, satöbbi.

Blikknépe (törölt) 2014.03.27. 16:24:30

@ZF2: hol írtam ilyet? te tényleg nem tudsz olvasni? :D
a mai térkép szerint oroszország, de akkor, amikor született, nem is születhetett máshol, mivel ukrajna nem volt.
kurszk? az odébb van, hruscsov kalinovkában született, az ukrán-orosz határtól fingásnyira.

lengyelek? ők eleve nyugati szlávok, és a 10.században már saját államuk, saját nyelvük volt.az ukrán pedig az orosz, a keleti szláv nyelv egyik dialektusa, ami a tatár, lengyel és török elnyomás alatt távolodott el annyira az orosztól, hogy máre egyes nézetek szerint önálló nyelv legyen.

dr. mesterséges színezék 2014.03.27. 16:29:51

"Látott és hallott már ilyet a világ! Csak akkor – 1938-ban – nem az ukránt akarta kizárólagossá tenni egy führer az éppen Ausztriával gyarapított birodalmában, hanem a németet"

A halálra éheztetett ukránokról és helyükre betelepített oroszokról mostan feledkezzünk is el! Ahogyan a "Szovjetunióba felvételüket kérő", majd szintén eloroszosodó balti államokat is! Meg egyáltalán, felejtsünk el mindent, ami nem támogatja meg azt, amiről éppen írni akarunk!

dr. mesterséges színezék 2014.03.27. 16:34:53

@greatwideopen: "2) Az oroszok nem történelmi okból foglalták vissza a Krímet, hanem azért mert ott MOST az oroszok vannak többségben, továbbá, mert a terület stratégiailag fontos. "

Megvan már a menetrend Nógrád megye Szlovákiának történő átadásáról, vagy csak egy népszavazás kell hozzá?

Uomo Perfetto 2014.03.27. 16:42:13

Tisztelt Hölgyek és Urak!

Engedjétek meg, hogy ajánljam magamat: T.E. vagyok, 32 éves, 199 cm magas, 115 kiló szín izom. Gyermekkorom óta aktívan sportolok, aminek köszönhetően – nyilván már levágtad – kiemelkedő a fizikumom (elég, ha csak megemlítem, hogy hidegen 58-as a felkarom és 270-et nyomok fekve). Ehhez társul több évtizednyi, többféle küzdősportos múlt, mindegyikben igen magas fokozatokkal és kiemelkedő eredményekkel.

13 diplomám van, köztük a ma legmenőbb jogi, IT és mérnöki területekről, de ha kell, bárkinél jobb vagyok érvelés tekintetében vagy akár gyógyítok is. Mindez pusztán tőlem függ. Láthatod, hogy lényegében mindent tudok és mindenhez értek, szóval…

Nincs tehát mit csodálkozni azon, hogy az egykulcsos adó bevezetésével havi 895 ezer forinttal több marad a zsebemben (ebből nyilván rájöttél, hogy messze átlagon felüli a munkám (is)).

Teljesen kiegyensúlyozott és boldog vagyok, semmiben nem szenvedek hiányt. A jelenlegi barátnőm 23 éves és már az összes létező szépségkirálynő, valamint fitnesz versenyt megnyerte szerte a világban, ahová én is elkísértem (Dubai, Ausztrália, Izland, Kuba stb. – láthatod, hogy nem a levegőbe beszélek, eléggé világlátott ember vagyok). Jelenleg szupermodellként dolgozik és a kilencedik diplomáját szerzi majd meg hamarosan.

És akkor a lényeg, hogy miért is döntöttem úgy, hogy regisztrálok: ha izmozol, beszólsz vagy nem tetszik a stílusod, felkereslek (ne legyenek kétségeid, meg foglak találni, az informatikusi képzettségemnek köszönhetően pár kattintás csupán) és a szart is kiverem belőled, hogy az anyád sem ismer meg (ne legyenek kétségeid, nem a semmire ment el a fent említett jó pár küzdősporttal teli év), aztán ha esetleg megengedem, hogy túléld, akkor beperelhetsz (ne legyenek kétségeid, láthatod, hogy a legmenőbb ügyvédeket is farzsebből kifizetem, már ha egyáltalán – és számodra ez lenne a kellemetlenebb – úgy döntök, hogy nem magamat képviselem).

Egyszóval – amint látod – semmilyen szinten sem tudsz belém kötni, mindenben feletted állok. A miheztartás végett az előbbiek figyelembe vételével viszonyulj hozzám és akkor nem lesz gond.

További kellemes időtöltést itt a blogszférában!

Üdvözlettel: Tökéletes Ember

Gyorgy Nagy 2014.03.27. 16:44:12

Egy pozitivum van! A SPÀZBAN még nincsenek!

mikka 2014.03.27. 17:06:25

@chepunk:

Annak sincs akadálya hogy mi mondjuk meg mit akarunk a külpolitikában és ne az EU. Vagy ez zavar téged?

Uomo Perfetto 2014.03.27. 17:58:40

Ezt nem tartottam érdemesnek megemlíteni, nem akarok beképzeltnek látszani.

Több évi kutatómunka – aminek csak a havi költsége ötszöröse annak, ami te a teljes kisszerű életed során megkeresel majd – után az ember rájön, hogy ezt igazából önmagáért csinálja, nem a külvilágnak.

De honnan is tudhatnád te ezt a szar, sikertelen állásoddal, meg a havi 800 bruttóddal.

Húsleves 2014.03.27. 19:59:29

Hurrá, megérkezett a segítség! A nyugat nem hagyta cserben Ukrajnát!

index.hu/gazdasag/2014/03/27/az_ukranok_megegyeztek_az_imf-fel/
- 3 százalékos GDP-csökkenés
- 12-14 infláció
- költségvetési kiadások csökkennek
- szociális kiadások csökkennek
- ásványkincsek kitermelésére kivetett járulékot megduplázzák
- állami alkalmazottak létszámát 10 százalékkal csökkentik
- a minimálbér és a létminimum idén nem fog emelkedni
- ötven százalékkal emelkedni fog a gáz ára
- 2018-ig újabb gázáremelések

Mert a forradalom az forradalom ugye, a biznisz az meg biznisz (valakiknek), és hát el kellett volna olvasni az apróbetűs részt, úgyhogy ne tessenek kérem hőbörögni.

Kíváncsian várom az újabb felvételeket a Kijev utcáin forradalmárokkal barátkozó amerikai és EU politikusokról.

dr. mesterséges színezék 2014.03.27. 20:40:59

@Húsleves: "- ötven százalékkal emelkedni fog a gáz ára
- 2018-ig újabb gázáremelések"

Az szar. Türkemnisztánban például 100%-os rezsicsökkentés volt, ezért ott ingyen van. Mondjuk, egy Black Sabbath lemez hallgatásáért sittre lehet kerülni, de így járt, aki nem érti meg a belterjes beteljesülés lényegét, a permanens honvédő háborút, a szinguláris kultúrkampfot.

Húsleves 2014.03.27. 21:02:12

@dr. mesterseges szinezek:
Persze, és a hozzád hasonló agymosott számára a két véglet között nyilván nem létezik semmi, ezért aztán meg is találtad magadnak a mankót amibe kapaszkodhatsz, bár amúgy se Ukrajnához, se Oroszországhoz semmi köze. Ismerjük már az ilyen zseniális érveket, hogy akinek nem tetszik a rablóprivatizáció, az húzzon el Észak-Koreába.
De ha már ilyen jól nyomod, esetleg menj oda és magyarázd el nekik, hogy a gázáremelés nem probléma, örüljenek hogy hallgathatnak Black Sabbath-ot. Jacenyuknak most jól fog jönni a segítség.

annamanna 2014.03.27. 21:38:19

@ZF2: "Ukrán volt, Ukrajna pedig kulcsfontosságú terület volt a Szovjetunión belül" jovagyok.hu/kultura/jokonyv/roy-medvegyev-hruscsov-politikai-eletrajz/

indapass90210 2014.03.27. 21:59:56

@chepunk: azért hoztam példának, mert mindkettőben onnan eredt az önrendelkezés kérdése, hogy sokan lettek ott akik aztán el akartak szakadni.

Továbbá mindkettőben közös, hogy opportunista közönséges bűnözök ragadták magukhoz a hatalmat.

Tachi Koszovóban pont ugyanolyan kaliberű ember, mint Akszjonov a Krímben.

annamanna 2014.03.28. 00:29:02

@ColdWellEr: "miért nem adjuk vissza az országot Szvatopluk népének, vagy az avaroknak, hisz ők előbb voltak itt." - és hol van most Szvatopluk népe, hol vannak az avarok? Nyilván pont itt, nem? "A birodalomnak a keletről érkező magyar törzsek honfoglalása vetett véget, akik a 10. század elején területének legnagyobb részét feldúlták és a Kárpát-medence szláv törzseit is meghódolásra kényszerítették." hu.wikipedia.org/wiki/Nagymor%C3%A1via Az avarok sem menekültek innen sehová. Tehát - kiknek akarod visszaadni? Nekünk?
A Krímet meg akkor már egyenesen inkább a kimmereknek, szkítáknak vagy görögöknek ajánld fel, hiszen ők még sokkal előbb ott voltak. Na és hová lettek? Nyilván a letelepült lakossá mindig szépen beolvadt a következő uralomba és kész. A történelemben, évezredekre visszatekintve ez a beolvadás már nem fáj senkinek, már nem számít semmit; de ha épp melletted megy végbe, akkor lehetne épp ugrálni érte, de minek?
Ha az elszakított magyar területekért nem ugrál senki, akkor minek hőzöngeni a Krímért?

És egy valamit piszkosul nem értek: a kijevi randalírozás ugyebár azért tört ki, mert mindenki az EU-ba akar igyekezni. Rendben, igyekezzenek csak! Akkor szépen el kell csatolni Ukrajna területeinek nagy részét, hozzácsatolni jelenlegi EU-s országokhoz, főleg Lengyelországhoz, és máris belül vannak az EU-ban! Ja hogy ez nem tetszik? Mert most már nem is az Unióba akarnak menetelni, hanem most már a Nagy Ukrán Nemzeti Nacionalizmusért kell hadakozni? Akkor eddig miért nem számított a nemzeti egység és az össznemzeti érdek? Például összukrán nemzeti érdek lett volna a kedvezményes gázár, az oroszoktól kapott sok milliárdnyi segítség - ezt mind visszautasították, mert annyira rohantak az Unióba! Jól van, akkor rohanjanak, csatlakozzanak Lengyelországhoz meg Romániához meg Magyarországhoz, oszt le van szarva a nacionalizmus!
Most hirtelen miért lett fontos a nacionalizmus?

Azt nem értem, hogy ahelyett, hogy éppen mindig megragadnák az éppen adódó lehetőségeket, az adott szituáció előnyeit, mindig sírnak, fenyegetőznek, agresszióval riogatnak, balhéznak és semmi se elég jó nekik.
Abba kéne már hagyni a hisztériát.
Képesek voltak megtartani a Krímet? Nem, nem voltak képesek, a krímiek nagy része sikítva menekül az új ukrán vezetéstől.
És ki ebben a hibás? Putyin?
Nem tán azok, akikből a krímiek nem kérnek?
Nem kéne tán azon elgondolkodni, hogy az új vezetés miért ennyire ellenszenves és ijesztő a Krím lakosai számára?
Nem kéne tán elgondolkodni azon, hogy ha atombombával akarják megszórni a népet, akkor nem a nép a hibás amiatt, hogy sikítva menekül a "kedves vezetőitől" és nem óhajt ilyen államban maradni?

Miért megy itt a ricsaj?Én nem látok semmi okot arra, hogy itt bárkit is sajnálni kéne!
Ki szenved itt? És miért szenved? Csakis a saját hülyeségüktől szenvednek azok, akik fasiszta módon randalíroznak, aztán meg csodálkoznak, hogy miért utálják őket.
"ha egy golyó lesz a fejbe, akkor egy golyó lesz a fejbe!" - ezt mondta Jacenuk! Lehetséges erre alapozni egy ország vezetését? NEM LEHET!
Először próbálja ki saját magán a receptjét, mielőtt másokat a golyó elé dob!
Tyimosenko is magán próbálja ki a fegyvereket meg atombombát, amivel Putyint meg az oroszokat akarja megsorozni!
Majd azután pofázzon, miután SAJÁT MAGÁT ilyen módszerekkel engedelmességre, alázatosságra, lojalitásra és együttműködésre bírta! Akkor majd másokat is megpróbálhat fegyverekkel, atombombával engedelmességre, alázatosságra, lojalitásra, együttműködésre bírni!

Húsleves 2014.03.28. 08:07:49

@annamanna:
Na, ezt még nem is láttam, de vajon miért nem csodálkozom ezen se? Nesze nektek függetlenség meg szabadság. Gondolom szükség is lesz a bérgyilkosokra az IMF zászló alatt megérkezett "szabadság" megvédésére, és van egy olyan érzésem, hogy nemsokára kórusban fogják nácizni meg genetikai alattvalózni (a jól bevált recept szerint) az egész ukrán népet azok, akik az igazi nácikat is szabadságharcosoknak állították be, amíg szükség volt rájuk.

annamanna 2014.03.28. 14:47:18

@Húsleves: lehet, hogy volt már szó itt róla, én eddig nem tudtam, hogy a Krím 1991-ben is el akart már szakadni Ukrajnától, tehát nem először akarnak kiválni: "A Szovjetunió széthullása után az egykori Krími Autonóm Szovjet Szocialista Köztársaság alapjain a Krím oroszajkú lakossága 1991. januárjában (egy Ukrajna által) törvénytelennek tekintett referendumban kikiáltotta a független Krími Köztársaságot. A Krími Köztársaság Legfelsőbb Tanácsának a vezetői az egykori orosz kommunista elitből kerültek ki. A szakadár állam függetlenségét az ukránok mellett, leghangosabban a krími tatárok ellenezték. Végül egyetlen ország sem ismerte el, így hivatalosan az önálló Ukrajna része lett."

Én csak most olvastam róla, de nyilván a nemzetközi politikai szakértők ezt jól tudják, és ENNEK TUDATÁBAN kiáltják ki agresszornak, diktátornak, fasisztának Putyint, mintha ezt kizárólag ő erőltetné, egy olyan területre, ami abszolút nem kér belőle. Elképesztő, mert ennek épp a fordítottja igaz - a krímiek Ukrajnából nem kérnek, és ezt nem hirtelen döntötték el.

(Mellesleg a tatárok önállóságából meg aztán végképp SENKI nem kérne, szóval olcsó hiszti azért sírni, hogy a "nácifasiszta agresszor Putyin" elnyomja szerencsétleneket: "1991-ben kezdett intenzív politikai tevékenységbe a krími tatárság is. Létrehozták a 33 fős választott döntéshozó testületüket (Mejlis), amelynek elsődleges célja az etnikai alapú területi autonómia elérése. Tevékenységüket elsősorban Törökország támogatja, Ukrajnában pedig csak addig szimpatizáltak vele, amíg az oroszajkúak által támogatott Krími Köztársaság ellenlábasát látták benne. A szélesebb nemzetközi szintéren nincs támogatottsága, az iszlám fundamentalizmus térnyerésétől való félelem miatt.")

annamanna 2014.03.28. 18:27:09

Szerintem érdekes Törökország szerepe a most zajló eseményekben.
Eleve a 19. sz-ban a krími háborúban a nyugati hatalmak Törökország megsegítésével igyekeztek Oroszországot karanténba zárni.
A krími tatárok nagy része Törökországba menekült, és most: "Törökország egyébként az új kijevi vezetés egyik legelszántabb támogatója, és Davutoğlu volt az első külföldi miniszter, aki látogatást tett az új kijevi kormánynál."
Ugyanakkor Törökország Szíria felé is háborús politikát folytat: idokjelei.hu/2014/03/a-youtube-es-a-twitter-torokorszagi-blokkolasa-ellenere-is-kiszivargott-a-sziria-elleni-torok-terv/#

annamanna 2014.03.28. 19:05:12

@annamanna: "A Pergámumbeli gyülekezet angyalának írd meg: Ezt mondja az, a kinél a kétélű éles kard van: Tudom a te dolgaidat, és hogy hol lakol, a hol a Sátán királyiszéke van; és az én nevemet megtartod, és az én hitemet nem tagadtad meg Antipásnak, az én hű bizonyságomnak napjaiban sem, a ki megöleték nálatok, a hol a Sátán lakik." (Biblia, Jelenések könyve) Nyilván csak hülye vallásoskodás, de a Jelenések könyvében szereplő mind a hét város jelen pillanatban Törökországban van. Mindenesetre kíváncsi leszek Törökország további szerepére a közeljövő eseményeiben, akár Ukrajnával és Oroszországgal kapcsolatban, akár Szíriával, akár mással.