hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

bemondás

A NÉPSZABADSÁG-NAP lezárásaként: ha annyian előfizettek volna rá, ahányan most tiltakoznak, nem alakult volna ki ez a helyzet. (2016-10-08)

INTERNET Az interneten a végén minden megsemmisül, vagy legalábbis elérhetetlenné válik, amint nincs áram, vagy a rendszergazda beint. Mindig csodálkozom, mikor a neten éjjel-nappal lógók ezt nem látják át. (2016-10-09)

TRAFFIPAX-ÁTVERŐ PÓLÓ Már megrendelhető a traffipax-átverő póló – olvasom a neten. Nos, ennek a találékonyságnak egészen az első ütközésig tart az érvényessége. Aztán jön a pofára esés. (2016-04-08)

FRÖCSÖGŐ KOMMENTELŐK Nemes Jeles László, a Saul fia rendezője szerint a fröcsögő kommentelőkkel foglalkozni olyan, mintha felvennénk egy hangversenyt, összevágnánk belőle a köhögéseket, és azt hallgatnánk. (2016-01-15)

SAUL FIA – Wow! De Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől inkább illett volna egy Hűha! Hogy a kákán is? Nem. Egyébként a film valóban korszakos. (2016-01-11)

KÖZMUNKA Hiába a három gyerek, a közmunkát nem tekintik munkaviszonynak az otthonteremtési támogatás odaítélésekor. Bezzeg, amikor kozmetikázzák a foglalkoztatási statisztikákat… (2016-01-05)

MALAC A JÉGEN Azért tűnik úgy, hogy Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen, mert a hasznos idióták kezdenek többségbe jutni az európai elitben – fejtette ki Kövér László, az Echo TV Mélymagyar című műsorában. (2016-01-01)

MINDEN FÖLÖSLEGES „Hiszen valójában minden fölösleges, az írás is, az élet is. Mindkettő valami metafizikai többletre utal, valami luxusra, erőfölöslegre, gazdagságra, amely nem győz gyönyörködni a saját fölösleges pompájában”. (Kertész Imre)

HALAK Sajtóhír: "A Magyar Nemzeti Bank bekebelezheti a budapesti Bálna épületét". Aha! A nagy hal megeszi a kis halat... (KDL 2015-11-30)

POPULIZMUS Átlagosan 12 százalékkal nőtt Hollande népszerűsége, mert a francia közvéleménynek (ugyanúgy, mint a magyarnak - teszem hozzá) bejön a kormányfő kőkemény hadvezéri retorikája. (Kemény hadvezér a Pudingból, Népszabadság, 2015-11-27)

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  4. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  9. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  10. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  11. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  12. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  13. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  14. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39
  15. Menekültügy: Orbán Viktor hibázott 2015. augusztus 22. 21:04
  16. Túlélni az emigráns áradatot! 2016. január 30. 01:47

öt legfrissebb

Orbán Viktor borzasztó magánya

2015.11.07. 13:57 | Kabai Domokos Lajos | 172 komment

Címkék: politika temetés Orbán Viktor Göncz Árpád

A Göncz Árpád sírhelyének közelében megtapasztalt magány-élmény vehette rá a kormányfőt a méltató szavakra.

gonczorban_propeller.jpg

Bekiáltott egy ismeretlen Orbán Viktor miniszterelnöknek, aki feleségével együtt magánemberként érkezett Göncz Árpád, a rendszerváltás utáni Magyar Köztársaság első elnökének gyászszertartására az Óbudai temetőbe, november 6-án.

– Nem szégyelli magát idejönni? – kérdezte egy férfihang, amint azt a világháló-tengeren hányódó videó is megörökíti.

Öt és fél percen át mutatja az Orbán-házaspárt a kamera. Előbb mozgásban követi őket, majd amikor az urnatartók előtt lecövekelnek, az operatőr is megáll. Nem amatőr. Fixen tartja a felvevőt. Ha az egyik odasúg valamit a másiknak, villanás alatt rájuk közelíti az optikát. Aztán gyorsan hátra varióz, hogy ismét azt lássuk, ami itt a lényeg: egy lassan hat-hét méteres átmérőjűre táguló körben áll az ország nagyhatalmú ura és neje. Csak állnak és állnak. Lássuk be, ehhez is kell lelkierő! Köröttük hullámzik a sír közelébe igyekvők tömege. Eközben ők szinte nem reagálnak, csak egy helyben, borzasztó magányosan elviselik a beszólásokat. Mindenekelőtt a „Nem szégyelli magát idejönni?” bekiáltást, majd ezeket:

– Ott van!

– Gyerekek, itt az Orbán!

– Mi lesz a biciklimmel? El ne vigyék onnan!

– …magánember..

– Úristen! Menjünk innen, de gyorsan! Fúj!

– Ilyet se láttam még!

A folyamatos háttérzajban, a fotóriporterek fényképezőgépeinek kattogása közepette ezeket a mondatfoszlányokat rögzítette az öt és fél percnyi képsor alatt a kormányfőt és feleségét mutató kamera mikrofonja, mígnem – a felvételen 4:10-nél – nagyon messziről behallatszik a Kossuth-díjas színművész, Bálint András hangja: „Tisztelettel köszöntök mindenkit. Mindenkit!”

Ekkor talán Orbán Viktor is felsóhajtott magában: „Végre, elkezdődik!” Remélhette, hogy amikor a tömeg figyelme már magára a szertartásra irányul, szűnni fog a tekintetekből, a beszólásokból percek óta rá nehezedő nyomás. Lassan valóban érdektelenné vált a jelenléte, amit az is jelzett, hogy melléje sodródott egy a ravatalnak háttal álló kislány, aki majszolni kezdte a zacskóban lévő péksüteményét. A gyereknek nyilván fogalma sem volt arról, ki mellett mocorog. Az anyja sem törődött sem a miniszterelnökkel, sem azzal, hogy rászóljon csemetéjére: „Temetésen nem eszünk!”

A felvételnek itt vége szakad. Azt csak más tudósításokból tudjuk, hogy egy-egy áthallásos mondatnál a tömegből újból és újból szúrós tekintetek szegeződtek Orbán Viktorra, aki aligha szabadul meg könnyen ettől az élménytől. Attól az élménytől, hogy hosszú idő után először, nem a neki kiválogatott hívek között volt. Attól a tapasztalástól, hogy bár ő soha nem a kormánya, hanem mindig a magyarok nevében beszél, azzal szembesülhetett: vannak magyarok, hozzá nem is kevesen, akik ha nem is mennek ki az utcákra ellene tüntetni, már megmorogják őt, ha arcát meglátják az újságban, a televíziós képernyőkön, ha hangját meghallják a saját állami rádiójában, vagy ha hosszú-hosszú évek után megjelenik egy olyan eseményen, amit nem a mamelukjai szerveztek neki.

Bárki bármit állítson: a miniszterelnök egyszerűen nem tehette meg, hogy nem jelenik meg Göncz Árpád temetésén.

Nincs kétségem, azok, akik felróják neki, hogy odament, ugyanilyen elánnal, érzéketlenséggel vádolták volna, ha nem így tesz. Estére az is kiderült, hogy miért távozott még idő előtt. Szlovéniában, a Mura-vidéki Alsólendván volt hivatalos programja, jóllehet ezt bizonyára lehetett volna félórával későbbre csúsztatni, ha nagyon akarja. De nyilván nem akart senkit provokálni azzal, hogy maga is elhelyez egy szál virágot a síron. Okosan mérte fel, hogy ezzel túlfeszítette volna a húrt azok előtt, akik Göncz Árpádot holtában is a demokrácia egyik letéteményesének tartják, vele ellentétben, akit a köztársasági intézmények kiüresítőjének tekintenek.

Ehhez képest meglepődve kaptam fel a fejem, amikor meghallottam, hogy a kormányfő szavakban is lerótta tiszteletét a harmadik Magyar Köztársaság első elnökének emléke előtt. Az előtt az ember előtt, aki közéleti pályáját a Teleki Pál Munkaközösség tagjaként (!) a baloldali, főként a népi írók eszmei befolyása alatt álló értelmiségi csoportokhoz kapcsolódással kezdte, majd a náci-német megszállás alatti fegyveres ellenállásban részvétellel, a második magyar köztársaság időszakában vállalt közéleti szerepléssel, az 1956-os forradalomban való tevékeny közreműködéssel folytatta, majd 1990-ben államfőként koronázta meg. E küzdelmes élet alatt – amennyire tudhatom – plebejus-baloldali humanista meggyőződésű, liberális politikai felfogású, nemzet iránt elkötelezett személy volt, aki érzékenyen fürkészte embertársait.

Vagyis ma már szinte mindenben ellentéte a hajdanán vele sok tekintetben egy platformon álló Orbán Viktornak.

Annak az Orbán Viktornak, aki a temetés napjának estéjén – a miniszterelnöki honlap szerint – mégis ezt mondta : Lendvától nem messze esik Csáktornya, ahol egykor Göncz Lajos, az 1848-as szabadságharc honvédszázadosa élt, „akinek a dédunokája, Göncz Árpád, mint e tradíció méltó folytatója, a rendszerváltás utáni Magyarország első megválasztott köztársasági elnöke lett”. Hozzátette, hogy Göncz Árpádot a muravidéki ünnepséget megelőzően kísérték utolsó útjára, „ma adtuk meg neki a végtisztességet, amely őt, mint mindannyiunk elnökét, vagyis a nemzet köztársasági elnökét különösen is megilleti. Köszönjük, amit a hazáért és értünk tett”.

Talán a temetőben megtapasztalt magány-élmény indította Orbán Viktort a váratlan gesztusra.

Kérdés, ezek után remélhető-e, hogy a mulandóság átélésének katarzisa, ami Göncz Árpád sírhelyének közelében elfoghatta, más tekintetben is önvizsgálatra készteti-e. Vajon rádöbben-e végre, hogy majdan hiába ássák meg az ő sírját a Fiumei úti Nemzeti Sírkertben, hiába viszik oda talán ágyútalpon a koporsóját, és hiába űzi el a temető fáinak ágairól a galambokat a katonák díszsortüze, ha csak az érdek, vagy csak a kíváncsiság viszi ki az embereket a temetésére? Mindezt persze megkaphatja, hiszen e külsőségek kijárnak azoknak, akiket a legmagasabb polcra repített a hatalom imádata, az egész társadalmi rétegeken átgázoló politikusi dicsőség hajszolása, a törvények önös érdekek szerinti átírása, s ha kell még ezeknek is semmibe vétele.

De ha így folytatja, bizonyosan nem a szeretet veszi rá a tömegeket, hogy majdan elkísérjék őt utolsó útjára. #

A BEKIÁLTÁS BLOGTÉR alapelvei egyértelműek. Lásd a bal oldali hasáb felső részét! De most, a témára is tekintettel, a trágár szövegeket, a trágár álneveket minden magyarázat nélkül kitörlöm. Mielőtt félreértené bárki: ez nem az egyébként inkognitóban mocskos beszéddel élvezkedők véleményszabadságának korlátozása, mert a véleményét, pro és kontra szalonképesen mindenki kifejtheti - KDL


A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr938057484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Dr.Korász 2015.11.08. 12:46:03

@willcox: így van, ellenben veled, meggyőződéses Orbán-gyulolovel, aki mindent gyűlöl és megvet, ami 2010 óta történt és senkiházi pártkatona-pribéknek vél mindenkit, aki képes követni azt a geci Orbánt.

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.08. 12:57:15

@tralalala: eddig minden diktátort "nagy többséggel szavaztak meg" ;)

"Elvtársak" az egyébként megvan, hogy megkérték, hogy a viktor NE menjen el a temetésre?

@FikkFakk: "Talan az szdsz arpi bacsija, aki befekudt az mszp kormanyzatnak."

viktorod egész szépeket mondott róla pedig... megint kivillant az őskomcsi koalíció? Színház az egész, együtt lopják a pénzt, te meg csápolsz az egyiknek, miközben ócsárlod a másikat....

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.08. 13:09:13

@fidesz maszop dk egykutya: "az egyébként megvan, hogy megkérték, hogy a viktor NE menjen el a temetésre?"
- Ezt részleteznéd? Pontosan hol is lehet erről olvasni? Én csupán arról tudok, hogy ne legyen politikai részvétel. Az a magyar nyelv jelenleg elfogadott értelmezésében azt jelenti, hogy senki se jelenjen meg, mint akármilyen politikai szervezet akármilyen tisztséget betöltő embere. Arról sehol sem szól a fáma, hogy személy szerint valaki ne menjen el. Rosszul értelmezném?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2015.11.08. 14:03:37

Aki egy temetésén mocskolódik, bekiált, beszól az a legalja.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2015.11.08. 14:24:16

Igen, most már végleg megbukott Orbán. Ez volt az a bizonyos szikra, ami lángba lobbantotta a fortyogó elégedetlenséget és elfojtott nemzeti dühöt.

Máté Smelka 2015.11.08. 14:31:31

@fidesz maszop dk egykutya:

Igen, igen és ti pedig vagytok a demokrácia tündöklő csillagai és egyetlen elszánt védelmezői...

Ahogy régen a cuclizmusé voltatok... :-)

Szánalmasak vagytok...

látjátok feleim szümtükkel 2015.11.08. 14:49:24

@Aurelius Respectus: "...nem dőltem be a balliberális sajtó gügye fényezésének, Árpi bácsizásának, a magyarok többségének szellemi állapotát mutatja hogy a nagy többség igen."

Még szerencse, hogy nem te vagy többségben, mert akkor a te szellemi állapotod lenne az irányadó. Mindenki a mag szellemi állapotával úgy él, ahogy akar. Ez ugyé nem baj még akkor sem, ha ez egy liberáis gondolat.?

Hidvégi Mihály 2015.11.08. 15:03:07

@FILTOL:
" Aki egy temetésén mocskolódik, bekiált, beszól az a legalja."

Igen, ez így van egy normál ember esetében. Azonban, ha az ördög maga jelenik meg egy temetésen, akkor viszont kötelező beszólás.
Vagy esetleg tömjén füst...

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.08. 15:24:00

@Hidvégi Mihály: Ez szarkazmus volt, vagy valamelyik előző életedben inkvizítor voltál?

monddazigazatmar 2015.11.08. 15:25:04

@Modor Tibi: :D
Igen. Még jó, hogy hetente kétszer háromszor van ilyen szikra :D

"– Nem szégyelli magát idejönni? – kérdezte egy férfihang"
Most nálam valami kimaradt. Orbán ölte meg a vénembert, vagy miatta patkolt meg, vagy most mi van? Miért kéne szégyellnie magát? Mi rosszat tett az árpibácsitoknak? (Annak a hős forradalmárnak, aki a börtönben angolul tanulgatott, amikor ilyen Mansfeldpétereket kivégezgettek.)

MACISAJT 2015.11.08. 15:48:21

Elmebeteg ballibák mindenhol vannak. Még temetéseken is.
Igaz, egyre fogyatkoznak, mert a könyörtelen biológiai törvények közöttük fokozottan érvényesülnek.

Olvasom, már "újratemetést" is hirdetnek, olyanok akik szerették volna a temetést politikai tüntetéssé változtani.
Oszt hányan mentek el mécs szófosását meghallgatni a Szabadság-téren?
Néhány tucat elkeseredett vénhülye.

Csak nehogy kiássák ezt az idoljukat is,mint csermaneket és ellopják a fejét.
Okosabb lett volna hamvasztani.

Jolka40 2015.11.08. 15:53:47

@Hülye aki elolvassa!: Áder, Polt, Hagyó Tünde, stb. nem beépített ember?

grundigg 2015.11.08. 15:59:00

@monddazigazatmar:

Nekem is ez a legfurcsább. Azon igazából meg se lepődök, hogy Göncz Árpád állítólagos hívei a legdurvább kegyeletsértők, de azt nem értem, hogy miért tesznek úgy, mintha Göncz lett volna Orbán legnagyobb ellenfele és fordítva. 2010. óta, sőt igazából az elmúlt 15 évben Göncz semmiféle érdemi politikai tevékenységet nem fejtett ki, még csak nem is nagyon nyilatkozott. Orbán sem foglalkozott Göncz Árpáddal, nem bántotta, nem támadta, nem ártott neki, mégis egyesek úgy csinálnak, mintha Rákosi ment volna Rajk temetésére.

vNHM 2015.11.08. 16:16:06

Az kimolyan tragar hogy gonczarpad tetu? De tenyleg? Komolyan?

monddazigazatmar 2015.11.08. 16:17:22

@grundigg: A Zárpibácsi hatalmas kvalitásait jellemzi egyébként ez az egész.
A végakaratban mondott is valamit meg nem is, aztán mindenki arra használhatja fel amire akarja. "Nem akar politikát, meg állami temetést"
Erre aztán rá lehet fogni bármit, hogy így bírálta utoljára a rendszert, hogy ilyen szerény volt, hogy akármit.
Ha azt mondta volna, hogy utálja Orbánt, nem akarja, hogy ott legyen, akkor az egy korrekt egyértelmű húzás lett volna a vénembertől. De így még holtában is sikerült egy kicsit beleszarnia a ventillátorba a nagy államférfinek, akinek aztán semmi köze az árokásáshoz, és egész lényét a nagy szeretet hajtotta.

whale 2015.11.08. 16:28:16

@tralalala: Aki úgy módosította a választójogi törvényt, hogy neki lejtsen a pálya és így tudott nyerni. Abszolút visszaélésszerűen használja a demokratikus intézményeket, karikatúrát csinál a demokráciából.
Te meg ehhez tapsikolsz. Gratulálok...

whale 2015.11.08. 16:30:38

@grundigg: Hááát, ami a szellemiséget illeti, találó a hasonlat, annyi pontosítással, hogy Kádár ment el Bibó temetésére inkább...

grundigg 2015.11.08. 16:36:33

@whale: Orbán életfogytiglani börtönre ítélte Gönczöt, vagy mi van?

kurvaszatokat 2015.11.08. 16:37:04

@Jolka40: "Áder, Polt, Hagyó Tünde, stb. nem beépített ember"

Nem is nevezik őket Mindenki Jancsikájának vagy Tündi nénénknek.

whale 2015.11.08. 16:40:36

@hagyma: Mondjuk azt, hogy karikatúrát csinált a magyar demokráciából, aminek árpibácsi az első elnöke volt, inkluzíve árpibácsi hivatalából...
Minimális erkölcsi érzékkel ez nem szorul magyarázatra. Sajnálatos, hogy nem érzed. Valószínűleg ebben (is) rejlik viktátor sikere...

whale 2015.11.08. 16:45:09

@grundigg: Szellemi, intellektuális értelemben áll meg a párhuzam. Ha nem érted, konkrétan viktor egy erőszakos, agresszív, bicskázó falusi suttyóból avanzsált despota, árpibácsi meg egy demokrata entellektüell...
Jó lenne, ha éreznéd a különbséget, de nem hiszem, hogy menne, ezért értetlenkedsz.

Gordiusz 2015.11.08. 16:45:33

Naivsag azt gondolni, hogy Orbán bármi morális kérdésen elgondolkodik. A szociopatak ugyanis nem így működnek. Egyszerűen mérlegelt, hogy a távol maradása nagyobb kárral járna mint a résztvetele ( a híveinek ráadásul mutathatja, hogy megint csak bántják a ballibsik). Puszta számítás és matek. Ennyi és nem több.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 16:45:58

@monddazigazatmar: Mi van fatolvaj? Kihasználtad a jó időt egy kis rőzse lopkodásra?

monddazigazatmar 2015.11.08. 16:46:51

@whale: Igy tudott nyerni :D:D:D:D
Tényleg! Végig fej-fej mellett voltak, aztán megváltoztatták a rendszert.
A világon nincs olyan választási rendszer ahol a jelenlegi 8%os ellenzék nyerni tudna.
De csak élj ebben a hitben.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 16:48:17

@Dr.Korász: "Szánalmas népség a magyar." Ki is gyűlölködik most?

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 16:49:26

@willcox: Ne igaz. Én a ballibsik ellen harcolok, ez a közírói munkásságom lényege.

whale 2015.11.08. 16:49:53

@monddazigazatmar: A tét a totális hatalom, a kétharmad volt. Ezt csak a törvény átírásával tudta elérni, épphogy, ha emlékszel. Egyetlenegy mandátummal volt meg Tapolcáig. Azóta már nincs...:DDD

grundigg 2015.11.08. 16:50:16

@whale: Ja már értem. "Demokrata entellektüellek" temetésére csak "demokrata entellektüellek" mehetnek. Abból kiindulva, hogy nem tudod helyesen leírni az entellektüel szót, valószínűleg neked sem lett volna ott a helyed a temetésen.

whale 2015.11.08. 16:53:07

@monddazigazatmar: Egyébként sem a konkrét eredmény a lényeg, hanem az elv, hogy élsz a demokráciával, vagy VISSZAélsz vele. Orbán az utóbbit műveli, kb. 20 éve már.
Az a te szegénységi bizonyítványod, ha örülsz ennek. Neked sem való a demokrácia, jó lesz a demokratúra is...

whale 2015.11.08. 16:54:51

@grundigg: Látom, elfogytak az érvek, jön a személyeskedés...:DDD

monddazigazatmar 2015.11.08. 16:55:20

@whale: Akkor meg mit is beszélsz a lejtős pályákról meg a demokrácia eltiprásáról?

monddazigazatmar 2015.11.08. 16:57:02

@whale: Logikából fel voltál mentve ugye?
Orbán visszaél a demokráciával, erre az a bizonyítékod, hogy Tapolcán az ellenzék nyert. Ühüm. Jó.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 16:58:43

@monddazigazatmar: Az bazz, hogy fát lopsz, ahelyett hogy kifizetnéd a tüzelőt. Ja akkor nem jutna pénz netre, igaz?

Csatos náci 2015.11.08. 17:01:38

@monddazigazatmar: Ezt írta.

"A tét a totális hatalom, a kétharmad volt. Ezt csak a törvény átírásával tudta elérni, épphogy, ha emlékszel. Egyetlenegy mandátummal volt meg Tapolcáig."

Hol írta hogy ez a bizonyíték a visszaélésre? Az értő olvasást nem sajátítottad el?

Tényleg lopod a tüzelőt?

whale 2015.11.08. 17:02:11

@monddazigazatmar: A törekvésről beszélek, a szándékról, a szellemiségről, ami abszolút antidemokratikus, diktatórikus, despotikus. Ma Agyarországon egy ember dönt minden lényeges ügyben, ami elmebaj egy demokráciában.
Ami itthon van, az nem demokrácia, hanem demokratúra, vagyis a demokrácia eszközeit visszaélésszerűen kihasználó, személyi kultuszra épülő, kézivezérelt diktatúra...
Sajnálatos, hogy ez tetszik neked. Vagy ha nem tetszik, csak nem tűnik fel, az még szomorúbb...

grundigg 2015.11.08. 17:02:31

@whale: Milyen érvek fogytak el? Ennél nagyobb blődséget még nem hallottam, hogy entellektüelek temetésére csak entellektüelek mehetnének. Neked kéne érvelned, hogy ezt a képtelenséget valamivel alátámaszd!

Ha pedig valakinek annyira fontos, hogy valaki entellektüel-e vagy sem, akkor bizony tanulja meg leírni ezt a szót, különben nem fogják entellektüelnek tartani, és a bicskázó falusi suttyók közé fogják besorolni.

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 17:03:13

@Csatos náci: Nem csak hogy lopja, hanem még biztat is másokat, hogy senki sem akadályozza meg a rőzselopást úgysem.

whale 2015.11.08. 17:07:17

@monddazigazatmar: Nem érteni magyar? Orbán visszaél a demokráciával, mert úgy írja át a választójogi tv-t, hogy neki lejtsen a pálya. Tapolcán nem ezért, hanem ENNEK ELLENÉRE veszít. Teccikérteni? Attól még a visszaélés megáll, persze tudom, hogy ez neked tetszik, mert nem vagy demokrata. Ez sajnálatos...

Pásztor Miklós 2015.11.08. 17:07:49

@monddazigazatmar: Ne tagadd, emlékszünk amikor ezerrel nyomtad, hogy gyűjtöd a gallyat!

Pásztor Miklós 2015.11.08. 17:09:13

@whale: Nem érti. Tök szellemi toprongy a manus. Már többször olvastuk hogy tőmondatokat sem képes megérteni a fatolvaj.

whale 2015.11.08. 17:09:47

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: Arra gondol szerencsétlen szellemi toprongy nyelvtannácink, hogy két "l"-lel írtam az entellektüel-t . Ez a végső érve, hogy hülyeséget írok.:DDD Szánalmas gyökér...

maxval bircaman meghízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.11.08. 17:11:27

@whale: De hát úgy kell írni! Mit ugat akkor ez a szerencsétlen?

whale 2015.11.08. 17:11:46

@grundigg: "Ennél nagyobb blődséget még nem hallottam, hogy entellektüelek temetésére csak entellektüelek mehetnének."

Akkor tiszta szerencse, hogy ilyet nem írtam. Jó szalmabábozást.:DD

whale 2015.11.08. 17:12:39

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: A vége csak egy. Mindegy, ő itt tart...:)))

Hidvégi Mihály 2015.11.08. 17:12:51

@F.M.J.: Nem, nem szarkazmus. S még csak inkvizítor sem voltam.

De ha egy ember annyira el tudja emberteleníteni a társadalmát, annyira uszítja egyiket a másik ellen, mint ahogyan ez van ma Magyarországon, nos, az valahol számomra az ördög megjelenése. Még akkor is, ha tudjuk, hogy ördögök nincsenek a bibliai értelemben, de sajnos gonosz emberek mindig voltak és lesznek, akik ördögiek. Így már érthető vagyok? Nem szarkazmus ez, inkább szomorú kijelentés.

Tehát ilyenek voltak s lesznek, csak nem mindegy, hogy miniszterelnök lesz belőlük, avagy a falu hülyéje.

gázóra ellenőr 2015.11.08. 17:16:19

@grundigg: Jobb lett volna ha nem szólalsz meg! :-))

monddazigazatmar 2015.11.08. 17:21:10

@whale: Aham. Persze. Tehát a gonosz orbán pályája lejt, de tapolcán ott a nagy népi ellenállás győzött. :D:D

grundigg 2015.11.08. 17:22:25

@whale: Ilyet nem írtál? Akkor mi a jelentősége annak, hogy Orbán - szerinted - bicskázó falusi suttyóból indult, "árpibácsi" pedig "entellektüell"?

whale 2015.11.08. 17:23:15

@monddazigazatmar: Halleluja! Kicsit nehezen esett le a tantusz. Ennyire kimosta az agyad a propaganda, hogy már nem megy a gondolkozás?:DDD

whale 2015.11.08. 17:24:26

@grundigg: Csak próbáltam számodra is érthetővé tenni a köztük tátongó szakadékot, szellemi értelemben, teccikérteni?:)))

Kuntakintekitekinte 2015.11.08. 17:28:49

Annyira tetszik a sok agyhalott, memóriazavaros orbáncsicska hisztije, hogy a "ballibák" nem bírják ki beszólás nélkül.

Agyhalottak, ti ugyan elfelejtettétek, de azért a normális emberek még emlékeznek a Gyurcsány fényképét köpködő fábry nevű csicskára, a Gyurcsány feliratú koporsót ráncigáló agyhalottakra és a többire ahol a minimális tisztelet is hiányzott belőletek.
Vezéretek így járt, örüljön, hogy ennyi beszólással megúszta. Ha egy csöppnyi agya lenne, el sem megy. Semmi keresnivalója nem volt ott, az csak mellébeszélés, hogy miniszterelnök. Magánembert temettek, egy diktátornak semmi dolga a demokrácia egyik legnagyobb harcosának a temetésén.

grundigg 2015.11.08. 17:30:22

@whale: Ezt érteni vélem, csak azt nem értem, hogy akkor szerinted a temető sok-sok szellemi értelemben vett "árpibácsival" volt tele, vagy csak Orbán esetében kifogásolod az állítólagos szakadékot?

Kuntakintekitekinte 2015.11.08. 17:49:25

@monddazigazatmar:

Igen, ismét bemutattad a fideSSjobbik agyatlanságát. Nyelvtőig turkáltok volt KISZ-titkárok és MSZMP szekértolók ánuszában. Ezt is elfelejtetted már, de attól még tény. Ha igaz is a "besúgás", azt bizony a kegyeltjeid felmenőinek tehette.

monddazigazatmar 2015.11.08. 17:54:36

@Kuntakintekitekinte: Mansfeld Pétert kivégezték. Árpibá meg angolul tanult a börtönben. De biztos hatalmas harcosa volt ő a demokráciának.

"a kegyeltjeid felmenőinek tehette"
Kik a kegyeltjeim? És főleg kik a felmenőik? :D
És akkor már nem is besúgás a besúgás? Nem a "kegyeltjeim felmenői" füttyögték ki az öreget, hanem a rabtársai. Akiket besúgott.

Kuntakintekitekinte 2015.11.08. 18:06:43

@monddazigazatmar:

Túlbonyolítod.

A lényeg:

Az MSZMP és Kádár eszmei örököse a fideSSjobbik horda.

Petitprince 2015.11.08. 18:11:51

Nem vagyok Orbán Viktor híve, de azt gondolom, hogy a hataloméhes ragadozó képét rávetíteni durva leegyszerűsítés, mely nem járul hozzá sem személyisége, sem pedig az ország történelmében az ő nevével fémjelzett időszak árnyalt, vagyis egyedül elfogadható megítéléséhez. A cikkben fellelhető a kiegyensúlyozás dicséretes szándéka, de az nem valósul meg a kellő mértékben végül, a pártosság összezár, és az az üzenet, amely ebben a valóban ritka és különleges helyzetben potenciálisan rejlett, nem lett teljesen leírva. Túlságosan fontosak nekünk az álarcok, és túlságosan lényegtelenek a mögötte rejlő emberek. Pedig, hol, ha nem egy temetésen kéne még inkább letennünk az előzőeket, és meglátnunk az utóbbiakat. Magunkban és magunk körül.

Pásztor Miklós 2015.11.08. 18:23:48

@monddazigazatmar: Jaj, kisöcsi! Mindnyájan olvastuk. A franc fogja a netet feltúrni érte!

gázóra ellenőr 2015.11.08. 18:29:56

@monddazigazatmar: Itt van. Ezt írtad.

"Kis hülyegyerek! Fogalmad sincs se a szegényekről, se semmiről. Nem mondtam, hogy lopjon senki fát. Azt mondtam, hogy fél zsák cementet lopjon, ha annyira nincs pénze.
Hulladékfát lehet gyűjteni- senki nem akadályoz."

Te kis tolvaj!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.08. 18:33:50

@Hidvégi Mihály: Nos ha sikerül felkapaszkodnunk kissé a zsigeri ánuszfényesítés és leokádás közötti magaslatra, akkor észre kell vennünk egy régi mondás értelmét. A történelem tanít.

Nem kívánom elvitatni OV ellen felhozott egyetlen épeszű kritika létjogosultságát sem, de a demagógia attól még demagógia marad.

Visszatérve a történelemre. Két alapvető tapasztalatot használ fel OV. Az egyik a rómaiaktól ered, amikor súlyos és fontos, de halasztást nem tűrő döntéseket kellett meghozni, akkor dictatort választottak maguknak. Ebben az értelemben igaz az OV-re akasztott jelző. Az a szánalmas, hogy eddig még nyelvészetileg nem lett megkülönböztetve a demokratikusan bizonyos időtartamra választott dictator a felkapaszkodott önjelölt modern idők uralkodó diktátorától.
A másik tapasztalat, ami az első, és egy ciklus után megbukott O-kormány menesztésének tapasztalata. Emlékszem az akkori kampányra, és emlékszem annak a négy évnek az eredményeire is. Lehet persze zsigerből hőbörögni, de jót tett az a négy év az országnak, és akkor OV úgy gondolta, hogy ez egyértelmű másoknak is. (Ha akkor a hite egybecseng a valósággal, akkor nem lett volna nyolc év posztkommunista szabadrablás, és ennek folyományaként nem lett volna OV-nak sosem 2/3-a. Bár akkor nem is lett volna rá szükség.)
Ez a két tapasztalat bárkiből azt a következtetést hozná elő, hogy a nép túl ostoba ahhoz, hogy józanul mérlegeljen a blőd szólamok követése helyett, és ebben igaza is lenne. OV nem az ördög, csupán alkalmazza a tapasztalatait. Az már másik kérdés, hogy ilyen körülmények között milyen hangokra figyeljen oda, és egyáltalán figyeljen-e mindig?

Amúgy hülyékből csak akkor lesz vezető, ha valaki csinál belőlük, maguktól soha. L: Bajnai, Mesterházy, Fodor, Deutsch, stb...

Hidvégi Mihály 2015.11.08. 18:41:08

@Petitprince: Dicséretes, ahogyan leírod, hogy OV. megítélésében egyedül elfogadható az árnyalt, összetett mód.

Mégsem lehet csodálkozni, hogy durván egyszerűsítenek emberek.

Konok Péter írja a következőket. Nem tudom ki ő, de ismerem a jelenlegi állapotot s ebből következően egyetértek a következőkkel:

"A teljes infrastruktúra: az oktatás, az egyetemek és kutatóintézetek, az akadémiák, a tudósok és szakemberek egész társadalma kerül egy szintre a kóklerek és önjelölt világmegváltók színes, mégis elszomorító kavalkádjával. Innen nehéz lesz a visszaút. Nehéz lesz nemzeti szinten újra nekirugaszkodni a felvilágosodásnak."

Emiatt a nehéz visszaút miatt jó az egyszerűsítés: ez az ember mérhetetlenül nagyobb kárt okoz Magyarországnak, mint hasznot, s ez a helyzet nem a szofisztikált elemzésnek való. Takarodnia kell!

féregírtó 2015.11.08. 18:43:01

Egyszer vagy tizenX éve egy jobboldali (MSZMP->MDF->FIDESZJOBBIK) munkatársam egy beszélgetés alatt úgy emlegette Göncz Árpádot, hogy "Ez a vén hülye". Akkor éppen a legismertebb, és legkedveltebb politikus volt az országban. Nagyon megütötte a fülemet, hogy ez most miért kellett. Most már tudom mi volt a bajuk Gönczel. Útjukban állt a demokrácia felszámolásában. Remélem megnyugodtak, mostanra sikerült. Csak egy kicsit később.

féregírtó 2015.11.08. 18:49:29

@F.M.J.:

"Két alapvető tapasztalatot használ fel OV."'

1: A komcsik oldalán nem sikerült hatalomra jutni
2: Liberális oldalon sem sikerült hatalomra jutni, maradt az antiszemita nemzethy oldal -> telitalálat, a magyarok lelkéből nem törölte ki a 40 év kommunizmus a mély gyökerű gyűlöletlelkületet

"Emlékszem az akkori kampányra, és emlékszem annak a négy évnek az eredményeire is."

Köszönjük Bokros Lajosnak azt a pár jó évet. 2001 -ben már indult a mélyrepülés.

Petitprince 2015.11.08. 18:49:47

@gázóra ellenőr: Az h mit látunk meg egy másik emberben többet árul el rólunk magunkról mint arról akit nézünk Így világosabb?

gázóra ellenőr 2015.11.08. 19:34:50

@F.M.J.: "nálunk van Európában a legnépesebb, és legaktívabb zsidó közélet?"
Ez ugye hazugság.
Mellesleg
Államadósság
2010 május 19300 milliárd
2015 szeptember 25000 milliárd

Miről beszélsz te?

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.08. 19:54:17

@gázóra ellenőr: Az államadósságnak vannak ennél fontosabb összetevői is, bár ezt neked valószínűleg fölöslegesen taglalom, csak a rend kedvéért:
Részint termelékenységhez viszonyítjuk, ezért GDP arányosan van meghatározva. Ez ugyan még elég ingoványos dolog, mert a GDP-be beleszámít a külföldi tulajdonú, de nálunk termelő cégek bevétele is, ami torzitja a képet, de lényeges momentum, hogy az adóság devizaneme a szinte teljes küldölgi devizáról nagyon jelentős részben forintra módosult. Ez azért fontos, mert minden ország esetében a hazai valutában regisztrált adósság gyakorlatilag nem okoz gondot, mert annak kifizetett kamattartalma belső fogyasztásban realizálódik, tehát adó formájában visszakerül az államhoz. Ez az oka annak, hogy a japánok 200%-os (!) belföldi államadóssága semmilyen hatással sincs az állam működésére, miközben a magyar 70-80% külföldi devizában jegyzett része jelentős államháztartási kiadást jelent.

Tehát én tudom, hogy miről beszélek. Az adatok kisebbik részének összefüggésekből kiragadott demagóg pufogtatása nem érvelés, csak bégetés. Előbb vedd a fáradtságot, és ismerkedj meg az alapvető fogalmak jelentésével, meg azok egymásra tett hatásával, azután tárgyalhatunk.

Nem az a baj, hogy nem értünk egyet, mert nem vagyunk egyformák. Az a baj, hogy alapvető tényeket nem tudsz, vagy rosszul tudsz, és azt hiszed, hogy a passat szél erőssége összefüggésben van a babfogyasztásoddal.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.08. 20:55:28

@Mészáros Laci: "Van egy jó Navra interjú az mno-n erről. "

A gyomrom fordul ki ettől. Még a kérdések is hazugok.

"– Kinevezése előtt önnek is kemény küzdelmeket kellett folytatnia, és nem a felkészültsége miatt kapott hideget-meleget, hanem mert a magyar kormány delegálta…"

Azért kapott hideget-meleget, mert egy gerinctelen csúszómászó, megtagadja önmagát, a saját cselekedetiet és mondanivalóját - mondjuk én se lennék büszke rá.

mno.hu/hetvegimagazin/tuzfalak-1312753

látjátok feleim szümtükkel 2015.11.08. 21:13:39

@gázóra ellenőr: "Államadósság
2010 május 19300 milliárd
2015 szeptember 25000 milliárd

Miről beszélsz te?"

Miről-miről, hát arról, hogy jobban teljesítünk.:O

Csak nem meri kimondani.

Mészáros Laci 2015.11.08. 21:31:26

@atpijkamo:

Ez is egy lehetséges értelmezés, mindenesetre EBBEN az európai unióban sokkal jobb helyzetben vannak azok az országok, amelyek nem ellenséget gyártanak maguknak, hanem együttműködést színlelve tartják a kapcsolatot egymással. a te szóhasználatodban: "gerinctelen csúszómászó" - míg ezzel szemben a gerinces és szókimondó (más szóhasználatban: mitugrász) Orbán hiába kifejezetten jó politikus és elég jó miniszterelnük, olyan rossz képet alakított ki az országról, ami rontja a mi helyzetünkte (mi = adófizetők).

A konfrontatív kummunikáció EBBEN a környezetben nem eredményes. Orbán jó politikus, de ezt úgy látszik nem veszi észre.

monddazigazatmar 2015.11.08. 23:41:18

@Pásztor Miklós: Nem olyan sok, hajrá, túrd végig. Idézd már be, hogy mikor írtam olyat, hogy loptam valaha is fát. Hülyegyerek :D
Azt leírtam, és tartom is, hogy törvény nem tiltja a lehullott ágak összegyűjtését, csak szólni kell az erdészetnek- akik még örülnek is neki, ha összeszedik.

Szánalmas idióták, tényleg karaktergyilkosságot akartok csinálni egy blogon? Hülyegyerekek, itt nincsenek karakterek, csak vélemények.

Putyinpárti Gyorsnaszád · http://ideogliaiszivcsakrahirjei.blog.hu/ 2015.11.09. 00:24:54

@Máté Smelka: Ezaz elvtárs! Ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség (ballib). Hiába, rákosi vezérünk eszméje még ma is milyen jól használható, ahogy az elvei is. Nem kell bedőlni annak, hogy van 3. út is. Csak a Fidesz van, meg a ballib. Más nincs!

Bárcsak pár évtizeddel előbb éltünk volna, sokra vihettük volna a munkásőrségben.

monddazigazatmar 2015.11.09. 00:32:26

@Putyinpárti Gyorsnaszád: Én szeretnék látni 3. utat. Mesélj róla, hol van?

Putyinpárti Gyorsnaszád · http://ideogliaiszivcsakrahirjei.blog.hu/ 2015.11.09. 00:44:28

@monddazigazatmar: azt mondják, hogy a magyar szavazók fele, aki se a fideszre se a ballibre nem szavaz az a 3.
De mi tudjuk, hogy aki nem a fideszre szavaz vagy Putyin elvtárs rajongója, az soros által támogatott gyurcsány kottájából játszó, tel avivból irányított ballib.
Nehéz nekünk nemzeti jobboldali illiberálisoknak érvényesülni így majdnem 7 milliárd ballibsi ellenében, de Viktor ami vezérünk, bevilágítja az utat a jól teljesítés és a további rezsicsökkentés felé!

monddazigazatmar 2015.11.09. 00:49:44

@Putyinpárti Gyorsnaszád: Az nem harmadik út, aki nem szavaz sehova. Az egyhelyben totyorgás.

Éhes ló 2015.11.09. 05:44:40

Sok minden lehet kínos, ez szubjektív.
Szerintem az a kínos, ahogy az elhunyt és mécs viselkedett az elmúlt 26 évben.
A (szubjektív) véleményemmel nem vagyok egyedül, mert a pártjuk botrányok sorozatát elkövetve semmivé lett a politiaki, hatalmi, morális tőkéjükkel együtt.
Az ellenfeleik pedig erős társadalmi többségen alapuló demokratikus támogatás birtokában hajtottak fejet ellenfelük ravatalánál, bármit is képzelegjen a poster:
kozvelemenykutatok.hu
Ez van, szeretni nem kell, de tagadni és nem figyelembe venni dőreség.

Tudományos Iibsizmus 2015.11.10. 05:17:47

@monddazigazatmar: Milyen karakter gyilkosság? Karakternek képzeled magad? :-))

Szabad gondolat2015 2015.11.10. 17:04:46

@willcox: Minősíteni nem nehéz. Azt bárki tud. Az ellenérveket megfogalmazni az más tészta. Az szellemi energiákat kíván.

Szabad gondolat2015 2015.11.10. 17:27:13

@Kabai Domokos Lajos:

Szólás szabadság márpedig nincs. Az nem egy kenyér amit szeletelni lehet.
Ha levágom a serclit attól még jól lakik a család.
Az van létezik a maga teljes valójában vagy nincs.
Itt nincs közép út. Valaki vagy halott vagy élő. ( A tetszhalott is élő)
Mikor a holokauszt tagadást bűncselekménnyé nyilvánították , abban a pillanatban véget ért Mo-n a szólás szabadság.
Onnantól kezdve beszélni róla alapvető tévedés.
Az , hogy a holokauszt tagadók kissé ütődöttek nem lényeges.
Beszédért-írásért börtön.
Persze minden megmagyarázható és annak az ellenkezője is. Csak befektetett szellemi energia kérdése az egész.

Szabad gondolat2015 2015.11.10. 17:53:49

@whale:
Miért sajnálatos ha valaki nem demokrata? A demokrácia olyan mint Isten? Az bírálhatatlan tabu? Aki nem hiszi a nagyszerűségét az kiközösíttetik?
Meglátásom szerint ez a fajta gondolkodás tette lehetővé pl az inkvizíciót.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2015.11.10. 21:42:05

@Szabad gondolat2015: Bár én nem, vagyok jogász, de úgy vélem, hogy amit te szólásszabadságként aposztrofálsz, az valójában a véleménynyilvánítás szabadságához való jog. Ám ennek a jognak a gyakorlása sem parttalan, amint az alábbi szöveg 19. cikkének 3. pontjából, illetve 20. cikkéből is kiviláglik. Íme részlet a Polgári és Politikai Jogok Nemzetközi Egyezségokmányából, amit Magyarországon az 1976. évi 8. törvényerejű rendeletben hirdettek ki az Egyesült Nemzetek Közgyűlése XXI. ülésszakán, 1966. december 16-án elfogadottak alapján:

"19. Cikk

1. Nézetei miatt senki sem zaklatható.

2. Mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításra; ez a jog magában foglalja mindenfajta adat és gondolat határokra való tekintet nélküli - szóban, írásban, nyomtatásban, művészi formában vagy bármilyen más tetszése szerinti módon történő - keresésének, megismerésének és terjesztésének a szabadságát is.

3. Az e cikk 2. bekezdésében meghatározott jogok gyakorlása különleges kötelességekkel és felelősséggel jár. Ennélfogva az bizonyos korlátozásoknak vethető alá, ezek azonban csak olyanok lehetnek, amelyeket a törvény kifejezetten megállapít és amelyek

a) mások jogainak vagy jó hírnevének tiszteletben tartása, illetőleg

b) az állambiztonság vagy a közrend, a közegészség vagy a közerkölcs védelme érdekében szükségesek.

20. Cikk

1. Minden háborús propagandát törvényben kell megtiltani.

2. Törvényben kell megtiltani a nemzeti, faji vagy vallási gyűlölet bármilyen hirdetését, amely megkülönböztetésre, ellenségeskedésre vagy erőszakra izgat."

Következésképp, az úgynevezett szólásszabadság értelmezéséről az ENSZ tagállamainak képviselői a fentiek szerint állapodtak meg. Lehet ezzel nem egyetérteni, de a törvény előtt mindazon országok állampolgáraira érvényes ez az értelmezés, amelyek az egyezményt aláírták. Mellesleg, amennyiben a véleményszabadság korlátlan híve valaki, akkor mi alapján korlátozná, mondjuk azt, hogy radikális iszlamisták, nácik stb. következmények nélkül uszíthassanak bárki, vagy bármely népcsoport elpusztítására. Ami pedig holokausztot (az örmények egy részének kiirtását, a szovjet Gulag-szervezet kényszermunkatáborait, a recski büntetőtábort, a japánok mandzsúriai, vagy épp az Iszlám Állam rabszolga nők tízezreivel, ezreivel üzemeltetett nyilvános házait, az az angolok dél-amerikai koncentrációs táborait, az amerikaiak által fenntartott Guantanamot stb. illeti, ezek megítélése nem vélemény kérdése, hanem olyan tények tagadása, amelyek következtében milliók szenvedtek és pusztultak el a múltban, ezrek szenvednek és pusztulnak el ma is a hatalmat önkényuralmai eszközökkel gyakorlók által. Mindenki, aki a korlátozás nélküli véleménynyilvánítás híve, ahhoz járul hozzá, hogy újból és újból megismétlődjenek ezek a szörnyűségek. #

Szabad gondolat2015 2015.11.11. 09:33:18

@Kabai Domokos Lajos:

Itt húzódhat az értelmezési különbözőségi határ köztünk.

"Mellesleg, amennyiben a véleményszabadság korlátlan híve valaki, akkor mi alapján korlátozná, mondjuk azt, hogy radikális iszlamisták, nácik stb. következmények nélkül uszíthassanak bárki, vagy bármely népcsoport elpusztítására."

A közvetlen cselekvésre való felhívás nem szólás szabadság.
Az tett , vagy ha úgy tetszik felbujtás.

Ha azt állítom , hogy a szomszédom egy gané , az még nem ugyan az , hogy a szomszédomat ki kell irtani.

Ha azt állítom , hogy nem volt holokauszt , az nem ugyan az mintha azt mondanám: Halál a zsidókra.

Ha bármely tény tagadása vagy bármely népcsoport dehonesztálása , börtönbüntetést érdemel , akkor hol a határ?

Börtönt érdemel -e ez a kijelentés?... A Nyékládháziak nem emberek , hanem mocskos állatok.
És ha nem , akkor ugyanez Cigánnyal? Zsidóval? Eszkimóval? Pedofillel ?
Nekrófillel?

Rendkívül ingoványos terület ez.
Leszúrhatunk útjelző karókat. De azok bizonnyal diszkriminatívek és kirekesztőek lesznek.

Szerintem nem rossz , ha ott húzom meg a határt ami átlátható és értelmezhető.
Vagyis aki cselekvésre szólít az bűncselekményt követ el , a többi meg hülye.

Szabad gondolat2015 2015.11.11. 09:35:41

@Szabad gondolat2015:

De még az is meglehet , hogy tévedek.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.11. 10:16:16

@Kabai Domokos Lajos: @Szabad gondolat2015: Ha hozzászólhatok a diskurzushoz, meglátásom szerint bárminek a tagadását, vagy állítását önmagában büntetni meglehetősen beszűkült gondolkodás. Helyesen talán úgy lehetne szabályozni, hogy az állítások, vagy tagadások szükség esetén bizonyítandóak. Szükség esetén, mert miért kellene minden kijelentés alkalmával bizonyítani triviális tényeket, de bizonyítandó, mert a "szomszédról állítani, hogy gané", eleve egy minősítés. Illene hozzátenni, hogy miért is.

A holokauszt-tagadás mintájára lehetne tagadni a tatár-járást is. Ugyan akkora marhaság lenne, de az sem normális, hogy az egyik történelmi esemény meítélhetőségét törvényben szabályozzuk, miközben a másikat bárki (egyébként helyesen) újraértelmezheti. Miért ne állíthatnám, hogy nem volt, ha megfelelő bizonyítékokkal lesöpörhető a vélekedésem, miközben, miért nem juthat el a bizonyításig valaki, ha igaza van. Ha elkezdjük tiltani az örmény mészárlás tényének hangoztatását, akkor törlődik? Ha tagadja valaki a holokausztot, akkor nem volt? Pont az a gond az ilyen törvényekkel, hogy az ellenkezőjét éri el. Miért is nem lehet kételkedni? Nehogy bizonyítani kelljen? Ki fél kijelenteni, hogy zölt a fű? Ha valaki tagadja, akkor piros lesz? Ha azt állítja valaki, hogy piros, akkor ez hatással lesz a színére?

Szabad gondolat2015 2015.11.11. 10:18:40

" Itt húzódhat az értelmezési különbözőségi határ köztünk."

minúsz különbözőségi :D

Szabad gondolat2015 2015.11.11. 10:21:10

@F.M.J.:
Arcomat pír önti el.
Nekem kellett volna ezzel érvelnem.
Csúnya vagy.
Tisztábban írsz mint én.

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2015.11.11. 11:59:31

@Szabad gondolat2015: Blogolási/kommentelési ártalom. Annyi a kretén a blogterekben, hogy már értelmes vitázóknak is körül ír mindent az ember, az érthetőség kedvéért.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2015.11.11. 14:54:34

@Szabad gondolat2015: @F.M.J.: Két megjegyzés:
1.) Akár az örmény, akár a zsidó népirtást - s a sor meglehetősen hosszan sorolható -, egyrészt azért tagadják, akik tagadják, hogy mentsék a bűnöket a múltban elkövetőket, illetve - s ez a fontosabb - igazolják saját mai uszító magatartásukat. Ezekben az esetekben a tények tagadása - az én felfogásom szerint - a nagyon is célzatos uszítás része. Mint ilyen a fenti egyezmény 20. cikkelyének 2. pontja vonatkozik rá.
2.) A másik megközelítés ennél sokkal egyszerűbb: alaptalanul ne állíts másról olyat, amit, hasonló helyzetben, magadra nézve elviselhetetlennek tartanál; ne kívánj másnak olyat, amit magadnak nem kívánnál; ne tégy más ellen olyat, ami sértene, ha ellened tennének hasonlót. Ez ugyan az emberiség messzi múltjába visszavezető felfogás, de működik. #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2015.11.11. 15:04:44

@F.M.J.: @Szabad gondolat2015: A sor - folytatható... #

Szabad gondolat2015 2015.11.11. 16:18:14

@Kabai Domokos Lajos:

Innentől nem könnyű érvelni , hisz megadod a tagadás okát. Elvetve minden más szempontot.
És még mindig az ingoványban járunk.
Meglátásom szerint a gondolat-vélemény szabadság kontra biztonság kérdéséről van szó.
Bár úgy vélem egy törvény sem közelebb nem hozza sem távolabb nem viszi a következő hipotetikus népirtást. Az a fajban kódolt jelenség az eddigi tapasztalások szerint.
Bár természetesen ez vita tárgyát képezheti.
De a vélemény szabadságot biztosan korlátozza.
Kitartok az álláspontom mellett.
A cselekvésre buzdításnál húznám meg a határt.
De szerencsére nem kell ebben döntenem.
És a vélemény különbség szép dolog ha kulturált keretek közt marad.