hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

bemondás

A NÉPSZABADSÁG-NAP lezárásaként: ha annyian előfizettek volna rá, ahányan most tiltakoznak, nem alakult volna ki ez a helyzet. (2016-10-08)

INTERNET Az interneten a végén minden megsemmisül, vagy legalábbis elérhetetlenné válik, amint nincs áram, vagy a rendszergazda beint. Mindig csodálkozom, mikor a neten éjjel-nappal lógók ezt nem látják át. (2016-10-09)

TRAFFIPAX-ÁTVERŐ PÓLÓ Már megrendelhető a traffipax-átverő póló – olvasom a neten. Nos, ennek a találékonyságnak egészen az első ütközésig tart az érvényessége. Aztán jön a pofára esés. (2016-04-08)

FRÖCSÖGŐ KOMMENTELŐK Nemes Jeles László, a Saul fia rendezője szerint a fröcsögő kommentelőkkel foglalkozni olyan, mintha felvennénk egy hangversenyt, összevágnánk belőle a köhögéseket, és azt hallgatnánk. (2016-01-15)

SAUL FIA – Wow! De Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől inkább illett volna egy Hűha! Hogy a kákán is? Nem. Egyébként a film valóban korszakos. (2016-01-11)

KÖZMUNKA Hiába a három gyerek, a közmunkát nem tekintik munkaviszonynak az otthonteremtési támogatás odaítélésekor. Bezzeg, amikor kozmetikázzák a foglalkoztatási statisztikákat… (2016-01-05)

MALAC A JÉGEN Azért tűnik úgy, hogy Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen, mert a hasznos idióták kezdenek többségbe jutni az európai elitben – fejtette ki Kövér László, az Echo TV Mélymagyar című műsorában. (2016-01-01)

MINDEN FÖLÖSLEGES „Hiszen valójában minden fölösleges, az írás is, az élet is. Mindkettő valami metafizikai többletre utal, valami luxusra, erőfölöslegre, gazdagságra, amely nem győz gyönyörködni a saját fölösleges pompájában”. (Kertész Imre)

HALAK Sajtóhír: "A Magyar Nemzeti Bank bekebelezheti a budapesti Bálna épületét". Aha! A nagy hal megeszi a kis halat... (KDL 2015-11-30)

POPULIZMUS Átlagosan 12 százalékkal nőtt Hollande népszerűsége, mert a francia közvéleménynek (ugyanúgy, mint a magyarnak - teszem hozzá) bejön a kormányfő kőkemény hadvezéri retorikája. (Kemény hadvezér a Pudingból, Népszabadság, 2015-11-27)

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  4. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  9. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  10. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  11. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  12. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  13. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  14. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39
  15. Menekültügy: Orbán Viktor hibázott 2015. augusztus 22. 21:04
  16. Túlélni az emigráns áradatot! 2016. január 30. 01:47

öt legfrissebb

Bayer még mindig nem érti

2016.09.10. 12:30 | Kabai Domokos Lajos | 163 komment

Címkék: média erőszak rasszizmus xenofóbia Fidesz Bayer Zsolt

Fiának megverése után is úgy cigányozik és állatozik, hogy szerinte nem cigányozik.

bayer-zsolt-orban-viktor.jpg

Segítséget kér Bayer Zsolt. Az övéhez hasonló lovagkeresztet visszaadókhoz fordul ezzel a mondattal:Segítsen valaki helyeset és korrektet gondolni”. Bár én sem ilyen, sem más állami kitüntetés birtokosa nem vagyok, talán kifejezhetem, hogy minden együttérzésem a Bayer családé. Ám empátiám csupán eddig terjed.

Elsőre bizonyára bennem is fölhorgadna az indulat, ha a gyerekem összeverve, összerugdalva jönne haza este. Talán még egy szitokszó is elhagyná a számat, bár először alighanem azt kérdezném: nem kell-e orvost hívni, aztán a hogyan történtről érdeklődnék, majd a rendőrséget hívnám. Közíróként pedig biztosan nem tárnám az esetet ország-világ elé. Főleg nem kezdenék cigányozni, ha – amint a cikkben olvasom – „Tamás szerint mind cigány volt, a fiunk azt mondja, voltak köztük »fehérek« is”.

De akkor sem kezdenék cigányozni, ha nem lenne ilyen bizonytalan a helyzet, mert tisztában lennék azzal, hogy a kötekedés, az erőfitogtatás nem csupán a cigányok sajátja. Úgymond fehér verőlegények, kigyúrt kopaszok – azt hiszem, szinte kizárólag csak ilyenek – jócskán részt vettek 2006. szeptember 18-án a tévészékház ostrománál, az október 23-ai zavargásokban, mi több, 2007. februárjában, Orbán Viktorral az élen vezető Fidesz-politikusok láttak hozzá a Parlament körüli kordonrendszer lebontásához demonstrálván, hogy eljött a helyzetek jogszabályokon túli kezelésének ideje. S egy nagyot ugorva az időben: 2016. február 23-án, a Nemzeti Választási Irodához is fehér bőrszínű verőlegényeket vezényelt valaki, megakadályozandó az ellenzéki MSZP képviselőit abban, hogy elsőként adhassák be a Fidesz-parlament által elfogadott vasárnapi boltbezárással kapcsolatos népszavazási kérdést…

Szóval, becsületes közíróként mindezt azért végig kellene gondolnom, még akkor is, ha apaként talán átsiklanék afölött, hogy vajon milyen hangot ütött meg a gyerekem, amikor odaszólt az autójának támaszkodó alaknak. (Nem mintha a hangvétel milyensége bárki esetében igazolná az agresszivitást.) Mindenesetre ha apaként talán nem is, de közíróként, legalább a tisztán látás érdekében, élnem kellene a gyanúperrel, hogy talán a hozzátartozóm sem volt a legudvariasabb. (Mellesleg voltam már hasonló helyzetben, de jobbnak láttam, ha hagyom az illetőt, aki aztán anélkül, hogy tudta volna, hogy én vagyok az autó tulajdonosa, két perc múlva odébbállt. És ennyi.) Szóval, közíróként végiggondolnám mindezt. S végre önvizsgálatot tartanék, milyen részem volt a helyzet előidézésében.

Bayer Zsoltként erre különös okom is lenne. Hiszen Bayer Zsoltként számot kellene vetnem azzal, amivel épp a minap, a kormánykitüntetés átvétele után szembesültem: tömegek tartottak méltatlannak a lovagkeresztre. Számosan fejezték ki felháborodásukat amiatt, hogy én – aki szerintük uszító, xenofób, azaz idegengyűlölő, sőt rasszista cikkeimmel híresültem el – állítólag nagyban hozzájárultam annak az ideges, gyűlölködő hangnak az elhatalmasodásához, ami ma a magyarországi köz- és magánéletet uralja. Bayer Zsoltként végiggondolnám, hogy nem lehet-e egy csöppnyi igazság az állításokban. És végül feltenném a kérdést: nem lehetséges-e, hogy durva kifejezéseimnek, amelyekkel a cikkeimet teletűzdelem, családi körben is szabad folyást engedtem olykor, s ezt a mintát öntudatlanul is követhette a dzsúdózó, bár amúgy kiváló orvostanhallgató gyerekem?

De persze Bayer Zsolt nem én. Így aztán Bayer Zsolt a fiával megtörtént esetet ecsetelő cikkében is ott folytatta, ahol a kitüntetése előtt abbahagyta. Úgy cigányozik, és állatozik, hogy szerinte nem cigányozik. Annak ad hangot, hogy a fia életét többre tartja a nyolc másik életénél. S még ha valaki talál is erre némi mentséget Bayer, az első indulatában mértéket vesztett apa számára, a közíró Bayernek nem nézheti el, ahogyan félresöpri azt a normát, amit idővel már az ókori görögök is követtek: ha az egyének egymás elleni bosszúszomját nem terelik bírósági mederbe, akkor a bosszúállások, végeláthatatlan láncolata felőrli a közösséget. Mert egy tisztességes közíró nem tekinthet el attól, hogy 2016-ban már nem Hammurapi, illetve az Ószövetség szemet szemért alapú törvényeit követjük, hanem mi már az Újszövetség népe vagyunk, vagyis állítólag azok lennénk. Hogy a szelíd Mahatmá Gandhiról – „Az erőszakmentességben hiszek” – már említést se tegyek.

De Bayer Zsolt, a Fidesz 5-ös számú párttagkönyvének büszke tulajdonosa – egyébként művelt, tájékozott férfiú – láthatóan nem törődik a közfelfogás efféle változásaival, még mindig nem érti a jelentőségüket. És nem okult az elmúlt hetekben őt ért bírálatokból sem. Folyamatosan gyűlöletkampányoló pártjának vezetőihez hasonlóan, a mostani cikke szerint továbbra is azt vallja:

„És hogyha ezek abban a pillanatban elpusztultak volna, amikor megszülettek, akkor szebb és jobb hely lenne a világ. És azt is gondolom, hogy nincsen egyenlőség. Ezekkel mi, a fiunk, az unokatestvére, a sportolósrácok nem vagyunk egyenlők. Ezek kártékony, a társadalom nyakán élősködő, közveszélyes és teljesen felesleges lények, akiket el kell tüntetni a társadalomból. Ezeknek a szavazata nem egyenlő a mi szavazatunkkal, a jogaik nem érdekelnek, a sorsuk sem érdekel, és sok mindenre hajlandó lennék, hogy életük hátralévő részében egy tolókocsiban ülve, szívószállal szürcsölgessék a pépeset”.

Természetesen e súlyos szavak után csak képmutatás a szűkítés: „a félreértések elkerülése végett: nem „a” cigányokról beszélek, hanem erről a nyolc gyáva féregről. És az ő teljesen felesleges, semmit sem érő életükről”. Ezzel a közíró Bayer Zsolt egyrészt egy magánéleti sérelemmel kapcsolatban prejudikál, vagyis nem várja meg a feljelentését követő nyomozás és tárgyalás eredményét, hanem ő maga ítélkezik. Másrészt ennél is fontosabb, hogy ott folytatja, ahol a kitüntetése előtt abbahagyta: igazságosztó istennek képzelve magát, pogány átkokat szór mindenkire, aki szerinte nem érdemli meg az életet. S alighanem úgy gondolja: miért ne tehetné? Végül is Magyarország kormányának nem titkolt jóváhagyását kapta meg ehhez a lovagkeresztjével. #

KIEGÉSZÍTÉS: police.hu

KIEGÉSZÍTÉS: Az első hozzászóló szerint „egy zempléni kisváros lakójaként azt kell mondjam, hogy mindennapos (az eset). Általában demagóg fordulatnak tartják, ha valaki azt mondja, hogy éljetek velük egy településen, egy utcában, a szomszédságukban ... és majd megtudjátok. Szerintem nem az. Lehet azt mondani, hogy rasszista, előítéletes és fajgyűlölő vagyok. De sajnos a kevés jó mellé csak rossz tapasztalataim, szörnyű történeteim vannak".

Ezt válaszoltam, hátha érdekli azokat is, akik nem jutnak el a kommentekig:
Emiatt senki nem illethet téged ilyen jelzőkkel, vagy ha ezt teszi, nincs igaza. Az viszont gond, hogy a teljes magyar társadalom nem helyezi nyomás alá a kormányzatait annak érdekében, hogy hathatós integrációs intézkedésekkel, következetes, évtizedeken átnyúló oktatási, foglalkoztatási, szociális programokkal, képzett szakemberek által szervezett életmód-tanfolyamokkal stb. vegyék elejét az alapvetően a szegénységből eredő helyzet eszkalálódásának.

A sérelmet szenvedettekkel példálózó propaganda által is kiváltott erőszak ugyanis újabb erőszakot szül, s bűnbe torkollik. Az ilyen módon bűnbe kevert korábbi áldozatok aztán maguk is bűnösökké válnak, amitől életük végéig nem tudnak szabadulni. (Nem mellesleg, vidéki szomszédságunkban nagyon is jól kijövünk a cigány származású vállalkozóval és családjával, s nagyon örültünk, hogy közvetlenül mellettünk egy fiatal, szintén integrálódott, hasonló házaspár  vette meg a halálok miatt megüresedett házat. Egyúttal a környékkel együtt fellélegeztünk, amikor a tőlünk második házból végre elköltözött az általunk szeretett, de időközben öregek otthonába került eredeti magyar tulajdonos, elzüllött fia. Nem mintha a cigány származású szomszédaimat nem tekinteném magyarnak, de mint látható, még szavunk sincs arra, hogy kirekesztés nélkül beszéljünk egymásról...)

A lényeg: ne akarjuk, hogy az történjék, ami most Ukrajnában! Miután a hatalom nem vizsgálta ki és nem zárta le törvényesen a 2014. május 2-án, az odesszai szakszervezeti székházban alig titkolt rendőri közreműködéssel elkövetett tömeggyilkosságot, részben a máshonnan odaszállított csőcselék által oda beűzött gyerekek, terhes nők és öregek élve elégetését, most vérbosszút esküdött, önszerveződött titkos különítmények vadásszák le egyenként az egykori pogrom felheccelt résztvevőit, s vagy ölik meg őket éjszakánként, vagy mint a minap két újnácival tették: levágják a karjukat, amire banderista jelszó, illetve oroszgyűlölő szöveg volt tetoválva.#
karomkodnitilos142x142szovegesfekvoxxxx.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr2511692713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 19:04:50

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Helyesebben: az eredetileg a cigányok felzárkóztatására szánt rakás pénz nagy részét ellopták, s nem jutott el az érintettekhez. #

6.Lenin 2016.09.10. 19:11:58

@Kabai Domokos Lajos:

Nézd már meg a videót ahol Bayer beszélget Lakatos A-val ezekről!

Ez nem )csak pénz kérdése, főleg nem. Teljesen más a megoldás.
Megkimélnétek másokat, sőt magatokat is annak bemutatásával, hogy valójában fogalmatok sincs a megoldásról.

Amennyiben láttad, akkor meg nem értettél belőle semmit.

2016.09.10. 19:13:34

@Kabai Domokos Lajos: Öööö.... kik lopták el?
Csak nem az a Farkas Flórián?

nyugatifeny.blog.hu/2015/10/07/arcatlanul_szetloptak_a_romaprogramok_penzet_farkas_florian_nem_uszhatja_meg_a_bortont

Akkor lehet, hogy mégsem olyan alulreprezentáltak a fehérgalléros bűnözésben?

6.Lenin 2016.09.10. 19:17:51

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Ez 1 több száz éves probléma. Marad is, ha olyanok szeretnék megoldani, akiknek fogalmuk sincs a valódi problémáról.

Alick 2016.09.10. 19:18:14

@lothistvan: "Esetleg erre megoldás lehet egy átnevelő munkatábor szögesdrót kerítéssel?"

Ez is véglet... de a szocban. pl. volt alacsony szakképzettséget igénylő imunkalehetőség vidéken és nem tolerálták a munkakerülést.
A Horthy rendszerben pedig respektjük volt a csendőröknek.
Ezekhez képest a "rendszerváltás" rontott a helyzeten.

2016.09.10. 19:20:53

@Alick: Hát de ezek bűnös, antidemokratikus megoldások.

Kampfer 2016.09.10. 19:28:54

"Közíróként pedig biztosan nem tárnám az esetet ország-világ elé. Főleg nem kezdenék cigányozni..."

Ezt majd azután, miután a gyerekét ronggyá veri pár cigány! Addig ez csak üres 'pc' vagdalkozás!

"Szóval, becsületes közíróként mindezt azért végig kellene gondolnom..."

És ismét ez a 'kőzírózás"...! Ez valami 'felkentséget' jelent, hogy bekezdésenként előkerül??? Az igazság nagy tudóját jelenti?

"Mellesleg voltam már hasonló helyzetben, de jobbnak láttam, ha hagyom az illetőt..."

Értem. Tehát hagyjuk az illetőt...! Bravo! Hagyjuk az autónak dőlni, ráülni. Hagyjuk lopni, hagyjuk verekedni. Hagyjuk őket ingyenélni és hagyjuk őket gyilkolni. Majd abbahagyják...! (A.k.a: 'majd hazamennek'!)
Jó huszonöt évig mindig mindent rájuk hagytak (mert cigányok?), meg is lett az eredménye. Közíróként ez egy elég egyszerű megoldás! Nem?

"...állítólag nagyban hozzájárultam annak az ideges, gyűlölködő hangnak az elhatalmasodásához, ami ma a magyarországi köz- és magánéletet uralja."

Bayer minden hibája és vitatható nyelvezete ellenére egyáltalán nem OKA ennek a gyűlölködésnek! Egész egyszerűen csak kimondta azt az igazságot, amit sem a szadesz, sem az ostoba baloldal és sem az önhöz hasonló 'pc' szörnyűlködők nem voltak hajlandók sem észrevenni, sem kimondani! A probléma megoldásáról már ne is beszéljünk! Ha valakinek itt szemrehányást lehet tenni, akkor az ön és az önhöz hasonló demagóg, 'pc' véleményterroristák!

"Úgy cigányozik, és állatozik, hogy szerinte nem cigányozik."

Az ön szövegértését ne kérje számon Bayer Zsolton!

"Annak ad hangot, hogy a fia életét többre tartja a nyolc másik életénél."

Melyik apa nem így gondolja??? Bayer ki is meri mondani! Ön pedig kiszámíthatóan eljátssza a meglepett és szörnyűlködő pc 'közírót'!

"Hogy a szelíd Mahatmá Gandhiról – „Az erőszakmentességben hiszek” – már említést se tegyek."

Bölcsebben tette volna, ha tényleg nem elmítette volna!

"„És hogyha ezek abban a pillanatban elpusztultak volna, amikor megszülettek, akkor szebb és jobb hely lenne a világ. És azt is gondolom, hogy nincsen egyenlőség. Ezekkel mi, a fiunk, az unokatestvére, a sportolósrácok nem vagyunk egyenlők. Ezek kártékony, a társadalom nyakán élősködő, közveszélyes és teljesen felesleges lények, akiket el kell tüntetni a társadalomból. Ezeknek a szavazata nem egyenlő a mi szavazatunkkal, a jogaik nem érdekelnek, a sorsuk sem érdekel, és sok mindenre hajlandó lennék, hogy életük hátralévő részében egy tolókocsiban ülve, szívószállal szürcsölgessék a pépeset”."

Ezen sorait itt olvastam először, de az előzményeket ismerve maximálisan egyet tudok érteni velük! Olyan emberekről ír, akiktől nagypn sokan hasonlóan vagy talán még radikálisabban gondolkodnak, de ők ugye nem 'közírók', egyszerű polgárok valahol Magyarországon. Miskolcon, Pesten, az Ormánságban vagy akár Devecserben, Szegeden. És amikor olvassák e sorokat, egyetértően bólintanak: 'igen, ő megírta az igazat'! Ezt pedig ön és az önhöz hasonlók nem tudják megérteni! Hiába okoskodik, hogy a Bayer mi nem képes megérteni! Azt kellene megvizsgálnia, hogy ön mit nem képes megérteni, ami e sorok és vélemények mögött van és mi az a jelenség, ami legitimitást ad ennek a véleménynek!

"Ezzel a közíró Bayer Zsolt egyrészt egy magánéleti sérelemmel kapcsolatban prejudikál, vagyis nem várja meg a feljelentését követő nyomozás és tárgyalás eredményét, hanem ő maga ítélkezik."

Ahogy még millióan az országban! Nyilván izlandi bálnavadászok voltak az elkövetők, csak napozni jöttek kishazánkba és elaludtak a tóparton! Ettől lettek kissé feszültek... Omg!

"A lényeg: ne akarjuk, hogy az történjék, ami most Ukrajnában! Miután a hatalom nem vizsgálta ki és nem zárta le törvényesen a 2014. május 2-án, az odesszai szakszervezeti székházban alig titkolt rendőri közreműködéssel elkövetett tömeggyilkosságot, részben a máshonnan odaszállított csőcselék által oda beűzött gyerekek, terhes nők és öregek élve elégetését, most vérbosszút esküdött..."

Ukrajnában? Hm... Az amik felforgató és uszító tevékenységének eredményeit elkenni a felheccelt tömegekre azért mégiscsak művészet! Csak egy kérdés önhöz: ugyan mit keresett anno a 'dzsónkerri' egy ellenzéki tömegmegmozduláson a majdanon??? És ez miért nem volt furcsa a nagyon 'pc' ajrópéer sajtónak? Gondolom a Szergej Lavrov is simán odamehetett volna a fehér ház zöld gyepe elé egy ellenzéki tüntetésre és támogathatta volna őket Putyin nevében, igaz? Érzek némi demagógiát a párhuzamában!
Kamp.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 19:29:14

@6.Lenin: Eredetileg is láttam az adásokat, amelyek hatását persze nem értékelném túl, tekintettel az Echo TV 15-20 ezres nézőszámára, vagy mondjuk az első film 26 ezres kattintásszámára.

Több bajom is van velük, de elfogadom, hogy azokban Bayer tisztességes szándéka mutatkozott meg. Ennek következtében például ugyanazok hangzanak el benne, mint amiket itt is leírtam. A cigánybíró (nem vajda, ahogyan az interjúalany is kiigazítja Bayer, mert a bírókat választják, a vajdákat pedig talán Mária Terézia idejétől a rendőrséggel - nem tudom, minek nevezték akkor - való kapcsolattartásra az államhatalom képviselői nevezték ki) például azt mondja: oktatás, tanulás; a Kádár-rendszerben kísérlet történt az integrálásra, persze az egyénekben is volt hiba, a rendszerváltásnak a cigányok voltak az áldozatai, a cigányoknak is tenniük kell önmagukért stb.

A fő kifogásom az, hogy ha B.Zs. egyszer készített egy többé-kevésbé empátiára törekvő műsort, utána hogy képes leírni mindazt, amit lépten-nyomon leír? Csak nem képmutató volt akkor, s a cikkeiben mutatkozik meg az igazi énje? Mindenesetre az egész úgy, ahogy van, hamis. #

csentecsa 2016.09.10. 19:34:03

@Kabai Domokos Lajos: Miért indulnék ki másból. Tettél egy álítást a Kádár-rendszer cigánysággal kapcsolatos-szerinted helyes-politikájáról, amivel én nem értek egyet, és meg is írtam, hogy miért nem. Mi ezzel a gond??

csentecsa 2016.09.10. 19:37:34

@Kabai Domokos Lajos: Juliani hatásköre New -Yorkra terjedt ki, és ott javult a közbiztonság.(Harleem mára népszerű célpontja lett az ingatlanbefektetőknek.) Más területeken nem így kezelték a helyzetet, meg is lett az eredménye..

6.Lenin 2016.09.10. 19:40:59

@Kabai Domokos Lajos:

Nem Bayer Zs. a kérdés, hanem miként lehet megoldani olyan emberek beilleszkedését, mint a cigányok.

Lakatos A. vagy a cserdi polgármester megoldásai, meglátásai vinnék közelebb a megoldáshoz ezt a kérdést.
Nem idióta politikusok, vagy a mindenhez értők.

Azt Bayernek "köszönhetjük", hogy ismét beszélünk ezekről, de nem róla kellene.

Aki csak félmondatokat idéz tőle az nem gyűlöletkeltő?

Az itt zajló "vita" nem hamis?
Mi a szándéka?
Gyűlöletet kelteni, vagy megoldást keresni a cigánykérdésre?
Ezt kellene elsőként eldönteni.

Nem Bayer az érdekes ebben a történetben. Ő csak néven nevezi ami sokak szeretnének elfedni mert talán soha nem is volt szándék a valódi megoldásra.
Szerintem.
(mellesleg minden tv-n naponta kellene lejátszani a két videót, felhivva a figyelmet, hogy ne Bayer Zsoltra figyeljenek a nézők.Ő nem érdekes ebben)

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 19:41:18

@Kampfer: Sajnálom, hogy nem értette meg, hogy itt a közíró maga Bayer Zsolt, merthogy az. S mert az, ezért vele szemben más szabályok vonatkoznak, mint egy átlagos családapára. Például a médiatörvény, amelynek alapján Bayer cigányozásával, gyűlöletkeltésével összefüggésben nem is túl rég a főként a kormány delegáltjaiból álló Médiahatóság meg is büntette a lapját. Úgyhogy hosszú elemzéséről, ami félreértésen alapul, legyen elég ennyi.

Ami azonban az ukrajnai ügyeket illeti, nyitott kapukat dönget. Ez a blog éppen azzal összefüggésben született meg 2014 januárjában, mert már akkor látszott, hogy puccskísérlet készül Ukrajnában, de erről a magyar sajtó nem írt. Ezért oroszul értőként akkoriban, gyakorlatilag egyedüliként a magyar médiában, szinte naponta-kétnaponta beszámoltan a helyzet alakulásáról. Az amerikai alelnök Biden gyalázatos szerepéről, a fiának juttatott ukrajnai koncesszióról ugyanúgy, mint Nuland játékairól, az amerikaiak által kiképzett banderisták viselt dolgairól. Mielőtt egy konkrét ügyben kérdőre von, azért annyit megtehetett volna, hogy beüti a Bekiáltás blog keresőjébe bármelyik nevet, vagy jellegzetes szót, s kiderült volna, hogy alap nélkül vádaskodik. #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 19:43:36

@csentecsa: Már megint csúsztatott. A homoszexualitást keverte a pedofiliával. Úgyhogy törölve. #

$pi$ 2016.09.10. 19:53:14

@6.Lenin: Hogy kiabálnak, hogy miért nem támogatják őket, döbbenet. Rohadt agresszívek, ki vannak akadva, hogy nekik nem ADNAK, pedig ők mondják, hogy ADJANAK. Az a legnagyobb probléma, hogy nem ADNAK.

De hát nekem hat évesen elmagyarázták, hogy tanulj, mert különben baj lesz. Ezt felnőtt emberek nem tudják?!

morph on deer 2016.09.10. 19:53:55

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
"Ötleted van, hogy mit lehetne tenni?"

Garantált megoldást nem tudok javasolni, szerintem az nem kivülről jön.

Én mindenképpen egy érdemi társadalmi vitát kezdeményeznék, az érdekeltek és lehetőleg politikailag független szakértők részvételével.

A probléma ugyanis nem "oldal"függő, csak a hozzáállás az!

Ahogy én tudom, van néhány normális kezdeményezés is, - többségében roma települések próbálnak kimászni a gödörből, (majdnem) sikeresen - jelenleg formális állami támogatás nélkül - én például pályázatokat írnék ki a lehetséges megoldásokra, és bevonnám az érdekelteket is!
Nem Farkas Flóriánra gondolok, és nem az "emberi-erőforrás-minisztériumára", hanem emberekre..!

Egyébként köszönöm az érdemi választ!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.09.10. 19:53:58

Alapvetően rosszul kezdi a kérdés a cigányozás vizsgálatát.

Alapvetően egy bűncselekmény elkövetőjét két okból szokták cigányozni: Mert neki önmagának ez az érdeke, hiszen így a tette miatti felelősség vállalás helyett rasszizmust kiálthat és segítséget kaphat.

Másfelől mert a bűnözői csoportokat a tagok valamely a kívülálló számára feltűnő közös tulajdonsága alapján szokták leírni. Ugyanis bármely leírás során a legkönnyebben felismerhető információk jutnak az ember eszébe.

Kérem szépen: Ez utóbbit bármi politikai korrektség nevében moderálni gyengíti a személyleírásokat, az elkövetők esélyeit javítják. Ha ezzel szabadlábon maradhatnak, akkor ez a szelekció a hasonló tulajdonságú elkövetők gyakori és ismételt megjelenéséhez, negatív személyes tapasztalathoz és előítéletekhez vezetnek.

A fehér emberrel szembeni rasszista és trágár kommentek egy része maradt, pedig azóta a bloggazda megszólalt. Vajon, ha más rasszra bőrszínre használnék azonos trágár jelzőt és mindehhez tendenciózusan válogatnék össze egy egyoldalú képet az is maradna?

De meg szeretném jegyezni, hogy egy politikai párt is heterogén, vannak benne tisztességes idealisták, bűnözők, és a dolgukat fizetésért, ígért juttatásért tevő átlagemberek. Ezek alapján egyik vagy másik oldallal kapcsolatos általánosító és gyűlölködő kijelentés semmivel sem jobb.De valahogy pl. Berkecz utóbbi firkálmánya nem kap figyelmet a szerzőtől.

Ha egy közösség tagjaival szemben azt mutatjuk, részükről a bűnözés oké, és aki szólni mer ellene az a szemét, akkor az adott közösség tagjait a bűnözés mellé adott erkölcsi támogatás (pszichikai bűnsegéd szerepkör) formálja a problémát. Márpedig érzésem szerint az adott verésnek ez is előzménye. A szerző pedig nagyon jól leírja, az empátiája az üres frázisokban kinyilvánított "együttérzésnél" ér véget. Addig, hogy ez utóbbi folyamattal ne legyen motorja az általánosságban általa is elítélt erőszaknak? Na addig már nem. Engem ez zavar egy kicsit.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 19:54:42

@6.Lenin: Számomra Bayer és a hozzá hasonlók a kérdés, mert azt talán elmondhatom, hogy az újságíráshoz értek valamit. Ezen belül már gyakornok koromban rendszeresen írtam cigányokról, cigányokat érintő témákról az ő megszólaltatásukkal, de azt sosem állítottam, hogy a cigányság kérdésének szakértője lennék. Azt azonban tudom, hogy ha az újságírásban az üggyel kapcsolatban a B.Zs. cikkeiben képviselt hangvétel uralkodik el, az a társadalmi indulatok felkorbácsolása miatt lehetetlenné teszi azok munkáját is, akik hatékonyan dolgoznának a cigányság évszázadon át tartó (!) integrálása érdekében. Ma éppenséggel az a helyzet, hogy a kormányzati megközelítésben a büntetőjogi megoldás, illetve integrálás helyett a szegregálás dominál az egyházak anyagi érdekből történő támogatásával, és a gyűlölet szításából, a feszültség fenntartásából olvasottságot, nézettséget generáló médiaüzletben érintettek miatt. #

$pi$ 2016.09.10. 19:57:48

Ordibálnak, hogy nekik nincs semmi és nem segítik őket semmivel. Még fát sem lehet szedni. Még a gázt sem "köttették be", pedig akkor lenne mivel fűteni.

Ezek az emberek normálisak?!

Jolka40 2016.09.10. 19:59:02

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Az állatok jóval különbek nálunk. Sosem ölik meg szándékosan a saját fajukhoz tartozókat. Ha B.Zs. állatnak nevez valakit, lehet, hogy dicsérni akarja?

Kampfer 2016.09.10. 20:05:56

@Kabai Domokos Lajos: "Sajnálom, hogy nem értette meg, hogy itt a közíró maga Bayer Zsolt, merthogy az."

Ezt megértettem! Saját magával kapcsolatban emlegeti folyamatosan a 'közírói' mivoltát! Ettől még nem lesz a véleménye legitimebb, mint akár Bayeré, akár a saki fűszeresé!

"S mert az, ezért vele szemben más szabályok vonatkoznak, mint egy átlagos családapára."

Ez egy dolog! Ha majd törvényt szeg, akkor a hatóság intézkedik. De hogy családapaként hogyan gondolkodik, az az ő dolga. Hogy közíróként hogyan írja meg a családapaként megélteket, az megint az ő dolga! Ennyi erővel az Eszterházy se írjon a hasnyálmirígyéről, mert ő közíró? Na ne szórakozzunk már!

"Például a médiatörvény, amelynek alapján Bayer cigányozásával, gyűlöletkeltésével összefüggésben nem is túl rég a főként a kormány delegáltjaiból álló Médiahatóság meg is büntette a lapját."

És ez mit változtat a mondanivalójának az igazságtartalmán? Semmit! Egy jelentős népesség pont lesz*rja a médiahatóságot és a döntését is!

Ha ekkora erővel foglalkoznának inkább a témával, mint a problémák kimondójával, talán többet haladnánk előre!

"Ez a blog éppen azzal összefüggésben született meg 2014 januárjában, mert már akkor látszott, hogy puccskísérlet készül Ukrajnában, de erről a magyar sajtó nem írt."

Nem olvastam a blogja előzményeit, ez tény. Ezt a bejegyzést olvastam és erre reagáltam! És az ukrán párhuzamot illetően továbbra sem értem az érvelését? Hogy lehetne összehasonlítani a cigány-magyar ellentétet az akkori ukrán belpolitikai helyzettel?
Továbbá akkor öntől is megkérdezem:

Ha a magyar társadalom ilyen gaz és náci, akkor mi a helyzet a szlovák, bolgár, román, horvát, szlovén, cseh, lengyel, (épp most) az ukrán vagy akár az olasz társadalommal? Mert valahogy egyik sem szívesen tolerálja a cigányokat! Pedig az a gaz Bayer és a patásorbán csak kishazánkban publikál és kormányoz!
Kamp.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2016.09.10. 20:05:59

"a cigányság évszázadon át tartó (!) integrálása érdekében"

évszázadok óta tart

hány évszázadig kell még csendben tűrni, a szebb jövő ígéretével?

Janossz 2016.09.10. 20:07:01

@$pi$: Szerinted azok az emberek, akik képesek fél napon keresztül egy "súlyos testi sértés kísérlete" ügyben fél napig egy blogon tombolázni, azok normálisak?
Biztos, mert bekapcsolódtál a buliba...
Én is voltam 20 éves.
De: Az éjszakáim jobbára alvással, meg tanulással töltöttem.
Bringával jártam.
Rossz hírű mulatók környékén hajnal 2 tájt ritkán voltam fellelhető.
Így is kaptam pár nyaklevest, de egyikből se lett országos ügy. Nem volt olyan fontos apukám...

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 20:07:03

@Válasszunk:
1.) Elkerülte a figyelmét, hogy maga B.Zs. nem tudta eldönteni, hogy vegyes, vagy nem vegyes csoportról volt-e szó. (Másutt pedig leírtam, hogy csak az egyik fél álláspontját ismerjük, ezért nem állíthatjuk, hogy biztosan tudjuk, ki volt a támadó.)
2.) Konkrétan mely kommenteket kellett volna kimoderálnom. (nickname, időpont)
3.) Nem ismerem Berkecz úgymond firkálmányát. Ha beavatna, esetleg...
4.) Az utolsó bekezdést nem tudtam értelmezni, de lehet, hogy csak azért, mert órák óta levelezek, s fáradt vagyok, úgyhogy most felállok. #

Jakab.gipsz 2016.09.10. 20:10:41

@NotaBene: + Lenin

Tapasztalatból beszélek, építőiparban tevékenykedtem mint vállalkozó, és ahogyan az lenni szokott felgyülemlik a munka, amit nem illik vissza mondani időnként ezrét néhány vidéki, cigány csapatot is bevontam brigádokat, kisbusz vagy szgk. csapatokat.

Higgyétek el az ég egy adta nem volt ezekkel az emberekkel semmi baj, igaz egy félnapig eltartott vagy talán többidegi is mire megértettek egy bonyolultabb munka feladatot, le kellet nekik fordítani magyarról-magyarra és dolgoztak rendesen. Hetente fizettem, ámde a harmadik hét elején látom lóg az egyik csapat orra,. Mi van fiuk, mi a baj? Nagy nehezen kibökték, a haza úton megálltak tankolni és az egyik a csapat összes pénzét elgépezte, mint a felelőtlen gyerekek. Ezek az emberek szegről végről rokonok, és az összestől elkunyerálta a hetibér, az asszonyok meg a bolt ellőtt várták őket. Az embernek meg áll az esze. De volt más elmés dolgai is a csapatnak, tehát nem a munkával volt a baj, és nem az, hogy cigányok a pesti lumpenekkel ugyan ezek a bajok előfordultak.

Fogadd el ne légy kirekesztő, mondják, az íróasztal szotyílogósok akik ezeket a semmit mondó dumákat lökik és írják a tanulmányaikat, fingjuk nincs arról miről beszélnek. Viszont baromira megfizetjük őket.

Kampfer 2016.09.10. 20:11:30

@Jolka40: Ostobaságot ír! Megint! Főemlősök között (csimpánzok) és emlősök között (pl. afrikai oroszlánok) sem kirívó példa a territorialitás miatt, illetve a rivális génjeinek öröklődésének megakadályozása céljából elkövetett ölés fajtársak között! Több ismeretterjesztés, kevesebb index! ;-)

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 20:12:31

@Kampfer:
1.) Soha nem állítottam olyat a magyarságról, amelynek magam is tagja vagyok, amilyen jelzőket a számba ad.
2.) Elismeri, hogy nem olvasta a blogot eddig, de anélkül, hogy megkísérelte volna kideríteni, hogy megnyilatkoztam-e valaha az ukrajnai ügyekben (ez az internet korában gyerekjáték lett volna), pálcát tört felettem.
3.) Fönntartom, hogy az írásomat nagyrészt félreértette. De hát ez van! #

6.Lenin 2016.09.10. 20:13:11

@Kabai Domokos Lajos:

Mindjárt gondoltam, hogy nem sokat érdekel a cigánykérdés. Az csak 1 eszköz, hogy lehessen ............1 másik ember ellen. aki másként lát esetleg megoldást.

@$pi$:

A cigányok is emberek. Csak vannak olyan nem cigány emberek, aki megpróbálják sokukkal elhitetni, hogy vannak a "mi cigányaink" és vannak az "ő cigányaik" .
A mi cigányainknak csak jogaik vannak, amit természetesen a másik oldal megpróbál tőlük elvenni.Kötelességük nincs, mert akkor nem lehetne a jogaikért "harcolni".

Általában mindig ezen bukik el minden esetleges jó szándék.

Ez a "vita" a továbbiakban érdektelen számomra, hiszen az nem érdekel milyen újságiró valójában BZS, vagy KDL. Ezt vita nélkül el tudom dönteni, csak el kell olvasni, amit irnak .

(angol a billentyűm, nem tudom hol van a hosszú i, bocs)

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 20:14:19

@Janossz: Egyetértek. Néha már magam is azt gondolom, hogy nem vagyok normális, amikor névtelen embereknek magyarázgatom, hogy mit írtam, és mit nem írtam le az eredeti cikkemben. :)

$pi$ 2016.09.10. 20:15:04

@Janossz: "Biztos, mert bekapcsolódtál a buliba..."

Közben két projekten dolgozom körülbelül harminc ablakban, több szerveren. :) Me eddig kerestem cirka 50 000 forintot, de persze nem szakadtam meg, szombat van, tudok közben híreket olvasni és hozzászólni.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.10. 20:16:30

@6.Lenin: Megértem, de igazságtalan se legyen. Az ember társadalmi cselekvése nem korlátozódik az internetes felületre. #

Janossz 2016.09.10. 20:19:31

@$pi$: Gratulálok!
További áldozatos munkájához erőt, egészséget!
Október 3.-tól jutalomszabadság!

6.Lenin 2016.09.10. 20:29:41

@Kabai Domokos Lajos:

1re inkább az interneten (mobilon) érhető el a legtöbb ember. Már a politikusok is kezdik ezt felismerni.
Sőt már évek óta nem olvasok (csak nagyon elvétve, véletlenül, papirra irt hireket ) Itt nézem a különböző videótárakat is a kedvenc műsoraimról-minden oldalról. Tőled is csak itt olvastam néhány irást.

Itt az egész világ előttem, csak kattingatni kell, és a világ bármely akár kis városának a helyi hireit is olvashatom-ráadásul akár gatyában is.

További jó szórakozást.

$pi$ 2016.09.10. 20:32:27

@Janossz: "Október 3.-tól jutalomszabadság!"

Nincs munkáltatóm, nincs akitől szabadságot kapnék. :D

2016.09.10. 20:39:46

@Jolka40: Tévedés. A hímoroszlán simán kinyírja például a nem sajátnak érzett kölykeit....

6.Lenin 2016.09.10. 20:42:09

@Jakab.gipsz:

Engem nem kell győzködni, hogy milyenek is a cigányok. Én dolgoztam nekik is, és nem csak Mo-on (Szlovákia keleti részén is).
Kik is okozzák valójában az igazi problémát-miért is nincs még semmi érdemleges előrelépés. Bár azért már találkoztam én is a cserdihez hasonló vagy a borsodi vajdához hasonlóan gondolkodó emberekkel (cigányokkal, ha valaki nem értené)Sok kellene belőlük, és kevesebb "jogvédő", és fél mondatokat kicsemegéző "harcos".

bonfred 2016.09.10. 20:55:18

"hogy hathatós integrációs intézkedésekkel, következetes, évtizedeken átnyúló oktatási, foglalkoztatási, szociális programokkal, képzett szakemberek által szervezett életmód-tanfolyamokkal stb. vegyék elejét az alapvetően a szegénységből eredő helyzet eszkalálódásának."
Jól van, megint elhangzott a szokásos libbancs mantra, integráció, életmód-tanfolyam (WTF?) szegénység, stb...
Azért megnézném a blogger mosolyát, ha kivinném a dzsuvába, késő éjjel, hogy akkor lehet ezeket a mocskokat integrálni, életmód-tanfolyni (bocs), meg felemelni a szegénységből. Miért van az, hogy akárhányszor a kokerók vegzálnak valakit, egyetlen libbancs nincs a közelben, azok mindig UTÓLAG tudják csak puffogtatni a szólamaikat, távolról? Én éltem a közelükben, és pont ezt javasolnám azoknak is, akik olyan roppant toleránsak - messziről. Szívesen megnézném ezeket a vastag szemüveges, kinyúlt pulóveres, hátrafésült agyú "ógusokat", amint sztojkáék valamelyik samesza éppen a torkukra lép - természetesen az elfogadás jegyében.

6.Lenin 2016.09.10. 20:55:19

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Láttam olyan felvételt is, ahol a saját kölkeit is megölte a him oroszlán, miután az anyjuk elpusztult, és nem volt aki táplálta volna őket ( az alámondott szöveg szerint).

2016.09.10. 21:03:32

@morph on deer: Általában igyekszem érdemi választ adni, ennek ellenére gyakran lefideszeseznek és lerasszistáznak. (az első biztos nem vagyok, a másik viszonyítás kérdése)

Másrészről a néhány kezdeményezés maximum 5000 cigányt érint az egymillióból. Szóval attól tartok marginális...

Tom66 2016.09.10. 21:19:00

A szegénység nem jogosít fel a bűnözésre és nem is menthet fel alóla! Ez nem új keletű dolog, a Kádár rendszerben is probléma volt és azóta sem oldódott meg. Meg kell nézni néhány filmet a hetvenes évekből (Cséplő Gyuri, Fekete Vonat, stb), sajnos 50 év elteltével sem változott semmi.

Jakab.gipsz 2016.09.10. 21:24:10

@6.Lenin: ok. én is így gondolom.

Censored Trompf 2016.09.10. 21:38:27

A keresztes lovagok 90%-a politikai kurva.
Azért kapták az elismerést. Baloldalon, és jobboldalon egyaránt.

Hogy ezek egy része visszaadta, amikor fütyültek a baloldali elfvtársak, az sokkal inkább törvényszerű, mintsem meglepő.

A másik részhez pedig.
A cigányok által elkövetett bűncselekmények, és terror akciók bagatelizálása összemosása vezetett többek között a Jobbik megerősödéséhez.

Folytassátok a tények letagadását ha gondoljátok, de már a kutya se hisz nektek.

Ugyanis napnál világosabb, hogy VAN CIGÁNYBŰNÖZÉS.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.09.10. 21:41:46

@Kabai Domokos Lajos:
1. A van köztük más is esetében is azért a csoport meghatározó elemét ismerjük. És persze félvérektől kezdve a társaságukhoz tartozókig sok más van. És meg merném jegyezni, hogy nem roma származású bűnöző is cigánynak vallja magát, ha a rasszizmus kártyát előhúzva megúszhat bármit... Az ilyen alapon lévő csoportos garázdaság kapcsán a bűnöző hasonló bizonytalan cigánysága jelenség.

2. Keress pl. a "geci" szóra ahol ezt egy nagyrassz (bőrszín) jellemzőjeként használják általánosítóan, ott egyszerre lesz a trágár kifejezés amit idéztem a kedvedért és annak az általánosító használata.

Lehet persze beszélni pl. örmények elleni népirtásról... Nankingi mészárlásról. Emberáldozó vallásokról. A kínzási és kivégzési módszerekben különösen kreatív kínai dinasztiákról.

3. Index címlapon ma volt jelen. Berkecz adott írása ugye ma Index címlapos volt.És amikor Berkecz szerint ugye megy az úgy elítélt erőszak, hogy a másik azért ne lepődjön meg, ha részesül benne c. burkolt fenyegetés, könnyen teszem mellé, hogy sajnos a hasonló szövegek általánosak.

Szerintem azt is tudjuk, hogy a Fidesz közeli káderek, klientúra mennyire vegyes. Így az általános fenyegetés nem túl szép dolog. Lényeg az, hogy a Fidesz az a párt ahol számos bejáratott módszer van arra, hogy amikor valami fontos dolog megvalósulását a helyi kiskirályaik akadályozzák hogy lehet "azt máshogy kifizetni, máshogy megrendelni". Az, hogy rutinból van B, C, D, és E terv is ilyen helyzetre egyfelől beszédes, másfelől jelzi az a klientúra nagyon nem homogén.

4. Gondold végig mit tehetsz azért, hogy ilyen bűncselekmény jóval kevesebb legyen?

Censored Trompf 2016.09.10. 21:51:46

@Válasszunk:

Röhejesek ezek a Berkecz féle lótifutik.

Egyrészt azért, mert a Mészáros semmivel se követett el több bűncselekményt, mint mondjuk a Molnár Gyula, vagy a Gyurcsány.
Ügyvédek hada dolgozott és dolgozik azon, hogy törvényesen lopjanak rendszerváltás óta, amennyit nem szégyellnek.

Másrészt azért, mert az elszámoltatás maszlag még egyszer sem jvezetett sehova.
Pedig már emeltek a szocik is államtitkárságot Keller LAcinak többek között, és volt már MSZP által kineveztt főügyész is porondon.

lothistvan 2016.09.10. 22:10:26

@bonfred:
Ercsi mond neked valamit? Ott nőttem fel, szüleim most is ott élnek. Ennek ellenére vallom, hogy az erőszak nem lehet megoldás, mert az nem megoldás.
Nagy probléma, hogy felnőtt már az a generáció, akit lecsúszott, alkesz, soha nem dolgozó szülők neveltek és ezen felnőttek gyerekeit ma már az utca neveli fel. Az utca törvénye pedig az, hogy elveszed ami megtetszik, leütöd aki beszól és mindenki bekaphatja. Ezt a nevelést kapták, ezt értik.
Ezekkel az emberekkel már nem tudsz mit kezdeni, erőszakkal nem tereled jó útra, legfeljebb újabb erőszakot váltasz ki belőlük és megtöltöd az amúgy is túlzsúfolt börtönöket (kivéve a nagyon túltolt erőszakot, amikor szó szerint rettegésben tartod a teljes cigányságot, de ezt meg szerintem te sem szeretnéd)
Generációkon átívelő programokkal lehetne talán valamit tenni, szerintem így:
- nincs segély, de van értelmes munka (lásd Cserdi)
- aki hajlandó dolgozni és/vagy tanulni, azokkal szociális munkások foglalkoznak (megtanítják civilizáltan élni, pénzt beosztani, spórolni, stb) napi szinten.
- aki nem hajlandó együttműködni azt (és csak azt) ki kell rekeszteni mindebből, külön odafigyelni rá, hogy ne legyen lehetősége lopni. Előbb-utóbb vagy börtönbe megy vagy dolgozni kezd és jó útra tér.

Ilyen program viszont nincs és a közeljövőben nem is lesz.

Azzal, hogy a cigányt megbélyegzed és ezen tanokat nagy nyílvánosság előtt hírdeted csak megnehezíted az integrációt és az a minimális százalék is kirekesztésre kerül, aki ki szeretne törni. Ennek meg semmi értelme. (lásd korábbi hozzászólásaim itt a post alatt).

Szerintem Bayer tök feleslegesen cigányozik a posztjában. Abszolút megértem az érzéseit, amikor szíve szerint péppé verné azt a 8 embert aki megverte a fiát (legyen akárkinek is igaza) viszont ennek semmi köze ahhoz, hogy ezek cigányok voltak (mint ahogy az utolsó mondatban meg is említi). Akkor meg miért is volt lényeges az egész poszton keresztül ez a motívum? Ha nem cigányok lettk volna, akkor is pépes kaját kívánna nekik életük végéig, nem? Ergo csak hangulatkeltésre jó a dolog és semmi másra. Egy tök felesleges információval a megérthető és elfogadható nagy érzelmi töltöttségű cikkből (amiben egy apa önti ki az elkeseredettségét) ismét egy rasszista cikk lett - amin az utolsó mondat sem árnyal eleget.

csentecsa 2016.09.10. 22:11:01

@Kabai Domokos Lajos: Te miről beszélsz? Cohn Bendit elismerte, hogy korábban pedofil volt amikor egy óvodában dolgozott.

ezneménvagyok 2016.09.10. 22:12:50

"2016. február 23-án, a Nemzeti Választási Irodához is fehér bőrszínű verőlegényeket vezényelt valaki"

Ezen nagyon jót nevettem. Szerintem nem ugyanazokat a felvételeket láttuk (esetleg Te nem is láttad őket?).

Nekem nagyon sokszor mondták korábban, hogy várjak csak, majd akkor legyek polkorrekt, ha a szomszédba költöznek. Nos, költöztek. Tucatnyi család. Azóta nem természetes a mosolyom, pedig ezek "csak" hangosak (átlag délelőtt tizenegytől hajnali háromig), és olyan mocskosszájúak, hogy egy komplett áruház háztartási osztálya nem lenne elég a szájuk kimosásához. Ami akkor igazán kellemetlen, amikor egy három éves gyereknek kell elmagyarázni olyan dolgokat, amik anatómiailag amúgy is egyszerűen nonszenszek. (A tárolónkat valaki feltörte, de az "lehet", hogy nem közülük került ki.) Még nem vertek, erőszakoltak, késeltek meg senkit. Még nem. De már fenyegetőztek ilyesmivel, nem is ritkán. Mondjuk többnyire egymást, más már nemigen járkál a közterületen, csak amennyit feltétlenül muszáj.

Szóval élvezd ki a boldog tudatlanságot, mielőtt hozzátok is beköltöztetnének pár "szociálisan rászorult" családot ;-)

lothistvan 2016.09.10. 22:22:36

@Censored Trompf:
"Ugyanis napnál világosabb, hogy VAN CIGÁNYBŰNÖZÉS."
Szerintem ezt* a blogger sem tagadta. Sőt eddig egyetlen hozzászóló sem. Csak pontosítsuk a fogalmat:
A cigány bűnözik vagy az ember? Ha a cigány, akkor az azért teszi, mert cigány vagy azért, mert rossz nevelést kapott? Minden cigány bűnöző? Ha nem, akkor hogyan különbözteted meg őket? Ha fehér a bőre de úgy viselkedik ahogy szerinted minden cigány, akkor az is cigánybűnöző vagy csak bűnöző? Ha van cigánybűnözés, akkor van magyarbűnözés is?
Akárki és akármiért is teszi ki tudod belőle ezt a hajlamot verni? Ha nem, akkor meddig folytatod az erőszakot? Meddig mész el az erőszakos megoldásban?

* Mármint azt, hogy a cigányok nagy része rosszul szocializált és sok BTK-ba ütköző cselekményt követ el - főleg olyat, melyhez nem kell magas iskolai végzettség és komol műveltség

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.09.11. 00:21:44

Micsoda?? bajer meg a felcsúti diktátor célcsoportja, a munkaundoros, barbár prolija pont a kis náci utódot vertte meg?? Hát ez aztán röhej!!!

Amúgy mmeg minden rendben van, hiszen a MAGYAR EMBER mutatott a kis csíra SVÁB BEVÁNDORLÓNAK egy helyes irányt, hogy mi lesz ha nem takarodnak ki az országból.

Manapság pont erre szólít fel a fidesznáci propaganda.

Jakab.gipsz 2016.09.11. 00:56:18

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy: Még szép, hogy mindenkinek el kell mennie szavazni!

És kiszavazzuk a libsi parazitákat a közéletből, Európából, játszatok máshol istent !

A cigányaink maradhatnak.

Jakab.gipsz 2016.09.11. 01:03:14

@csentecsa: Gondolom ezért hőbörgött a Cohn Bendit, a Vörös Rudi 68-ban Párizsban, a diák lázadás idején, hogy büntetlenül bármit elkövethessen, és ez reklamál demokráciát, rajtunk magyarokon.

Pisti 90 2016.09.11. 02:50:09

Ha egyszer cigányok verték meg a fiát, akkor mit csinált volna? Ezek az alakok bárkibe belekötöttek volna. És rengeteg cigány ilyen. Ez a baj velük.

igazi Ténytár 2016.09.11. 03:07:01

@Kabai Domokos Lajos: "Korántsem ritka eset, hogy az emberek, saját védelmükben, megmásítják a valóságot."

Eleg elolvasni a RENDŐRSÉG kontra BAYER cikket.

TELJESEN más a kettő:

Bayer - 8 cigány, Rendőrség= 4 fő
Bayer - vascsövek stb, Rendőrség = nincs szó erről
Bayer - összerugdosták, Rendőrség = megütötte 1 ember
Bayer - borzalmas sérülések, Rendőrség = könnyű sérülés

______________________________
police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/bunugyek/rendorkezen-a-wesselenyi-utcai-tamado

magyarhirlap.hu/cikk/65641/Az_elet_erteke
______________________________

Akkor KI IS HAZUDIK?

Egyértelműen a Pintér Sándor ;-)

igazi Ténytár 2016.09.11. 03:13:04

@Pisti 90:

Mi van akkor ha a fia az apja cikkei stílusában nekiállt büdös cigány állat hogy mersz a a komcsimhoz hozzaérnizni?

Akkor ki is az olyan?

Bayer cikke kontra rendőrségi tény állítás ez nagyon valószínű eset...

Különösen, hogy UGYANAZNAP amikor a cikket írta Bayer MIRŐL IRT BLOGJÁN?

Erről a borzalomról vagy Soros Györgyről?

Istenem minden apa ezt tenne gyerek megverése után:

___________________
badog.blogstar.hu/2016/09/09/a-hiteles-444/30135/
___________________

igazi Ténytár 2016.09.11. 03:21:30

@Kampfer: Ezt majd azután, miután a gyerekét ronggyá veri pár cigány! Addig ez csak üres 'pc' vagdalkozás!

1, NEM vertek ronggyá
2, NEM cigányok hanem EGYETLEN EGY ember

Azt a Bayer fiút akit annyira dicsért az apja, hogy milyen hiper-szuoer Judos! (Aztán egy cigány leüti).
Azt a Bayer fiút akik 5-en letudtak volna rendezni 8 cigányt. (Aztán egy cigány leüti).

Kicsit sem kiszínezett történet ugye?

MILYEN KA, hogy A RENDŐRSÉG közleménye SZERINT ez nem történt úgy meg...

Pedig de jól lehetett volna megint a cigagyok kapcsán állatozni, péppé verni őket...

Hoppá, Bayer cikke

DFK 2016.09.11. 06:55:01

Izé, miért nem lehet leírni a cigányról, hogy cigány? Miért azokra a kivételes estekre kell hovatkozni, amikor nem volt gond velük?

L von Richthoven 2016.09.11. 07:31:37

@Alick:
Erre a csendőrségre nosztalgiával gondoló kommentekre, véleményekre mindig két dologgal szoktam válaszolni:

1. Ha elmúltál már 70 + legalább 10 éves, akkor talán érthető a nosztalgiád...
2. A csendőrség azért nemcsak a fizikai erőszakkal való rendfenntartás szinonímája volt, nem kellene ezt elfelejteni...
A csendőrnek minimum polgári iskolai végzettsége volt, és emellet tagjai a társadalmi státuszukat nem kapták, hanem hozták... érted mire gondolok?
Egy csendőrnél a piacon vett diploma, nyelvvizsgabizonyítvány, gyakori 'elsikált' ittas vezetés és ehhez hasonló dolgok elképzelhetetlen lett volna...
A csendőr a respektus nem kellett. hogy pofonokkal kényszerítse ki mert az magától volt érthetődő, vidéken pedig hatványozottan...
Hol van ehhez a magyar rendőrség ma 2016-ban?

nu pagagyí 2016.09.11. 07:34:36

Lesz még rosszabb is. Bayer és haverjai sokat tettek azért, hogy eldurvuljanak a társadalmi viszonyok. Most éppen a fia látta a kárát. Érdekes, hogy a kocsmáros szavára simán odébbálltak a cigányok, csak az elkényeztetett Bayer csemetével volt bajuk.

L von Richthoven 2016.09.11. 07:42:10

Ugye ide vezet az, ha a ferdeszájú szarcsimbók papa nem merte elengedni fiacskáját Párizsba, merthogy ott a migránsok majd... és bizony ez előfordult itthon is, a város közepén a juniorral, pedig sokba kerülhetett a konditerem, a dzsúdó meg a pátyolgatás...
Mikor én, régen húszéves voltam, nem dzsúdóztam, konditerem nem volt, igaz apám sem lovagkeresztes ujságíró volt, de ha egy ilyen eset után pityeregve mentem volna haza panaszkodni, apámtól is kaptam volna még ráadásként!
Régimódiasan, mint a lovat, úgy elvert volna...
Olyat kapott legalább a junior , hogy ferde marad a szája mint az apjának?

L von Richthoven 2016.09.11. 07:43:52

@nu pagagyí:
Lehet, hogy nem véletlen...
Mostanában a lovagkeresztes papa is biztosan igyekszik sötétedés előtt hazaérni...

jános515 2016.09.11. 08:05:13

Bayer semmi mást nem tesz, csak csak csodálkozik, hogy jéééééé, hát hogy mik is vannak itt , ebben az országban !

Ám ha valahol most protestálni kell akkor tessék elmenni, nemzet vezetőjéhez és elmondani neki hogy az országban nincs rend ! Hogy sikerült szétverni nem csak a rendőrséget, hanem szinte mindent--minden szinten. Bár Pintér ezzel nem ér rá foglalkozni mert nem ez a lényeg. A lényeg--mint az árvizkor a félcipő és a sötét öltöny, napszemüveggel és a titkárnő a magassarkúban tipegve, miközben a kiskatonák, rendőrök és önkéntesek pakolták a zsákokat. mert oda akkor az kellett. Na ez az ország egyik vezetője !!

Elitélem az ilyesfajta erőszakot,ami a fiát érte, de az az uszitó dumát is amit Bayer leir. Van benne igazság, de javarészt csak kamu duma és szarkavarás. Igaz, ezekért itt lovag lehet, mert csak heccel, ám de a megoldást pontosan az ő pártjának kellene megtennie. Nem csodálkozni kell, mert Bayer "úr ", ez a való világ ! Ez ma Magyarország, ahol a fidesz van kormányon !!

De csak hogy Bayer is tapasztalta azt amit az országban sok sok helyen napi szinten átélnek, annak örülök. Már csak annak örülnék ha ide jönne le és itt élne Borsodban, mondjuk Ormosbányán, Szendrőben, Szalonnán, Hidasnémetiben , Szendrőládon és sorolhatnám tovább a helyeket.

Mert a duma az hatalmas, a rend az európai , a gazdaság az dübörög a munkanélküliség pedig a nullához közelit--Felcsúton, ahol még a madarat is repülővel üldözik, mert Orbán ott trónol. Nem szabad megzavarni, mert netán félrenyeli a sonkát és többet iszik a pálinkából és még hadat üzen mindenkinek, aki nem tapsol a baromságainak. Mert harcolni kell, és ellenség az mindig legyen a tarsolyban !

Hogy itt a végeken mi van, arra a pici kóbor kis kutya sem kíváncsi, mert fontosabb dolguk is van Viktoréknak és elvbarátainak --lopni kell. Mint ahogy a népi fáma mondja--ha kicsit lopsz börtönbe jutsz, ha nagyot és sokat, akkor király leszel és megdicsőülsz ! És a példa az igaz. Hiszen ott van Antilop, hugyozós Lőrinc, porcukros Árpi, kuszaszem Gyuri, Olajos Sanya és a többiek, mind mind szorgos, kemény és verejtékes munkával és nagy nagy szaktudással lettek milliárdossá. Mondják ők, nevetünk mi.

De ha már a végeken tartunk, akkor egyszer a Jobbik, mert hivták elment "Ormospatára" ahogyan ők mondják. Aztán leültek, beszélgettek egy nagyot, megittak vagy 2 láda sört,egy kis pálinkát, megettek egy tábla sült szalonnát, amit nyárson sütöttek, kolbászt mellé, hagymával és vagy 10 vekni kenyeret is .

Később eldaloltak vagy 5-6 kesergő nótát is, aztán közölték az ott lakókkal, hogy ők élnek itt, a problémát, nekik kell megoldani. Az együttélés szabályaira hagyatkozva, próbáljanak együtt élni az ott lakó kisebbséggel, majd elmentek. Ám jó lett volna otthagyni mostanság Balog miniszter urat, hogy mutasson már példát.

De odaköltözhetne Orbán Viktor is, Semjénnel egyetemben. Szivesen lennék a szomszédjuk, és egészen biztosan jól meglennénk egymás mellett. Kettőjük között pedig lakna a Farkas Flóri, aki annyit dolgozik, hogy szinte soha sehol nem találják, mert a munkába temetkezik. Ő isi milliárdos akar lenni !

És aztán békésen, csendben szerényen meglennénk egymás mellett , mind egy csomóban. Ők is egy más mellett és én is egy más mellett !

Végül, komolyra forditva a szót, sajnálom a Bayer fiát. De hogy ezt nevezik rendnek, ezt nevezik közbiztonságnak, na az a szégyen ! És akkor tessék csak nyugodtan ömlengeni tovább a fideszes vonalon, hogy itt minden szép, minden jó és mindennel meg vannak odafent elégedve.

histar007 2016.09.11. 08:55:06

A PC mérgezi meg a világot. Arra gondolok, amikor nem lehet nevén nevezni a feketét és cigányt mert rasszista, a zsidót mert antiszemita, a nőt mert szexista, a migránst mert kirekesztő.
Hol van a szólásszabadság? Vagy az csak a jobbos hatalmat bírálóka és jogvédőket illeti meg?
Azért sikerült komoly zagyvaságokat idecitáli. Ha Orbán Viktor ma kordont építettne a Parlament köré, akkor hány helyről jönne tiltakozás és hány TV stáb jelenne meg. Hogy akkor most tényleg megszűnt a demokrácia. A kopaszok meg ugye úgy kerülne ide, hogy a fenyegetés Is erőszak, hogy szetvert-e valakit az már mindegy is.
A posztónak meg javaslom, hogy tényleg várjon türelemmel, ha esetleg valakik ráülnének az autójára. Hisz ha mégis atrocitás lenne, az biztos a hatalom hibája akik képtelenek voltak integrálni az ilyet évszázadok alatt...

$pi$ 2016.09.11. 09:05:30

@nu pagagyí: "Érdekes, hogy a kocsmáros szavára simán odébbálltak a cigányok, csak az elkényeztetett Bayer csemetével volt bajuk. "

Majd ha a Bayer fia dönti el, hogy ki kap piát és ki nem, akkor az ő szavára is simán odébbálnak. Komoly logikai képességek kellenek ám ahhoz, hogy erre valaki rájöjjön! :D

2016.09.11. 09:11:39

@igazi Ténytár: Jó, szóval végülis akkor igazából a cigányok a sértettek az ügyben, ha jól értem.

nu pagagyí 2016.09.11. 09:17:58

@histar007: Símán annak nevezel bárkit, ahogy akarod, lásd saját soraidat. Én is ezt teszem: hülye vagy.

nu pagagyí 2016.09.11. 09:21:23

@$pi$: A kocsmáros emberi szavakat használt, talán ez lehetett a különbség. De amint fentebb láthattad mondjuk itt: @igazi Ténytár:
több helyen sántít a fia esetét egy jó kis cigányozásra kihasználó Bayer állítása.

Occam beretvája 2016.09.11. 10:42:22

"A kocsmáros emberi szavakat használt"
Igen az mindig használ.
Szegény Szögi Lajos vagy Marian Cozma ha ezt tudta volna, tán még ma is élnének.

Szalay Miklós 2016.09.11. 10:50:49

Apropó, akit érdekel egy összefoglaló a sztereotípiákról és előítéletekről, az ezt nézze meg:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid067

(A legfelső sor a kép tetején, "Attitűd, sztereotípia, előítélet". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Ajánlom továbbá a "Csoportok problémáinak kezelése" című részt is.

midnight coder 2016.09.11. 10:55:35

@nem várt fordulat: "De olyan ipari mertekben, ahogyan mi csinaltuk, nincs."

Legalábbis dokumentálva. Az már csak érdekesség, hogy talán az első, jól dokumentált faji alapon történő népirtás az Ószövetségben van.

"Ezen kivul erdemes lenne megnezni a vilag 1000 leggazdagabb emberet, felul reprezentaltak lesznek a feherek."

Ahogy a nem politikai alapon osztogatott Nobel-díjak terén is.

"Az egesz gazdasagi rendszer, amibol minden szarmaztathato, szerinted a feketek, ciganyok, azsiaiak, vagy feherek muve?"

Közös mű, mindenki hozzárakta a magáét. A fehérek a technikai civilizációt, a többiek a népességrobbanást.

"Feherek halnak ehen nap mint nap tobb szazan? Aligha."
Fehérek tízszerezték meg a népességüket az elmúlt 100 évben ? Aligha.
Szerinted, ha Pl. itt kis hazánkban mondjuk úgy 100 millió ember lenne ugyanennyi kajára, akkor itt hányan éheznének ?

$pi$ 2016.09.11. 11:39:37

@nu pagagyí: "A kocsmáros emberi szavakat használt, talán ez lehetett a különbség. "

Aha. biztos úgy van, hiszen ki hallott volna arról, hogy valakit megvernek, sőt meg is gyilkolnak, aki "emberi szavakat használ". Nyilván az áldozatban kell keresni a hibát, nyilván csak azért verték meg mert nem "emberi" szavakat használt.

Lefordítva a kevésbé iskolázott olvasók számára: "azé vertük meg, mer' cigányozott".

Attilajukkaja 2016.09.11. 11:58:11

„Tamás szerint mind cigány volt, a fiunk azt mondja, voltak köztük »fehérek« is”.
BZs fia az elejen azt is mondta, hogy nyolcan tamadtak meg oket, aztan kiderult, hogy csak negyen voltak. Kivancsi lennek ra, mennyire tuloztak meg ezen felul az aldozatok.
Amugy van ennek a gyereknek sajat neve is, vagy csak Bayer Zsolt fiakent ismert?

Prognozuoti Blasio 2016.09.11. 12:26:26

Szóval faisztoliberálisoknál még mindig ott tartunk, hogy ha valaki ki meri mondani, hogy cigány az elkövető, akkor az "cigányozás"!!

Kedves blogger!! Ezért maradtok a liberálnáci barátaiddal a béka segge alatta következő választáson is!!
Szerencsére az épeszű gondolkodó választópolgárok többsége már tovább lát ezen. És nem érzi úgy, hogy az álpolkorrektség miatt EL KELLENE TITKOLNI, HA A TÁMADÓ CIGÁNY!! Lehet ez a fasisztoliberális álom-fasizmusban így működik, normális embereknél nem...

De érdekes... A rasszista kártya titeket soha nem zavart... Mikor kisebbségi a sértett, akkor bezzeg az összes fasisztoliberális tollragadó kötelességének érzi kihangsúlyozni a a faji eltéréseket... Nahát! Micsoda következetes objektivizmus!
Kedves "balliberális" barátaink!! Ne legyetek már ekkora nácik!!

Prognozuoti Blasio 2016.09.11. 12:31:19

@histar007: Hazai önmagát tévesen liberálisnak-nyugatinak-toleránsnak nevező fasisztoliberális oldal legfőbb ismertetőjele a kettős-mérce!!
Demokráciára, szólásszabadságra, korrektségre, ártatlanság vélelmére, toleranciára csak és kizárólag akkor adnak, ha a saját szélsőséges nézeteikkel egy kicsit sem ellentétes a dolog...

élhetetlen 2016.09.11. 15:23:22

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Belebeszélek. „már egy rakás pénzt elköltöttek a cigányok integrációjára”. Nem arra költötték el. Most elengedem egy kicsit az agyam. Nézzük a gyerekeket, és nem csak a cigányokat, hanem az összes hátrányos helyzetűt. Ha arra költenének, hogy jól megfizetnek tanárokat, akik délután elmagyarázzák a gyereknek, amit nem ért, akkor nem „szakadna” le már az első év végére. De ehhez nem az a tanár kell, aki már tartott aznap x órát, és kivan, és legfeljebb vigyáz a gyerekekre, hanem aki frissen, ezért megy be. 5-től egy óra sport, aztán zuhanyozás. Tornateremre, zuhanyozóra nagyobb szükség lenne, mint a roma önkormányzat székházára. (Felőlem még vacsorát is kaphatnának, mielőtt hazamennek.). Ha a gyerek lezuhanyozik, másnap nem lehet olyan büdös, hogy gond legyen mellette ülni. A ruhája még lehet büdös. Beruházás, egy mosókonyha, két mosó- és szárítógép, egy segítő, és fürdőköpenyek. Akinek „elromlott otthon a mosógépe”, az moshat délután. Az is mosna, aki nem szorul rá, mert mekkora buli, csak felvezetés kérdése. Aztán, ha a gyerek mindennap öblítő illat felhőben megy haza, két eset lehetséges. Kitagadják, vagy ők is elkezdenek mosni. Ha csak a felénél bejön a második, már jól állunk. Költött erre valaki?
Felnőttek. Kezdjük a Kádár korszakkal. Telep felszámolás, lakásokat kaptak. Eredménytelen, felégették, tönkretették. Ha csak ajánlatot kaptak volna, hogy kaptok telket, anyagot, kőművest, de mindent nektek kell megcsinálni, akkor is lett volna jelentkező, és amit ő épít, azt senki nem teszi tönkre. Most. Nem csirkét, meg malacot kell osztogatni, mert egy disznót nem érdemes felnevelni, ha meg valaki nem ért hozzá, akkor úgyis megdöglik, érdemesebb megenni. Olyan fiatal mezőgazdászokat kéne megfizetni az államnak, akik még megengedhetik maguknak, hogy egy évre letelepüljenek vidékre, és 20-30 embert megtanítsanak növényt, vagy állatot nevelni. (ilyen van már, vagy három is az országban). Arról már ne is beszéljünk, hogy a fizikai munka után jólesik leülni, jöhetne egy tanító, egy óra, írás, olvasás, számtan. Ez működhetne, mert az sehová nem vezet, hogy egy cég megnyeri a felnőttképzést, kap egy valag pénzt, és napocskát rajzoltat ötven éves emberekkel. Az sem visz előre, ha olyan cégek kapnak foglalkoztatási pénzt, akik egy dolgozót sem alkalmaztak. Ez hosszú lett, bocs.

élhetetlen 2016.09.11. 15:35:19

@morph on deer: Bocs, belebeszéltem a varrógépes és a te beszélgetésedbe, illett volna téged is megcímezni.
élhetetlen 2016.09.11. 15:23:22
Ez volt, úgy a vége felé.

élhetetlen 2016.09.11. 16:17:12

@$pi$: Harminc ablak, ötvenezer ft. Rendben, hogy kommentelni van időd, de megértem, hogy gondolkodni nem marad.
„De hát nekem hat évesen elmagyarázták, hogy tanulj, mert különben baj lesz. Ezt felnőtt emberek nem tudják?!”. Azt akarod mondani, hogy, ha ezt neked hat évesen nem mondják, mert a szüleid sem tanultak, és ezért nem is tartják fontosnak, te akkor is, hatévesen úgy döntöttél volna, hogy tanulni fogsz, mert már hatévesen tudtad, hogy ez a jövő alapja? Komolyan? Azt nem érted, hogy ha egy gyerek első, másodikban lemarad, mert sem a suliban nem kapja meg azt a pluszt, amire szüksége van, sem a család nem tud/ nem akar segíteni, akkor már nem könnyű tanulni, hiába akarna. Negyedikben már semmit nem ért, persze, hogy nem érdekli az iskola. És, ha felnőtt fejjel kap egy lehetőséget, és nekivág, akkor azt kapja, hogy rajzoljon napocskát 50 évesen. A felnőttképzés egy szakma. Pár éve volt, meg akarták szüntetni az androgógus képzést Magyarországon, nem tudom, mi lett belőle. (Tudod, felesleges, mint a balneológia, mert nincsenek bálnáink. Ennyit a döntő politikusokról). Szerintem létre kellene hozni egy országos hálózatot, úgy mindenhonnan elérhető tanárokkal, akiket az állam fizetne, hogy az analfabétákat, funkcionális analfabétákat egy év alatt megtanítsák értően olvasni. És, hogy ne megint hozzá nem értők kezébe kerüljön az üzlet, év végén vizsga, nem a tanárnál, és csak az után kapna pénzt, akit sikeresen képzett. Abszurd? Ha ezt megvalósítanák, utána jöhetne a szöveg, hogy tanuljon, ha akar.

élhetetlen 2016.09.11. 16:26:32

Nem tudom, hogy az összes kommentet olvassa-e, vagy csak amit Önnek írtak. Csak azért, mert írtam pár kommentet, amit nem bánnám, ha Ön is elolvasna.

6.Lenin 2016.09.11. 16:36:34

@élhetetlen:

"... És, hogy ne megint hozzá nem értők kezébe kerüljön .... "

Elolvastam az utóbb 3 hozzászólásodat, és ezek alapján Te is inkább maradj az álmodozásnál, a kérdés megoldását meg valóban hozzáértőkre kellene már bíznod neked is.
Természetesen Mo-on mindenki sokkal jobban ért mindenhez, mint bárki más, legyen az atomreaktor üzemeltetése, vagy falusi foci csapat összeállítása, netán génsebészet, de az emberiség megmentéséhez is sokkal jobb ötlete lenne bárkinek kis hazánkban. ellenben érdekes, hogy a saját életének megoldásában már sok esetben másoktól várja a segítséget.

Sokkal jobb lenne ,ha néha körülnéznél azokon a helyeken , amit éppen megmenteni szándékozol, és az sem ártana, ha beszélgetnél is az ott élőkkel.

Abban igazad van, hogy rengeteg feleslegesen kidobott pénz áldoztak, áldoznak, és sajnos áldozni is fognak erre.

Van ennek 1 egyszerű oka, nem mindenkinek a megoldás az érdeke, de ez így működik mindenben. Túl sok az ellentétes érdek is.

Attilajukkaja 2016.09.11. 17:16:33

@6.Lenin:
"Természetesen Mo-on mindenki sokkal jobban ért mindenhez, mint bárki más, legyen az atomreaktor üzemeltetése, vagy falusi foci csapat összeállítása, netán génsebészet, de az emberiség megmentéséhez is sokkal jobb ötlete lenne bárkinek kis hazánkban. ellenben érdekes, hogy a saját életének megoldásában már sok esetben másoktól várja a segítséget."
Huha! Itt valaki nagyon felhuzta magat :o))))

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.11. 17:17:31

@élhetetlen: Előbb-utóbb mindet elolvasom, de nem mindre reagálok - még az engemet ekézők mindegyikére sem. A három hozzászólásában leírtak háromnegyedével egyetértek, különösen azzal, hogy pénzt kellene áldozni a felzárkóztatásokra (az egyik válaszban utaltam arra, hogyan áll, illetve nem áll a hatalom a felzárkóztatást végzőkhöz a kitüntetések tükrében), az életmódváltás "tanítására" hozzáértő tutorok, andragógusok közreműködésével.

Amivel vitatkoznék: azt hiszem, a Kádár-rendszerben sem csak úgy odadobták a lakásokat. A hatvanas években, a vidéki iskola első osztályában pedig személyesen éltem át, milyen érzékeny módszerekkel segítették nagyszerű tanítóim az elesettebbek, a rosszabb környezet hátrányai által sújtott gyerekek felzárkóztatását. Például azzal, hogy az órákon, s a hét egy délutánján tutori feladatot adtak a jobb tanulóknak. De persze akkor integrált oktatás folyt, amiből egyébként én, az egyik tutor profitáltam a legtöbbet egész életemre. (De próbálná meg most, délutánonként a szegényebb családhoz irányítani a tanító a gazdagabb család gyerekét! Túl azon, hogy az egész időbeosztás más, a két réteg hovatovább nem is találkozik egymással, ami miatt a társadalom jövőbeni zavarai már csak emiatt is borítékolhatók.)

Én azt látom most, abban a vidéki környezetben, ahol szintén otthon vagyok, s mint egy helyen írtam, közvetlen szomszédságunkban és néhány házzal odébb is élnek integrálódott cigányok, hogy a Kádár-rendszer korántsem mindenre kiterjedő, s csak húszévnyi intézkedéseinek nagyon is jótékony hatása volt. Jellemző, hogy a faluiban, az akkor állami segítséggel épült házak közül csak egy van lerobbanva, abban pedig nem cigányok élnek. Vagyis az általánosítás itt sem célszerű.

A lényeg a lényeg: szervezett, évtizedeken átnyúló programok alapján történő életmódváltásban való érdekeltté tétel, s ehhez anyagi és szellemi háttér megteremtése a legkisebb településen is, s hozzá elérhető távolságban, államilag támogatott közlekedéssel megközelíthető munkahelyek teremtése. Amit alapkérdésnek tekintek: ebben csak karitatív alapon, tehát nem állami források igénybe vételével vehetnek részt az egyházak, amelyeknél a pénz - tisztelet a kivételnek - feneketlen zsákba hullik már csak azért is, mert őket nem ellenőrizheti az adóhatóság. És tudom, miről beszélek! #

6.Lenin 2016.09.11. 17:24:34

@Attilajukkaja:

Ezt cáfolatnak szántad?

Itt mindenki ért mindenhez, de semmi sincs megoldva.
Mindenki tudja a megoldást, de kormányon meg elhülyül.

Nyitott vagyok a cáfolatok befogadására.

6.Lenin 2016.09.11. 17:34:10

@Kabai Domokos Lajos:

"A lényeg a lényeg: szervezett, évtizedeken átnyúló programok alapján történő életmódváltásban való érdekeltté tétel, s ehhez anyagi és szellemi háttér megteremtése a legkisebb településen is, s hozzá elérhető távolságban, államilag támogatott közlekedéssel megközelíthető munkahelyek teremtése."

Ilyen gazdag ország a világon nincs. Sőt talán a kommunizmusban se lenne ez megvalósítható.
Szerintem.

Anyagi és szellemi háttér megteremtése a legkisebb településen is.

Önkéntes vagy diktatúrával szándékoznád ezt megvalósítani?
Válogatott, vagy előre kinevelt egyedek odaküldésével?
Túl sok lenne a kérdés.

(bocs, hogy visszanéztem a blogra)

Attilajukkaja 2016.09.11. 17:49:49

@6.Lenin:
"Ezt cáfolatnak szántad?"
Ugyan mar, miert tettem volna ilyet? :o)

élhetetlen 2016.09.11. 17:58:54

@Kabai Domokos Lajos: Amivel vitatkozna, azzal nem kell. Amit írtam a lakásokról, az inkább a kaptam valamit, amiért nem tettem semmit, azt hogyan értekelem kérdésről szólt. Mert voltak olyan települések, régen volt ahhoz, hogy igazolni tudjam, ahol építettek lakásokat, áttelepítették az érintetteket, és ledózerolták a putrikat, aztán az új lakásokban eltüzelték a parkettát. Ez egy dolog. Azt meg én is tudom, hogy a Kádár korszak a gyerekeknek sokkal többet biztosított. Egy faluban voltam gyerek, ahol a környéken volt pár tanya. Negyedikig jó, írni, olvasni megtanult a közös órákon is. Ötödiktől behozták őket hétfő reggel, és pénteken mehettek haza. Mert volt fizika, kémia szertár, nyelvi labor, stb., tehát nyolcadikra gimi készek voltak, és ezt nem az egyházak támogatták. Nem minden szülőnek tetszett, mert én, mint helyi, suli után még elfutottam a boltba, vagy vittem be zöldet a tyúkoknak, ezek a gyerekek, mint segítség, megszüntek otthon, de ez nem számított, mert a gyerek érdeke volt a fontosabb. Más. ”De próbálná meg most, délutánonként a szegényebb családhoz irányítani a tanító a gazdagabb család gyerekét!”. Igen, erre írtam, hogy akkor a suliban, délután, megfizetett, erre hivatott tanárral. Azóta már megkaptam, hogy álmodozzak, a megoldást meg bízzam szakemberekre, ami látom, hogy milyen hatékony.

6.Lenin 2016.09.11. 18:01:41

@Attilajukkaja:

Akkor nem értem.

Már néhány éve hobbi szinten tanulmányozom ezt a felületet (pol. blogok )
Én azt a következtetést vontam le, amiről írtam. Lehet tévedek, de eddig nem cáfolta senki.

Miért is húztam fel magam? Én élem a saját életem, igyexem kikerülni mindenféle külső tényezőt, ha lehetséges. Sok cigányt ismerek közelebbről is, és 1-2 kivételtől eltekintve nem voltak velük problémáim, és az az1-2 is könnyen lett tisztázva.
Érdekel ez a téma is, ezen belül mások tapasztalata, véleménye.

Ezek is az általam leírtakat igazolják. Ezen miért húznám fel magam?

Attilajukkaja 2016.09.11. 18:04:57

@6.Lenin:
Igen, csak azon somolyogtam, hogy mennyire felhuztad magad es milyen vicceseket irtal. Ennyi, nem kell semmit megertened.

6.Lenin 2016.09.11. 18:23:07

@Attilajukkaja:

És miért kell ezt nekem tudnom?
Vígan el vagyok ilyenek nélkül is, de azért kösz, hogy tudattad velem.
Látszólag értelmetlen dolgok is okozhatnak örömet, vagy nem, talán.
Mind1.
(azért örülök, hogy ismét összefutottunk, vagy nem)

Attilajukkaja 2016.09.11. 18:28:46

@6.Lenin:
Azert irtam, hogy felhivjam a figyelmedet, szerintem tulzottan felhuztad magad. Bocsi!

6.Lenin 2016.09.11. 19:17:06

@élhetetlen:

"Azóta már megkaptam, hogy álmodozzak, a megoldást meg bízzam szakemberekre, ami látom, hogy milyen hatékony. "

Mitől lenne hatékony?
Kik csinálják?
Miért is kell ebből (is) politikai pártügyeket csinálni?

Vannak olyan ügyek amiket nem szabadna pártpolitikaként kezelni, mert ez mindannyiunk ügye, főleg az érintettek (cigányok) ügye.

Nem szándékoztam megbántani senkit, téged sem, de voltam a rendszerváltáskor képviselő is (önkoris) és gyakorlatból ismerem az akkori vitákat a cigányokról, és azt az ellenérdekeltséget, ami miatt kudarcba fulladtak jó kezdeményezések is.

Olyanok hivatkoztak emberi jogokra, akik utána kormányon magasan leszarták az érintettek bármiféle jogait.

Értem én KDL megoldásait is, de ilyen még Amerikában se lehetséges, nincs is. ezek álmok, tévútra vezet, és főleg megtéveszti az érintetteket, azt sugallva, hogy lehetséges lenne csak akarat, és pénz kérdése, de a gaz kormányok ellopják, aztán kormányon dettó minden.

A valóságról kell beszélni, és őszintén. Más út nincs.
Hiába álmodoztak a kommunizmusról is-sokan el is hitték, hogy lehetséges-aztán azok csapták be az embereket, akik álomba ringatták őket.

élhetetlen 2016.09.11. 19:54:08

@6.Lenin: Nem csináltam politikai kérdést az ügyből. Leírtam pár dolgot, amiről úgy gondolom, hogy, ha arra költenének, működhetne. Persze, te „tudod”, én nem, de nem értem, hogy pl. egy délutáni korrepetálás mennyire „tévesztené” meg az érintetteket. Arról pedig, hogy a mire lenne érdemes költeni helyett mire költik az erre szánt pénzt, és miért, ebbe nem megyek bele.

6.Lenin 2016.09.11. 20:12:10

@élhetetlen:

Nem is "vádoltalak" semmivel, csak álmodozásnak tartottam ( 1 részét).

Nagyon sokféleképpen lehetne segíteni, de a cigányság éppen olyan sokszínű, mint bárki más. nincs egységesen, mindenkire érvényes megoldás.

Ezt helyben kéne megoldani, egymással megbeszélve. Természetesen az államot (kormányokat) sem kell kitárni, hiszen csak ők tudnák biztosítani az anyagi forrásokat. Természetesen kell ez is, de nem csak ezen múlik, mint a mindennapok is mutatják.

Szerinted itt hány cigány szólhatott hozzá? Szerintem 1 sem. Már megint mások szeretnének olyan problémát megoldani, úgy, hogy az érintetteket szinte kizárnák.

Ezért tartom jónak a borsodi vajdával készült filmet (most Bayert szarjuk le, nem lényeges ebben). Vagy a másik, polgármesterrel készültet.
Bár a Poszt gazdája Bayert ekézi, mint sokan mások is, és pont ellene tesznek az ügynek. Pedig az ő szerepe -BZS-szinte lényegtelen is lehetne.
Szerintem.

bonfred 2016.09.11. 21:16:10

@lothistvan: Bayerrel én sem szimpatizálok. Te sem írsz mást, mint én, mert szerintem azzal, ami a felsorolásodban szerepel lehetséges megoldásként, azt mondod, hogy a mostani hangzatos, ámde tök felelsleges és hatástalan felzárkóztató, integrációs, felhőkakukkvári lilaködös programok semmit sem érnek. Igen, szerintem sem lesz másmilyen program, mert abból a sok megélhetési falvédő, meg az a néhány kilóra megvett cigány díszpinty nem tudtna lopni.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.11. 22:06:19

@6.Lenin: Csupán felelős kormànyzás kellene hozzá. Az anyagiakkal a társadalomban rendelkezésre àllnának, ha a kormányzás középpontjában nem a hatalmon lévők és környezetük fékezhetetlen pénzéhségét el kielégítése állna. Talán rövid távon ez utópíának tűnik fel, de más út nincs, mert az alternatíva az összeomlás,a polgárháború. Szerintem, ha egy komoly személyiség által vezetett ellenzéki párt ebben az irányban próbálkozna, akkor nagyobb sikert érhetné el, mint most. Ràadàsul egyes elemei már működnek is egy ilyen modellnek - Zugló, Igazgyöngy, egy-két ökogazdasàg, szövetkezetek - csak rendszerbe kellene szervezni, országos szintre emelni őket. Nem is értem, miért kétkedés ilyen mértékben, hiszen az általam felvázolt program eleméhez jóval kevesebb pénz kell, mint amennyi most elfolyik. Mondjuk abból a pénzből, amit az egyházak a normál felül kapnak az oktatáshoz - Európában állítólag egyedül - a felzárkóztatást simán lehetne finanszírozni, falu buszok, céges buszok most is vannak, ezek útvonalának összehangolása sem ördögtől való stb. De egy ilyen hely persze nem alkalmas minden kérdés taglalására. #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.11. 22:32:52

@6.Lenin: Bocs, hogy belenéztem. Látom már, hogy mi a külöbség a megközelítésünkben. Te cigány kérdésről értékével, én pedig szegénység- és kulturális problémának, illetve a kapitalizmus következményének látom. Ami Amerikát illeti, az semmilyen problémára nem megoldás. Azzal senki nem tud versenyezni, hogy van (még) egy hatalom a világban, amely az elmúlt lassan másfélszáz évben minden háborúból nyereséggel szállt ki, miközben nem vívott a területén háborút. Amely igényeinek megfelelően kapta és kapja a mindenre kész, a legnagyobb nélkülözésekre is kész embermlliókat azokból a térségekből, amelyeket ő maga szegényített el. Amely médiaiparán sokkal vonzóbbak tudta mutatni saját világát mint amilyen az valójàban. Amely élenjár az agyelszívasban. S amely hogy mindezt fenntarthassa hadseregével olyan pénzügyi rendszer fenntartàsát éri el, amelynek révén a másutt létrejött értékeket is odaszivattyúzhazja. Amely országok pedig ezt csak kicsit is fenyegetni látszottak - Líbia, Oroszország stb. - azok ellen a legvéresebb háborúkat indította. Eközben a lakosság nagy része kiszolgãltatottan, minimális egészségügyi ellátás mellett, rossz lakásokban, nyugdíj nélkül, bölcsődék, óvodák, GYES, GYED nélkül él. Úgyhogy az ez még Amerikában sem sikerült, egy igen rossz szöveg, Mondjuk azért, mert nehány évtized alatt, két háború és egy polgárháború terhével még a Szovjetunió is többet ért el a felzárkóztatás bán, hogy Kínáról, Líbiáról, Iránról stb említést se tegyek. Igaz, itt ez nem demokratikus viszonyok között történt. De miért adjuk fel areményt, hogy ennek mindig így kell történnie? Az USA demokratizmusának értékét egyébként is erősen megkérdőjelezi az én szememben, hogy a határain kívül mindig kész volt a legbarbárabb eszközök bevetésére, a legbarbárabb diktátor okkal való együttműködésre.#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.11. 22:37:46

@6.Lenin: Ahibákért elnézést. IPaden írok, s amikor feladja a rossz javaslatokat egy-egy szó kiegészítésére, nem mindig veszem észre, hogy a javaslatot el kellene vetnem.#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.11. 22:43:27

@6.Lenin: Természetesen az Oroszország ellen indított véres háborúk elsősorban az ország határai mentén az USA által kirobbantott háborúkra vonatkozna, illetve az elmúlt 25 év során kétszer végrehajtott, most is zajló gazdasági kivéreztetésne kísérletre.#

6.Lenin 2016.09.12. 09:42:37

@Kabai Domokos Lajos:

A jelenlegi kormányt hibáztatod, pedig ez már néhány száz éve probléma.

Szerintem ezért is lennének az önkormányzatok, hogy az ilyen kérdések helyileg lennének megoldhatóak, hiszen más-más problémák vannak Győr környékén, Szabolcsban, vagy Baranyában.

Érdekes, hogy Te is helyi kezdeményezésekre hivatkozol.

A kormányoknak csak külső segítséget kellene nyújtaniuk, és nem döntően meghatározni az irányokat.

A cigány kérdés és a mélyszegénység édestestvérek. Persze vannak nem cigányok is mélyszegénységben, de...

Most az amerikai előválasztások kapcsán kiderült, hogy náluk is kb 90 millió amerikai él -az ottani viszonyokhoz képest- mélyszegénységben.Munka nélküli, ill. élelmiszer segélyen stb.
(D.Trump számai valósak címen még az ATV honlapján is volt róla 1 cikk)

Természetesen lehet ebben a kérdésben Bayert is ekézni (és még sokakat is lehetne), de ez ebben lényegtelen kérdés.

Világhatalmi kérdéseket is feszegetni, lehet, de félreviheti a "vitát". Pártpolitikába tereli, az meg tévút.

Először mindig az elveket kéne tisztázni, aztán lehet a részleteket is, de talán ebben egyikünk se szakember, bár lehetnek tapasztalatai, amit a hovatartozásának megfelelően igyexik közvetíteni. Kevés esetben elfogulatlan külső szemlélőként.

(a tegeződés nem tiszteletlenség, hanem világhálós szokás)

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.12. 10:08:04

@6.Lenin: Azt hiszem, az a gond, hogy én minden hozzászólást olvasok, jó néhányhoz hozzászólok, te pedig nem ismered mindet, illetve elismerem, képtelenség mindet figyelembe venni, mert egy ilyen mélységű vitára ez az internetes felület már alkalmatlan, s nem is emlékezhet mindenre az ember. A megjegyzéseim jó része is arra vonatkozik, hogy nem azt írtam, nem azt gondoltam.

Szó sincs arról, hogy csak a jelenlegi kormányt hibáztatnám, több válaszomban az elmúlt negyedszázadról írtam. Minden más kérdésben nagyjából egyetértünk, finomabb distinkciókkal hadd ne éljek, mert nem vagyok én sem időmilliomos. Viszont, ha te is az önkormányzatok szerepét tartod kiemeltnek ebben az ügyben, akkor attól nem lehet eltekinteni, hogy a jelenlegi kormányzat fénysebességgel veszi el a jogokat és a pénzt az önkormányzatoktól, vagyis a folyamat a lehetségesnél is kedvezőtlenebb, és távolodunk a megoldástól. Így aztán sok helyen csak Hegedűs Zsuzsa pr-akciói maradnak.

Az USA-ban uralkodó állapotokról, személyes tapasztalataim alapján dióhéjban írtam valakinek, aki a "még Amerikában sem menne" fordulattal élt. Lehet, hogy épp neked? Ha igen, mi az Amerikával kapcsolatos vita értelme?

Végül, én is tegezek általában mindenkit, kivéve azokat, akik magáznak itt, s nekik magázva válaszolok, ha válaszolok. Ha véletlenül ennek során tévesztettem volna, hát attól még nem dől össze a világ. Mindenesetre kösz a felvilágosítást így kb. háromszáz poszt után... #

6.Lenin 2016.09.12. 10:39:55

@Kabai Domokos Lajos:

Azért szép lassan eljutunk oda, hogy akár érdemi "vita" is elindulhatna, annak ellenére, hogy nem ugyanazon az oldalon tengetjük a hátralévőnket.

Mi az Amerikával kapcsolatos vita értelme?
Talán csak annyi, hogy mindenre lehetne hivatkozni, hogy ott is előfordul, amit másoknál negatívként hozunk fel a magunk igazának bizonyítékaként.
Gyakorlatilag tehát tök felesleges is lehet.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.09.12. 11:04:59

@6.Lenin: Nem tudom, ki melyik oldalon áll. De nem is érdekel. Nekem véleményem van és ennyi. Hol ilyen, hol olyan és nem méricskélem az oldalakat. Amerika - megnéztem, igen neked írtam ugyanazt, amiről most meg akarsz győzni. Te csak a saját szövegedet olvasod? No, jó ennyi volt... #