vakkantás

 ●●● VAKKANTÁS (10) MAJMOK A GÁZBAN Németországi autógyártó cégek megrendelésére tíz majmon tesztelték, hogy mennyire mérgező a VW „tiszta dízel” motorjának kipufogógáza. A kísérletet a Volkswagen, a Daimler, a Bosch és a BMW megrendelésére szintén német lobbicsoport rendelte meg egy amerikai laboratóriumban. ►►► Gondolom, lehettek úgy néhány ezren, akik az ötlettől a megvalósításon át az eredmények hasznosításáig részt vettek a szégyenletes ügyletben. Néhány ezer jól fizetett, magát bizonyára minden tekintetben az emberiség krémjének tekintő magas és kevésbé magas beosztásban dolgozó személy, aki úgy általában fennkölt nézeteket vall a teremtett világ lényeinek – benne az ember – törékeny kapcsolatáról. Semmi nem kártékonyabb az emberi társadalomra nézve a képmutatók kegyetlen önzésénél! (2018-01-28)

 

●●● VAKKANTÁS (9) IRODALMI JÁTSZMÁK Sebbel-lobbal véget vetettek az alig kibontakozott vitának: két ünnepe is lesz a magyar prózának. Eredetileg a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése Esterházy Péter születésnapjával hozakodott elő. Így lesz a jövőben április 14. a magyar próza napja. Ellenében a másik irány Jókai világra jöttének dátumát favorizálta, s hogy a polémiát lezárja február 18-ikát a magyar széppróza ünnepének nyilvánította. ►►► Akkor most csináljunk számadást!
– Január 22. – A magyar kultúra napja, Kölcsey Himnuszának 1823-as datálása után.
– Február 18. – A magyar szépprózáról értekeznek majd Jókaival összefüggésben.
– Április 14. – Mostantól a magyar próza ünnepe lesz Esterházy Péterhez kötve.
– Április 11. – A költészetre vetünk egy pillantást József Attila születésnapján.
– Szeptember 21. – A magyar dráma napja, Az ember tragédiája 1883-as ősbemutatójának emlékére.
Mintha lenne itt-ott némi torlódás, egymásra csúszás. De sebaj, ha terjed az olvasási szokás! #

 

●●● VAKKANTÁS (8) MENEKÜLNEK Kivonultak a kormánypárti képviselők a nemzetbiztonsági bizottság üléséről. Így lehetetlenítették el, hogy megtárgyalhassák az ezerháromszáz, úgymond titokban befogadott, menekült ügyét. ►►► A kormány a külföldnek, illetve a hazai közönségnek mást-mást üzenő politikájának következménye, hogy még azt is szégyellniük kell, amire akár büszkék is lehetnének. De persze a hasonló esetnek se szeri, se száma. A televíziós tudósításokban egyre több ellenzéki vagy újságírói kérdések elől menekülő Fidesz-politikust látható. A telefon fülre ragasztása csak egy az elhárítás megannyi módja között. Nálam egyébként most Kövér László házelnök kunsztja viszi el a pálmát. A parlament ülésén Orbán Viktortól várta az ellenzék a menekültekkel kapcsolatos ellentmondásos kormányzati magatartás magyarázatát. De Kövér úr éppen a január 30-ai, hétfői napra bökött rá a naptárban. Tehet ő arról, hogy a magyar miniszterelnök épp ekkor találkozik az osztrák kormányfővel Bécsben? Na, tetszik látni! (2016-01-26) #

 

●●● VAKKANTÁS (7) RAJTAÜTÉS Négy rendőr foglalta le a 17 éves gimnazista, Rékási Zsigmond számítógépet. A fiatal több kormányellenes tüntetésen is felszólalt, és verseket szavalt. ►►► Dühös és bizakodó vagyok egyszerre. Dühös – az érintett Facebook-bejegyzése szerint – enyhén szólva szokatlan eljárás miatt. Bizakodó, mert ezek szerint az állam (egyelőre) nem képes lehallgatni minden beszélgetésünket, nem képes betörni minden számítógépünkbe, hogy elragadja az ott tárolt adatokat. Bár lehetséges, hogy nem is az adatok érdeklik a hatóságot. Lehetséges, hogy csupán azért kreáltatták a rend őreivel a rajtaütésszerű eljárást, hogy megfélemlítsenek mindenkit, akik felemelnék szavukat bármiféle önkény ellen. (2018-01-26) #

 

●●● VAKKANTÁS (6) KÓSA ROKONAI Kósa Lajos tárca nélküli miniszter felesége mindössze 6 millió forintért jutott egy csaknem 130 milliós céghez, édesanyja pedig szintén nyomott áron egy egész sertéstelephez. A mama hamarosan 120 millió forintnyi, vissza nem térítendő támogatást is elnyert Európai Uniós forrásokból. Kósa azt nyilatkozta: rokonai nem közszereplők, senkiinek semmi köze hozzá, hogy honnan volt pénzük a nagybevásárlásra. ►►► Kósa úr azonban téved. Az ilyen különös vagyongyarapodás, s a vélhetően áron aluli vétel (netalán ajándékozás) esetén az adóhivatalnak azonnal vizsgálnia kellene a körülményeket, s az érintetteket el kellene számoltatnia a vételár forrásáról. (2018-01-26)#

 

●●● VAKKANTÁS (5) MAGYAR KERESZTAPÁK Lázár János miniszter, úgy is, mint Hódmezővásárhely informális gazdája, megfenyegette a város lakóit. Ha nem az általa támogatott jelölt nyerné a február 25-ei polgármester-választást, megnézhetik magukat. ►►► Hogy mire gondolhatott, azt sok település, sőt megye példája jelzi, ahol egy-egy – helyben keresztapának nevezett – politikus hozza meg a fontos döntéseket, amit aztán az önkormányzati testületekkel, hatóságokkal szentesíttetnek. Ha valaki nem igazodik, könnyen úgy járhat, mint Hatvan. Mióta Hatvan jelenlegi polgármestere konfliktusba került a szintén hatvani, szintén fideszes nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkárral, Szabó Zsolttal, aki korábban volt a város polgármestere, de továbbra is önmagát tartja a helyi hatalom tényleges letéteményesének, a város gyakorlatilag képtelen támogatást elnyerni a beruházásaihoz az állami pályázatokon. (2018-01-26) #

 

●●● VAKKANTÁS (4) PRÓZAÜNNEP-VITA Melyik írónk születésnapját válasszák a magyar próza napjának? Sok más mellett, ez a kérdés osztja meg az irodalmi élet szereplőit. Esterházy Péter, Jókai Mór, Móricz Zsigmond, Mikszáth Kálmán, Krúdy Gyula neve került eddig szóba. ►►► Természetesen mindegyik méltó választás lenne az írásmesterségben való jártassága alapján. És a lista könnyen lenne bővíthető. Hogy aztán kit jelölnek ki, abból majd tudni fogjuk, hogy az álmodozást, avagy a mindenkori Magyarország ellentmondásaival való szembesítést részesítik előnyben a döntéshozók. Mellesleg, talán a nagyközönséget is illene bevonni a vitába. Bár ha meggondolom, akkor az évek óta folyó agymosás miatt alighanem Tormay Cécile, vagy Wass Albert lenne a befutó. Nem kellene elnapolni ezt a dolgot, hogy ne legyen még ez is szégyenünkre? (2018-01-21) #
 

●●● VAKKANTÁS (3) KERÉNYI KARDJAI Államtitkárok, miniszterek, polgármesterek gyermekeinek, unokáinak szervezne keresztény szellemiségű tábort Kerényi Imre miniszteri biztos. Az ógörög és római peplon, vagyis felsőruházat, a rómaiak ingszerű alsó ruhája, a fából készült római kard és egy cserkészzsinórral ellátott napkalap is a táborozók alapfelszereléséhez tartozna. ►►► Értem én, hogy a kereszténység az ókor végi elő-ázsiai-hellenista környezetből nőtt ki, s hogy a páli fordulat után, Péter római térítő munkája következtében kezdett világvallássá válni. De hátha még nem késtem el vele: a hunok vezére, Attila a római kardokkal találta magát szembe. Kerényi úr! Nem lesz ebből baj? (2018-01-21)#

 

●●● VAKKANTÁS (2) NEM AZ ÖNÁLLÓSÁGRA Törökország szombaton nagyszabású hadműveletet indított az önálló államért küzdő kurdok ellen. A török haderő az első napon légicsapásokat mért Afrín környékére, majd vasárnap a szárazföldi hadműveletet is megindította az északnyugat-szíriai térségben. ►►► Az eredeti alkotmány alapján autonómiáért küzdő kelet-ukrajnai felkelők, a katalánok után, most az Iszlám Állam ellen Szíriában az amerikaiak oldalán harcoló kurdok példája mutatja, hogy mire számíthat manapság, aki feszegetni kezdi az úgynevezett nemzetállami kereteket. Alighanem Romániában is… (2018-01-21) #

 

●●● VAKKANTÁS (1) KÁBÍTÁS EZERREL Szél Bernadett, az LMP miniszterelnök-jelöltje szerint a Fidesz újra felépítette a kommunizmust. ►►► Egy miniszterelnök (ön)jelölttől az azért elvárható lenne, hogy túltegye magát a vulgármarxista tételeken. Miközben megnyilatkozásának részleteit sok tekintetben osztom, az egészet megkérdőjelezi a tőle nem először tapasztalt demagógia. Mert ennek lám, tényleg reneszánsza van.Úgyhogy szóljon már neki valaki, hogy amit senki nem épített fel, azt nem lehet újra felépíteni. (2018-01-20) #

hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  4. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A halálba küldött hadsereg 2017. november 18. 07:00
  9. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  10. Pávatánc idehaza is 2017. november 01. 01:07
  11. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  12. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  13. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  14. Orbán, Katinka, meg a NAV-elnök 2017. november 17. 02:19
  15. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  16. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  17. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39

címkék < 7

Aszad (12) ATV (13) baloldal (10) Bandera (11) banderista (22) Bayer Zsolt (7) Brüsszel (9) Charlie Hebdo (8) CIA (10) demokrácia (10) Donyec-medence (8) Donyeck (21) EBESZ (11) Echo TV (10) egyház (12) ellenzék (19) ENSZ (15) Euronews (17) Európa (14) Európai Unió (102) fegyverkezés (12) Fidesz (55) Fidesz-kormány (8) film (7) forradalom (9) globalizmus (8) Gorbacsov (8) Gyárfás Tamás (8) gyarmat (8) Gyurcsány Ferenc (18) háború (29) hatalom (7) Hitler (14) Hollande (8) IMF (9) Index (7) iszlám (12) Iszlám Állam (22) Jacenyuk (20) Janukovics (20) Jobbik (13) kapitalizmus (7) Kelet-Európa (11) Kijev (8) Kína (15) Kissinger (7) Kiss László (7) Klubrádió (18) kormányzás (17) Kövér László (11) Közel-Kelet (8) Krím (23) Lavrov (17) Lázár János (7) Lengyelország (15) Lenin (10) LMP (8) Luganszk (14) Magyarország (38) Magyar Nemzet (8) Majdan (11) manipuláció (24) média (96) menekültügy (24) Merkel (46) Minszk (8) MSZP (25) multik (8) NATO (60) Németország (24) Népszabadság (23) Nuland (9) Obama (44) oktatás (8) Orbán-kormány (26) Orbán-rendszer (9) Orbán Viktor (112) Oroszország (175) parlament (8) politika (18) politikai kampány (11) Porosenko (44) propaganda (70) Putyin (138) putyinozás (12) ruszofóbia (10) Soros György (18) sport (13) Sz. Bíró Zoltán (7) Szíjjártó Péter (8) Szíria (29) Szolovjov (8) Szovjetunió (12) Sztálin (8) terrorizmus (14) Törökország (8) Trump (28) tüntetés (8) Ukrajna (124) USA (152) választás (12) világháború (11) zsidó (8) Címkefelhő

öt legfrissebb

Hátha mégsem blöfföl Putyin

2016.11.25. 01:48 | Kabai Domokos Lajos | 116 komment

Címkék: iszlám muszlim USA Izrael Irán Obama Oroszország Törökország Szíria Putyin Medvegyev Zsirinovszkij Szolovjov többpólusú világ

Sokan szívükhöz kaphattak, amikor az államfő mosolyogva riposztozott, de az orosz érdekeket egyre kevésbé lehet figyelmen kívül hagyni.

putyin-mitszlavoszkirko2016-11-24-fototvcentr.jpg

Az Orosz Földrajzi Társaság november 24-ei díjkiosztó ünnepségén kérdezte meg Vlagyimir Putyin egy kisfiútól, hogy hol ér véget Oroszország határa. A gyerek példásan válaszolt: „A Bering-szoroson túl, az USA-nál”. Ám az elnök így korrigált: „Oroszország határai sehol nem érnek véget”. (A linkkel elérhető videón 05:40-nél)

Nem mintha számítana, de ami engem illet, nem ízlésem szerinti az ilyen hetvenkedés. Még akkor sem, ha az orosz állami televízió kiváló műsorvezetője, Vlagyimir Szolovjov az aznap éjszakai vitaműsor elején kifejezetten szellemesnek találta az államfő riposztját. Bár ő is hozzátette: „Ettől a mondattól biztosan sokan kaptak infarktust a világban”.

Kétségtelen, hogy a múlt héten, Németországban a leköszönő amerikai elnök, Barack Obama nevezte katonai szuperhatalomnak Oroszországot. De én akkor is azt írtam erről: „A hirtelen felértékelés egyik oka lehet, hogy a görög eposzok mintájára, immár erősnek és hatalmasnak akarja mutatni ellenfelét, mert így heroikusabbak láttathatja saját nyolc évének, meglehetősen eredménytelen külpolitikai erőfeszítéseit”.

Mostanság sokan misztifikálják az országot, amelynek lehetőségeiről eddig oly ajkbiggyesztve beszéltek, s a Kreml vezetőjét, amelynek eddigi teljesítményét annyira lekicsinyelték. Talán azért, hogy feledtessék azt a tehetetlenséget és tehetségtelenséget, amellyel a nyugati elit tagjai, elsősorban az USA kormányai és pénzügyi körei, kezelték bolygónk ügyeit az elmúlt negyedszázadban. Putyin erre játszott rá a rögtönzött földrajz-vizsgáztatással.

Ő tudja, miért tette. Mi viszont azt tudjuk, hogy Oroszországnak vannak határai. Még inkább korlátai. Miközben az orosz katonai képességek már a nem szakértőt is elgondolkodtatják, az ország lakosságának száma, a gazdaság egészének teljesítménye elmarad attól, hogy a belátható jövőben szuperhatalomnak lehessen tekinteni az Oroszországi Föderációt. Ám mégis van itt egy bökkenő. Vajon hagyatkozhatunk-e a régi fogalmainkra, a régi beidegződéseinkre?

Ugyanis megtörténhet az, amit egyre többen mondogatnak manapság, hogy a szuperhatalmi gondolkodásnak leáldozott. A hidegháború időszakában az USA-t, illetve a vele szemben álló Szovjetuniót illette a jelző, aztán az utóbbi huszonöt évben csak az Amerikai Egyesült Államokat. Napjainkban azonban, amikor mintha többpólusúvá válna a világ, Oroszország ismét megkerülhetetlen tényezővé látszik előlépni. Főleg akkor gondolhatjuk ezt, ha a Kreml erősségei közé számítjuk a vezetők jó kapcsolatát az iszlám világgal.

Oroszország 146,5 milliós lakosságából 20 millióra tehető a muszlimok száma, akiknek érzékenységével, sőt a fanatikus radikális iszlamisták terrorszervezeteivel, nap mint nap számolnia kell a moszkvai elitnek. Viszont amennyire megnehezíti a dolgukat, annyira segíti is ez. Mert ennek révén az orosz állam polgárait személyes kapcsolatok fűzik az iszlám országaihoz, szervezeteihez. Ez többek között olyan oroszországi – részben népi – tudás felhalmozását jelentette és jelenti, amelyre egyáltalán nem, vagy csak hézagosan tehetnek szert akár a nyugati kormányok, akár a kínai vezetők. Vagyis Moszkva számára adott a lehetőség, hogy erre építve megsokszorozza tényleges erejét, befolyását.

Különösen felértékelődhet ez a szempont most, amikor már tudható, hogy a formálódó washingtoni adminisztráció több tagja nem csupán a Mohamed tanait szélsőségesen értelmezőket utasítja el, hanem úgy ahogy van, magát az iszlámot is. Egyre többen tekintik olyannak tekintik ezt a civilizációt, ezt a kultúrát, amelynek tagjaival eleve bizalmatlannak kell lenni. Ám minél inkább nyilvánvalóvá válik, hogy mind az amerikai, mind az európai országok és vezetőik zsigerből utálják el a muszlimokat, annál nagyobb tér nyílik Oroszország előtt.

Talán nem árt emlékeztetni arra, milyen nagy szerepet játszott az orosz diplomácia abban, hogy a közelmúltban Iránt sikerült kihozni a nemzetközi karanténból. A Szíriában teret nyert iszlámállamista-szervezet elleni fellépéshez Oroszország Irántól kapott támogatást akkor, amikor az USA által vezetett szaúd-arábiai és iraki koalícióval tető alá hozták a közös katonai együttműködési megállapodást. (Más lapra tartozik, hogy ez milyen zökkenőkkel valósul meg, ha egyáltalán megvalósul manapság.)

Az elmúlt hónapokban egymást érték a tárgyalások, a telefonos egyeztetések a Kreml illetve a közel-keleti, ezen belül az Öböl-menti országok, sőt Izrael, továbbá az észak-afrikai államok vezetői között. Az orosz külügyminisztérium sajtószolgálata által naponta közzétett beszédek, találkozók, telefonon történt egyeztetések naponta több eseménnyel bővülő listája is jelzi a rendkívüli aktivitást. Ezen túlmenően, szinte csak találomra: Medvegyev kormányfő a múlt héten Jeruzsálemben tárgyalt, de találkozott a palesztin vezetővel is. Benjámin Netanjahu izraeli miniszterelnök tegnap Putyinnal beszélte meg, hogy az Izrael különböző részein pusztító tüzek megfékezéséhez két oroszországi tűzoltó repülőt vezényelnek át.

A héten orosz parlamenti delegáció jár Törökországban is, holott a szír-török határ térségében lelőtt orosz gép, s a katapultálás után ejtőernyővel leereszkedő pilóta levegőben való levadászása miatt egy éve mélypontra jutottak a kapcsolatok. A delegációt a törökül is beszélő (!) kvázi ellenzéki, nacionalista-liberális pártelnök, Vlagyimir Zsirinovszkij vezeti. Mint az orosz állami tévé műsorában Ankarából bejelentkezve elmondta: a cél a néhány hónap múlva, a legmagasabb szinten Moszkvában sorra kerülő találkozó feltételeinek megteremtése. Állítása szerint a törökök nyitottnak látszanak a zsákutcába jutott nyugat–keleti kapcsolatok helyett az úgymond észak–déli (vagyis az Oroszországgal való) együttműködésre, részben akár az euró, vagy a dollár kiváltása mellett is.

Persze, rá lehet legyinteni egy ilyen nyilatkozatra. A diplomácia malmai igen lassan őrölnek, hozzá más, erősebb játékosok is beleszólhatnak a végkifejletbe. Ám tetszik, nem teszik, az máris nyilvánvaló, hogy Oroszország érdekeit egyre kevésbé lehet figyelmen kívül hagyni. Az Obama-adminisztrációnak az a törekvése, hogy véglegesen elszigetelje, és belső nehézségekbe fullassza a Szovjetunió szétesése után az orosz-amerikai oligarchák hathatós közreműködésével a tönk szélére juttatott, majd ismét magára talált országot, egyelőre kudarcnak tűnik fel.

Szereti valaki, vagy sem, de tény, hogy a Putyin által vezetett Oroszországot addig szorongatták katonai, gazdasági és politikai eszközökkel, hogy az lassan feleszmélt. Valahogy úgy, ahogyan az oroszok ellen rendre indított háborúk idején történt. Svédek, lengyelek, mongol-tatárok, litvánok, törökök, krími tatárok, franciák, németek, angolok, amerikaiak, magyarok, románok, s a jó ég tudja még, ki mindenki, azt gondolták, hogy a cárok, vagy a pártvezetők csak blöffölnek, mikor a győzelemről beszélnek a megtámadott, látszólag erőtlen, gyakran rosszul irányított, korrupcióval, önkénnyel terhes országban. És aztán mi lett a vége mindig? #

Címkép: Putyin a 9 éves Miroszláv Oszkirkot kérdezi Oroszország határairól (Fotó: TVCentr)


A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr7811997010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pertza 2016.11.25. 12:00:38

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Jó hogy jobban tetszik oroszul, ha egyszer az az anyanyelved.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 12:04:25

@pertza:

Nagyon messze vagyok az anyanyelvi szinttől oroszul. Olyan B2-es szinten vagyok aktívan most, s C1-en passzívan.

David Bowman 2016.11.25. 12:09:00

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Nem a .... nem gondolta. A történelmet nem tíz években mérik.
Különben ez már Koszovóban eldőlt.

Két héttel azelőtt vették vissza az oroszok, hogy az ukrán bábkormány amerikai bázist csinált volna Szevasztopolból. Amit háromszor vettek el az oroszoktól, és még mindig orosz.

David Bowman 2016.11.25. 12:11:19

@Jakab.gipsz: Nem is értem, mit kezdtek egy matek szöveges feladattal, akik felhördültek.
Mondjuk matematikailag pontos fordítás kellene.

Fánkevő Fáncsi 2016.11.25. 12:13:02

Már megint megszólalt egy oroszbuzi.
Egyvalamit tényleg jól csinál Putyin, a propagandája hatékony.
Ebben világelső.
De se nem gazdasági, se nem katonai szuperhatalom Oroszország.

A GDP-je kb. 1/10-ed része Amerikáénak. Még egyszer mondom , hogy Lajos is hallja : tizede.
És kb. 1/10 része az EU-nak szintén. A kettő összesen, vagyis a "gonosz nyugat" kb. 20-szor nagyobb gazdasági potenciállal bír, mint Oroszország.

Az oroszok katonai költségvetése kevesebb mint tizede a NATO-énak, 60-70milliárd dollár körül van, szemben kb. 800milliárd dollárral.
Lehet szuperhatalmazni, de az egyszerű számok azt mutatják, hogy az mind csak nagy duma, a ruszki hatalmi propaganda része.
Aki a ruszkikat isteníti, annak illene tisztában lenni a számokkal.
Minden egyes évben 700milliárd dollárral többet költ a NATO katonai kiadásokra, mint Oroszország. Minden évben, évtizedek óta.
Oroszország sehol nincs, valójában nem rúg labdába, egyszerűen egy csóró szar diktatúra.

Ja, és annál a szívszorító résznél pedig, ami arról szólt hogy .... országok örökösen támadták szegény Oroszországot halálra röhögtem magam. Az illető faszkalapnak fogalma sincs róla , hogy Oroszország hol volt és kivel harcolt 1848-ban, vagy 1956-ban. Szégyen gyalázat.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 12:23:40

Az orsozoktól nem kell félni..
Próbálják a saját területi egységüket visszaáállítani és az egykori Szovjetunióból minnél nagyobb részt rehabilitálni ennyi az összes tervük és erejük.

Az orszo ellenes propaganda, egy oroszország ellen tervezett totális lerohanás, és megszállás kezdeti szakasza.
Épp mint Hitler tette annak idején Lengyelország ellen.

Elsőként azt állította Lengyelországnak háborús céljai vannak, majd hazudott egy támadást, végül megszállta az országot.

Ugyanez folyik ma és itt, csak az oroszok a célpontok.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 12:26:24

@Fánkevő Fáncsi:

Akit eddig az Amcsik csóró szar diktatúrának bélyegeztek azokat mind lerohanták kivétel nélkül, és mindenhol politikai és gazdasági káosz uralkodik azóta is.

Líbiától, Irakon keresztül Szíriáig.

Fánkevő Fáncsi 2016.11.25. 12:29:51

Te jó isten megérkeztek a fizetett ruszki kommentelők is. Teli van velük az egész internet.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 12:33:14

@Fánkevő Fáncsi:

Az már megfordult a fejedben, hogy az agyhalott ballib hivatásos bérrettegőkön túl senki más nem dőlt be Soros Gyuriék orosz ellenes uszításának ?

szóorosz dzsuri 2016.11.25. 12:42:46

@Fánkevő Fáncsi:

Javaslom neked ezt a videót megnézni:

www.youtube.com/watch?v=QSjgk_bM8MA&index=40&list=PLyDXxs-8HorR7bPtvHsA0h1DbBM7w_h_5

Ehhez képest mi van Ámerikának?

30 éves Minuteman rakéták meg 8 és fél inches floppylemezek.
Párezer könnyen felfegyverzett tálibot sem képesek legyőzni, nemhogy Iránt, a Szír Arab Hadsereget hovatovább Oroszországot.

Harry Hole 2016.11.25. 12:47:45

@Fánkevő Fáncsi:

"Oroszország sehol nincs, valójában nem rúg labdába, egyszerűen egy csóró szar diktatúra."

Akkor miért drámázik mindenki azon, hogy Orbán Putyinhoz dörgölődzik?
Vagy miért nem picsázták el a ruszkikat a Krím és Ukrajna esetében?
Miért retteg mindenki ezektől a senkiktől?

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 13:03:35

@Fánkevő Fáncsi:

Jobban ismerem a törtéenelmet mint hinnéd, és több könyvet olvastam, mint amennyit te életedben láttál.

De nincs oly tág tudásra szükség ahoz, hogy ismerjük, és tudjuk felváltva voltunk hol az Oroszok, hol a Nyugat-Európai blokk gyarmata.

Hoyg ezek felváltva tüzeltek minket a másik ellen.

Most épp azok tüzelnek az Oroszok ellen, akik a NYugati gyarmatosítás pártolói.
Jelenleg ebben a periódusban tartunk.

Ideje kinyitni a magyarok szemét, és felismertetni velük hogy nem érdmees gyarmati sorban fikázni szomszéd nagyhatalmakat, semelyik oldalon.
A függetlenség útját kell járnunk !
A történelem folyamán először.

Fánkevő Fáncsi 2016.11.25. 13:05:17

@Ballib cenzúrázók réme 19: "...Akit eddig az Amcsik csóró szar diktatúrának..."

Nem az amcsik bélyegezték annak , hanem én. Nem tudsz olvasni ? Ellenkezőleg az amcsik túlértékelik, túldémonizálják, mint ahogy a cikk is elmondja, maga Obama nevezte őket szuperhatalomnak.

Csak színjáték mindkét oldalon, más-más okokból kifolyólag. De, ha valaki tizedét keresi a másiknak hosszú éveken, évtizedeken át, azok nincsenek egy súlycsoportban, ezt csak egy hülye nem látja.

Khonsu 2016.11.25. 13:14:55

@Harry Hole:

A Nyugat érdekszférájának lakója vagyok, és ezen nem is kívánok változtatni. Ugyanakkor a gazda figyelmét sajnálatos módon túlzottan lekötik a messzeség problémái, hajlamos elfeledkezni saját kertjéről, így a többi gazda gondtalanul lophatja ott a gyümölcsöt és csinálhat felfordulást.

A világ összes bajának terhét nem viselheti egyetlen gazda, egyetlen világrész. Meg kell osztani a terheket, így a gazda jobban tud fókuszálni, mondjuk olyan dolgokra, hogy saját területéről kipusztítsa a mérgező orosz propagandát, és a katonai erőit kitolja a kerítésig, akárhogy sipákol is a többi gazda, a gyomot pedig úgy irtsa ki, hogy nyoma se maradjon.

chrisred 2016.11.25. 13:23:10

@David Bowman: Magyarország esetében feltétlenül. Más országoknál nem árt, ha tud vízen járni.

Jakab.gipsz 2016.11.25. 13:24:40

Na jó ám legyen, előbb számolgassunk egy keveset, ez után pedig álmodozzunk, hát ha nem árt meg.

Oroszországnak több atom és hidrogén bombája van mint az összes EU hatalomnak együttvéve, tehát egyedül is képes az emberiségnek nevezett főemlősök kipusztítására e földön. És ehhez a cselekedethez nincs szükség válasz csapásra.
Tehát Oroszországnak nem a katonai ereje végtelen, hanem a felelőssége a béke megőrzésében.
Ma pedig azok veszélyeztetik a békét akik vannak olyan hülyék, hogy atombombát fabrikáltak maguknak, és azt gondolják önmagukról, hogy ezzel már az ésszel-járó felelősséget is megkapták.

Most pedig álmodozzunk egy kicsit például arról, hogy az eredetileg keresztény identitású nyugati társadalmak és az ugyancsak keresztény identitású Oroszország békét köt.
Ebben a békében már beszélhetnénk észak és dél amerikai, ausztráliai és eurázsiai keresztény államok koalíciójáról, akik viszont egy tisztességes élet megteremtésére törekedhetnének. És ennek a koalíciónak ki állhatna ellent, már a puszta léte is irány tűként hatna.

Fánkevő Fáncsi 2016.11.25. 13:28:24

@szóorosz dzsuri:
Na ugye-ugye. A nemzeti büszkeség megszólalt. Fikáztam az orosz haderőt, tessék már itt is a válasz, videón belinkelve.
Persze, ha azt mondanám, hogy rubelben kapod a fizetésed, akkor az azért letagadnád ugye ?
Most magyaráztam el mennyivel több pénzt költenek az amcsik meg a németek mag franciák, angolok, katonásdira, de te meg vagy győződve, hogy ti oroszok jobban álltok.
Erről beszélek, fantasztikus a ruszki propaganda.

De azért szerintem az elfogulatlanabb magyarok többsége tudja, hogy telejsen más nettó százezerből kijönni havonta, mint nettó egy millából. És és föld.

Khonsu 2016.11.25. 13:32:10

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Lehetett volna ügyesebben is csinálni, de Ukrajnában a győzelmet mégis a nyugatnak ítélném. Nyugati irányba eltorlaszolták az orosz terjeszkedés útját, miközben az oroszok a Krím elcsatolásával olyan támadási felületet biztosítanak, amit még sokszor fognak ellenük kijátszani a nemzetközi diplomáciában, abban biztos lehetsz.

A legtöbb amit Oroszország Ukrajnában (és Grúziában) elérhet, hogy megakasztja a NATO-hoz való csatlakozásukat, azonban negyven millió ukrán ellenük fordulását már nem tudják megakadályozni, és több példa is bizonyítja, hogy ahhoz nem kell katonai szövetségi tagság, hogy egy országot a Nyugat vagy bármely nagyhatalom erőddé alakítson.

A Krím pedig ezentúl előkerül majd precedensként a Nyugat bármilyen túlkapásánál, ha Oroszország azokat sérelmezni találja.

Kavkaz 2016.11.25. 13:36:59

@Fánkevő Fáncsi:

Úgy van, a történelem létező dolog. Olyannyira, hogy bizonyos tendenciákat is le lehet szűrni belőle. Mint például, hogy azok a nagyhatalmak, amelyek eddig az oroszok jelentette fenyegetésre hivatkozva tevékenykedtek Oroszország ellen, szinte mindig saját politikai és/vagy gazdasági érdekeik kielégítését akarták ezzel igazolni, a teuton lovagoktól Napoleonon, a krími háborúban a törököket támogató Britannián és Franciaországon, valamint Hitleren át egészen a nyugati nagyhatalmak jelenlegi oroszellenes hozzáállásáig.

Persze azoknak, akik egész életükben oroszellenességben nevelkedtek, végső soron mindegy.

Macropus Rufus 2016.11.25. 13:41:22

@Ballib cenzúrázók réme 1:
" nem a dekadens és hanyatló Európához tartozunk"
ezt a szar dumát lökték már 89 előtt is. Hogy Hofit idézzem
"Ez a mocsok nyugat, haldoklik. Ha meghal és elássák, akkor lent is jobban fog élni mit mi itt fent. És éjfélkor amikor kísértett járás van, nem ő jön fel kísérteni, hanem mi megyünk le hozzá enni!" - Hofélia

Szóval apám ez már olyan qurvára lejárt lemez, hogy nem kellene ilyennel égetned magad... Bár sztem igazából fel sem fogod, hogy miket írsz.

Kavkaz 2016.11.25. 13:43:29

@Khonsu:

Erős túlzás azt állítani, hogy akár az ukrán lakosság többsége oroszellenessé vált volna. A nyugati győzelem azért sem egyértelmű, mert sokkal érzékelhetőbb a Majdanból történő kiábrándulás és a jelenlegi ukrán vezetésben való csalódottság.

szóorosz dzsuri 2016.11.25. 13:45:07

@Fánkevő Fáncsi:

Ja 560 milliárd dollárt.
Hogy reálértéken mit is kaptak érte:

- F-35 = CSŐD
- USS Zumwalt (4 milliárd USD) = CSŐD

A NATO annyira be van szarva Oroszországtól, hogy azt az egy darab SU-24- est (bombázót) is csak a sunyi Erdogánnyal merték lelövetni.

Nagy dolog a NATO- nak orosz földgázból meg kőolajból teletankolt tankokkal, repülőkkel, hajókkal parádézni Oroszország határain.
Vlagyimirovics helyében már rég elzártam volna a csapokat- hadd dögöljön meg összes NATO- agresszor, ahol van.

És az orosz nukleáris triádról még nem is beszéltünk.
Se az orosz- kínai katonai- politikai szövetségről.

Samu bácsi le van húzva a WC-n.
Akármennyi virtuális nullát is irogatnak a költségvetésükben...

Khonsu 2016.11.25. 13:46:14

@szóorosz dzsuri:

Tudod az atomfegyver az olyan dolog, hogy ha egy konfliktusban mindkét szemben álló félnek van, akkor olyan, mintha egyiknek sem lenne, mert mindketten elpusztulnának, ha bevetik. Ettől függetlenül nem valószínű, hogy az USA és Oroszország valaha is közvetlenül megtámadnák egymást (azért, mert semmi okuk, érdekük nem fűződik ehhez), de szinte biztos, hogy ilyen esetben a hagyományos haderők mérkőznének meg.

A rakétavédelem fejlődése miatt pedig hamarosan eljöhet az az idő is, amikor teljesen használhatatlanná válnak az atomfegyverek, mert olyan minimális eséllyel lesznek célba juttathatóak, hogy nem fogja megérni az elrettentéshez szükséges készlet fenntartása és az egyre bonyolultabb és drágább védelmet kijátszó eszközök fejlesztése.

Macropus Rufus 2016.11.25. 13:47:03

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: tudod te egyáltalán mit jelent a liberalizmus? Mert sztem nem. Sztem azt sem tudod, hogy mi a populizmus.
"A liberalizmus, más néven szabadelvűség, a szabadság-ot jelentő liberty szó után alapvetően a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapul, vagyis a szabad gondolatok széles spektrumát jelentő eszmerendszer, melyek közös vonása, hogy az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt."

hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

Khonsu 2016.11.25. 13:48:59

@Kavkaz:

Megette a fene az olyan barátságot, amikor lőnek egymásra. Mostanában nem lesznek még csak annyira sem oroszbarátok, mint a háború előtt, abban biztos lehetsz.

Kavkaz 2016.11.25. 13:49:15

@pertza:

Mert a folytonos putyinozás és oroszozás sokkal magasabb intelligenciáról árulkodik...

Kavkaz 2016.11.25. 13:51:53

@Khonsu:

De azt a "forradalmat" is, amelynek eszméiből mindenki kiábrándult.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 13:52:28

@Fánkevő Fáncsi:

Clintonék nyomták elsősorban az agyatlan orosz ellenes propagandát.
Soros pedig pénzelte őket.

És ráadásul mindkettő levelezéséből kiderültek szaftos részletek.

Összességébe az alábbi dolgok derültek ki a levelezéseikből:

- a Soros féle üzeltemberek irányítják Clintont.
- Soros listázza az EU-ban is a számára megbízható EU-s képveilőket
- Sorosék Civil szervezeteit használja politikai céljai elérésére (Ukrán polgárháború kirobbantása pl)
- Soros politikai céljai érdekében közösségi média megfigyelését, és maniplálását kutatja, szintén civil szervezetekkel.

Szóval ezek a dolgok már kiderültek kis kedvenceidről, méghozzá saját maguk által dotált levelkezésből.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 13:52:48

@Macropus Rufus:

Tudom mit jelent a liberalizmus eszméje. pont ezért utasítom el. A forrásod erősen hiányos.

Khonsu 2016.11.25. 13:55:20

@Kavkaz:

Igaz, de visszacsinálni már nem lehet, ellenben könnyű rátenni még 1-2 lapáttal. Sakk-matt.

Kavkaz 2016.11.25. 13:55:39

@Macropus Rufus:

A gond az, hogy a mostani "liberálisok" jelentős részének legfeljebb annyi köze van ehhez, mint anno a náciknak a szocializmushoz.

Kavkaz 2016.11.25. 13:57:24

@Khonsu:

Nem feltétlenül, Juscsenkoék is ebbe buktak bele.

szóorosz dzsuri 2016.11.25. 13:58:52

@Khonsu:

Nem valószínű...

A II. világháború és az első előtt is mondogatták ezt jó sokan.

A NATO (USA) minek keríti körbe Kínát meg Oroszországot? Csak nem barátkozni akar a rengeteg rakétavédelmi bázissal meg egyéb támaszpontokkal?

A rakétavédelmi rendszer pedig jó, ha a rakéták 5- 10%- át elkapja. Nem is ez az USA (vezetés) célja, hanem, hogy minél több ember meghaljon mind2 oldalon.

Tudom, majd csak 2100- ban lesz baj a túlnépesedés, erőforrások/ nyersanyagok kimerülése, stb.

Csak azt nem értem akkor miért mindenki 2021- es céldátummal nyomja a nukleáris fegyverkezést?- amiben az oroszok állnak jelenleg a legelőrehaldtabban

Khonsu 2016.11.25. 14:01:25

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Ott a pont, de azt azért elegánsabban oldották meg, így nemzetközileg szélesebb körben tudták elfogadtatni. A Krími akciót elkapkodták és ebből még sok bajuk lesz. Diplomáciailag könnyen támadhatóvá és sarokba szoríthatóvá váltak, ezért minden vitánál komoly hátrányból indulnak majd.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 14:02:50

@Kavkaz:

A liberalizmus ma Magyarországon egy műszó.
Pusztán csak egy hivatkozási alap arra nézve, hogy a demokratikus többség akaratát megerőszakolják.

A szó eredeti értelmében minden ember liberális. Viszont a többség nem akarja ráerőszakolni senkire az akaratát, ellentétben a magukat konzekvensen liberálisnak vallókkal.

Gazz 2016.11.25. 14:05:49

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Kezd azzal, hogy te személyesen veszel egy apartmant valahol szibériában, és leiszod magad vodkával a permafrostig.
És Magyarországot többé a szádra nem veszed.

Khonsu 2016.11.25. 14:12:05

@szóorosz dzsuri:

20 éve még gyakorlatilag lehetetlen volt egy rakétát elkapni, csak álmodoztak róla. Most már a szolgálatba állított rendszerek is leszednének 5-10%-ot, a kísérletek pedig már a harctéren kilőtt lövedékek elhárításánál tartanak.

Az egész elsősorban a jó szenzorokon és a minél gyorsabb és pontosabb pályaszámításon múlik, ami az elektronika fejlődésének tempójában fejlődik.

Újabb 20 év múlva oda juthatunk, hogy a mindenféle cseles rakétaelhárítást kijátszó bonyolult (és mocskosul drága) technológiákkal felszerelt rakétáknak is mondjuk 1%-a juthat át nagy szerencsével, úgy, hogy a fegyverzet fenntartása már sokkal többe kerülhet mint a komplett hagyományos haderőé (onnan von el forrásokat), és csak egy világvége forgatókönyv esetén használnák, aminek az előidézéséhez pedig semmilyen érdeke nem fűződik senkinek sem.

Gery87 2016.11.25. 14:14:51

Oroszország gyengíteni akarja az őt körülvevő NATO és USA szövetséges gyűrűt.....ezen államok jelentős része muszlim, kihasználja hát hogy ma nyugaton - okkal - iszlám ellenesség van és a maga javára fordítja őket...

Khonsu 2016.11.25. 14:17:00

@Kavkaz:

Majd meglátjuk, de ezt a dugót néhány évtizedig már nem hiszem, hogy ki tudják húzni. Akkor meg már teljesen más világ lesz.

konrada 2016.11.25. 14:22:12

Azért nem semmi hülyének kell lenni ahhoz, hogy egy ilyen szakállas tréfás beugratóból cikket kanyarítson.;)))

...még szerencséje, hogy akadnak hozzá hasonló értelmi képességű kommerek, hogy ne szomorkodjon egyedül azon, mennyire benyalta... ;))

Kavkaz 2016.11.25. 14:27:45

@Fánkevő Fáncsi:

Nem, az rád volt kényszerítve. Ami ok lehet arra, hogy valaki gyűlölje a szovjeteket, de arra nem, hogy gyűlölje az oroszokat. Ugyanúgy, ahogy pl. egy holokauszttúlélőtől sem fogadható el az általános németellenesség.

Primitívségről inkább azok tesznek tanúbizonyságot, akik a legsötétebb neonácik antiszemitizmusát megszégyenítő gyűlölettel viszonyulnak az oroszokhoz, olyan megnyilvánulásokat engedve meg maguknak, amelyek miatt éppen ők lennének a legjobban felháborodva, ha valaki más népről vagy népekről nyilatkozna hasonló hangnemben. Emiatt nem csak a primitívség, de a képmutatás is felróható nekik.

Kavkaz 2016.11.25. 14:49:10

@Fánkevő Fáncsi:

A primitívség újabb jele, hogy azonnal feltételezed, hogy orosz vagyok, vagy (a kommunista diktatúrák retorikájára kísértetiesen hasonlító módon) ellenséges ügynöknek bélyegzel mindenkit, aki nem a neked tetsző állásponton vagy.

Ilyen és ehhez hasonló, általánosító gyűlölködést lehet tapasztalni a már említett neonáciktól. Csak számodra és elvtársaid számára ugyanez a hangnem oroszokkal szemben politikailag teljesen korrekt.

Felőlem lehet gyűlölködni szabadon, csak akkor ne várd, hogy bárki is elhiggye, hogy te nem az említett szélsőségesek szintjén állsz.

Kavkaz 2016.11.25. 14:52:57

@Fánkevő Fáncsi:

Emellett lehet nyugati propagandistákkal találkozni bőven, bár aki szerint az oroszgyűlölet elfogadható, annak általában a nyugati propagandával sincs baja.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 15:11:18

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "Aki nem akar liberális elnyomást, az gonosz?"

Nem létezik olyan, hogy "liberális elnyomás".A liberalizmus pont, hogy nem az elnyomásról szól. éppen ellenkezőleg. A liberalizmus alapvető érékei egyben az emberiség egyetemes fejlődésének értékei. A felvilágosodás óta.

De persze jellemző, hogy a magadfajta söpredék 180 fokban másként kívánja láttatni a liberalizmust, mint amilyen az valójában.

Aki a liberalizmus (és a baloldal!) alapelemeit, pl. az emberi szabadságjogokat kérdőjelezi meg, az gonosz söpredék ember, és valamilyen elnyomó, a hatalom kizárólagosságára törekvő ideológia képviselője, aki saját eszméit, ideológiáját, szokásait és értékrendszerét másra, akár egy egész társadalomra kívánja ráerőltetni úgy, hogy megkérdőjelezi a minden ember egyenlő elvét. A liberalizmus pont nem erről szól.

Az általad képviselt kereszténység maga a sátánizmus.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 15:18:47

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Nem létezik olyan, hogy "liberális elnyomás".A liberalizmus pont, hogy nem az elnyomásról szól. éppen ellenkezőleg. A liberalizmus alapvető érékei egyben az emberiség egyetemes fejlődésének értékei. A felvilágosodás óta. "

Téves.

Az elnyomás lehet bármilyen alapú, akár liberális is. Ha kötelezőek a liberális értékek, az liberális elnyomés.

Minden eszme azt mondja magáról, ő a fejlődés záloga.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 15:19:57

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

A liberalizmus tudod mit mond ki valójában ?
Ugye fingod sincs róla ?

Pedig Macropus Rufus be is idézte:
..."az egyén szabadságát jelölik meg mint legfontosabb politikai célt."

Azaz tiszteljük a különvéleményt. Elfogadjuk a másként gondolkodókat. Toleráljuk a vallásokat, kisebbségeket.

-----

Olvassuk el a te mondataidat:
"Aki a ..... kérdőjelezi meg, az gonosz söpredék ember."

Azaz te egy ideológia és eszme nevében kijelölöd a söpredékeket, és példásan megbüntetnéd őket. Semmibe véve az egyén szabadságát.

Hogy ez az eszme pont a liberlaizmus, az még röhejesebbé teszi az egészet.

szóorosz dzsuri 2016.11.25. 15:25:05

Oroszország csak egy "véletlen" főszereplő egy nagyobb mocskos játékban.
Aki még mindig nem látja, miről van szó, az maradjon csak a propaganda- szövegeknél- meg az egyik másik abszolút igazának bizonygatásánál.

Túl sok az ember a Földön, túl sok a fogyasztás, szűkül az élettér:
az USA- t irányító NSA meg a Wall St. ezt bírta kitalálni "megoldásnak": Oroszország és Kína b*sztatását és az ebből egyenesen következő atomháborút.

Minden más csak RIZSA

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 15:25:32

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Aki a liberalizmus (és a baloldal!) alapelemeit, pl. az emberi szabadságjogokat kérdőjelezi meg, az gonosz söpredék ember, és valamilyen elnyomó, a hatalom kizárólagosságára törekvő ideológia képviselője, aki saját eszméit, ideológiáját, szokásait és értékrendszerét másra, akár egy egész társadalomra kívánja ráerőltetni úgy, hogy megkérdőjelezi a minden ember egyenlő elvét. A liberalizmus pont nem erről szól."

Hatalmas tudatlanságról teszel most bizonylatot... úgy érzem, ezt te se gondoltad át...

A liberalizmus eleve egy jobboldali eszme. A baloldal (ami azonos a marxizmussal) kizárja a liberalizmust, annak ellenére, hogy természetesen van közös alapjuk, mivel mindkettő a felvilágosodásból ered. Valójában a liberalizmus és a baloldal között a távolság jóval NAGYOBB, mint a liberalizmus és a nacionalizmus között.

Minden eszem kizárolagosságra törekszik, ez minden politikai eszme sajátossága. A liberalizmus se különb, sőt manapság éppen a liberalizmus a legagresszívabb.

Az emberek egyenlősége független a liberalizmustól. Valójában a marxizmus követeli a legteljesebb egyenlőséget, nem a liberalizmus. Azaz baloldali szempontból a liberális egyenlőség csak korlátozott, nem igazi egyenlőség.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 15:27:23

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Az általad képviselt kereszténység maga a sátánizmus."

Politikai álláspontomnak és vallásos hitemnek nincs egymáshoz közvetlen kapcsolata.

Lehet ember, aki politikailag egyetért velem, de vallásilag nem. S lehet olyan ember is, aki vallásilag egyetért velem, de politikailag nem.

Fánkevő Fáncsi 2016.11.25. 15:40:47

@Kavkaz:
"...hogy azonnal feltételezed, hogy orosz vagyok, vagy (a kommunista diktatúrák retorikájára kísértetiesen hasonlító módon..."

Nézd ezen az oldalon nagyon nagy a gyanú is. Hiszen köztudott, hogy a Putyin sok energiát fektet a dezinformálásba, szarkavarásba, ténylegesen sok a fizetet bérkommentelő az interneten. Na most, ha a cikknek ruszki témája van akkor a valószínűség többszöröződik, a téma vonza a ruszkikat, nyilván nem a legújabb koreai notebook bemutatójára gyűltök össze, hanem ide.

És akkor, amikor a kommentek 90%-a oroszimádó, akkor aztán már tényleg túl van egy kicsit lihegve, egyszerűen túljátszátok a dolgot. Nem itt nőttél fel és így nem tudhatod, hogy a magyarok jóval kisebb része csak a potenciális oroszbarát. A nagyobb része nem. Én magyar vagyok ezt én tudhatom, te nem. Az magyarok nem fognak ejakulálni, ha meglátnak egy Szu-27-et, de majd elájulsz a büszkeségtől.

Sokszor egyszerűen elveszítitek a türelmeteket, egyszerűen azonnal kibukik a nemzeti büszkeség, ha "megsértem" az oroszokat. Nyilván nem hiszed el nekem hogy egy magyart sokkal kevésbe vág mellbe, ha azt mondom, hogy a ruszkik hadi potenciálja fika. Leszarja. Te meg itt beollózol videókat, hogy ehun ni ezt űbereljétek, milyen faszák és erősek vagyunk. A másik hülyegyerek meg történelem leckét akar adni egy igazi magyarnak, és azt hiszi, ha bedobja Soros nevét akkor mindenki neki tapsol.
Nem drága Ballib, Soros is menyjen a kurva anyjába, meg te is menj a redves ruszki kurva anyádba vissza. A kettő nem zárja ki egymást, sőt.
Én nem azt mondom, hogy nincs rendes ruszki srác, vagy hogy az nem is létezhet, csak azt hogy azok nem ti vagytok. Én mondjuk nem igen találkoztam még kultúrált ruszkival, inkább német , angol , amcsi ismerőseim vannak, és a nyugati kultúrát kedvelem. De nem ez a gyűlölet és undor oka. Azt magatokban kéne keresni, abban amilyenek vagytok.

"...annak általában a nyugati propagandával sincs baja..."
Nem érted a dolgok finomságait. Olyan emberrel itt találkozhatsz aki a nyugatot szereti, el van tőle ájulva, és annak ad hangot, azt propagálja. Az ő dolga, ő izlése. De fizetett nyugati kommentelő nincs. Orosz az van bőven. Ez talán pici különbségnek tűnik pedig itt van elásva a kutya.

Most tudom, azt fogod válaszolni hogy ez nem igaz, mert azok sem jobbak, azok is itt vannak nem csak ti. Ez a dolgod. Elkenni, a összezavarni a dolgokat. Viszont a tapasztaltabb manuszok mint én már tudnak különbséget tenni az apró részletek között. Az összezavarás csak a butákon működik. Viszont a buták meg kevéssé szólnak bele a dolgok irányításába, ők inkább csak a fizikai melót végzik, úgyhogy az ő meggyőzésük bármiről nem éppen hatékony dolog.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 15:52:02

@Fánkevő Fáncsi:

Figyu már..
Te aki ennyire érted a magyarokat, és ennyire átlátsz a szitán.
Aki pontosan tudod, hogy minden embert aki nem nyomja a süket Orsoz ellenes propagandát utánad az fizetett kommentelő.

Azt mi a tökkel magyarázod, hogy még soha senki nem jelentkezett egy újságnál TV-nél se hogy be akarják szervezni bérkommentelőnek ?

Hogy rendszeresen megszívják a választásokat a magadfajta ballib majmok megalázó vereséggel ?

Lehet mégse mindenki fizetett aki a Soros bérenceken átlát ?

Mert ugyan olyan nálatok sincs akit direkt kommentelésért fizetnek.
Viszont az közismert négy hogy a Norvég pénzekből, és egyéb forrásokból több milliárdot juttat Soros a civiljeinek, hogy politikai céljait elérje.

Annak a Sorosnak aki a Majdanon kitört Puccsot megszervezte.

Kavkaz 2016.11.25. 15:54:16

@Fánkevő Fáncsi:

Az, hogy kérdés nélkül elhiszed, hogy aki nem ért egyet az oroszellenességgel, az potenciálisan orosz ügynök, szintén az elfogult gyűlölködés jele.

A gyűlöleted (legalább elismered, ez is haladás) oka sokminden lehet, amik közül valószínűleg egy sem teszi a gyűlöletet elfogadhatóvá. Ha végigment a nagymamádon a fél Vörös Hadsereg, vagy ha málenkij robotra vitték a fél családodat, az sem. Sőt az sem, hogy ebben nőttél fel, és évtizedek óta ezt vallod. (Ez a hozzáállás egyébként tipikusan a szocializmusban megcsömörlött szerencsétlenek és/vagy leszármazottaik sajátja.)

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 15:54:27

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "Ha kötelezőek a liberális értékek, az liberális elnyomés."

Az nem elnyomás, hogy biztosítani kívánja minden egyénnek az alapvető emberi-és szabadságjogokat. Például a melegek házasságkötéshez való jogát. Az gondolsz, amit akarsz a homoszexuálisokról, szíved joga akár háborogni is rajtuk, de a minden ember egyenlő elve alapján a társadalmi közösségben őket is ugyanúgy megilleti ez a jog. És ha a törvény betűje folytán valahol az állam erre lehetőséget biztosít, az nem nyomulás, elnyomás, hanem egy addig elnyomott társadalmi szegmens a többséggel egy szintre hozása, semmi több. Nincs többé negatív diszkrimináció, de pozitív sem. Nem lesznek többletjogaik sem ezáltal. Csak és pontosan ugyanannyi jog illeti meg őket ezentúl, mint a társadalom más tagjait. Ez nem elnyomás. Ezt elutasítani gonoszság.
Ahol viszont szétverik a melegjogi aktivisták tüntetéseit, mint Putyin Oroszországában, és ahol büntetőjogi kategória a homoszexualitás, ott elnyomás van. Az elnyomó ideológiák alá-fölé rendelő viszonyban kezelik az embereket, illetve a társadalom bizonyos rétegeiről tudomást sem kívánnak venni, és ha megmutatják magukat, egyenesen üldözik őket.

Ez gonoszság, a kereszténység szemszögéből nézve sátánizmus. Ezzel a gondolkodásmóddal te nem keresztény vagy, hanem a Sátán ölebe.

Még valamit. A kereszténység és a liberalizmus nem egymást kizáró valami. Az egyik léte nem kérdőjelezi meg a másikat. Jézus elfogadta az embereket olyannak, amilyenek. Te nem.

Kavkaz 2016.11.25. 15:57:18

@Fánkevő Fáncsi:

Azt pedig, hogy Putyin mennyi energiát fektet dezinformációba, ne kelljen már azoknak a híradásoknak elhinni, amelyek készítőinek az oroszellenes dezinformáció a leginkább érdekében áll.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:00:17

@Ballib cenzúrázók réme 19: "Olvassuk el a te mondataidat:
"Aki a ..... kérdőjelezi meg, az gonosz söpredék ember."

A pontpontpont helyén hozzászólásomban az emberi szabadságjogok láthatók.

Aki ezeket nem tiszteli, az tetszik nem tetszik, gonosz söpredék ember.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:01:40

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "Politikai álláspontomnak és vallásos hitemnek nincs egymáshoz közvetlen kapcsolata. "

Mindkettő az emberi gonoszságból ered.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:03:16

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:" A liberalizmus eleve egy jobboldali eszme. A baloldal (ami azonos a marxizmussal) kizárja a liberalizmust,..."

Buta vagy, vagy hazudsz mint a vízfolyás.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:04:48

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "A baloldal (ami azonos a marxizmussal) kizárja a liberalizmust..."

XX. század eleje, Magyarország. Választójogi mozgalmak. Vannak közös értékek.

Kavkaz 2016.11.25. 16:06:00

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Maga a homoszexualitás nem az. Viszont eléggé feltűnő, hogy akik elvileg oly' nagyon szívükön viselik (többek között) a homoszexuálisok sorsát, azokat az oroszellenesség valahogy hidegen hagyja.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:06:51

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Az nem elnyomás, hogy biztosítani kívánja minden egyénnek az alapvető emberi-és szabadságjogokat. Például a melegek házasságkötéshez való jogát. Az gondolsz, amit akarsz a homoszexuálisokról, szíved joga akár háborogni is rajtuk, de a minden ember egyenlő elve alapján a társadalmi közösségben őket is ugyanúgy megilleti ez a jog."

Ne viccelj, ennyire buta nem lehetsz, hogy saját magadat cáfolod!

Milyen jog illet meg mindenkit? Minden jog? Azaz férfiként használhatom a női vécét? Köthetek házasságot anyámmal? ELvehetek feleségül egyszerre 10 nőt? Elvehetem feleségül a szomszéd 5 éves kisfiút? Perelhetem a zsidó felekezetet, hogy nem lehetek náluk rabbi? A feleségem perelheti a katolikusokat, hogy nem szentelik pappá? Perelhetem az államot a kötelező adózás, autóban biztonsági öv használata miatt? Épthetek építési engedély nélkül? S még száz példa.

Azaz beláthatod, az, hogy milyen jogok vannak egy társadalomban nem valami magától értetődő dolog, hanem hagyomány és konszenzus kérdése.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 16:07:01

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Senki nem korlátozza senkinek a házasság kötéshez való jogát.
A házasság jelentése és definíciója több évezredes hagyomány és kultúrális örökség folytán egy férfi és egy nő életének az összekötését jelenti.

Nincs értelme a buzik esetében ennek, mert nem felelnek meg a kitételnek.
Én se szeretnék női WC-be járni, vagy női napozóba, és nem szeretnék meleg bárba se járni.
Mert ezeket a dolgokat nem nekem találták ki.
De nincs bajom azokkal, akik oda járnak.

A tolerancia nevében nem lehet a többségi társadalomra deviáns dolgokat és viselkedési normát ráerőszakolni, mert az természeténél fogva ellenáll.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:07:35

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Oroszországában, és ahol büntetőjogi kategória a homoszexualitás"

Nem, nem az. Nézz utána!

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 16:08:13

@Ballib cenzúrázók réme 19:

Boccs hazudtam.

Női napozóba járnék szívesen, csak szerintem nem tolerálnának ott, és ezért nem járok, mert lehet büntetőjogi következménye is lenne.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:08:25

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Az elnyomó ideológiák alá-fölé rendelő viszonyban kezelik az embereket"

Mint pl. a liberalizmus, ahol a nagyobb vagyon több jogot ad.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:08:44

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "NAGYOBB, mint a liberalizmus és a nacionalizmus között."

Ne gyere nekem a nacionalizmussal, az egyén szabadságáról, emberi szabadságjogokról van szó egy adott társadalmi közösségen belül.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:10:36

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"A kereszténység és a liberalizmus nem egymást kizáró valami."

Így igaz. Mondtam mást? Egy keresztény lehet liberális, kommunista, fasiszta, populista, bármi más, sőt apolitikus is lehet.

Simán lehet valaki egyszerre liberális és keresztény. Természetesen ebben az esetben a keresztény elvekbe ütköző liberális elveket nem vallhatja. De simán hihet valaki a liberális elvek 99 %-ában, ezek ugyanis nem ellentétesek a kereszténységgel.

Ballib cenzúrázók réme 19 2016.11.25. 16:11:39

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Csakhogy az emberi szabadságjogokat mindenki tiszteli.

Elsősorban azok akiket te gonsoz söpredék embereknek hívsz rendszeresen.
Persze te rájuk sütöd hogy nem is, és mindez egy beteg képzelgés, és hamis ideológia végkifejlete folytán.

Te és társaid azok akik nem tisztelik az emberi szabadságjogokat, és képtelenek vagytok elviselni, hogy a társadalom többségének normális az értékrendje, és nem kér a beteg valóságtól elrugaszkodott ideológiai hazugságaitokból.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:12:37

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Tévedsz. Ha tudod igazolni, hogy igazad van, hozz idézete hatályos orosz jogból.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:15:26

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Ne terelj. ne keverd ide a vagyont, a nacionalizmust, semmit ne keverj ide. Pontosan ugyanannyi törvény adta jog illet meg minden embert és nem lehetőség.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:16:10

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

A liberalizmusnak több közös értéke van a nacionalizmussal, mint a baloldallal.

A választójog pont jó példa: a liberálisok ellenezték az általános választójogot.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:19:47

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Igen, mint a szovjet alkotmányban: demokratikusabb volt mindennél, csak éppen nem élhettél a jogokkal. Ugyanez a liberális demokráciában: mindenkinek joga a szólásszabadság, de ha ezt egy kisember gyakorolja és nem tetszik a hatalmasoknak, tönkreteszik.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:22:07

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Mi az emberi gonoszság a konkrát esetben? Értsd meg: aki nem akar liberális uralmat, kizsákmányolás, homokos-pedofil jogokat, az nem feltétlenül gonosz...

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:22:49

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "Az egyén szabadsága a modern liberalizmusban erősen csökkentett."

Az egyén szabadsága a modern liberalizmusban mind szélesebb körű lett. Te valami a 19.sz-i nemzeti liberalizmusban gondolkodsz, azt tartod mintául. Ez a reformkorban alakult ki és ez volt a uralkodó ideológia idehaza is 1867 után a regnáló Szabadelvű párt jóvoltából. Ott, ahol csak egy példát mondjak: korlátozott volt a választójog. Tehát csökkentett. Ehhez képest a XX. században? Ma?

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 16:29:37

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: " Értsd meg: aki nem akar liberális uralmat, kizsákmányolás, homokos-pedofil jogokat, az nem feltétlenül gonosz..."

Nincsenek külön homokos-pedofil jogok. Egy normális társadalomban, amely tiszteli az emberi szabadságjogokat, pontosan ugyanannyi jogok illetik meg a melegeket, mint bárki mást. Nem a társadalom fölött állnak. Egyenlőek másokkal.

Ezt megkérdőjelezni, ez ellen ágálni nettó gonoszság.

Ahogy írod ezeket a sorokat, szinte látom magam előtt, ahogy a Sátán vigyorog rád.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:33:55

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

A baloldali harc eredménye az általános választójog, nem liberális vívmány, vedd észre. A liberálisok elleneztek, s nem is rossz érvekkel, teszem hozzá.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.25. 16:34:31

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"ugyanannyi jogok illetik meg a melegeket, mint bárki mást"

Ez Oroszországban is így van.

Macropus Rufus 2016.11.25. 16:41:47

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:
gondoltam, hogy valami ilyesmi lesz a válaszod.
Szóval akkor szerinted mi a liberalizmus?

Kavkaz 2016.11.25. 16:44:09

@Fánkevő Fáncsi: Az antiszemitizmus is csak "kulturális undor". Az, hogy szerinted ez lehet politikailag korrekt, téged minősít. Az ilyen gyűlölködők mindig megpróbálják megmagyarázni, hogy az általuk támogatott gyűlölet miért elfogadható, sőt követendő.

Nyugatról pedig manipulálnak ám ezerrel:

gordonhahn.com/2016/03/01/yashin-report-reveals-what-dc-consensus-hid-for-years-about-why-putin-invaded-chechnya/

irrussianality.wordpress.com/2016/11/21/lazy-journalism/

gordonhahn.com/2016/04/25/pentagon-mixing-stratcomm-and-cya-in-campaign-against-russias-syria-intervention/

www.thenation.com/article/cyber-hacks-the-washington-posts-baseless-crusade-against-russia/

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2016.11.25. 17:57:42

@Fánkevő Fáncsi: A kommented elejében ugyanazt írod, amit én is írtam, csak én nem használtam trágár kifejezéseket. (Emiatt általában kitörlöm a kommenteket, de kivételesen inkább válaszolok.)

Az utolsó bekezdéshez: 1848-ban nem voltak itt az oroszok, 1949. május 21-én könyörögve hívta be őket az ezért Varsóba, a két uralkodó találkozójának színhelyére utazó I. Ferenc József császár, későbbi szeretett magyar királyunk azzal, hogy I. Miklós orosz cár (akinek lényegében német származását az orosz név ugyanúgy elrejti, mint a Romanovok nagy részének porosz, litván stb. és csak igen kis részben orosz eredetét), tegyen eleget a Szent Szövetségből eredő kötelezettségének. Ennek érdekében még kezet is csókolt az orosz uralkodónak. (Lásd: Katona Tamás utószava Scserbatov: Paszkevics Magyarországon kötetében, 394. oldal. A cár hadparancsának keltezése: 1849. június 1-je (=július 13.)

A cári csapatok parancsnoka, Ivan Fjodorovics Paszkevics tábornagy, varsói herceg mindvégig abban reménykedett, hogy elkerülhető a beavatkozás Magyarországon. Ha nem, erre csak abban az esetben kerüljön sor, ha a magyarok átcsapnak Galíciába, vagyis Oroszország érdekszférájába. De a parancsot teljesítenie kellett. Amit tehetett: Magyarország északi és keleti területein vetette be a csapatait, s a lehető leghamarabb befejezte a hadműveleteket, Magyarországot az uralkodó által a rendteremtéssel megbízott Haynaura hagyva. (Lásd a leveleket a Scserbatov: Paszkevics Magyarországon című kötetben.)

Ajánlom figyelmedbe a Magyarország hadtörténete című könyvből azokat a sorokat, melyek szerint Görgei azért az oroszok előtt tette le a fegyvert, mert azok sokkal humánusabban viselkedtek az elfogott magyarokkal, mint a császáriak. Ráadásul az orosz tisztek közül sokan szimpatizáltak a magyar szabadságharccal. (II. kötet, 547. oldal)

Ami 1956-ot illeti, a megszállást (értsd, a rendtartást a korábban a náci Németországgal szövetséges Magyarországon) nagyhatalmi garanciák szentesítették. Megjegyzem, nem minden kelet-európai országot szálltak meg a szovjet csapatok a háború után. De ideje lenne végre szembenézni azzal, hogy Magyarországgal nem ez történt, s hogy mi lehetett ennek az oka.

1.) Mondjuk az, hogy a Don-kanyari vereség után a németek gyakran partizánvadász feladatokkal, értsd civilekre vadászattal bízták meg a magyar csapatokat. (Lásd: A magyar megszálló magyar csapatok a Szovjetunióban című dokumentumkötet. Ha csak a fele igaz a csapataink majd hároméves ottani tevékenységéről, csak örülhetünk, hogy nem hintettek be sóval országunk helyét. Megjegyzem: a község, ahonnan származom, a Hortobágy-Tisza térségében zajló hadműveletek körzetébe esett. Az ott élőket összesen három hétig érintette a német, illetve szovjet harcoló alakulatok megszállása, de azt így is rettegve élték át. Ezalatt a németek hét embert lőttek fejbe. Hasonló szovjet esetről nem hallottam. Leginkább a nőkre leselkedett veszély ott, ahol a szovjet parancsnokság nem tudta őket megvédeni - mint későbbi anyósomat a környékbeli lányokkal együtt, vagy mint a nagyapáméknál összesereglett lányokat - a fegyelmezett, kézben tartott alakulatok parancsnokai által állított őrök a rokonaim által csak banditáknak nevezett szedett-vedett, mindenféle nációból álló egységek tagjaitól.)

2.) Ehhez társult, hogy például a románokkal ellentétben mi nem hogy nem fordultunk szembe Hitlerrel, hanem több védelmi vonal felállításával hatalmas, százezresnél vélhetően nagyobb vérveszteséget okoztunk, a németekkel együttműködve, a szovjet hadseregnek. Az itt (is) elpusztult férfiak pótlását szolgálta az úgynevezett malenkij robot, vagyis hadifoglyok ejtése a Szovjetunióban általunk (is) okozott károk helyreállítására. Bizony, ezzel a háborúk szokásos következménye szerint eleve számolni kellett volna. Bibó István: A magyar demokrácia válsága című, 1945-ös tanulmányában A megszállás válsága című részben ír arról, hogy miért nem számoltunk vele.

3.) Ráadásul fél évre hadszíntérre tettük, feláldoztuk Magyarország teljes területét, beleértve a fővárost is. Bekövetkezett az, amitől a vezérkar a háború előtt kétszer is óvta Horthyt: egy leendő háborúban, még egy esetleges megszállás is kisebb veszteséggel járna számunkra, mint az, ha Hitler oldalán beszállunk hadat üzenünk a többi félnek. (Lásd: Nemeskürty István: Requiem egy hadseregért.)

A háború alatti és utáni szerződések miatt a nyugatiak nem mozdították a kisujjukat sem azért, hogy akadályozzák az '56-os megtorlásban a Szovjetuniót. Ezt természetesen magam is szörnyűnek tartom, bár biztos vagyok abban, hogy hamarosan polgárháborúba torkollott volna a forradalom. De nyilvánvaló, hogy a felkelés teljesen kilátástalan volt, és éppen ezért a népnek csak egy nagyon kis rétegét mozdította meg.

Ezek a realitások, s szerintem a jövőben jobban járnánk, ha végre szembenéznénk a történelmünk eseményeit alakító összefüggésekkel, szemben a most is uralkodó, a tényeket figyelmen kívül hagyó, sehova nem vezető hangulatkeltéssel. #

felirat 2016.11.25. 18:13:52

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:
Ezért a legjobb megoldás a baloldali ateista liberalizmus.
A legrosszabb pedig a jobboldali keresztény, vagy bármilyen más vallásalapú konzervatizmus.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.11.25. 20:07:34

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: "Ez Oroszországban is így van."

Nincs így. A homók még bejegyzett élettársi kapcsolatot sem létesíthetnek. Ezen felül üldözik őket. Ha felfedik magukat, a puszta létük is veszélyben van.

www.hatter.hu/hirszolgalat/irorszag-meleghazassag-oroszorszag-meleghalal

És létezik Oroszo.-ban melegellenes törvény, csak rosszul emlékeztem, de most kikerestem:

index.hu/kulfold/2013/07/01/putyin_ujabb_melegellenes_torvenyt_irt_ala/

Javítom magam, mert (legalábbis egyelőre) tényleg nem bűncselekmény a homoszexualitás az országban, mint korábban írtam, de tulajdonképpen szinte mindegy is, mert a melegeket ez a törvény mindenképpen hátrányosan érinti és megbélyegzi őket azáltal, hogy a homoszexualitást a társadalomra veszélyes jelenségnek, ezáltal a melegeket a társadalomra veszélyt jelentő elemeknek állítja be. Innen már csak egy lépés a homoszexualitás bűncselekménnyé nyilvánítása, amire még könnyen sor kerülhet, ha tovább folytatódik a visszakanyarodás a múltba, mint tendencia. És mivel a bitang, embergyűlölő Trump jóvoltából az USA le fogja venni tekintetét Putyinról (nem mintha ez utóbbit eddig is nagyon akadályozta volna) borítékolható a helyzet továbbsúlyosbodása Oroszo.-ban. Persze messze nem csak a melegek jogai tekintetében.

Kavkaz 2016.11.25. 20:25:59

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

Ameddig pl. egy köztéri gyújtogatót hősnek állítanak be nyugaton, addig "kicsit" nehéz megmondani, hogy mennyire tudják a putyinellenesek jól megítélni az oroszországi helyzetet...

csentecsa 2016.11.25. 20:47:59

@smartdrive: Valóban, hisz te is itt vagy..

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.26. 06:52:41

@Macropus Rufus:

Nagyon röviden:
- egyenlőség az emberek között, az anyagiakat leszámítva,
- az állam elhalása, de legalábbis minimalizálása,
- a piac mindent képes megoldani,
- az egyéni önzés pozitívum,
- a helyes nevelés képes mindenkit liberálissá tenni.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.26. 06:55:47

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"A homók még bejegyzett élettársi kapcsolatot sem létesíthetnek."

Így igaz. S ezzel mi a gond?

"Ezen felül üldözik őket."

Ha a 4 fal között homokoznak, semmi bajuk nem esik.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.26. 06:58:30

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"a homoszexualitást a társadalomra veszélyes jelenségnek, ezáltal a melegeket a társadalomra veszélyt jelentő elemeknek állítja be"

S ezzel mi a gond? A homoszexualitás betegség, s propgandája pedig veszélyt jelent a társadalomra.

maxval bircaman BircaHang szerkesztőség · http://bircahang.org 2016.11.26. 07:01:40

@felirat:

Milyen az a baloldali liberalizmus? A két eszme egymásnak ellent mond.

A konzervatizmus nem más manapság, mint mérsékelt liberalizmus, nem jobb a fősodrú liberalizmusnál.

Gery87 2016.11.26. 12:04:01

@fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya:

"Az nem elnyomás, hogy biztosítani kívánja minden egyénnek az alapvető emberi-és szabadságjogokat. Például a melegek házasságkötéshez való jogát. "

Az elnyomás abból fakadhat hogy a liberális eszme képviselői határozzák meg hogy mi számít emberi és szabadságjognak!
Ha ezzel nem értesz egyet akkor retorzió és "üldöztetés" , lejáratás, kirekesztés áldozata leszel pl a politikában, médiában.

Az hogy mi az "egyetemes igazság" és "alapvető jog" azt ők döntik el, ahogy érdekeik kívánják...

Nem egyetérteni valamivel az nem bűn....de lassan úgy kezelik....

Ezért elnyomó, gyűlölködő és intoleráns eszme a modern liberalizmus.
Nem akar egyenlőséget, sem egyenlő jogokat, egyenlő lehetőségeket...többletjogokat akar, pozitív (vagy negatív) diszkriminációt és az ellenvélemények, gondolatok tiltását, tabusítását..lásd pl holokauszttagadás, SJW-izmus, genderizmus, nyelvtannáciskodás "semleges szemályesnévmásokkal"...stb.

Jakab.gipsz 2016.11.26. 21:41:39

@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség:

Csakhogy, ha ezeket a célkitűzéseket meg valósítod akkor egy a rabló hangyák parazita társadalmát kapod eredményül, ahol az eszme totalitása győzedelmeskedik. Egy tömör behaviorista zsák-utca. logikai-pozitivista agyrém.

Skagerrak 2017.01.11. 02:02:53

@Fánkevő Fáncsi: Hu de utalom az ilyen kobuta prolikat mint te, akik mindenhol es mindenkiben ellenseget latnak. Hogy lehet valaki ennyire buta? Miert nem huzol vissza a fozos blogokba vagy a konyhaba, idiota.