hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

bemondás

A NÉPSZABADSÁG-NAP lezárásaként: ha annyian előfizettek volna rá, ahányan most tiltakoznak, nem alakult volna ki ez a helyzet. (2016-10-08)

INTERNET Az interneten a végén minden megsemmisül, vagy legalábbis elérhetetlenné válik, amint nincs áram, vagy a rendszergazda beint. Mindig csodálkozom, mikor a neten éjjel-nappal lógók ezt nem látják át. (2016-10-09)

TRAFFIPAX-ÁTVERŐ PÓLÓ Már megrendelhető a traffipax-átverő póló – olvasom a neten. Nos, ennek a találékonyságnak egészen az első ütközésig tart az érvényessége. Aztán jön a pofára esés. (2016-04-08)

FRÖCSÖGŐ KOMMENTELŐK Nemes Jeles László, a Saul fia rendezője szerint a fröcsögő kommentelőkkel foglalkozni olyan, mintha felvennénk egy hangversenyt, összevágnánk belőle a köhögéseket, és azt hallgatnánk. (2016-01-15)

SAUL FIA – Wow! De Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől inkább illett volna egy Hűha! Hogy a kákán is? Nem. Egyébként a film valóban korszakos. (2016-01-11)

KÖZMUNKA Hiába a három gyerek, a közmunkát nem tekintik munkaviszonynak az otthonteremtési támogatás odaítélésekor. Bezzeg, amikor kozmetikázzák a foglalkoztatási statisztikákat… (2016-01-05)

MALAC A JÉGEN Azért tűnik úgy, hogy Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen, mert a hasznos idióták kezdenek többségbe jutni az európai elitben – fejtette ki Kövér László, az Echo TV Mélymagyar című műsorában. (2016-01-01)

MINDEN FÖLÖSLEGES „Hiszen valójában minden fölösleges, az írás is, az élet is. Mindkettő valami metafizikai többletre utal, valami luxusra, erőfölöslegre, gazdagságra, amely nem győz gyönyörködni a saját fölösleges pompájában”. (Kertész Imre)

HALAK Sajtóhír: "A Magyar Nemzeti Bank bekebelezheti a budapesti Bálna épületét". Aha! A nagy hal megeszi a kis halat... (KDL 2015-11-30)

POPULIZMUS Átlagosan 12 százalékkal nőtt Hollande népszerűsége, mert a francia közvéleménynek (ugyanúgy, mint a magyarnak - teszem hozzá) bejön a kormányfő kőkemény hadvezéri retorikája. (Kemény hadvezér a Pudingból, Népszabadság, 2015-11-27)

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  4. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  9. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  10. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  11. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  12. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  13. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  14. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39
  15. Menekültügy: Orbán Viktor hibázott 2015. augusztus 22. 21:04
  16. Túlélni az emigráns áradatot! 2016. január 30. 01:47

öt legfrissebb

A kasztosodást erősíti az iskolarendszer

2017.06.09. 12:58 | Kabai Domokos Lajos | 43 komment

Címkék: oktatás egyház értelmiség Michael Moore USA Finnország Kádár-rendszer Horn Gyula Orbán-rendszer Antall-kormány Nahalka István

A Kádár-rendszer utolsó időszakától mindmáig azt vallják az uralkodó rendbeliek: saját gyerekeiket inkább járatják a közösség pénzén jobban felszerelt, jobb pedagógusokat vonzó iskolákba. És ehhez jön az egyházi iskolák egyre növekvő mértékű, többlet támogatása. Ez ágyaz meg a kontraszelekciónak, s a végén mindenki vesztes lesz.

2017-06-09oktatasusa-finn_remarkable.jpg

Csaknem tizenhat millióan látták már a finn iskolákról szóló, május 7-én, a Remarkable nevű internetes oldalon közzétett videó-részletet Michael Moore, a kíméletlen amerikai dokumentarista filmjéből. A rendező, szokásához híven, Amerikát sokkolja. Ebben az alkotásban azzal, hogy milyen szakadék tátong az Egyesült Államokbeli, illetve a finnországi iskolások teljesítménye között. A filmben látható grafikon szerint a hatvanas években, meglehetősen alacsony színvonalon, még nagyjából azonosan teljesítettek a két ország diákjai. A nyolcvanasokban a finnek előbb csak lassú ütemben kezdtek elhúzni az amerikaiaktól, majd a kétezres évekre hirtelen kiugrottak, s a világ ranglistájának élére kerültek. Eközben az amerikaiak mutatói folyamatosan csökkentek…

Ennek mintájára bármely más ország szembesítheti saját, az USA-éhoz hasonlóan esetleg egyre eredménytelenebb oktatási gyakorlatát a sikeres finnekével. Tény, hogy olykor megtesszük ezt itt, Magyarországon is. A hazai szakemberek időről időre előállnak  olyan megnyilatkozásokkal, amelyekben a finn oktatás sikereit példaként állítják elénk. A közember témaérzékenységét mutatja, hogy ismerősöm is a szembesítés szándékával osztotta meg a videó-részletet. Benne a finn gyerekek és a tanárok kitűnő angolsággal mondják el, mitől olyan felszabadultak az iskolában, s hogy miközben a házi feladattal legföljebb tíz–húsz percet bíbelődnek otthon, a finnen kívül máris beszélnek két-három idegen nyelvet. És így tovább…

Csakhogy rendre azt tapasztalom: sosem jutunk tovább a rácsodálkozásnál.

A videó-bejátszást most is sokan tetszikelték a Facebook-csoportomban, még egy imádom-szívecske is került az értékelések közé, s egy „Great!” kommentet is kapott, de a tanulságok levonása ezúttal is elmaradt. Ahogyan az már lenni szokott a hasonló Facebook-példálózások nagy többsége esetében: megmaradunk az érzelemnyilvánításnál, s nem, vagy csak ritkán vállalkozunk hosszabb eszmefuttatásokat feltételező gondolatok kifejtésére, még ritkábban cselekvésre. Annyira így van ez, hogy néha még a fejemre is olvassák, ha az illendő egymondatos, legfeljebb egy rövid bekezdéses terjedelmet átlépve bölcselkedem az FB-felületen.

Én persze, most sem fogtam vissza magam, és kommentemben ezúttal is túlléptem a szokásos – „Bezzeg a finn iskolákhoz képest a magyarok!” – mantrán. A videó-bejátszás grafikonjának a magyarországi helyzetre vetítéséből ugyanis az következik, hogy ha közvetlenül a rendszerváltozás után elkezdtük volna az oktatási szisztémánknak a kormányokon átnyúló felépítését, akkor ennek mostanában értek volna be az első eredményei. Szemben azzal a minapi, szakértői köntösben tetszelgő, egyik rádióbeli megszólalóval, aki azt az érzést keltette a hallgatóban, mintha a változásokat egyik évről a másikra végre lehetne hajtani, azt fejtegettem: nincs gyorsan ható eljárás oktatási rendszerünk egyre súlyosabb bajainak orvoslására.

Hamis az a sugallat, hogy – az oktatásért is felelős miniszter felfogásának egyszerű megváltoztatása mellett – csupán a pedagógusok hozzáállásán múlik, hogy milyen képzést és nevelést kapnak az óvodákban, az iskolákban a gyerekek. Sok türelmetlen szülői megnyilatkozással ellentétben kellene belátnunk, hogy legalább egy-két évtizeden át tartó alapozásnak kellett volna (kellene) megelőznie az érdemi változásokat. Ennek a folyamatnak magában kellett volna (kellene) foglalnia a korszerű tananyag és módszertani program kidolgozását, elterjesztését. Ehhez gyökeresen át kellett volna (kellene) alakítani a pedagógusképzést. Társadalmi-kommunikációs programok révén meg kellett volna (kellene) változtatni a szülők mentalitását, akiknek többsége egyrészt tudásgyárakként, másrészt gyermekmegőrzőkként, harmadrészt családpótlékként tekint az intézményekre, ahol a pedagógusoknak kutya kötelességük a csemete minden óhajának akár a többiek rovására teljesítése.

Általában is társadalmi üggyé kellett volna (kellene) tenni az oktatásügyet.

Mindenkivel meg kellett volna (kellene) értetni, mekkora a kockázata annak, hogy a család szeme fényét rosszul fizetett, megélhetési gondokkal küzdő, nyolc órán túli, helyenként társadalmi-önkormányzati munkákra az elbocsátással való fenyegetés terhe mellett kirendelhető pedagógusokra bízzuk. E belátás az előfeltétele bérek jelentős emelésének, a pedagógusokat segítő asszisztensek kiképzésének és munkába állításának, a csoportlétszámok szűkítésének, s ami ezzel jár, a korszerű tantermek – foglalkoztató szobák – gyarapításának.

Ami ennél is fontosabb, a társadalom egészének akarata kellett volna (kellene) ahhoz, hogy szociális helyzettől és lakóhelytől függetlenül minden diák számára egyenlő esélyeket és tárgyi feltételeket teremtsen az iskolarendszer. De ezt nem csupán a rendszerváltás utáni első, a kormányzásban a tekintélyelvet nyilvánosan is valló Antall-kabinet mulasztotta el, hanem az ezt követő balliberális kormányok szintén. És tetszik, nem tetszik, ez a folytonosság tette és teszi lehetővé, hogy az Orbán-rendszer a kasztosodás feltételeinek megteremtését gátlástalan nyíltsággal emelje a kormányzati cselekvés központjába.

És ha már a folytonosságról van szó. Nézzünk végre szembe azzal, hogy már a Kádár-éra utolsó időszakától az úgymond szabad, tehát szegregáló, alapfokú iskolaválasztás mellett tették le a voksot a rendszerváltozáson átívelő befolyású uralkodó rendek, továbbá felső és alsó középosztálybeli holdudvaruk! Korábban a lakókörzet szerinti iskolába kellett járnia lényegében minden gyereknek, amint az az eredmények okán méltán csodált Finnországban ma is történik. Csakhogy Magyarországon az uralkodó kaszt – tekintet nélkül arra, hogy az adott időszakban a kádári bürokrata nómenklatúrából, vagy később a liberálisok és / vagy a keresztény középosztálybeliek közül kerültek ki a hangadók és a hozzájuk kapcsolódók – szép csendesen úgy döntöttek, hogy saját gyerekeiket, unokáikat inkább járatnák a kiemelt, jobban felszerelt, jobb pedagógusokat vonzó iskolákba.

És el is érték, hogy e törekvésüket jogszabályokban is elismertessék. Az sem zavarta őket, hogy ezzel a más szociális helyzetben lévők életére, nehézségeire való rálátástól, a társadalmi tapasztalatszerzés később pótolhatatlan élményétől fosztották meg csemetéiket. Márpedig hosszú távon a társadalom működési zavaraival fogunk fizetni ezért, minthogy a vezetők és vezetettek közötti párbeszéd már-már lehetetlenné válik az eltérő kulturális közegben való nevelkedés, a más-más szocializációs körülmények miatt.

Erre tett rá egy lapáttal a Horn Gyula-féle vatikáni szerződés.

Ugyanis, az addigiak betetőzéseként ez tette lehetővé, hogy az állami iskolákba járók fejkvótáján felül számottevő – az Orbán-kormány alatt immár ugrásszerűen megnövelt – összeget rendeljenek az egyházi iskolák diákjaihoz. Bár nyilvánosan ezt senki nem mondta ki az uralkodó körökből, de a következmény nyilvánvaló: ezt a nem egészen húsz százaléknyi, a többség adóforintjaiból, a többség rovására jelentős előnyökhöz juttatott réteget tekintik a nemzeti együttműködés rendszere jövőbeni elitjének.

Ez a kemény valóság! Az a kemény valóság, amiről Nahalka István, a neveléstudományok kandidátusa, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és az Eszterházy Károly Egyetem doktori iskoláinak témavezetője így ír egyik 2009-es tanulmányában: Magyarországon létrejött s megszilárdulni látszik egy rendkívül szelektív, a társadalmi esélyegyenlőség biztosítására még csak alacsony szinten sem képes, csak bizonyos társadalmi csoportok számára megfelelő feltételeket biztosító oktatási rendszer”.

Nahalka ördöginek mondja ezt a szisztémát, amely természetesen nem valamiféle előre eltervezett összeesküvés-elmélet alapján, hanem spontán társadalmi folyamatok révén jött létre. De ez nem változtat azon, hogy úgymond mesterien van felépítve. „Immanens célja vagy inkább funkciója nem a tehetségesek - a valóban tehetségesek, tehát az átlagosnál jobb adottságokkal rendelkezők - kiválasztása, hanem egyrészt a társadalmilag privilegizált csoportok gyermekeinek privilegizált helyzetbe juttatása, másrészt a meglévő, nem korszerű pedagógiai kultúrának való megfelelés, a differenciálás szükségességének, kötelezettségének megkerülése”.

Ehhez képest az értelmiségünk, tisztelet a kivételnek, a szokásos morgolódáson és bezzegezésen nem jut túl az oktatásüggyel kapcsolatban sem. Itt és most: a „Bezzeg Finnországban!” csupán az indulatok nyomán keletkező gőz kieresztését szolgálta és szolgálja. Így aztán arra végképp nem futja az elszántságból, az elszántságunkból, hogy évtizedeken átnyúló módon gondolkodjunk, s hogy pártállástól függetlenül kiköveteljük az uralkodó kaszttól: végre az országban élők mindegyikének, Magyarország egészének hosszú távú érdekeit tartsa szem előtt. És persze, nem csak az oktatásügyben. #

CÍMKÉP: Az amerikai és a finnországi diákok teljesítménye az 1960-as évektől a 2000-esekig


A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr8712581401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tireless treehugger 2017.06.09. 23:58:50

Ez még semmi ahhoz képest ami a mostani hibákkal tetézve jönni fog.

10 éven belül nyakunkon a robotizáció és mesterséges intelligencia, mi lesz azokkal a százezrekkel akik nem kapták meg az iskolában az alapokat ezeknek a használatához. Most itt a elemzés-megoldás kettősre gondolok, az egy dolog hogy tudja rákóczi mikor született de nincsenek meg a gondolkodási és logikai alapok.

Rwindx 2017.06.10. 13:05:01

Aztán ez az egész "csoda" lehet nem is úgy van, ahogy a sokan elképzelik, csak egy újabb értelmetlen majmolásba vinnék bele az országot.
eletmod.transindex.ro/?cikk=25107

Sir Galahad 2017.06.10. 13:19:50

Azért én kíváncsi volnék, hogy a nem szegregált finn oktatási rendszer hogyan boldogul az ottani roma kisebbség azon hányadával, amelyik gyerekkorában nem akar iskolába járni, tanulni, ellenben terrorizálja a társait meg a tanárokat....

Ja, hogy ott ilyen eleve nincs? Úgy könnyű.

midnight coder 2017.06.10. 13:46:36

Amúgy mintha az egy szem Nokia pusztulása óta a finneknél sem annyira lenne kolbászból a kerítés, oktatási rendszer ide vagy oda.

midnight coder 2017.06.10. 13:49:03

Az esélyegyenlőség pedig alapvetően ott veszik el, amikor a normális családban felnövő gyerek azt látja maga előtt, hogy apuka és anyuka dolgozni jár, és pénzt keres, és ebből élnek. A lumpen pedig azt látja, hogy apuka és anyuka otthon várja a segílykét, és közben apuka időnként eljár lopni. Ezen segít némileg a közmunkaprogram, de még évtizedek kérdése mire ezek a károk mérséklődnek.

CoolKoon 2017.06.10. 13:54:23

@tireless treehugger: "mi lesz azokkal a százezrekkel akik nem kapták meg az iskolában az alapokat ezeknek a használatához" - looooool, a mesterséges intelligencia használatához az alapokat? Attól tartok, hogy ennél sokkal, de SOKKAL nagyobb a baj. Az MI-k működése ugyanis kőkemény, egyetemi szintű matematikai alapokra épül, amihez egyes vidékeken a lemaradás szinte fényévnyi nagyságrendű.

CoolKoon 2017.06.10. 13:59:33

@Sir Galahad: Hiába próbálod ebbe belemagyarázni a cigányokat, mert azok Lengyelországban is vannak, de a lengyelek a legutóbbi Pisa-teszten mégis úgy elhúztak mellettünk, mint a vadlibák....

dezsoke007 2017.06.10. 14:03:57

Tragikus, amit a magyar iskolarendszerrel, pedagógusokkal tettek és tesznek a döntéshozók. Továbbá egyetértek, hogy a finnek nagyon jól csinálják, DE ... érződik a posztból egy negatív felhang a "menő" iskolákkal szemben. Fiam a Radnótiban most érettségizik, és mindenféle hátszél nélkül, egy jól megírt felvételivel került be. Egy évvel később jelentkezett oda a lányom, de neki nem jött össze. Mivel nincs protekció és nem vagyok az elit tagja, egy másik 8-osztályosban fog jövőre érettségizni. Szóval nettó baromság szerintem, amit Nahalka úrtól idéznek, mert ahogy egy korábbi kommentelő írja, ha tele az osztály a roma közösség kiművelt főivel, abból nehéz jól kijönni tanárnak és a többi diáknak.

CoolKoon 2017.06.10. 14:04:57

@midnight coder: Amiről te beszélsz, az igazából már csak kb. harmadrangú probléma. Ma már ott tartunk, hogy a középosztály is kezd egyre erősebben leszakadni, mivel az oktatás leépítése történik. Ha pedig már a középosztály se fog tudni szinte semmit letenni az asztalra, akkor bizony elborít majd minket a szar.

kuki123 2017.06.10. 14:06:12

Magyarországon nincs oktatás ....ennyi.

nem képességet, hanem haszontalan, nagyrészt elfelejthető használhatatlan tudást próbál belesulykolni a gyerekbe.

De ha van is tudása, képessége, a cégeknek szaréhugyé dolgozó rabszolgák kellenek sokszor alantas munkára.

CoolKoon 2017.06.10. 14:12:03

@dezsoke007: Ez mind szép és jó, DE! Mi lesz, ha majd egyetemre kerül(ne) a fiad és a lányod, de nem veszik fel őket az általuk kiválasztott szakon államilag támogatott képzésre? Vagy jó, lehet, hogy te ki tudod csengetni a tandíjat. De aki nem tudja, annak a gyereke maradjon melós? Még akkor is, h az esze meglenne az egyetemhez, csak pénze nincs hozzá?

kuki123 2017.06.10. 14:13:28

@CoolKoon:
Kell hozzá szociológia és pszichológia is :P

vidéken azt kell tanítana a 70-es IQ-jú cigánynak hogy kell angol WC-be szarni
és hogy a 9-11 éves fehér bőrű eszter bugyijába nem nyúlkálunk, nem dugjuk meg és nem csicskáztatjuk Tamást

Van budán egy angol nyelvű iskola..menjen be...döbbenetes a különbség a magyar valósághoz képest.

Nem is lesz a mi gyerekeinkből senki...csak lúdtalpas paraszt

gtri 2017.06.10. 14:48:51

Az alábbi híradás szerint nem sok jó vár a közember gyerekére a jövőben:

forrás:
index.hu/gazdasag/2017/06/08/parragh_oriasi_hiba_hogy_polgarmesterek_nem_zarnak_be_gimnaziumokat/

"Fájlalta, hogy rendkívül erős a gimnáziumok "elszívó hatása". "Az elmúlt öt évben 100 ezer gyerek esett ki a középfokú képzésből, ebből 84 ezer a szakképzésből" – mondta Parragh László. Óriási hibának nevezte, hogy "polgármesterek nem mernek bezárni gimnáziumokat.""

Várom, hogy mikor tűnnek fel az első karakterromboló hírek arról, hogy valamely állami ellenőrző szervezet borzasztó visszaéléseket fedezett fel egy gimnáziumban...és ennek következményeként át kell alakítani a gimnáziumi rendszert...aminek a végén pár gimnázium majd megszűnik.

Bár a mesterterv már elkészült és 2019-ben élesedik. Vajon a középiskolai keretszámok és a kötelező központi felvételi 2019-es bevezetése arra szolgál majd, hogy a "megfelelő" irányba (vagyis a gimnáziumoktól "elfele") tereljék azokat, akik eddig az istennek sem értették meg, hogy nekik az iparkamara elnökének elvei szerint kell leélniük földi életüket?

Visceroid 2017.06.10. 14:54:50

"Ez ágyaz meg a kontraszelekciónak, s a végén mindenki vesztes lesz. "

Senkit nem érdekel! Tessék kormányt váltani, nem panaszkodni!

232323 2017.06.10. 15:08:30

Mindenki nem lesz vesztes. Az eros erdekervenyesito kepeseggel rendelkezo felso par szazalek nyertes. A tobbi veszt csak.

Tessek menni kulfoldre. Aztan akkor ha nem vagy ennek a felso 2% resze akkor ott meg van kb ketszer ennyi eselyed feltorni. Ez van.

:-)

Gacsaj Pisti 2017.06.10. 15:08:44

Mindenki tudja milyen sok világhírű Nobel-díjas kerül ki a finn oktatási rendszerből! Világszerte keresik a finn szakembereket és rajongva dédelgetik őket.

Tisztelettel kérdezem, a cikk írója ennyire hülye lenne?

David Bowman 2017.06.10. 15:50:48

Mert Amerikában már kisebbségben vannak a fehérek, az iskolás gyerekeknek meg már a harmada sem lehet fehér. A szellemi teljesítmény meg fordítottan arányos a bőr sötétségével.
static.iq-research.info/20150809/img/iq_by_country.png

midnight coder 2017.06.10. 15:55:51

@CoolKoon: A középosztály alapvetően köszöni jól van - egészen addig, amíg nincs olyan probléma, hogy a szent deszegregáció nevében bekerül az osztályba pár csökkent értelmű medvebocs.

A másik nagyobb problémát pedig kb. így lehetne összefoglalni:
weknowmemes.com/wp-content/uploads/2014/01/1969-vs-today.jpg

David Bowman 2017.06.10. 15:56:52

A hugomnak megvolt a társadalmi tapasztalatszerzés. Eltünt a Doxa órája, amit tőlem kapott ajándékba.

David Bowman 2017.06.10. 16:02:57

" ezt a nem egészen húsz százaléknyi, a többség adóforintjaiból, a többség rovására"
Vélhetőleg ez a 20% bőven befizeti adóban azt a többletet.

David Bowman 2017.06.10. 16:13:26

@CoolKoon: A Randótiból mindenkit bárhová fölvesznek.

midnight coder 2017.06.10. 16:24:21

@CoolKoon: A MI-k működését kb. 100 embernek kell értenie a világon. A többiek max. használják, nekik nem kell tudniuk mi van a kulisszák mögött. A gond inkább az ezzel, hogy az MI-k terjedése kezdetben ugyan csak a kamion, busz, taxisofőröket teszi feleslegessé, de később így járnak az orvosok, mérnökök, jogászok és persze a fodrászoktól a vízvezetékszerelőig sok mindenki. Persze ehhez azért még sokat kell az MI-nek fejlődnie, de ha így folytatódnak a tendenciák, akkor 20 év múlva kb. mindenki munkanélküli lesz.

Jakab.gipsz 2017.06.10. 17:14:30

Egyszer és mindenkorra abba kell hagyni, a "bezzeg itt,ott, amott alkalmazott módszerek majmolását", ez itt Magyarország és anyanyelvünknek van egy sajátossága, ami egyedi és ezért rendkívüli.

Éspedig az benne a rendkívüli, hogy nem származtatható sem az indogermán, sem a neolatin sem pedig a szláv nyelvcsaládokból. Tehát a magyarul gondolkodásra való megtanítására, jobb híján (persze a saját korszerűbb pedagógiai tapasztalatunk alkalmazásával), vissza kell térni a poroszos tanítási módszerhez amikor is a gyermekeinket az írás-olvasás szövegértelmezés tudományára kell megtanítanunk, azaz a grammatikára, alapfokon. Ezt követően térhetünk át bonyolultabb ismeretek elsajátítására.
Ezen ismeretekkel felvértezve, lesznek képesek csak a gyorsan-változó ismeretek kezelésére és birtoklására.

tnsnames.ora · http://liftinstinct.blogspot.com 2017.06.10. 17:17:42

Én a saját véleményemet a tárgyban egy Lovász-interjú után összegeztem a blogomon:
liftinstinct.blogspot.hu/2017/02/lovasz-laszlo-ha-nem-javul-az-oktatas.html

Én egyfelöl egyetértek a posztíróval, hogy a kasztosodást (pláne átjárhatatlan verrzióban) kerülni kell, a finanszírozási visszaélések visszanyesésével.
Viszont másfelöl vallom, hogy mivel a gyerekek relevánsan különböző képességűek, így különbözőféle terhelést kell kapjanak, más-más fókusszal. Nem lehet mindenkinek mindent a legjobban megtanítani (véletelenszerű osztályba sorolásokkal): minél előbb belátjuk ennek illuzórikus voltát, annál könnyebben rugaszkodhatunk el a teljes lefelé nivellálódás alacsony bázisáról.

Sir Galahad 2017.06.10. 17:41:11

@CoolKoon: Nagyon jó a példád, ugyanis a 38 milliós Lengyelországban 15-20 ezerre becsülik a roma népesség arányát, a 9,8 milliós Magyarországon pedig 500 ezer körülire. Nagyon eltérőek az arányok, ebből következően a lengyel oktatási rendszernek lényegesen kevesebb az ebből adódó problémája, amit kiválóan mutat a PISA-teszt eredménye is.

Köszönöm!

moszkvicssluszkulcs 2017.06.10. 18:11:19

@CoolKoon: El vagy tévedve. Lengyelországban elenyésző a cigányok száma hozzánk képest. A hegyen már nem vándoroltak át...

Kniight 2017.06.11. 20:58:26

@CoolKoon: @moszkvicssluszkulcs:
Ja és a lengyeleknél nincs automatikus gyed/gyes, külön kérvényezni kell és nem egyszerű megkapni.
Tehát az nem működik, hogy pottyintok gyorsba pár kölyköt és dől a lé.
Nomeg télen nagyon hideg van, aki ott nem dolgozik, annak télen hamar befagy.

Kniight 2017.06.11. 21:00:35

@Sir Galahad: Simán lehet, hogy a magyar gyerekeknél ez a teszt úgy jött, hogy nincs tétje: nincs retorzió, nincs jutalom. Tehát nagy ívben le"PISA"lták.

Gyingizik 2017.06.11. 21:53:41

@CoolKoon: De hát nincsenek. Gyakran járok Lengyelországban, de kb. népességarányosan 1/10 annyi cigány van, mint itt.

CoolKoon 2017.06.12. 10:08:12

@David Bowman: Szerintem menj szépen vissza a kurucinfóra játszani....

CoolKoon 2017.06.12. 10:14:59

@Sir Galahad: @moszkvicssluszkulcs: @Gyingizik: Oké, nagyokosok, akkor mondok egy másik példát: Csehország. Való igaz, hogy arányait tekintve ott is kevesebb a cigány, mint Mo-n, de attól még szép számmal vannak ott is. Ezen kívül mind lakosságszámát, mind történelmét/kulturális hátterét tekintve igencsak közel áll Mo-hoz. Nos akkor mégis mivel magyarázzátok, hogy a legutóbbi PISA-eredmények alapján ők is ránk vertek a PISA tesztben majd' 20 pontot (és ezzel Franciaországgal meg Angliával kerültek egy szintre)? Mert a Soros ármánykodott? Mert a gyíkemberek a Hold túlsó feléről gamma lézersugarakkal rombolják a magyarok (alkoholban pácolt) agysejtjeit? Esetleg titkos Moszad-CIA összeesküvés lehet az oka? De az, hogy a magyar oktatási rendszer bűnszar, amiért az összes magyar kormány (és az őket megválasztó, csökött birkák) a felelős, biztos nem lehet....

CoolKoon 2017.06.12. 10:17:00

@Kniight: Németországban viszont tudtommal van GYES. Az oktatáshoz viszont szerintem abszolút semmi köze.

CoolKoon 2017.06.12. 10:19:50

@kuki123: "Van budán egy angol nyelvű iskola..menjen be...döbbenetes a különbség a magyar valósághoz képest." - Ja. A gond csak azzal van, hogy most már ott tartunk, hogy az se biztos, hogy bekerül az egyetemekre, aki nem putris cigányokkal jár egy osztályba, hanem csak simán nincs a gyerek szüleinek elég pénze ahhoz, hogy az angol nyelvű iskolába járassák a gyereket.

CoolKoon 2017.06.12. 10:26:41

@gtri: "Vajon a középiskolai keretszámok és a kötelező központi felvételi 2019-es bevezetése arra szolgál majd, hogy a "megfelelő" irányba (vagyis a gimnáziumoktól "elfele") tereljék azokat, akik eddig az istennek sem értették meg, hogy nekik az iparkamara elnökének elvei szerint kell leélniük földi életüket?" - Ez költői kérdés volt, ugye?
Egyébként hánynom kell attól, hogy pár rohadék, akik Soros-pénzen a világ legjobb egyetemein tanulhattak, gyakorlatilag mindenkit kizárnának a felsőoktatásból (ezek még rosszabbak, mint a komcsik, mert azok legalább "osztályalapon" döntötték ezt el, ezek meg gyakorlatilag mindenkit kizárnának), és szakmunkásképzőkben idomított, agyatlan biorobotokat (alacsony hozzáadott értékkel dolgozó melósokat) akarnak csinálni minden ember gyerekéből. Persze a szakmunkásképzőbe járókat ez biztos sértené (már ha járnának ilyen helyekre kommentelni), de ők maguk is tudják, hogy minimum az osztálytársai javarészt mind olyanok voltak, akik az iskola utáni iszogatásoktól sikeresen eljutottak az idült alkoholizmusig, eredményeket felmutatni viszont nem igazán tudnak.

CoolKoon 2017.06.12. 10:29:34

@Visceroid: "Tessék kormányt váltani, nem panaszkodni!" - Igazán? És hogy váltson kormányt pár maroknyi értelmiségi az idült alkoholisták, a notorikus henyélők és egyébb söpredék nyomasztó fölénye mellett (akik mind ezekre a rohadékokra fognak szavazni akkor is, amikor a gyerekeiket kisegítőbe fogják járattatni ezek, mert már a szakmunkásképzők se lesznek elég szarok)?

CoolKoon 2017.06.12. 10:30:54

@232323: "Az eros erdekervenyesito kepeseggel rendelkezo felso par szazalek nyertes." - Attól még ez az "erős érdekérvényesítő képességgel rendelkező" réteg (lol) egy élhetetlen országban lesz kénytelen élni.

Gyingizik 2017.06.12. 19:37:30

@CoolKoon: De hiszen te is írod: 1. kevesebb a cigány. További magyarázatok: 2. általánosságban fejlettebb, hiszen jobban beékelődött a világ legfejlettebb országai közé tartozó Németország + Ausztria közé, mint mi. A többi határán se ukrajna, szerbia, románia van, hanem a lengyelek. Az egész országuk olyan mint nálunka Dunántúl. Ha csak Dunántúl közoktatási eredményeit néznénk, mindjárt jobb lenne a rangsor. 3. A PISA tesztben is vannak a megalkotóit minősítő, szubjektív elemek. Olyan ismereteket is mér, ami nem biztos hogy mind a valódi tudást mutatja be sokkal inkább olyan ismereteket, készségeket, amelyek pénzügyi globalizáció számára fontosak.

Gyingizik 2017.06.12. 19:39:05

@CoolKoon: Lehet szavazni másra is: jóbik, maszop, dk. Már érted, mi a baj az elméleteddel?? Szerinten nem.

CoolKoon 2017.06.12. 21:49:14

@Gyingizik: "Lehet szavazni másra is: jóbik, maszop, dk." - Ja. Három további moszkovita pártra. Milyen fantasztikus....

"Az egész országuk olyan mint nálunka Dunántúl." - Amiket felsoroltál, igazából mind-mind csak szánalmas kifogások. Az oktatási rendszer nem a cigányok miatt szar. Sőt! Elárulom neked, hogy olyan országokra is jellemző ez, ahol cigányt még képeslapon se láttak.

"A PISA tesztben is vannak a megalkotóit minősítő, szubjektív elemek." - Igazán? Akkor tessék, itt a 2012-es matek PISA teszt angolul: www.oecd.org/pisa/test/PISA%202012%20items%20for%20release_ENGLISH.pdf Hálás lennék, ha elárulnád, hogy konkrétan (akár pontokba szedve) mik azok a "szubjektív elemek" benne, amelyek csak és kizárólag a "pénzügyi globalizáció" számára fontosak, nem pedig a mindennapi élethez..... (mert amit eddig leírtál, az szinte szóról szóra megegyezik az oktatásellenes Fideszes rohadékok által a témával kapcsolatban elmondott demagóg, maszatoló, ostoba, üres frázisaival)

David Bowman 2017.06.13. 22:11:51

@CoolKoon: Attól, hogy neked nem tetszik, még így van. Sőt, ha elég hülyét meggyőzöl, és törvényt hoztok az ellenkezőjéről, akkor is így lessz.

CoolKoon 2017.06.13. 23:32:20

@David Bowman: Érdekes, hogy a csingcsungok valahogy nem illenek bele a fajelméletedbe. Nekik ugyanis magas az IQ-juk, mégse fehérek. Ennyit az agyament teóriáidról. Nem kell a magadfajták ellen törvény. Elég lett volna annyi, hogy nem zárják be a Lipótot...

meszena 2017.06.28. 10:36:15

"Vissza kell-e állítani a mindenkinek azonos feltételeket nyújtó alapfokú oktatási rendszert?"
Ilyen oktatási rendszer soha nem is létezett.
És nem is biztos, hogy mindenkinek pontosan ugyanazokra feltételekre lenen szüksége az iskolai sikerhez.