hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!

1. Köszönöm, ha jelzed a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemeteld tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, a mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

bemondás

A NÉPSZABADSÁG-NAP lezárásaként: ha annyian előfizettek volna rá, ahányan most tiltakoznak, nem alakult volna ki ez a helyzet. (2016-10-08)

INTERNET Az interneten a végén minden megsemmisül, vagy legalábbis elérhetetlenné válik, amint nincs áram, vagy a rendszergazda beint. Mindig csodálkozom, mikor a neten éjjel-nappal lógók ezt nem látják át. (2016-10-09)

TRAFFIPAX-ÁTVERŐ PÓLÓ Már megrendelhető a traffipax-átverő póló – olvasom a neten. Nos, ennek a találékonyságnak egészen az első ütközésig tart az érvényessége. Aztán jön a pofára esés. (2016-04-08)

FRÖCSÖGŐ KOMMENTELŐK Nemes Jeles László, a Saul fia rendezője szerint a fröcsögő kommentelőkkel foglalkozni olyan, mintha felvennénk egy hangversenyt, összevágnánk belőle a köhögéseket, és azt hallgatnánk. (2016-01-15)

SAUL FIA – Wow! De Orbán Viktor magyar miniszterelnöktől inkább illett volna egy Hűha! Hogy a kákán is? Nem. Egyébként a film valóban korszakos. (2016-01-11)

KÖZMUNKA Hiába a három gyerek, a közmunkát nem tekintik munkaviszonynak az otthonteremtési támogatás odaítélésekor. Bezzeg, amikor kozmetikázzák a foglalkoztatási statisztikákat… (2016-01-05)

MALAC A JÉGEN Azért tűnik úgy, hogy Orbán Viktor küzd, mint malac a jégen, mert a hasznos idióták kezdenek többségbe jutni az európai elitben – fejtette ki Kövér László, az Echo TV Mélymagyar című műsorában. (2016-01-01)

MINDEN FÖLÖSLEGES „Hiszen valójában minden fölösleges, az írás is, az élet is. Mindkettő valami metafizikai többletre utal, valami luxusra, erőfölöslegre, gazdagságra, amely nem győz gyönyörködni a saját fölösleges pompájában”. (Kertész Imre)

HALAK Sajtóhír: "A Magyar Nemzeti Bank bekebelezheti a budapesti Bálna épületét". Aha! A nagy hal megeszi a kis halat... (KDL 2015-11-30)

POPULIZMUS Átlagosan 12 százalékkal nőtt Hollande népszerűsége, mert a francia közvéleménynek (ugyanúgy, mint a magyarnak - teszem hozzá) bejön a kormányfő kőkemény hadvezéri retorikája. (Kemény hadvezér a Pudingból, Népszabadság, 2015-11-27)

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  3. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  4. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  5. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  6. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  7. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  8. A halálba küldött hadsereg 2017. november 18. 07:00
  9. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  10. Pávatánc idehaza is 2017. november 01. 01:07
  11. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  12. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  13. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  14. Orbán, Katinka, meg a NAV-elnök 2017. november 17. 02:19
  15. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  16. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21
  17. Tévutakon vezet Orbán 2016. január 16. 08:39

címkék < 7

Aszad (12) ATV (13) baloldal (10) Bandera (11) banderista (22) Bayer Zsolt (7) Brüsszel (9) Charlie Hebdo (8) CIA (10) demokrácia (9) Donyec-medence (8) Donyeck (21) EBESZ (10) Echo TV (10) egyház (12) ellenzék (19) ENSZ (13) Euronews (16) Európa (13) Európai Unió (98) fegyverkezés (12) Fidesz (54) Fidesz-kormány (8) film (7) forradalom (9) globalizmus (8) Gorbacsov (8) Gyárfás Tamás (8) gyarmat (7) Gyurcsány Ferenc (17) háború (29) hatalom (7) Hitler (14) Hollande (8) IMF (9) Index (7) iszlám (12) Iszlám Állam (22) Jacenyuk (20) Janukovics (20) Jobbik (13) kapitalizmus (7) Kelet-Európa (10) Kijev (8) Kína (15) Kissinger (7) Kiss László (7) Klubrádió (18) kormányzás (17) Kövér László (11) Közel-Kelet (8) Krím (23) Lavrov (16) Lázár János (7) Lengyelország (15) Lenin (9) LMP (8) Luganszk (14) Magyarország (37) Magyar Nemzet (8) Majdan (11) manipuláció (24) média (94) menekültügy (24) Merkel (46) Minszk (8) MSZP (25) NATO (59) Németország (24) Népszabadság (23) Nuland (9) Obama (44) oktatás (8) Orbán-kormány (26) Orbán-rendszer (8) Orbán Viktor (109) Oroszország (169) parlament (8) politika (18) politikai kampány (11) Porosenko (44) propaganda (68) Putyin (134) putyinozás (12) ruszofóbia (9) Soros György (18) sport (12) Sz. Bíró Zoltán (7) Szíjjártó Péter (8) Szíria (28) Szolovjov (8) Szovjetunió (12) Sztálin (8) terrorizmus (14) Törökország (8) Trump (26) tüntetés (8) Ukrajna (122) USA (147) választás (11) világháború (11) zsidó (8) Címkefelhő

öt legfrissebb

Végre, lehet egy kicsit románozni!

2018.01.13. 16:54 | Kabai Domokos Lajos | 30 komment

Címkék: nacionalizmus autonómia MSZP LMP Fidesz Románia Erdély Orbán-rendszer

Egymásra licitálnak a közszereplők, hogy mutassák: ők aztán azonosulnak a népérzülettel.

molnargyulamszpszekelyzaszloval.jpg

Épeszű ember igyekszik elkerülni a konfliktusokat. Ha ez nem sikerül neki, szításuk helyett a csillapításukon ügyködik. Persze, mindez nem érvényes a forradalmi helyzetekre. És nem érvényes azokra a politikusokra sem, akik a feszültségkeltésre alapozzák hatalmukat. Jó ideje épp ez utóbbival vádolja a politikai ellenzék és a felelős értelmiség a jelenlegi magyarországi kormányzó erőket. Az ellentétek elmélyítésének megannyi kifogásolt módszere között ilyenek szerepelnek:

– a társadalom két nagy osztályának – a kevés gazdag és a sok szegény – tudatos szembeállítása, a köztük lévő szakadék mélyítése az adórendszertől a közösség vagyonának újraosztásán át a szegregációt erősítő iskolarendszerig, az így kirekesztettek már-már tisztátalanként való megjelenítése a közbeszédben, ami végső soron emberi személyiségjegyeitől való megfosztásukhoz vezethet a közvélemény nagy részének szemében,
– a politikai ellenzék ellenségként kezelése, ennek részeként koncepciós perek indítása, az évek múltán gyakran felmentéssel végződő perek vádlottjainak vezetőszáron való, tévékamerák előtti ide-odahurcolása,
– a kormányzó erőkkel szemben állók, vagy csupán egyszerűen a nekik nem tetszők parlamenti beszédekben durva kifejezésekkel való megbélyegzése,
– a Brüsszelezés, a Sorosozás, a migránsozás jegyében zajló szüntelen feszültségkeltés,
– a nacionalista, sőt a területi revizionista érzelmekre építés, a Trianonozás, a határon túl élők kijátszása a magyarországi választók ellen.

Kapóra jött a Tudose-nyilatkozat

Mindezt, köztük az utolsó pontot, joggal rótta és rója fel az Orbán-rendszernek az ellenzék és az értelmiség távlatokban is gondolkodó – hogy ne mondjam: keresztényi elveket követő – része. Aztán egyszer csak kiderül, hogy van az a helyzet, amikor ezeknek a csoportoknak a többsége sem képes ellenállni a kísértésnek. A választási kampányra ráfordult pártok – s a Facebook-bejegyzések tanúsága szerint, a nekik szurkoló értelmiségiek – nagy része nem tudta megállni, hogy ne kapcsolódjék be vehemensen a Románia miniszterelnökének egyik múlt heti interjújában elhangzottak miatt kirobbant, a nacionalista dühöket csúcsra járató szópárbajba. Egymás sarkát taposva siettek nyilvánossá tenni:  ők aztán igazán azonosulnak a népérzülettel.

Az előzményekhez tartozik, hogy az erdélyi autonómia-elképzelések összehangolásáról írtak alá nyilatkozatot január 8-ai, hétfői közös kolozsvári sajtótájékoztatójukon az ottani pártok – RMDSZ, EMNP, MPP – elnökei. A romániai magyar nyelvű Transindex tudósítása kétséget kizáróan érzékeltette, hogy az erdélyi magyar pártok korántsem mindenben értenek egyet. De ennek részleteit nem kötötték az újságírók orrára. A hetek óta tartó huzavona után megszületett dokumentum a sajtótájékoztató pillanatában még nem állt a sajtó rendelkezésére, a pártvezetők elmondása szerint az csak alapelveket rögzít, konkrét cselekvési terv vagy határidők nélkül. A tudósító megjegyzése szerint „a sajtótájékoztatón úgy tűnt, mindhárom vezető továbbra is a saját elképzeléseit tartja irányadónak az autonómia kapcsán”

Ha erdélyi lennék, valószínűleg azt morognám minderre: már megint egy nesze semmi, fogd meg jól, s mindjárt várnám is (vagy nem várnám) a menetrend szerint érkező magyarázkodást. Az ám, de erdélyi pártvezetőként meg azt mérlegelném, hogy a magyarázkodás a saját tehetetlenkedésemet erősítené fel a közvélemény előtt, s inkább kivárnék. Megvárnám, amíg a témával kapcsolatban elhangzik román részről valami otrombaság, amint az oly gyakran előfordul. Ekkor már nem a saját bizonyítványomat kellene magyaráznom, hanem előállhatnék a szokásos – Nyomják Krahácsot! – szöveggel. (Ráadásul tényleg nyomják is, hiszen, amit arról idehaza egyáltalán tudni lehet, a romániai oldalon gyakran felszisszennek, ha az autonómia kérdése szóba kerül. Amint azt Tamás Gáspár Miklós egyik múltkori cikkében olvastam: egy romániai vezető újságíró naprakész adatokkal mutatta be neki, hogy a romániai magyar sajtóban milyen gyakran téma például Katalónia elszakadásának ügye, amiből ugye a román publicista messzemenő következtetéseket von le a székelyekre vonatkoztatva.)  

Egymásra licitálnak a politikusok 

És lőn. Két nap nem telt bele, egy igazi nagyvad fogalmazott úgy egy interjúban, amire aztán teljes rössel rá lehetett ugrani. Mihai Tudose miniszterelnök szerdán a Realitatea TV egyik műsorában a vele sokáig huzakodó, az őt lényegében sarokba szorító, nacionalista riporter mikrofonja előtt a végén azt találta mondani az autonómiatörekvésekkel kapcsolatos helyzetről: „Ugyanaz lesz a válaszom, mint amikor, nem tudom milyen nap alkalmából, zászlót próbáltak kitűzni. Ekkor világossá tettem, hogy ha az a zászló lobogni fog a szélben, ott fognak lengeni mellette a helyi felelősök is. A székelyek autonómiájáról szó sem lehet”. 

A marosvásárhelyi rádió szerkesztő-műsorvezetője, Parászka Boróka a budapesti Klubrádió január 12-ei, 18 órakor kezdődött, Esti Gyors című adásában azt mondta: a román miniszterelnök egy olyan kifejezést használt, amivel például a lepkeszárny rezgését szokták érzékeltetni. Ebből lett például a Transindex.ro fordításában a „lógni” szó, amit a portál január 12-ai, pénteki frissítésében, egyfajta helyreigazításként, az előző bekezdésben olvasható „lengeni” formulára pontosított. Ám a hét közepétől – nem utolsó sorban a hangulatkeltésben érdekelt romániai magyar politikusok áldatlan közreműködésével „akasztani”, illetve „kivégezni” vált belőle. Porcsalmi Bálint, az RMDSZ ügyvezető elnöke január 11-ei Twitter bejegyzésében azt írta románul: „A kormányfő egyetérthet vagy sem egy politikai nyilatkozattal vagy projekttel, de nem küldheti akasztófára azokat, akikkel nem ért egyet”. Ugyanő egy napra rá, ugyanitt magyarul „Az akasztás az akasztás. Jól értettük. Ha nem ezt gondolta, vagy nem tudta szépen kifejezni magát, cáfolhatta volna utólag. De ezt sem tette". 

Czopf Áron, a Mandiner.hu újságírója ezért kérdezhette így Kelemen Hunort, az RMDSZ elnökét: „Mit gondol arról, hogy Mihai Tudose román kormányfő azzal indítja a 2018-as évet, hogy akasztással fenyegeti a székelyeket?” Válaszában még erre is rátett egy lapáttal a politikus, amikor visszautalt egy néhány órával korábbi, egészen más eseményre, s így fogalmazott: Sokkolt a miniszterelnök kijelentése. Azzal kezdte, hogy visszavezetné a halálbüntetést, aztán néhány órával később már azt is elmondta, hogy kik fognak lógni. Mindegy, hogy egyetért vagy nem ért egyet egy közösség politikai programjával, de akasztással egyetlen állampolgárt sem fenyegethet”. 

Az MSZP-elnök székely zászlóval pózol 

Na ná, hogy ilyen előzmények után, a választási hajcihő közepette, a legtöbb magyar párt vezetője biztosítani akarta a nagyérdeműt saját kérlelhetetlen hazafiságáról. Ungár Péter, az LMP elnökségi tagja már „a teljes magyarság elleni támadásról” beszélt. Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója csütörtöki, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: „Mihai Tudose akasztással fenyegette meg azokat az erdélyi magyarokat, akik a szülőföldjükön székely zászlót tűznek ki és kiállnak magyarságukért. (…) Szavai túlmennek minden határon, példátlanok az európai politikában és végérvényesen belevésődnek minden magyar lelkébe és emlékezetébe. A Fidesz-KDNP mindent megtesz azért, hogy megvédje az erdélyi magyarokat akár Románia primitív kormányfőjétől ellen is”.  

Péntek reggel Szíjjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter bekérette (nem berendelte, amint az több magyar médiumban, így az Origon is olvasható volt) Románia budapesti nagykövetét, s azt mondta, hogy teljes mértékben elfogadhatatlan Románia jelenlegi miniszterelnökének nyilatkozata, amelyben „egy nemzeti közösséget, annak képviselőit gyakorlatilag kivégzéssel fenyegetett meg”. Az MTI jelentése szerint a nagykövet „bizonyos nyelvtani magyarázatot” próbált adni a kijelentésre. 

Nem sorolnám tovább, de az MSZP-elnökének teátrális, botrányosan dilettáns módon kompnált fotója mellett mégsem tudok elmenni szó nélkül. Azt még csak-csak meg tudnám emészteni, hogy a hiszterizálódó légkörben Molnár Gyula négy visszafogott mondatban reagált az eseményekre. Még javára is írnám, hogy a szövegben nem az „akasztás” szót emlegeti, bár mint már írtam fentebb, a „fellógatás” kifejezés sem fedi a valóságot, s erről a kommüniké közreadása előtt illett volna tájékozódnia. Amit felháborítónak tartok: ő is a nacionalista érzelmeket hívta elő a közönségből, amikor kamera elé állt a székely zászlóval a kezében. Számolt-e, vagy sem ezzel a hatással, a lényeget tekintve, édes mindegy. Bár ha nem számolt vele, az is elég baj. (A magát szocialistának nevező párt vezetőjének eleve tudnia kellene, hogy a nemzeti burzsoáziával szemben eredetileg az internacionalizmusra, a munkás nemzetköziségre apelláló szociáldemokrata pártok nacionalista fordulatának milyen hatása volt az I. világháború hírének lelkes tömegfogadtatására, s ezt mérlegelnie is kellene, amikor ebbe az érzelmi útvesztőbe téved.) Arra azonban mégiscsak gondolnia kellett volna, hogy tette ezt annak a pártnak a vezetőjeként, amely eleddig ugyanennek a zászlónak a magyar parlamentről való levételét, annak az európaival való lecserélését követelte – szerintem, bár vessenek meg érte, helyesen. 

Az interneten egymásnak estek a magyarok 

Mindennek aztán megvan a maga kétes eredménye. Ha a magyar Facebook-oldalakat nézem, akkor azokon éppen csúcsra jár a román ellenesség. A romániai magyar portálokon pedig magyarországi és kinti magyarok esnek egymásnak, mert az utóbbiak egy része arra figyelmezteti az itthoniakat, hogy nekik ott kell élniük, ott kell munkát találniuk, hivatali ügyeket intézniük, amit nagyon megnehezít, amikor a hatalmi játszmák részeként a politikusok felhúzzák a zsilipeket, s ráengedik a társadalomra a nacionalizmus áradatát. Talán, a valóságos történések dokumentálásának szándéka mellett, ez is az oka annak, hogy a fentebb már idézett Parászka Boróka többek között ezt írta a hvg.hu véleményoldalára az érzelemlavinát elindító interjúról:

«A valóság ennél valamelyest árnyaltabb. Az történt, hogy a nacionalista hangulatkeltésről és manipulációról híres Rareș Bogdan újságíró műsorában nyilatkozott a román miniszterelnök, akit a műsorvezető a (magyar kormányzati nyomásra közösen fellépő*) erdélyi magyar pártok január elején kiadott autonómianyilatkozatáról faggatott. Mihai Tudose megpróbálta megúszni a témát, többször hangsúlyozta, hogy a „hasonló” ügyekben nyugodtan kell eljárni, hogy a gyulafehérvári centenáriumi évben politikai érdek a konfliktus, és ezeket a helyén kell kezelni. „Nem lehet mellőzni, de nem is kell túlbecsülni” – fogalmazott a miniszterelnök, aki azt is elmondta, a magyar politikusok azt akarják elérni, hogy a román politika támadjon, hogy aztán a magyar „visszaugorhasson” a támadókra. Óvott attól, hogy a centenáriumi év a „szomszédviszály” éve legyen. Majd – az amúgy rendszeresen esetlenül, rosszul nyilatkozó – román miniszterelnök egész pontosan azt mondta: „Ugyanaz lesz az álláspontom, mint akkor, amikor megpróbáltak kitűzni egy zászlót, egy nem tudom milyen napon. Akkor nagyon világosan megüzentem: ha az a zászló ott fog lobogni a szélben, minden ottani felelős ott fog lobogni a zászló mellett”. Innen már e szavak értelmezése folyik. Tudose nem mondta ki az akasztás szót, azt különösen nem, hogy úgy általában székelyeket, magyarokat akasztana, hanem helyi felelősöket emlegetett. Ettől még a kijelentése érzéketlen baromság.»

* Ezt a magyar kormányzati nyomást egyébként az érintettek cáfolják - K.D.L.

Hölgyeim és Uraim! Most éppen itt tartunk. A román miniszterelnök önmaga egy korábbi kijelentését esetlenül idézte egy tévéinterjúban. Otrombaságáért eszem ágában sincs őt mentegetni. Az azonban több mint érdekes, hogy a szöveg a korábbi elhangzásakor nem kavart vihart - már ha egyáltalán. Viszont most, a magyarországi választások előtt néhány hónappal szerencsétlenül megismételt mondatokat mindenki elkezdte dramatizálni, a szöveg elferdítésétől sem riadva vissza. Amit végképp nem tudok hová tenni: az ügyhöz kapcsolódva megdöbbentően sok honfitársamnak esett jól egy kis románozás! Köztük általában visszafogott értelmiségieknek is. No, ez az ami engem igazán aggaszt. #

MEGJEGYZÉS A SZÉKELY ZÁSZLÓRÓL Nem történelmi zászló, a 21. (!) század előtt nem használták. (1876-ig mindegyik székely szék mint önálló politikai egység a saját szimbólumait használta, utána pedig Trianonig a magyar állami szimbólumokat.) Ráadásul, ma kétféle is van. Amit a Parlamentünk épületére tűztek ki, a Székely Nemzeti Tanács (SZNT) hivatalos zászlója, mely - az egyetlen székely családból származó erdélyi fejedelem, - Székely Mózes 1601-ből ismert névjeles zászlója alapján égszínkék mezőben arany csíkkal készült. A székely ősi szimbólumokkal, a Nappal (illetve a Nap stilizált változatával) és a Holddal lett díszítve. Ez a nyolcágú Nap-csillag a jelenlegi nyolc székely szék (Marosszék, Udvarhelyszék, Gyergyószék, Csíkszék, Bardóc-Miklósvárszék, Sepsiszék, Kézdiszék, Orbaiszék) egységének a jelképe, a telőben levő Hold pedig a székelyek hitének, reményének és bizakodásának szimbóluma. (Forrás: Wikipédia) Ami a zászló magyar közintézményekre kitűzését illeti, felvethető, hogy miért nem kreálunk és tűzünk ki valamiféle zászlót az Erdélyen kívülieknek (pl. Partium), a felvidékieknek, a vajdaságiaknak és így tovább? Talán csak nem azért e megkülönböztetés, mert az egy tömbben élő székelységtől remélhet a magyar választásokat mérhetően befolyásoló szavazatokat a jelenlegi kormányzó erő?

T.G.M. újabb cikke a témáról: Székely bánja

FEJLEMÉNY 2018.01.15: A magyarországi hangulatkeltés még ahhoz is hozzájárulhat, hogy a már leváltás előtt álló román kormányfő továbbra is a székében marad, pedig romániai magyar források szerint már megszületett a döntés a lemondatásáról a szociáldemokrata pártban. Helyére a honvédelmi minisztert jelölik. Kérdés elfogadja-e az államfő, mert előzőleg közölte, ebben a ciklusban már több miniszterelnököt nem akar kinevezni, s akár új választásokat írna ki. Persze, ha mégis leváltják, biztos vagyok abban, hogy a hazai szélkelepek saját hőzöngésük eredményeként könyvelik el.#

CÍMKÉP: Molnár Gyula az MSZP elnöke a székely zászlóval pózol (Fotó: MSZP) - A témára tekintettel külön is felhívom a kommentelők figyelmét a Bekiáltás blog alábbi alapelveire:

karomkodnitilos142x142szovegesfekvoxxxx.JPG

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr7213571741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Jakab.gipsz 2018.01.14. 11:47:45

T. Lajos ! Tisztelettel kérdezem.

Mit értesz tárgyilagosság alatt, ha egy rögeszmésen, neo-marxista, TGM véleményére hivatkozva szemléled, térségünk jövőjének alakulását..

Egy ateista-zsidó politológus tényfeltáró elemzése inkább tekinthető vad fantáziálásnak, mintsem objektív tájékoztatásnak.

A gondosan szelektált lexikális ismeretek ismételgetés csak annyit bizonyít TGM szeret olvasgatni, valóságtól pedig elrugaszkodni.

Számunkra viszont az jelenthet némi izgalmat, hogy térségünkben, a nagy Romániának van a legtöbb veszíteni valója, ezért lett az amerikai libsiknek feltétel-nélküli kiszolgálója.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.14. 12:39:28

@Jakab.gipsz: Általában én nem azt nézem, hogy ki írt, hanem hogy mit írt! Amit idéztem T:G.M-től, az tényközlés, s nem fantáziálás. Számolni kell vele, ha valaki a román-magyar kapcsolatokról felelősséggel akar gondolkodni. #

camilló 2018.01.14. 18:32:22

@Jakab.gipsz: T G M nem marxista. Anarchista. van némi különbség.

camilló 2018.01.14. 18:50:28

@Kabai Domokos Lajos: Erdély és Trianon minden magyarnak fájt, fáj. Ez alól a kommunisták marxisták sem kivételek. Lásd 19, de akár a 2. Világháborút lezáró békeszerződések tárgyalásait. Tömören erről Boldizsár Iván írt így nem akarom nagyon ragozni, vélelmezem olvastad. Az Erdélyi és úgy általában a határainkon kívül élő magyarságnak nem Katalónia kellene, hogy a példa legyen, hanem Dél-Tirol. A Dél-Tirolban élő osztrákok teljesen más, rosszabb körülmények között harcoltak ki egy olyan autonómiát, ami a mai elvekkel teljesen összeegyeztethető. Egy politikustól elvárható, hogy meggondolja mit mond, és ne tegyen félreérthető nyilatkozatokat. A románok sorozatosan pont le..arják a magyar nemzeti érzékenységet. Talán jó lenne ha viselné a következményeit. A Trianoni béke felülvizsgálatáról a 2.Világháborút lezáró békeszerződéssel kapcsolatban még talán annyit, hogy akkor is összezárt az akkori teljes magyar politika, és mindenki mindent megpróbált. Nem értem miért baj ez?

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.14. 21:46:32

@camilló: Fájt vagy fáj, a helyzeten nem változtat. Nem csak azért, mert az egyre szervezettebb utódállamok hatékonyan érvényesitenék érdekeiket, ahogy már 1918 után is hatékonyabban érvényesítették, mint mi. Ráadásul Eurõpában ma mindenki ugyanúgy tart a kiszámíthatatlan magyaroktól, ahogyan a török alóli felszabadító hadjárat szervezésekor tartott, ezért sem vettek be jelentékenyebb magyar erőket a hadba. (Ráadásul hadseregünket leépítettük a magyar nép általános megelégedésére.) Nemcsak azért, mert a száz évvel elcsatolt területeken lassan többségbe kerül a nem magyar lakosság, hanem azért is, mert egy revízió utáni Magyarországon kisebbségbe kerûlne a magyarság, ahogyan már Trianon előtt is kisebbségben volt nagy Magyarországon, pedig az akkor még ki nem irtott, el nem űzött zsidókat is a magyarok közé számították, hogy javítsanak a statisztikán. A II. világháború előtt még mód lett volna legalább a müncheni megállapodásokkal visszakerült területek háború utáni megtartására, de ehhez teljesíteni kellett volna Moszkva kérését, amit a honvéd vezérkar is támogatott, hogy ne üzenjünk hadat a Szovjetuniónak. De te mindezt ugyanúgy tudod, mint ahogyan én is ismerem Boldizsár Ivan feljegyzéseit, naplóját. Csakhogy az érzelmekkel itt már semmire nem megyünk. Nem 1945-öt írunk, hanem 2018-at. De ahogy Ady írta az 1896-os álmodozókról: mi 1896-ban 1896-ban éltünk, de önök 1896-ban még mindig úgy, mintha 896 lenne. Katalónia. Ha az erdélyi magyar újságok ezzel foglalkoznak, s momentán nem Dél-Tirollal, arról sem én, sem TGM nem tehet.#

Le Orme 2 2018.01.14. 22:26:44

Na, valakinek ebből az egyértelmű helyzetből is sikerült egy magyarellenes gyalázatot firkantania, gratulálok.

négyláb 2018.01.14. 23:13:37

@Kabai Domokos Lajos: "a zászlónak a magyar parlamentről való levételét, annak az európaival való lecserélését követelte – szerintem, bár vessenek meg érte, helyesen."
Bizony úgy van, ahogy előre tetszett vetíteni: Meg is vetjük Önt ezért a nemes álláspontért!....

négyláb 2018.01.14. 23:37:40

@Kabai Domokos Lajos: "A II. világháború előtt még mód lett volna legalább a müncheni megállapodásokkal visszakerült területek háború utáni megtartására, de ehhez teljesíteni kellett volna Moszkva kérését, amit a honvéd vezérkar is támogatott, hogy ne üzenjünk hadat a Szovjetuniónak." Ön még a történelmet is megpróbálja hamisan értelmezni. Az igazság az, miután Magyarország -sajnos- csak a tengelyhatalmak jóindulatából kapta vissza a területeinek egy részét, viszont a környező rablóállamok egymást taposva igyekeztek a német kérésnek eleget tenni, ráadásul akkor még a németek győzelmét senki sem látta kétségesnek, persze nagyon taktikus lett volna nekünk ugye kimaradni, hogy a háború befejezése után a német szövetséges románok meg szlovákok még nagyobb részt szakítsanak ki az országból? De ezeket a tényeket Ön, meg talán a Karsai Elek szintű történészek igyekeznek elfelejtetni. Magyarország így is csodálatos módon lavírozva a németek elől menekülő lengyelek ezreinek adott menedéket egészen a nyilas hatalomátvételig kivívva ezzel a haragját a "jótevőinknek."
Most utólag könnyű pálcát törni az akkori politikusi döntések felett, noha akkor ezek kézenfekvőnek látszottak. Könnyen lehet, ha akkor Magyarország nem lép be a háborúba, akkor a németek már 41-ben megszállnak minket és a budapesti zsidóságot is az utolsó szálig kiirtják. Úgy jobb lett volna?

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.14. 23:41:56

@Le Orme 2: @négyláb: A nacionalizmus szítása, az, hogy azonnal a nagy nyilvánossãg előtt rontanak a politikusaink azoknak, akikkel, tetszik, nem tetszik, a Kárpát-medencében, egy szövetségi rendszeren belül kellene együttműködnünk, szerintem ez a legnagyobb magyar ellenesség. Mégis mit vártok az ökölrázástól azon kívül, hogy kielégülve hajtjátok álomra a fejeteket? Nem inkább a diszkrét diplomai csatornákon, akár közvetítők bevonásával kellene intézni az ilyen ügyeket? Nézzetek már körül! Ez a magatartás immár vagy százötven éve a magyarság erejének, mozgásterének, a Kádár-rendszer második részétől eltekintve - nemzetközi befolyása csökkenéséhez vezetett, ne legyen illúziórok, beleértve a mostani időszakot is.#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 01:13:23

@négyláb: Pontosan írja. A honvédvezérkar kétszer is figyelmeztette Horthyt, hogy még egy megszállásból is jobban jönnénk ki, mint abból, hogy a németek oldalán a Szovjetunió ellen harcolunk. (Forrás: Nemeskürty István) Ugyanis, ők nyilván képesek voltak számolni már 1936-ban Németország és a vele szemben előbb-utóbb szövetségre lépők összességének gazdasági teljesítményével, ami minden háború kulcskérdése. Ráadásul már akkor nyilvánvaló volt, hogy a Szovetunió, dacára a polgárháborúnak, az intervenciónak, bár borzalmas erőfeszítések árán, hatalmas ipart, közte hadiipart épített ki, villamosította az országot, lenyegében felszámolta az írástudatlanságot, általánossá tette az egészségügyi ellátást, s mindezt egy katonai stratégának figyelembe kellett vennie. Ezt tehát nem én mondom utólag, hanem a korabeli magyar honvédvezérkar. És igaza lett. A háborúban, az utolsó pillanatig tartó értelmetlen ellenállásban megsemmisült az állatállomány, az angolszászokmszétbombázták a nagyüzemeket, a vasútvonalakat, a nagyvárosokban az állomásokat es környéküket, Budapest romokban hevert, a németek felrobbantották a hidakat, vágóhídra küldtünk 200 ezer embert stb. S minthogy nem voltunk olyan rugalmasak, mint Mihály király vezetésével a románok, ellentétben velük, még meg is szálltak bennünket. Egyszer szembe kellene már nézni mindezzel, s amit még nem említettem.#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 01:26:06

@négyláb: És még valami. Horthyék német megszállás nélkül is elkezdték a zsidók deportálását, köztük a Lengyelországból és Galíciából idemenekülteket, Kamenyec Podolszkijba már 1941-ben, hogy a zsidó vagyonok keresztények kezébe juttatásáról, meg az 1922-től időről időre meghozott zsidóellenes törvényekről említést se tegyünk. Aztán a készakarva védtelenné tett, s így elpusztított munkaszolgálatosok tízezreinek halála sem a németek számláját terhelni. Csak a tárgyilagosság miattt...#

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.15. 07:05:32

Román provokáció. Erre válaszolni helyes mindenképpen.

Ha az erőszakot szó nélkül hagyjuk, az bátorítja a jövőbeli erőszakot.

négyláb 2018.01.15. 08:54:39

@Kabai Domokos Lajos: Nem a honvédvezérkar, hanem egyes vezetők figyelmeztették Horthyt. Most utólag Ön persze azokra hivatkozik, akiknek -ebben az értelemben - igazuk lett.Legalább annyian voltak, akik az ellenkezőjét állították. Nem lehetett azt sem előre látni, hogy alakul a helyzet Ukrajnában, ahol a lakosság jelentős része felszabadítóként fogadta a német csapatokat a sztálini terror után és csak a németek barbár viselkedése után kezdődött ellenállás valamint partizánháború a már megszállt területeken.
A zsidókra visszatérve még egyszer: mi is lett volna a budapesti zsidósággal, ha 41-ben megszállnak minket? Akkor nem a néhány pár cipőt nézegethetnénk a Duna parton, mert írmagja sem maradt volna a magyarországi zsidóságnak.
Mihály király magatartását pedig "rugalmas"-ként aposztrofálni, hát ez már minősíteni sem szeretném......

Muad\\\'Dib 2018.01.15. 09:04:47

Azért kellene legyen a retardáltságnak is határa és ezt Borókának, meg Lajosnak is illene tudnia. Amikor az ilyen-olyan arcok igyekeznek ezeknek a mondatoknak a súlyát elkenni, inkább arra kellene gondolniuk, hogy milyen muníciót adnak ezzel a szélsőségesek kezébe. Mert amikor valaki azzal beszél mellé, hogy nem is akasztást mondott csak annyit, hogy a felelősök majd ott fognak lengedezni, biztos lehet benne, hogy a szélsőségesek majd hasonló módon fognak védekezni mikor zsidókat akarnak lengedezni látni, meg cigányokat, meg muszlimokat, meg stb. Akkor is ilyen nyugodt lesz Boróka? Akkor is megnyugodva fogja írni, hogy szerencsére senki nem beszélt akasztásról?
Hát nem. Még időben világossá kell tenni mindenki számára, hogy a 21. századi Európában egy közszereplőtől egy ilyen kijelentés elfogadhatatlan és mélységesen elítélendő.

négyláb 2018.01.15. 09:11:06

@Kabai Domokos Lajos: A szövetségi rendszeren belüli diszkrét ügyintézés sem a Kádár-rendszer alatt, sem utána semmilyen eredményt nem hozott. Mi mindíg barátkoztunk, ők meg folyamatosan nyirbálták a magyarok jogait. Minden kemény fellépés lehetőségét elszalasztottuk, mint pl. Románia EU-ba történő belépését is feltételekhez köthettük volna. Persze Ön nyilván most is elitéli külügyminiszterünk határozottságát a kárpátaljai magyarság ügyében, pedig ez az egyetlen beszéd, amiből ezek értenek és ami eredményt hozhat Teljesen egyértelmű, eddig tóltuk a szekerüket, nyaltuk a s...ket és ezt kaptuk érte viszonzásképpen hálából. Hát akkor majd a vétóból talán tanulni fognak és bizonyosan előbb, mint a 70 éven keresztül tartó mosolydiplomáciából, amikor ha az egyik felünkre kaptunk egy jó nagyot, vidáman tartottuk a másikat is : ide is kérünk egyet!

Le Orme 2 2018.01.15. 10:18:00

@Kabai Domokos Lajos: Majd egyszer arról is írj posztot, hogy a zsidók hogyan segítettek a zsidók deportálásban. Még a Zongoristában is benne vannak a kollaboránsok.

Le Orme 2 2018.01.15. 10:20:30

@Muad\\\'Dib: "mikor zsidókat akarnak lengedezni látni, meg cigányokat, meg muszlimokat, meg stb."

kettős mérce

ha valaki ilyet mondana, írna, öngyilkosságba hajszoló módon hurcolnák meg

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 10:23:41

@négyláb: Nemeskürty a honvédvezérkarról ír. Ha tévedtem, ő tévedett.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 10:25:00

@Le Orme 2: Már meg is írtad! De miért nekem adsz feladatokat, miért nem indítasz blogot? Akár álnéven...#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 10:28:37

@négyláb: Egyfolytában azt a politikát kárhoztatja, amit én is bírálok. Persze, hogy nem lehet szó nélkül hagyni az ilyesmit. De okosabban. Azért pedig, ne korholjon, amiről csak feltételezi, hogy mit írtam volna, ha nyilvánosan véleményt nyilvánítottam volna róla. (Szíjjártó) #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 10:35:49

@Muad\\\'Dib: El is ítéltem, s Parászka Boróka is ezt tette. De a megnyilatkozás minősítésének, s főleg módjának a konkrét helyzethez kell igazodnia. Egy bíróság sem ítélkezhet egy gyilkossági kísérlet ügyében, mintha az tényleges elkövetett gyilkosság lett volna. A kérdésem az: vajon mire számítanak azok, akik ezt a nacionalista lavinát olyan kifejezések alapján indították el, amelyek nem voltak benne az inkriminált, az összes körülményt figyelembe véve is otromba interjúban? A következmények közül egyet máris mondhatok. állítólag már az interjú előtt titkos párthatározott született ennek a miniszterelnöknek a leváltásáról. A Magyarországról érkező támadások miatt még az is megtörténhet, hogy a székében marad, mert azt mégsem vállalhatja fel egy román párt, hogy látszólag külföldi nyomásnak engedett. No, mit lépsz erre? #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.15. 10:39:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Egyetértek. A reagálás módjában van köztünk nézetkülönbség. (Azt sem díjazom, hogy enyhén szólva pontatlanul idézték a miniszterelnököt, mert előállhat az ágyúval verébre eset.) Lásd a fentebbi válaszaimat! Különös tekintettel arra, hogy a magyarországi hangulatkeltés még ahhoz is hozzájárulhat, hogy a már leváltás előtt álló kormányfő továbbra is a székében marad. #

camilló 2018.01.15. 18:16:20

@négyláb: A vezérkar figyelmeztette Horthyt. ez bármennyire is fájdalmas Önnek történelmi tény. Mint ahogy az is, hogy a szovjet kormány kérte, hogy ne lépjen be a Magyar Királyság a háborúba, és után támogatni fogja a JOGOS magyar területei igényeket. Az. hogy a mainstraim, történész társaság mit vélelmez és ami a valóság az két dolog. Az egyikre vannak írásos bizonyítékok a másikra nincsenek. Hazugság, hogy az ukránok nagy része felszabadítóként üdvözölte a németeket.
Erdély tekintetében mi a helyes politika? Egy hasonlattal élek, amit egy székely ember mondott. Ha beleesel egy verembe amiben van egy medve. Tudod, hogy nem szabadulhatsz a veremből, akkor okos dolog ingerelni a medvét? Dél-Tirolt hoztam példának Kabai úrnak is. Sajnos az Erdélyi magyaroknak nem volt lehetőségük azt a modellt választani. Most viszont az EU égisze alatt szerintem is járna az ami a Dél-Tiroliaknak.

négyláb 2018.01.17. 06:57:18

@Kabai Domokos Lajos: Látja kedves Kabai Űr, az alapkérdést, amiben vitáztunk, az élet már eldöntötte és nem az Ön javára. Ha a külügy nem ilyen masszívan lép fel (amit Ön kárhoztatott már a cikk címében is és finom diplomáciai csatornákat ajánlott), akkor valószínűleg még hosszú ideig regnált volna Romániában ez a betörőképű, akasztós lumpenproli, aki mögűl kénytelen volt az egyébként hasonlóan gondolkodó pártja is kihátrálni, mert "azért ha, így is gondoljuk, hiba azt nagy dobra verni". Viszont a határozott fellépés meghozta az eredményt és a szocik féltek, hogy az európai úrikaszinóban(?) az ilyen bárdolatlan szándéknyilatkozatoknak esetleg következményei lesznek, így gyorsan elhatárolódtak tőle.
Ajánlom, Ön is vonja le az események alakulásából a kellő tanulságot és próbáljon kizökkenni a megelőző 65 év káros és eredménytelen külpolitikai gyakorlatának folyamatos visszasírásából.

négyláb 2018.01.17. 07:17:23

@Kabai Domokos Lajos: A Szovjetunióban elért eredmények méltatásán túl arról is kellene néhány szót ejteni, milyen más megoldás kínálkozott Magyarország számára azután, hogy a szövetségesek egyértelműen tudomásunkra hozták, különalku az angolszászokkal nincs, mi a szovjet megszállási zónába kerülünk. Horthyék tudták, ez mit jelent. Azt, hogy ez valójában mit jelentett, azóta is igyekeznek eltitkolni a közvélemény elől és teljeskörű feldolgozásra, bemutatásra a maga brutalitásában azóta sem került, ellentétben a holocaust-tal.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.17. 07:37:26

@négyláb: Két nappal azelőtt már kiegészítettem a posztomat azzal, hogy a kormányzó román pártban, már egy ideje érlelődő leváltást akár meg is akadályozhatja a magyarok vehemens akciója. Úgyhogy előre megjósoltam, hogy az önhöz hasonlók azzal fognak érvelni, hogy mi fújjuk a passzát szelet. Szerencsére nem ez történt.#

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.17. 07:41:23

@négyláb: Ejtsen szót! Indítson blogot, kutasson, írjon, szerkesszen nagy munkával cikkeket. Érdelődéssel fogom olvasni, bár ebben a néhány sorában is van legalább két csúsztatás. De nem az én dolgom, hogy egy névtelen kommentelő minden mellényúlását kiigazítsam.#

négyláb 2018.01.17. 08:38:50

@Kabai Domokos Lajos: Hát nem akadályozta meg, hanem meggyorsította. De köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet a kiegészítésre, amely kristálytisztán mutatja, hogy mennyire kétféleképpen lehet látni ugyanazt a dolgot: Ön (én nagy betűvel írom) a Szíjjártó-fellépés miatt az érlelődő(?) leváltási hangulat visszafordulásától aggódott, míg én egyértelműen a nemzetközi nyomás eredményeként bíztam a kipenderítésében.
Hogy értse, nem tisztem az emberek széleskörű manipulálása, ezért megtartom általában az ismeretségi körömnek a véleményemet és nem fogok blogot írni. Viszont az Önéhez hasonló felháborító felütéseket, melyeket az Index előszeretettel tesz ki címlapjára, nem tudom komment nélkül hagyni. A "románozás" meg az egyéb ballib szóhasználat, mint "magyarkodás" szitokszóként használatát lassan el kellene felejteni. Természetesen egyetértek azzal, hogy nem szerencsés a névtelen kommentek gyakorlata. Én szívesen vállalom amit leírok névvel is, ha bevezetnék általánosan azt, amire Ön nagyon helyesen figyelmeztet: a primitiv, trágár, alpári stílus radikális kiszorítását, amely sajnálatos módon az ellentétes vélemények ledorongolásának eszközévé vált. Miután Ön nevével és arcával vállalja amit leír és nem úgy mint pl. Flynn Rider és a hozzá hasonlók, akik névtelenül szennyezik az internetet, keresem a honlapján az e-mail címet, ahová névvel is írhatok, már csak a paritás elvét betartandóan is.

négyláb 2018.01.17. 09:02:32

@Kabai Domokos Lajos: Az inkriminált kétnappal előtti bejegyzést olvasva, hát az nem semmi! Akkor még nem tudtuk, hogy ilyen hamar útilaput fognak a párttársak kötni ennek az intelligensarcú miniszterelnöknek a talpa alá, viszont Ön állítólagos "titkos" - ürgebőrbe varrt, búvárok által eljuttatott -értesülésekre hivatkozva éppen azt elemezgette, hogy a Szíjjártó-nyilatkozat nyomán aztán biztosan szembe szegülnek a nemzetközi nyomással.... Hát erre a jólsikerült próféciálásra nem hívtam volna fel utólag a figyelmet.....Mert bizony bekövetkezett az, amire Ön azt írta, hogy "mert azt mégsem vállalhatja fel egy román párt, hogy látszólag külföldi nyomásnak engedett." Felvállalta. És nem a finom diplomáciai csiklandozás után.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.01.17. 10:17:04

@négyláb: Az e-mail címem is ott van a blogon. De ürgebőrbe kötött információkról szó sincs. Romániai magyar portálok írtak már erről korábban. Az interjúnak és az arra való reagálásnak szerintem semmi köze a menesztéséhez, hiszen az már ennek előtte is napirenden volt - az ottani újsághírek szerint - zárt üléseken. Nem érdemes erre több szót vesztegetni. #