hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!
Mindez a nick névre is vonatkozik, mert ne itt élje ki beteges hajlamait! Ha pedig azt hiszi, hogy ez a szólásszabadság korlátozása - téved. Egyetlen újság, egyetlen műsor, egyetlen blog sem kötelezhető arra, hogy a tartalomért felelős szerkesztők ellenében bárki bármit közölhessen abban a médiumban. Indítson saját blogot, s ott azt csinál, amit akar, amíg teheti az első bírósági tárgyalásig, ahol a névtelen kommentelők vétkéért is Önre szabják ki a büntetést!

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

1. Köszönöm, ha jelzi a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemetelje tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Győzött a Fidesz, vesztett a haza 2018. április 09. 03:29
  3. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  4. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  5. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  6. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  7. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  8. Orbán, a kártékony 2018. március 16. 23:40
  9. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  10. A halálba küldött hadsereg 2017. november 18. 07:00
  11. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  12. Pávatánc idehaza is 2017. november 01. 01:07
  13. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  14. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  15. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  16. Orbán, Katinka, meg a NAV-elnök 2017. november 17. 02:19
  17. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30
  18. Barbárok az uszodában 2016. április 08. 02:21

címkék < 10

Aszad (12) ATV (13) baloldal (10) Bandera (11) banderista (22) CIA (11) demokrácia (11) Donyeck (21) EBESZ (12) Echo TV (10) egyház (12) ellenzék (19) ENSZ (16) Euronews (17) Európa (14) Európai Unió (106) fegyverkezés (14) Fidesz (61) Gyurcsány Ferenc (20) háború (32) Hitler (14) iszlám (12) Iszlám Állam (22) Jacenyuk (20) Janukovics (21) Jobbik (14) Kelet-Európa (11) Kína (17) Klubrádió (18) kormányzás (17) Kövér László (11) Krím (24) Lavrov (19) Lengyelország (15) Lenin (11) LMP (11) Luganszk (14) Magyarország (39) Majdan (11) manipuláció (24) média (97) menekültügy (24) Merkel (48) MSZP (27) NATO (62) Németország (25) Népszabadság (23) Obama (44) Orbán-kormány (26) Orbán-rendszer (11) Orbán Viktor (123) Oroszország (187) politika (20) politikai kampány (12) Porosenko (45) propaganda (78) Putyin (152) putyinozás (12) ruszofóbia (10) Soros György (21) sport (13) Szíria (31) Szovjetunió (12) terrorizmus (14) Trump (32) Ukrajna (125) USA (162) választás (14) világháború (11) Címkefelhő

öt legfrissebb

Ne gyűlöld a tüntetőket!

2018.04.15. 13:18 | Kabai Domokos Lajos | 54 komment

Címkék: tüntetés demokrácia propaganda Fidesz Orbán Viktor CÖF választás 2018

Olyan mámorosan triumfálnak a kormánypártiak, mintha nem kisebbségben lennének.

2018-04-15budapestikormanyellenestunetetesbodeyjanosindex.jpg

Egészen bevadult az elmúlt hónapokban egykori kollégám. Sorra osztotta meg a Facebookon a kormánypropaganda jegyében fogant, képtelenebbnél képtelenebb, sőt uszító hazugságokat. Ez azért is zavart, mert világi emberként ugyan, de ismerősömnek az egyik legnagyobb szentséghez kötődő megbízatása van a katolikus egyházban. Sosem csináltunk titkot belőle, hogy szögesen eltérő a politikai felfogásunk. Ennek ellenére évtizedek múltán is tartjuk a már-már baráti, de mindenképpen szívélyes kapcsolatot. Azt azonban nem tudtam hová tenni, amit a választási kampány időszakában művelt, ezért inkább visszahúzódtam. Elvakult szövegeinek értékelését ráhagytam másokra, mert nem akartam, hogy összekülönbözzünk. Gondoltam, majd csak elmúlik ez a mélyen vallásos emberhez méltatlan kisiklás, aztán a választás után ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ámde ez igencsak nehéz lesz.

Mert a gyűlöletkeltő, uszító kampánynak láthatóan nincs vége. Nem csak a pártállami médiumok, a fizetett és az önkéntes Fidesz-trollok honlapjain, kommentjeiben folyik tovább az ország másik felének földbe döngölése, de ismerősöm sem bír leállni. Az április 14-ei, szombati tüntetés másnapján első dolga volt, hogy megossza a kormányszolgálat egyik leghazugabb médiumává züllesztett Origo.hu cikkét: „Így tüntettek: Tort ült a szánalmas nevetségesség és az antidemokrácia”. Benne, néhány zavaros mondat is, s ilyen fordulatok: „Soros György hazai szövetségesei”; „nevetségességbe belefulladó, antidemokratikus dzsenbori”; „a szervezőknek a demokráciához semmi közük nincsen”; „a felszólalók Soros kottájából játszottak, és ha egyszer lehetőségük lenne hatalomra kerülni, gondolkodás nélkül hajtanák végre a bevándorláspárti tőzsdespekuláns utasításait” és így tovább. Minthogy volt kollégám továbbra is ilyeneket terjeszt, úgy döntöttem, itt az ideje, hogy megírjam neki az alábbi levelet:

„Imre! Én elég sokat ekéztem az ellenzéket az elmúlt években. Már a Gyurcsány-kormányt is például az akkor még létezett Népszabadságban, amit, egy osztrák strómanjával takaríttatott el a Fidesz. De az is tény, hogy Orbán, visszaélve hatalmával, olyan választási törvényt fogadtatott el, amellyel immár másodjára, a szavazatok nem egészen ötven százalékát megszerezve, kétharmados parlamenti többséget ért el. Hogy a gyűlöletkeltés állandósításáról, a határon túliak mozgósításáról, velük szemben a Nyugaton dolgozó magyarok szavazásának szinte ellehetetlenítéséről, a szegények, a legnyomorultabb cigányok kiszolgáltatott helyzetével való visszaélésről, az ukrajnaiak buszoztatásáról, a határon inneni falvakba ezrek bejelentéséről, és az egyéb csalásokról már ne is beszéljek.

Hozzá a nemzeti vagyon gátlástalan átcsoportosítása azokhoz a rablókhoz, akik csak élvezik a vele járó előnyöket – sőt egy részét ki is talicskázzák külföldre, hogy legyen miből dőzsölniük, ha majd innen menekülniük kell –, miközben nemzetközileg is versenyképes innovációra, igazi új értékek teremtésére nem képesek. Emiatt azok helyett – helyetted is – szégyellem magam, akik most gúnyolódnak az úgymond veszteseken, s annak a kalandor társaságnak a túlhatalmi helyzetben tartását segítették elő elvakultságukban, amely elköveti a legnagyobb bűnt, amit ország ellen lehet elkövetni: pusztítja a korábban felhalmozott szellemi értékeket, megakadályozza, hogy az alul lévők gyerekei korszerű tudással vértezzék fel magukat. Nagyjából az iskoláskorúak nyolcvan százalékának agyát tompítják, mert az uraknak szolgákra, jobbágyokra van szükségük. Úgyhogy nem sok ünnepelni való van itt. Sem a társadalmi szolidaritást, az elesettekkel való együttérzést, a mindenkire kiterjesztett szeretetet igazán valló és gyakorló, ebben az értelemben tehát baloldali Krisztus-követőknek, sem a nemzet egészének felemeléséért küzdő, Magyarországon persze mindig kisebbségben lévőknek.

Tudom, hogy sokakat megtévesztett a különösen a vidéket uraló kormánypropaganda. Sokakat félemlítettek meg a kis falvakban a polgármesterek, az új földesurak. De te, és a hozzád hasonlók, nem tartoztok közéjük. Ti több forrásból tájékozódhattok. Így arra kell gondolnom, hogy a ma már szélsőjobboldali, egyre több rasszista kijelentést tevő, egyre xenofóbabb politikusok hatalomban tartásától azt remélitek: továbbra is élvezhetik azokat az anyagi előnyöket, amelyeket a kormány biztosít nektek valamennyi adófizető pénzéből. De ne reménykedjenek! Mert amikor majd igazán szükséget szenvedtek, már nem lesz általatok is megfizethető orvos, ápolónő, szociális gondozó, kisiparos az országban. Gondoljatok akkor arra, milyen szerepe volt a mostani magatartásotoknak, mámoros triumfálásotoknak abban, hogy elhagynak bennünket a legképességesebbek!

Elaljasított ország lettünk! A lényegében teljhatalmú kormányfőtől származó, a nyugati lapokban megjelent, fajgyűlölő idézetekkel tűzdelt leveleikben riadtan kérdezik tőlem is külföldi ismerőseim: „Mi történt veletek?”. A New York Times-ban erről megjelenteket magam is ellenőriztem. Sajnos, a magyarról angolra fordítás pontos volt. Hiába mentegetik őt azzal, gyakran még liberális oldalon is, hogy Orbán nem rasszista. Mert akkor még rosszabb nekünk. Mert akkor ti vagytok a fajgyűlölők, akiknek eljátssza a rasszistát a szavazataitokért. Arra épít, hogy emiatt kapja meg voksaitokat. Szombat este óta azonban végre nem csak megírhatom a külföldi rokonoknak, ismerősöknek: szó sincs arról, hogy megadtuk volna magunkat, de csatolhatom is az üzenethez az imponáló tüntetésen készült fotókat.

Imre! Nem ti, hanem ők, az általatok kifigurázott utcára vonulók mentik Magyarország becsületét. S bár médiumaitok arra fókuszálnak, hogy a demonstrálók között ott voltak a szerintem is levitézlett pártok vezetői, de okos emberként nyilván ti is tudjátok, hogy nem ez a lényeg. A lényeg az a százezer, aki velük szemben is megfogalmazta bírálatait. 

Hogy ez a helyzet kialakult, azért felelős az egész, rendszerváltozás utáni politikai réteg. És persze mi, a köznép is itt voltunk. Mentségünkre, mint mára kiderült, a hatalomittasságot ügyesen leplező politikusokra, illetve a világban megfelelően tájékozódni nem képes vezető értelmiségiekre hallgatva. De a nagyobb felelősség mégiscsak azé az Orbán Viktoré, aki ovációtok közepette lebontotta a demokrácia épp csak kialakult intézményrendszerét, s aki immár tizenkét éven át volt kormányon. A köztes időszakokban szintén mindent elkövetett azért, hogy megingassa azt a köztársaságot, aminek erősítésére rendre felesküdött, aki ily módon egyszerűen esküszegő. Persze, lehet mutogatni az alkalmatlan ellenzékre, de még egyszer mondom, inkább arra a százezer emberre kellene figyelni, aki tegnap gyakorlatilag spontán módon vonult fel Budapesten! Nem randalírozva, ahogyan a médiumaitok előre vetítették, hanem higgadtan figyelmeztetve mindenkit: elég volt az ország, s főleg a Budapest nagyobbik része elleni kormányzati politizálásból.

Észre kellene vennetek, hogy úgy jött össze az a százezer, nagyrészt fiatal tüntető, hogy nem támogatta őket a kormány számolatlanul szórt közpénz-százmilliókkal, mint a CÖF békétlenséget szító békemeneteit, amelyekre erdélyi és lengyel politikai turistákat szállítanak rejtélyes források felhasználásával. És a szervezők nem számíthattak a médiateret a kormány oldalán nagyrészt mára kisajátított orgánumokra sem. Úgyhogy, ha kérhetem, már csak önbecsülésetek megőrzése érdekében is, kissé több visszafogottságot, több szerénységet, befelé forduló számvetést! És ha apellálhatok erre, a keresztényi parancsok, no és közös hazánk megtartása érdekében is. Mert, amit most támogatottak, azzal nem csak erkölcsileg csonkul a haza, de egy kataklizmát követően akár területében is újból fogyatkozhat. Mert gyengévé teszitek. Akkor is, ha továbbra is szervezik számotokra a trianoni hejehuját, amint az most történik, hogy merenghessetek a soha vissza nem hozható múlton anélkül, hogy szembe kellene néznetek a történelmi bűnökkel. Azokkal a mostaniakhoz hasonlókkal, amelyeket az elmúlt években alapoztak meg a ti támogatásotokkal is.#

CÍMKÉP: A budapesti tüntetők okostelefonjaikkal is demonstráltak (Fotó: Bődey János / Index)

karomkodnitilos142x142szovegesfekvoxxxx.JPG

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr7013836026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.15. 14:16:51

S ki gyűlöli őket? Senki. Szimpla emberek, akik nem tudják feldolgozni Soros vereségét. Egy apró kisebbség tombolt, de legalább kitombolták most magukat.

Kage kyōi 2018.04.15. 14:25:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Megint? Mondd te mindenütt őt látod?
Nem gyanús hogy a vezető előtér ösztöndíj át kapott tőle, sőt tanulhatott is (akkor ez nagy pènz volt ès nagy dolog)
Kicsit emlékezz már ki fogadta vigyorogva 2000-ben Sorost itthon.
Jé: Orbán Viktor.
Ki mondta hogy kéne egy millió gazdasági menekült?
2001. Orbán Viktor.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.15. 14:37:01

@Kage kyōi:

"Ki mondta hogy kéne egy millió gazdasági menekült?"

Igen kell, csak nem úgy, hogy betódulnak.

leponex 2018.04.15. 16:06:38

Lajos,
"Mert a gyűlöletkeltő, uszító kampánynak láthatóan nincs vége. "

Kissé egyoldalúan látja a valóságot, de ez nem újdonság Önnél.
Nézzen bele egy napra az atv/hirtv/444/index/24/... világába, a permanensen gazemberező blogokba,olvassa a végtelenített " lebontotta a demokrácia épp csak kialakult intézményrendszerét" ostoba demagógiáit, az én százezrem imponáló ( a levitézlettek nem számítanak, Orbán fajgyűlölő, Vona demokrata) a másik százezer megvezetett lealjasuló gazember ...

"Elaljasított ország lettünk! "

De tényleg Lajos, hova vezet ez a túlcsorduló szeretetre, együttműködésre hívogató árokbetemetés?

Lajos, ha már ezt komolyan gondolja: nevezze már meg azt az elkövetőt, aki a többi polgártársával együtt Önt is lealjasította, mivelis??
Mert azt csak nem tételezhetem fel Önről, hogy nem tekinti magát az ország részének!

PS: kérem, mondja azt, hogy elkeseredésében írta ezeket, és bánja.
Méltatlan egy értelmiségihez.
Ha a Jámbor András nem is, de a lealjasozott polgárok, önmagukat derék embereknek gondoló családanyák-apák bizonnyal elnézik Önnek. Is.

Csak hagyják már abba, kérem ...
egy másik Imre...

PS2: OK, tegyük fel tényleg gyűlölködnek 'ők' (is.)
DE VALAKINEK csak abba kéne hagyni, és Önök jobbak, erkölcsösebbek, hazaszeretőbbek, keresztényibbek ( ahogy anno Jeszenszky úr fakadt ki az Antall kormányt ért folyamatos gyűlölet, az antiszemitizmus megbélyegző hamis vádjai miatt ).

Legyenek akkor Önök a Haza Igaz Szeretői!
Mutassanak példát!
Hiszen sokkal különbek!

Hajrá!

MACISAJT 2018.04.16. 11:18:43

Soha nem hittem volna hogy egyszer tóta w. árpádot fogok idézni, éspedig teljes cikkével.
Pedig ez is elkövetkezett. Itt a link is, nem csalás:
index.hu/velemeny/glossza/puccser/

Bűzszínű zászló
Tóta W. Árpád
2005.12.21. 10:05

Kerényi Imre műsora olyan, mintha egy fogyatékos kisgyereket lesnénk meg, aki tévéset játszik.
Figyelj ide, apafej. Vegyük át még egyszer ezt a rendszert, amiben élünk. Amiért a lufit eregetted, amikor még a Charta nevében játszottad az eszed.

Megkeresed a gazdit, beikszeled, és húzol haza.
Demokráciában nincs forradalom. Választás van. Ha valami nem tetszik, akkor nem az a módi, hogy felborítjuk a villamost, hanem elmegyünk szavazni. Aki itt felborítja a villamost, lezárja a hidat meg felborogatja a kukát, az nem forradalmár, hanem bűnöző, huligán, söpredék. Működő demokráciában az ilyennek baja eshet. Ha mégis sikerrel jár, akkor meg puccsista, akit illik lebombázni. Persze elképzelhető annyira hülye puccsista, akit nem kell bombázni, mert magától nekimegy a holnap üvegajtajának, és felkenődik rá, mint egy krumplibogár.

Fogsz kapni egy szép nagy szavazólapot. Megkeresed rajta a gazdit - Isten ajándékát -, beikszeled, és húzol haza. Szépen kivárod a végeredményt, aztán vagy csóválod a farkad boldogan, hogy mégis tiéd a gondnoki állás a székházban, vagy tudomásul veszed, hogy bukta. Utána még ki lehet menni az utcára örvendeni vagy búslakodni, újabb síkidomokat alakítani, egy kis dombra lecsücsülni.

De neki már úgyis mindegy. A Fidesznek kell felfognia, hogy forradalom nincs, választás viszont nagyon is van. A választást pedig legkönnyebben úgy lehet elveszíteni, hogy szabadon engedjük a félkegyelmű cerkófmajmokat, és nem tagadjuk teljes erővel, hogy efféle háborodottak akár forradalommal, akár legálisan a hatalom közelébe kerülhetnek. Úriember, polgár, vagy akár a jól nevelt proli válasza Kerényi Imrére: nem velem van.
-----

A kurva anyját, de jól tudta ezt még 13 évvel ezelőtt..
Igaz, akkor(is) az ellenfelet oktatta...

És fentieket az akkori triumfálás miatt (is) idézem.
Mert triumfáltak a ballibák mikor 2002-ben az elcsalt választásokat követően lamperth mónikáék kéjjel égették el a szavazó cédulákat...
Triumfáltak 2004 december 5-én, hogy bár az IGEN-ek gyéztek, de nem volt érvényes a népszavazás, beee...
Triumfáltak 2006 áprilisában mikor öszödi tipusú választásokon győztek.
Triumfáltak 2006 őszén, hogy azért is hatalomban maradunk, rendőrattakot nektek...

Szóval, hadd triumfáljunk mi is kicsit. Ha nem másért, legalább tudják meg
hogy milyen érzés volt az ő nyolc évüket átélni...

Geza vagyok 2018.04.16. 11:20:38

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ha tényleg a Soros volt, most már tényleg be kéne perelni az USÁ-ban, mert ott egy közper nagyon gyorsan és hatékonyan lefutna és el is ítélnék. Miért nem csinálja ezt a kormány???
De hogyan tudott ennyi embert mozgósítani? Van valami belső titkos levelezőrendszerük, amit mi nem látunk?

nnnnnnnn 2018.04.16. 11:20:44

eddig akárhányszor lipsivel kerültem véleménykülönbségbe mindig az volt hogy megsértődött, lehülyézett, bedurcázott, minden baja lett. hiába mondtam neki hogy engem nem zavar hogy az ő véleménye más, ettől nem lesz kevésbé szimpi, de nekik ez az elfogadás valahogy nem ment sosem :)

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 11:27:35

Másról se szólnak az ellenzéki hírek, mint a Fideszesek szapulásáról lenézésről, megvetéséről.
Az ott vonuló díszes társaság is pontosan ugyanezt gondolja.
Megosztottságról papoltok miközben nem tudjátok elfogadni a választás eredményét ?

Ilyen mandátummal az EU minden országába kormányozna a Fidesz.
Franciaországban most versengene a második fordulóban a Fidesz és Jobbik, Angliában örülnének a 85%-és eredménynek !

Magadba kéne szállni, és tényleg a megbékélésre koncentrálni. A kormánypárti szavazók megbélyegzésével, és a választási eredmény ignorálsával az anarchia felé hajtod az országot.

Biztos lehetsz benne, hogy ha eléritek valahogy az új választás kiírását, akkor nem fog tudni onnantól soha egy kormány se megalakulni ! Ki fogadná el utána az eredményt, ha megmutatjátok hogy nem muszáj ?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 11:30:03

@nnnnnnnn:

Ez pontosan így van. A liberálisok mindenki mást megvetnek kirekesztenek, és megbélyegeznek. Toleranciát hírből se ismerik. A többségi akaraton keresztülgázolva erőszakolják az emberre az elmebeteg gender baromságaikat a nemzetállamok szétverését szolgáló beteg képzelgéseiket..

ben2 2018.04.16. 11:47:42

A kormánypártiak többségben vannak.

Nem az a többség, akit többen like-olnak a Facebookon, hanem akire többen szavaznak a választásokon.
Ha ezt az egyszerű tényt képtelen az ellenzék felfogni és mindenféle agyrém matekozással próbálja megerőszakolni a szimpla logikát és megmagyarázni a megmagyarázhatatlant, akkor mindig veszíteni fog.

Érdemes példát venni a Brittekről. Gyakorlatilag a politikai elit 80%-a nyíltan az EU tagság mellett kampányolt, a brexit pártolók a győzelmük után farkukat behúzva eloldalogtak, nagyon szoros eredmény mellett ugyanúgy voltak hibák és érvénytelen szavazatok (minden választáson vannak), gyakorlatilag egy hónappal a népszavazás után már a társadalom döntő többsége az EU tagság mellett volt.
A Britt politikai elit mégis sziklaszilárdan kitart a népszavazás eredménye mellett és annak megfelelően levezényli a kilépést. Senki sem kajabál csalásról, meg hogy ők a többség, meg hogy megismételt szavazást akarnak.
Mert tudomásul vették, hogy akkor és ott a nép úgy döntött, ahogy és egy demokráciában csak az számít.

VáradiJános 2018.04.16. 11:51:34

Gágágá brühühü vauvau ajvék

Geza vagyok 2018.04.16. 11:57:41

Dehogy politikai alapon. Nyílt beavatkozás a belügyekbe, felforgatás, ellenállási mozgalom és államellenes összeesküvés. Vagy nem ezek a vádak?
Visszatérve...
De hogyan tudott ennyi embert mozgósítani? Van valami belső titkos levelezőrendszerük, amit mi nem látunk?

Ekrü 2018.04.16. 12:03:47

Senki nem gyűlöli itt a tüntetőket.Amit érzünk az a szánalommal vegyes derű.Pontosan tudjuk,hogy sok baloldali ember most nagyon el keseredett ,ezek a tüntikézések pedig hozzásegítik őket az eredmény elfogadásához.Olyanok vagytok,mint a kisgyermekek akinek épp elromlott a kedvenc játéka és emiatt most toporzékol. :))) Ilyenkor egy okos szülő nem veszekszik,kiabál hanem mosolyogva csak annyit mond,hogy majd belefáradsz....Szóval tüntizzetek csak nyugodtan,mi pedig dolgozunk és éljük a mindennapjainkat.

szvsz 2018.04.16. 12:13:41

"Olyan mámorosan triumfálnak a kormány­pártiak, mintha nem kisebbségben lennének."
Csak a címet olvastam el, elég is volt. "Gyere vissza te gyáva! Egyezzünk ki egy döntetlenben!" - Fekete Lovag

BROÁÁÁÁÁÁF

ben2 2018.04.16. 12:35:34

TV-n néztem a közvetítést a tüntetésről, mert kiváncsi voltam, hogy mennyire komolyan vehető politikai erő mutatkozik meg benne.
Hát semmilyen.
Aranyos amatőrök dadogták az éterbe, hogy nem örülnek... és kb. ennyi.

Nem tudták megfogalmazni, hogy a nettó indulaton kívül miért vannak ott és hogy mit akarnak.
Új választást? Hogy a Fidesznek háromnegyede legyen?
Vagy majd egy rasztahajú vezérszónok "vegán" pólóban kijelöli az új miniszterelnököt Dopeman személyében?
Forradalmat? Passzív ellenállást a közintézmények megbénításával? Mégis ki lesz ebben partnerük, ha refexből csalónak titulálnak 50000 alulfizetett közalkalmazottat?
Vagy mégis mit akarnak?

Aztán meghirdettek következő szombatra egy új demonstrációt.
Egy olyan napra, ami az ünnepek miatt éppenséggel munkanap.
Hát gratulálok.
Nem adjuk fel, nem adjuk fel, de teszünk róla, hogy egyre kevesebben legyünk?

Én elhiszem, hogy a post szerzője a saját logikájából kiindulva azt feltételezi, hogy az ellenfél gyűlölettel vagy netán félelemmel tekint a megmozdulásra.
Tévedés.
Pontosan tudjuk, hogy mit élnek át, mert volt már részünk benne többször is. Ott voltunk, sokan voltunk, fontosnak tartottuk magunkat, elhittük, hogy mi vagyunk a többség... aztán szembe jött a valóság és fel kellett ébrednünk.
Azt kívánom tehát a post írójának és az elkeseredett ellenzéki szavazóknak, hogy ébredjenek fel ők is minél hamarabb.
Vegyék észre, hogy a Gulyás Marci féle kibicek néhány MSZP-s és DK-s mandátumért cserébe teljesíthetetlen ígéretekkel átverték őket.
Most még azt hiszik, hogy Orbán miatt dühösek, pedig valójában a poszkommunista ellenzék és a partvonalról bekiabáló megmondóemberek hazugságai miatt dúl bennük az indulat.
Minél hamarabb megértik, annál hatékonyabb a kijózanodás és annál közelebb az ellenzék megújulása.
Komolyan, minden kárörvendés és cinizmus nélkül, sok szerencsét kívánok nekik.

Jakab.gipsz 2018.04.16. 12:53:26

T. Lajos !

Már meg bocsáss a keresetlen szavakért, de neked elgurult a gyógyszered, ez lehet az oka, amiért feledékeny és figyelmetlen vagy.

Nem gyűlölünk, mi a magyarok senkit, és semmit.

A gyűlölet beszédet, sunyin és alattomos módon, K. Popper a sátánfajzat Soros tanító mestere agyalta ki, (egykor ünnepelt filozófus), a keresztény demokrácia elpusztítására.

Amennyiben nem olvastad el gondosan, K. Popper műveit, és nem ismered azok előzményeit, fogalmad sem lehet arról miféle "fenevadakkal" kerültünk szembe, hol ott ez csak matematika + logika, paradoxonokba öltöztetve.

Légy szíves fogd vissza magadat, mielőtt a demokratikusan megválasztott keresztény demokrata Orbán kormányt, a kialakult helyzetért hibáztatod, mert ugyan csak "olvasatlan vagy", hasonló módon mint a tüntetésre, ágyútölteléknek kirángatott gyerekek.

Berelhetoreklamfelulet 2018.04.16. 12:54:16

Tények alapján ők vannak többségben.
problem?

nemecsekerno_007 2018.04.16. 12:55:11

Ez az ellenzék soha nem győzi le a Fideszt. A 2/3-ot is nekik köszönhetjük.

nemecsekerno_007 2018.04.16. 13:00:03

@Geza vagyok: Ez engem is érdekelne, mert eddig inkább megmosolyogtatónak tartottam Sorost, a Soros kanpányt meg az ő tevékenységét. Most viszont már nem mosolygok :(. A belügyekbe beavatkozás nem vicces. Amennyi pénzt erre költ Soros, símán befektethetné a magyar kkv szektorba is, sokkal hitelesebb lenne.

Voznyák Pista 2018.04.16. 13:00:44

"Mert a gyűlöletkeltő, uszító kampánynak láthatóan nincs vége."

Pontosan. Többek között ez a poszt is része annak.

nemecsekerno_007 2018.04.16. 13:12:51

A poszthoz: Senki nem gyűlöli a tüntetőket, szólásszabadság van ez a jó a demokráciában. A kormánypropaganda meg olyan amilyen, amekkorát győztek semmi szükség nem lenne ilyen stílusta de mindegy. Az ellenzékiek, meg a támogatóik vigyázzanak a forradalom, meg hasonlók emlegetésével mert az nem játék. Hitler is csak a Sörpuccs után jött rá, hogy nem valami diákcsíny amit csinált, akkor amikor letartóztatták hazaárulás vádjával. Az azért nem gyenge, akkor azért halálbüntetès is kiszabható volt ott.

DFK 2018.04.16. 13:15:20

Hát ez vicces. A vesztes bejelenti, hogy ő a többség, a győztes fogja vissza magát. Sőt, ha lehet a győztes adja át a lehetőséget nekik, ha mást nem, hát addig legy új és új választás, amíg nem lesz elég demokratikus az eredmény. Aztán ha elég demokratikus lesz az eredmény, a vesztesnek odaszólnak, hogy a politikának a parlamentben és nem az utcán van a helye.
És közben a Fideszes szavazókat gyalázzák, ahol csak tudják: parasztoznak, vidékiznek, bunkóznak, élősködőknek nevezik őket (ezt mind megtalálod a neten). A szavazat számlálókat rágalamazzák (hamisításokkal vádolják, de bizonyíték az nuku), általában olyanok, akiknek fogalmuk suncs, hogy működik a dolog. Érdekes, ez ellen nem szólal fel a poszter...

konrada 2018.04.16. 13:19:41

Egyetértek.
A tüntetés egy demokráciában alapvető jog.
Ha valaki élni akar vele, tehesse meg!

...nem szabad W.Totának, és egyéb hülye megmondónak lenni, akik tapsikolnak annak, ha szétverik-szemenlövik a demokratikus jogukkal élőket...

Emmett Brown 2018.04.16. 13:22:05

@nemecsekerno_007: ha lenne Soros-terv, akkor nem gondolod hogy Németh Szilárd irgalmatlan nagy csinnadrattával jelenetette volna be a nemzetbiztonság sajtónyilvános ülésén, és nem bojkottálta volna az egészet fullkamu (ténylegesenhazug) indokkal?

Nancsibacsi 2018.04.16. 13:24:35

Senki nem gyűlöl senkit se - ez hülyeség volna. Azt kell észrevenni, hogy:
0. Ezzel az eredménnyel a diktatórikus, náci Angliában kb 15 képviselője lenne a TELJES ellenzéknek, mivel ott eleve nincs listás mandátum, csak egyéni. Amit kaptatok, az is túlzás.
1. Ezt a választást toronymagasan a fidesz nyerte, második a jobbik kb fele szavazattal, a többieknek még kevesebb volt. Az mszp kb 30 + szdsz kb 20% 3/4-es többséget eredményezett anno - az nem volt baj? Ennél sokkal kevésbé egyértelmű győzelmeket csont nélkül, gratulálva elfogadnak kultúráltabb országokban.
2. 2010-ben a fidesznek nem volt médiája (bocs, volt egy nem túl olvasott magyar nemzet, meg egy nem túl nézett hírtv - online kb semmi), mégis nem egyszerűen kormányt váltott, hanem 2/3-al nyert. Szóval meg lehet csinálni: tessék DOLGOZNI érte.
3. Amíg egy mszp meg egy DK - amelyik gyakorlatilag tök ugyanaz a párt, csak egyikben van Gyurcsány, a másikban meg nincs - külön listán indul, addig nem kell csodálkozni, ha mindkettő sz.r eredményt ér el.
4. Vidéken ellenzéki politikus nem járt az elmúlt 4 évben. A fideszesek 2 év alatt elkoptatnak egy autót, mert annyit járják az országot. Óvodamegnyitó, átadnak egy 300 méteres darab utat, vagy csak simán egy falusi főzőfesztivál - mindig lemennek és ott vannak az emberek között. Meghallgatják őket - akkor is ha később ezt lesz.rják. Ellenzéki politikus ilyet nem tett.
5. Van az ellenzéki politikusoknak magánvagyona. Ha szerintetek lehet nyerni 10eFt erzsébet utalvánnyal, akkor Gyurcsány vagy Bajnai fizessen 20ezret ezeknek az embereknek. Ha igaz amit mondtok, akkor ők ketten meg tudnának venni 1-1 millió szavazatot, és kész is vagytok: nyertetek. Ingyen nem adják a győzelmet.

Tamás Katona 2018.04.16. 13:32:39

Csak józanul gondolja végig mindenki:
- a kormány elit számára lett volna köztes út a hatalom és a sitt között?
Spirálba keveredtek. Az az egy vigasztal, hogy erőlködnek, szenvednek azért, hogy megfosszanak bennünket(a saját szavazóikat is) a szabadságunktól, mégis ők élnek életük végéig félelmeik rabságában.

felső határ nincs 2018.04.16. 13:38:29

a 10%os ballipsiket a helyen kell kezelni

marginalis szelsosegge valtak, vegre

felső határ nincs 2018.04.16. 13:39:22

@Tamás Katona: ja 3 hete meg beszoptad h elszamoltatas lesz, mi?

ben2 2018.04.16. 13:55:10

@Tamás Katona:

Milyen szabadságodtól fosztott meg a hatalom?
Nem mondhatod el a véleményed?
Nem szavazhatsz?
Nem vehetsz részt tüntetésen?
Nem utazhatsz bárhova a világban?
Most komolyan mi az, amit 2010 előtt megtehettél, most meg nem?

Ami a hatalom vs. sitt logikát illeti:

Egy kormányváltás esetén milyen elszámoltatás lehetett volna?
A főügyész leváltásához kétharmad kell, az alkotmányozáshoz is, a korrupciós ügyek jogilag le vannak papírozva, visszamenőleges hatállyú jogalkotással vagy politikai szimpátia alapján nem lehet bebörtönözni senkit.
A jogfolytonosságot meg fenn kell tartani, különben érvényüket vesztik a nemzetközi szerződések és a gazdaságban kitör a káosz.

Azt kellene érszre vennetek, hogy át lettetek verve a "ha nyerünk Orbánék mennek a sittre" hazugsággal azért, hogy az MSZP és a DK az átszavazásokkal átmenthesse magát a következő ciklusra.
Most ott tartotok, hogy a legnagyobb baloldali frakció ismét az MSZP, az ellenzék frontembere meg Gyurcsány Ferenc.
Megérte?

nemecsekerno_007 2018.04.16. 13:57:40

@Emmett Brown: Soft power. Így nevezik, de azért nem mehet szembe a népakarattal :)

Emmett Brown 2018.04.16. 14:05:56

@nemecsekerno_007: jaja, világ(de legalábbis Európa)uralomra törő dollármilliárdos, aki mindent kézben tart, csak mi magyarok tudjuk térdrekényszeríteni csóró öreget, annak dacára hogy jelenleg egyetlen célja MAgyarország legyőzése, amihez nem sajnál pénzt, paripát, fegyvert. Ki hiszi ezt el de komolyan? Teljesen irreális az egész

nemecsekerno_007 2018.04.16. 14:44:46

@Emmett Brown: Figyelni kell rá, ennyi. Egyébként a Soros kampány inkább ártott ennek, mert nevetségessé és komolytalanná tett az, hogy a nap 24 órájában ismételgették. Pedig messze áll a nevetségestől az ha külföldről próbálnak beavatkozni egy ország belügyeibe.

Érdekes, hogy a határontúli magyarok szavazati joga szúrta az ellenzék egy részének szemét, de ez nem.

Egyébként ahogy írtam ezt a pénzt amit "jogvédelemre" költ Soros, fektethetné a magyar kkv szektorba. Hihetőbb lenne, hogy értünk csinálja.

ben2 2018.04.16. 14:52:01

@Emmett Brown:

Azt már nem teszik hozzá, hogy Orbán a határon túli magyarok bevándorlását támogatta volna és nem az arab vagy a feketeafrikai képzetlen munkaerőét.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 14:58:31

@Emmett Brown:

Sorosról néhány információ agyhalott ballibeknek, akik a terv létezését is tagadják:

berrettegok.blog.hu/2017/12/14/udvozlunk_a_blog_hu-n_77128

Tamás Katona 2018.04.16. 15:11:52

@nemecsekerno_007: Ami biztos, Orbánék annak idején Soros pénzéből tanultak. Nem azért , mert Soros romlásba akarta taszítani Magyarországot,gondolom inkább azért, hogy a magyarok végre normális rendszerben szabad emberekként élhessenek. Ezek meg a fejére szartak.

protézisesh 2018.04.16. 15:12:13

Kormanypartiak kisebbsegben?
Összesen érkezett 5.731.821 db listás szavazat, ebben benne van minden nemzetiségi lista (37.532 db), kamupárt listájára adott szavazat, továbbá olyan pártok, amik nem érték el a bejutási küszöböt, stb. Ezeket le kell vonni, és csak azokat a listás szavazatokat alapul venni, amelyek a bejutási küszöböt megugrott pártokra érkeztek. Öt darab ilyen párt van: Fidesz, Jobbik, MSZP, LMP, DK. Erre az öt darab pártra érkezett összesen 5.311.970 db szavazat, úgy hogy az összes érvényes listás szavazatból levontuk a nemzetiségi listás szavazatokat, valamint összesen 382.319 darab olyan szavazatot, amely annak következtében elveszett, hogy ezek a pártok nem érték el a bejutási küszöböt, amely minden országban van. Az elveszett szavazatok közel 82%-a Kétfarkúakra, a Momentumra vagy az Együttre érkezett. Nyilvánvalóan kamupártok összesen 35.130 listás szavazatot kaptak - ez az elbukó szavazatok 9,19%-a.

Lássuk hogyan alakulnak a pártlisták egymás közti szavazati arányai a bejutó pártok közül:

Fidesz: 53,17%
Jobbik: 20,57%
MSZP: 12,85%
LMP: 7,61%
DK: 5,80%

Egy tisztán arányos választási rendszerben, olyanban, mint pl. Hollandiában van, mandátum kiosztás szempontjából ez a következőt eredményezné:

Fidesz: 106
Jobbik: 41
MSZP: 26
LMP: 15
DK: 11

Ezzel a 106 képviselővel a Fidesz egy holland típusú rendszerben is kényelmes abszolút többséget élvezne a 199 fős parlamentben, és csak a Jobbikkal karöltve lehetne kétharmada.

Fidesz: 2.824.206 db szavazat

Ha összeadjuk a Jobbik, az MSZP, az LMP, a DK, a Momentum, a Kétfarkúak és az Együtt szavazatát, akkor ez a NEMLÉTEZŐ ellenzéki "népfront" kapott összesen 2.799.960 db listás szavazatot. Ez a legjóindulatúbb számítás, amilyen választási rendszer a világon nincs, de eszerint sem vagytok ti a többség.

Tamás Katona 2018.04.16. 15:13:26

@nemecsekerno_007: a 2/3-ot ki lehet sakkozni pár óra alatt

Bobby Newmark 2018.04.16. 15:36:36

@Nancsibacsi: "2. 2010-ben a fidesznek nem volt médiája (bocs, volt egy nem túl olvasott magyar nemzet, meg egy nem túl nézett hírtv - online kb semmi), mégis nem egyszerűen kormányt váltott, hanem 2/3-al nyert. Szóval meg lehet csinálni: tessék DOLGOZNI érte."

És akkor ezen nem gondolkodsz el, hogy ez a bizonyíték arra, hogy a Fidesz a KÖZmédiát sajátjaként, teljesen gerinctelen módon használja? Úgy, ahogy a szerinted aljadékabb-nem-is-lehetne ballibek sosem tették? Az hová helyezi a Fideszt az aljadéksági skálán?
És te ennek tapsolsz?

nyerafidesz 2018.04.16. 15:47:42

Csaxólok! Vége. Ennyi volt.

Nancsibacsi 2018.04.16. 15:55:14

@Bobby Newmark: "És akkor ezen nem gondolkodsz el, hogy ez a bizonyíték arra, hogy a Fidesz a KÖZmédiát sajátjaként, teljesen gerinctelen módon használja?"
Ezen mi a meglepő? 2010 előtt nem néztél közmédiát? 1990 óta a közmédia=kormány szócső. Ugyanígy kormánypárti volt Antal József alatt, meg Gyurcsány alatt, mint most.

"Úgy, ahogy a szerinted aljadékabb-nem-is-lehetne ballibek sosem tették?"
8 év alatt tényleg elfelejtettél mindent, ami akkor történt, vagy akkoriban még csak a minimaxot nézhetted? Abban a "közmédiában" konrétan vörös nyakkendőben ült bent az ÖSSZES férfi hírolvasó - annyira volt baloldali.

Armatúra 2018.04.16. 16:28:19

Nem gyűlölöm a tüntetőket, sőt, bizonyos értelemben empátiát is érzek irántuk. Azonban, le kéne állni ezzel a "kisebbség a többség" baromsággal. Ez képviseleti demokrácia, ahol a parlamentbe jutó pártok a vegyes ,körzeti-listás-, rendszer szerint szereznek mandátumot . A "valódi demokráciák " jelentős részében a Fidesz még több mandátumot szerzett volna. Lehet felhozni, hogy a Fidesz sok esetben visszaél a rendszer nyújtotta hatalmával, de most is lett volna mód a bedöntésre. A lejtős körzetekre való hivatkozás is nettó hazugság, mert időközin is volt ellenzékii győzelem ilyenben. Valódi kérdés az, hogy ennél a min. kiegyensúlyozott látogatottságú médium rendszernél -lsd. a nem is olyan régi látogatottsági méréseket - mi lehetett az ok. A vidéki "bunkósságra", ismeret hiányra hivatkozni , vagy az ott tomboló félelemre, önáltatás. Az ellenzéki politikusoknak nem volt rezonáltató szava, pontosabban nem eléggé szélesen ható. Talán van némi túlzás az itteni, az egész népet sújtó rettenetre hivatkozásban, illetve a " jobban élőket" Fidesz kedveltnek feltüntetni. Bár a recept a megfelelő hatás elérésére nem az én dolgom, de talán végig kéne gondolni a hangoztatott ellenzéki vélemények igazságtartalmát, relevanciáját. Esetleg, ha valóban annyira kiváló az ellenzéki véleményező garnitúra, mint amennyire magát képzeli, esetleg megengedhetne magának valamivel több szerénységet, ha már van neki mire szerénynek lenni. Talán kicsit szebben is mondhatnék az okos, szép kis lovagok. Üdv.

Emmett Brown 2018.04.16. 16:31:07

@nemecsekerno_007: amit 30 éve csinált Gyuribá az jó volt?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.16. 16:48:06

@Bobby Newmark:

Tudtommal bejön vidéken a ballib RTL is, meg ATV is, és sok helyen a Hír-TV is. Internet is van tudnak INdex-et HVG-t, és 444-et olvasni.

Az már más probléma, hogy van alternatív hírforrás, ahol elmondják nekik mi a probléma a bevándorlással. HOgy el tudják dönteni kinek hisznek.

Értem hogy számodra ez visszatetsző, hogy nemcsak a ballib hazugságokat és migránssimogatást kapják, de a választás lehetősége, és a döntésé olyan cucc, amit még a ballib véleményterror formálói, se vehetnek el tőlük.

Szóval ők úgy döntöttek nem dőlnek be a ballib hírhamisítóknak. Szerintem jól döntöttek.

Emmett Brown 2018.04.16. 16:51:32

@Rettegek mert ballib vagyok: Gyuribá sose nézett Jamesbondot? Mesterterv kifecsegése, amikor elbízta magát klasszikus fordulat.

Mondom: ha lenne bármilyen komoly doksijuk, akkor Németh Szilárd már lobogtatva vinné körbe az országban mint a véres kardot. Ehelyett szabotálja az NBB üléseket, és Bayernek kell megírni a hazugságot, amit exmoszadosokkal próbáltak kiszedni Gyuribá emberéből, csak pechjére megvolt a teljes felvétel.

Armatúra 2018.04.16. 17:02:01

@Bobby Newmark: Azt ne mond, kedves kommtársam, hogy vidéken nem nézik jobban az RTL-t min t a Köz-t! És akkor az ATV-ről nem szóltam. Bárhogyan csűrhető, csavarható a dolog, de az ellenzéki média látogatottsága, a hiteles -tehát nem kormánypárti - felmérések szerint mindig is felülmúlta a jobber szócsövekét. Talán a szövegekben volt a bibi. Üdv.

ben2 2018.04.16. 17:14:55

@Bobby Newmark:

1998-ban az akkor még hamvas és naív Orbánék megpróbálták olyan független emberekkel feltölteni a közmédiát, akik mindkét oldaltól tartották a távolságot és mindkét oldalon elismerték a szakértelmüket.
Ilyen volt a rádió élére kinevezett Kondor Katalin, aki már a rendszerváltás előtt is újságíró szaktekintélynek számított, de nem vett részt a 1990-1994 közötti médiaháborúban.
A kísérlet totális kudarcba fulladt.
Kondor Katalin ellen gyakorlatilag a kinevezése napjától kezdve ment a balliberális hecckampány, amíg a ciklus végére egy emberi ronccsá nem vált.
A jobboldalnak akkor kellett megtanulnia, hogy nem lehet egyoldalú, nagyvonalú gesztusokkal konszolidálni a közéletet, mert csak öngólokat rúgnak vele. Kiderült, hogy minden álszent kioktatás ellenére a ballibek számára nem az a független, aki egyenlő távolságot tart a szekértáboroktól, hanem az, aki gátlástalanul az ő demagóg kampányukat tolja.
Ilyen egyszerű ez.
Így nem csoda, ha 2010 után a Fidesz pártkatonát következetesen csak pártkatonára cserélt.

Ha tehát kihagyjuk a képletből a szokásos kettős mércét, akkor nem nehéz belátni, hogy a közintézmények megszállása kormányváltáskor bezony a politikai kultúránk része.
Ez ellen csak közös erővel lehetne tenni valamit, de ahhoz acsargás helyett nyilvánvalóan csak valamiféle korrekt, konstruktív hozzáálással kellene indítani.

Tegyük hozzá, hogy egyelőre a konszolidációra nem sok esély látszik, mert ha pl. a népszava publicistája a 2010-es választások eredményét a demokratikus jogrend elleni államcsínynek minősíti, azzal nehéz konstruktív vitát folytatni.
Abban lehet egyedül reménykedni, hogy a sorozatos kudarcok okaiban előbb-utóbb az ellenzék is felfedezi a mintát és kiveti magából a vállalhatatlan alakokat.
És hogy miért az ellenzék és miért nem a Fidesz?
Mert az ellenzék van lépéskényszerben.
Ha marad, ami van, az a Fidesznek belefér, meg esetleg annak pár tucat ellenzéki képviselőnek, akinek érdekében áll a szekértáborharc fenntartása.

ben2 2018.04.16. 17:38:48

@Bobby Newmark:

Nem ballibeztem le a Jobbikot, bár nem egyértelmű, hogy ezt az elmúlt pár év politikai manőverei után nem érzik-e a jobbikosok kudarcnak.
Ballib-jobboldal szekértáborharcról beszéltem, aminek a jelenlegi elcseszett médiaviszonyokat köszönhetjük.
Ezen kívül nem tekintem "kedvenceidnek" az MSZP-t és Gyurcsányt (én legalábbis nem), pont ezért mondtam, hogy ha ugyanazt a mantrát tolod, amit ők, akkor akaratlanul is az ő szekerüket tolod. Meg a Fideszét, mert amíg az MSZP és Fletó képviselik az ellenzéknek, addig a Fidesz kétharmadnak bérelt helye van az országgyűlésben.
Szal még akkor is érdemes lenne felülvizsgálni a stratégiát, ha amúgy kedvelnéd őket, ha meg nem, hát annál inkább.

Az értelmes beszélgetést elsősorban nem a közhangulat javítása érdekében említettem, hanem mert ez az ellenzék elemi érdeke.
Ha egy valami nyilvánvalóvá vált a választásokon, hát az pont az, hogy nincs az a háborús uszítás, amire a Fidesz ne tudna hatékonyabban rákontrázni, ezért kellene az ellenzéknek legalább taktikai célból stílust váltania.

5perc 2018.04.16. 18:06:01

Egyszerűbb lett volna az "x.y bejegyzéseinél szundi 30 napra" gombot megnyomni. Ha szükséges, később újra.

5perc 2018.04.16. 18:12:26

@protézisesh:
Ez már számmisztika. Mert nyilvánvaló, aki olyan pártra adta a szavazatát, aki nem jutott parlamentbe, annak nem is számít a szavazata. (wtf?)
Ha viszont az összes leadott szavazatot veszed (11.x millió), abból a fidesznek van kb 48%-a. Még a helyedben sem állítanám be ezt abszolút többségnek.

vrana 2018.04.20. 02:11:58

Nancsibácsi, "1. Ezt a választást toronymagasan a fidesz nyerte, második a jobbik kb fele szavazattal, a többieknek még kevesebb volt. Az mszp kb 30 + szdsz kb 20% 3/4-es többséget eredményezett anno - az nem volt baj? "
Azért nem egészen. MSZP 54,15%, SZDSZ 17.62% ez ugye több, mint 71%.
Még a Fidesz is kapott 5.18-at, amivel éppen, hogy!

"1. Ezt a választást toronymagasan a fidesz nyerte, második a jobbik kb fele szavazattal" - érdekes, mégis a Fidesznek 133 képviselője van, a Jobbiknak meg 26. (azt hiszem) 133-nak 26 a fele, - ahogy a nóta mondja.