hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ BESZÉDMÓD TILOS!
Mindez a nick névre is vonatkozik, mert ne itt élje ki beteges hajlamait! Ha pedig azt hiszi, hogy ez a szólásszabadság korlátozása - téved. Egyetlen újság, egyetlen műsor, egyetlen blog sem kötelezhető arra, hogy a tartalomért felelős szerkesztők ellenében bárki bármit közölhessen abban a médiumban. Indítson saját blogot, s ott azt csinál, amit akar, amíg teheti az első bírósági tárgyalásig, ahol a névtelen kommentelők vétkéért is Önre szabják ki a büntetést!

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

1. Köszönöm, ha jelzi a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemetelje tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Győzött a Fidesz, vesztett a haza 2018. április 09. 03:29
  3. Kezdődik Orbán Canossa-járása 2018. május 01. 15:12
  4. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  5. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  6. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  7. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  8. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  9. Orbán, a kártékony 2018. március 16. 23:40
  10. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  11. A halálba küldött hadsereg 2017. november 18. 07:00
  12. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  13. Pávatánc idehaza is 2017. november 01. 01:07
  14. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  15. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  16. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  17. Orbán, Katinka, meg a NAV-elnök 2017. november 17. 02:19
  18. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30

címkék < 10

öt legfrissebb

Márki-Zay választásra készül

2018.04.22. 02:20 | Kabai Domokos Lajos | 75 komment

Címkék: európaiság Fidesz Orbán Viktor Európai Unió Churchill Orbán-rezsim Márki-Zay Péter eurázsiai gazdasági övezet

Minthogy „a magyar nép leváltotta az ellenzéket”, kézenfekvő a feladat: annak az ellenzéknek a helyére kell lépni, „amely nemhogy a haza és a nemzet, de saját érdekében sem volt képes az összefogásra”.

2018-04-21ellenzekituntetes_mz.jpg

Jegyezzük meg ezt a 2018. április 21-ikei napot! Ezen a szombaton mutatkozott be Budapesten, tehát az országnak, az a férfi, aki a jövőbeni Magyarország egyik vezetője lehet. Nem kizárt, hogy korszakváltás kezdetének voltak tanúi azok a fővárosiak és vidékiek, akik a Kossuth tértől a Ferenciek terén át csaknem az Erzsébet hídig tartó menetben haladtak az Astoriáig feltorlódva, majd meghallgatták a szónokokat. Közöttük is elsősorban a kormánypártiak jelöltje ellenében nemrégiben megválasztott hódmezővásárhelyi polgármestert.

Márki-Zay Péter – amiként maga mondta az újabb, sok tízezres fővárosi tüntetés pódiumáról – egy hete még maga is a tömegben hallgatta tulajdon üzenetét, amit más olvasott fel helyette. Afféle álruhás Mátyás királyként arról akart meggyőződni: van-e elszántság a sokaságban. Nyilván, úgy ítélte meg, hogy igen. Másként a következő hétvégén aligha állt volna ki a színpadra az emberek elé, hogy kijelentse Péter apostol szavaival: „Uram, jó nekünk itt lenni!”, hogy ezt követően egy professzionális módon összerakott, szónoki beszéddé gyúrt programot hirdessen. Vértanúságra talán nem kell gondolnia, amint az példaképével történt, de azért nem minden kockázatot nélkülöz a vállalkozása...

A cél: egységes ellenzék létrehozása „a magát kereszténynek és nemzetinek hazudó” Orbán-rezsim ellen. Ez ugyanis, Márki-Zay szerint, sem nem keresztény, sem nem nemzeti. Esetében azonban ezek nem szóvirágok, hiszen családjában és templomi közösségében hívő és cselekvő katolikusként élte eddigi életét. A nemzeti értékekhez való kötődését pedig felmenői alapozták meg. Lássuk be, hogy van abban valami meghökkentő, ha egy ilyen ember, tizenegy nappal a parlamenti választást követően, egy nagygyűlésen azt üzeni a furfangos törvények révén kétharmados országgyűlési többséget szerzett politikusoknak és „a félelem által összetartott” politikai erőknek: „Mi vagyunk a többség!”

Bár senkit nem áltatott azzal, hogy változtatni lehetne a választási eredményeken, de azt állította híveiről, hogy mégsem egy vesztes sereg részei. A Friedrich Nietzschétől vett mondással biztatta őket: „Ami nem öl meg, az megerősít”. S minthogy „a magyar nép leváltotta az ellenzéket”, kézenfekvő a feladat: annak az ellenzéknek a helyére kell lépni, „amely nemhogy a haza és a nemzet, de saját érdekében sem volt képes az összefogásra”. Márki-Zay bejelentése szerint, ennek a már formálódó, a Rendszerváltás 2018 honlapon regisztrált ellenzéknek tízezernyi tagja van, s egyre többen ajánlják fel segítségüket olyan szakértők, akik eddig nem aktivizálták magukat.

Márki-Zay Péter Magyarország újraegyesítéséről beszélt a demokrácia, a jogállam, a piacgazdaság, az európai integráció elvei jegyében. Winston Churchill világháború alatti elszántságára utalva sorolta, hogy harcolni fognak:
– az ellenzékbe beépített árulók ellen, akik az „Oszd meg és uralkodj” politikájával szolgálják a Fidesz hatalmon maradását;
– az állami médiatúlsúly, a hazugsággyárak ellen, amelyek miatt gyűlöletkampányok áldozatává lett a vidéki magyarság,
– a megfélemlítés ellen, dokumentálva a Fidesz minden jogtiprását és korrupcióját,
– a bíróságok függetlenségért,
– az önkormányzatokért, hogy a helyi ügyekben a helyi emberek maguk dönthessenek.

Ebben a szövegben szinte mellékesen húzódott meg egy gyakorlatias tennivaló: „Harcolni fogunk mind a 106 választókörzetben! Biztosítani fogjuk, hogy minden körzetben egymásra találjanak a szabad magyarok, minden körzetben egyetlen esélyes jelölt vegye fel a küzdelmet a korrupt hatalom ellen, és minden szavazatszámláló bizottságban legyenek képviselőink”. Aztán ettől távolabb, ám egy ezzel összefüggő gondolatfutam: „egyik elnyomó rendszer sem tart örökké, és még az sem biztos, hogy a bukásához a választásokig kell várni”. Ha az ember egy puzzle részének tekinti az egységes, a parlamenten kívüli ellenzék létrehozásának szándékát, meg az itt kiemelt két beszédrészletet, arra kell gondolnia, hogy békés úton ugyan – amire Márki-Zay nyomatékosan felhívta a figyelmet –, de olyan helyzet keletkezhet Magyarországon, amelyben belátható időn belül új választásokat kell kiírni.

Lesznek persze önkormányzati, meg európai parlamenti választások is, de itt többről lehet szó. A kormánybuktató, leendő ellenzék lehetséges emblematikus alakja – akit Polgármester! Polgármester! skandálással éltetett többször is a közönség – arra figyelmeztette a hallgatóságát: „NE kívülről várjuk a segítséget! Szabadságát minden nép csak saját bátorságával szerezheti meg!”. De nem hagyott kétséget aziránt sem, hogy külső erőkre is számít. Mint mondta: „El fogjuk érni, hogy csatlakozzunk az Európai Ügyészséghez, hogy legyen olyan ügyészség Magyarországon, amelyik nem a bűnösöket védi – igenis lesz elszámoltatás!” És láss csodát, épp egy ilyen feliratú, gondosan elkészített táblát osztottak ki egy kis teherautóról a felvonulás kezdetén, ami aztán unos-untalan feltűnt a nagygyűlésről készült televíziós felvételeken!

Márki-Zay persze maga is tudhatja, hogy a korrupt közbeszerzési eljárások tömegének európai ügyészségi feltárása önmagában nem rendíti meg az Orbán-rezsimet. A nagy kérdés tehát az, hogy csak reménykedik-e ebben, vagy már konkrét ígéreteket is tettek neki valamely nyugat-európai hatalmi központból. Mindenesetre ezt mondta: „vannak eszközök, amivel az Unió elvághatja az európai értékeket eláruló Fidesz köldökzsinórját: az uniós pénzek felhasználásának ellenőrzése, a források elapadása, vagy a jelen uniós gazdasági fellendülés kifulladása mind fenntarthatatlanná teheti a Fidesz működési modelljét”.

Ha így történik, akkor valóban kialakulhat olyan helyzet, amelyben a növekvő anyagi nehézségek miatt a tömegek kormányellenes indulatai fenntarthatók lesznek. Ennek következtében újabb és újabb megmozdulásokra kerülhet sor. Viszont a folyamat végén helyreállhat az a jogbiztonság, amelynek teljes megrendítésére, az újbóli kétharmados parlamenti többség birtokában, most készül érzékelhetően nagy elánnal Orbán Viktor és környezete. Ha az orbáni parlament törvényt hozna a nyugati támogatást élvezők teljes ellehetetlenítésére, főként, ha a kormány közvetlen hatáskörébe kerülnének a bíróságok is, akkor kiszámíthatatlanná válna a nyugati vállatok, szervezetek, intézmények magyarországi működésének feltételrendszere. Természetesen a hazaiak helyzete is még bizonytalanabb lenne, nem beszélve az egyes emberről, de ez önmagában még nem indítaná részvétre Nyugat-Európa hatalmasait.

Alighanem azért válik egyre tűrhetetlenebbé a nyugati központok vezetőinek szemében a jelenlegi magyar kormány gyakorlata, mert egy olyan időszak kezdetén vagyunk, amikor az Európai Unió gazdaságának és politikájának meghatározó szereplői önálló tényezőként kísérlik meg pozícionálni – Nagy-Britanniától és az USA-tól távolítani, Oroszországhoz és Kínához közelíteni – a kontinenst. Ezért jó okunk van feltételezni: egyre kevésbé tolerálják majd, hogy egy önmagában jelentéktelen ország, csak azért, hogy vezetője – aki, Márki-Zay szavai szerint „ázsiai diktátorok oldalán képzeli el a jövőnket”, aki annak érdekében, hogy kiélhesse hatalmi ambícióit, továbbá dúsgazdaggá tehesse családját és környezetét –, különállásának szüntelen hangoztatásával elvonja az energiákat a nyugatiak, sőt, talán a világ egésze számára igazán fontos ügyektől.

Ami pedig bennünket, magyarokat illet, tetszik, nem tetszik, csak egy ilyen Márki-Zay által vázolt, nyugatos program révén remélhetjük, hogy végre valahára talán révbe érünk azon az Ady által is említett, a keletivel szembeni parton. Még az sem kizárt, hogy az eurázsiai gazdasági övezet részeként Oroszországgal többé-kevésbé együtt, esetleg csak hasonló módon, már ha valakinek ez is szempont. De hogy ebben a globalizált világban a szereptévesztésben lévő kisjátékosoknak egyre kevésbé osztanak lapokat a jövőben, abban bizonyosak lehetünk. Hagymázas ábrándok helyett végre egy ilyen, a realitásokkal számoló világban elhelyezve kellene építgetni a magyar jövőt! Már, ha egyáltalán. #

CÍMKÉP: Transzparensek az április 21-ei ellenzéki tüntetésen, Márki-Zay Péter portréjával

karomkodnitilos142x142szovegesfekvoxxxx.JPG

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr2013854116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leponex 2018.04.22. 08:05:51

Lajos,
MZP a Jobbik radikális rekultiválója lenne, nem kell mellébeszélni.
És nincs ezzel semmi probléma, ha sikerül neki a meghirdetett programja, végre egy remek, nyitott választás is jöhet.

Addig azért figyelmébe ajánlanám Csizmadiát :)

"http://mandiner.hu/cikk/20180421_csizmadia_ervin_csak_ok_vagy_a_forradalom"

"társadalmat teremteni a világ legvalószerűtlenebb kihívása. Merthogy az lehetetlen."

Egy mondatára azért csak, a szög és a zsák dinamikus konstellációjához :

" De hogy ebben a globalizált világban a szereptévesztésben lévő kisjátékosoknak egyre kevésbé osztanak lapokat a jövőben, abban bizonyosak lehetünk."

Szép lenne, ha kifejtené részletesebben,
- miféle szerepeket is osztottak ki az EU-ban,
- kik is osztják a szerepeket, és
- kinek is jó ez?

A hagyományos demokráciafelfogás szerint állítólag a választók kompetenciájába tartozik ennek eldöntése, itt az ideje hogy Ön is színt valljon: KIT tart Ön a Szereposztónak a Választók helyett ??

Vagy elég egy dollárral jól kitömött zsákocska nyomós érve a szerepek kiosztásához??

Mert abban persze igaza van, az EP-ben nagyon nem szeretné a mostani bürokrácia még egy epizódszerepben sem látni a magyar kisjátékost.
Hadakozik is ellene rendesen, az európa "NoName"-je (by Dr.Béndek Péter Konzervatív Forradalmár) évek óta az EU mumusa, mint aki a legnagyobb fenyegetés a liberális demokráciára...

Azért csak várjuk ki türelmesen a következő EP választásokat, meg az újabb szereposztást ...

leponex 2018.04.22. 08:16:36

Hogy mennyire tekinthetők ma már korrektnek posztjai jónéhány bekezdése, csak egy apró példa:

" Ha az orbáni parlament törvényt hozna a nyugati támogatást élvező civil szervezetek teljes ellehetetlenítésére,"

A demagógia ugye mindig tartalmaz valóságelemeket is.

De tetszik hagyni, hogy mindez valójában miről is szól:

Ezért a Kormány olyan szabályozás megalkotását tartja szükségesnek, amely alapján:

-a tömeges migrációt propagáló, külföldről támogatott szervezeteknek
regisztrálniuk kell magukat;
-tevékenységükről nyilvánosan számot kell adniuk;
-ezen szervezeteknek illetéket kell fizetniük, amely bevételt az állam
határvédelemre fordítja;
-a bevándorlást szervező személyek távol tarthatók,
kitilthatók legyenek.

NEM a 'civil szervezetek', hanem ezek EGY szűk csoportjára vonatkozóan
Civilül, magyarul a hivatásos embercsempészet hazai támogatói szolgálatára.
Ennyi.
(Azt természetesen már ki sem szabad mondani, e nemlétező hálózat nemlétező fő finanszírozója ki nem ..)

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.04.22. 11:52:01

@leponex:
- Nem látom, hogy hol mondtam volna ellen a Csizmadia Ervin által kifejtetteknek. (Elég cinikus - bölcs? :) - vagyok már ahhoz, hogy azt higgyem: ma már hasonlóan gondolkozom ezekről a kérdésekről.)
- Féltucatnyi cikkben már biztosan leírtam, egyben bővebben is kifejtettem ebben a blogtérben, hogy a jelenlegi nyugati választási rendszereket - a korábbi, főleg sorsolásra épülőkkel ellentétben - kifejezetten antidemokratikusnak tartom, úgyhogy itt is nyitott kapukat dönget. (Amit Orbán művelt a magyar rendszer átalakításával, hogy túlhatalmat szerezzen, az meg maga az önkény. És erre nem az a válasz, hogy vannak a győztes mindent visz elven működő szisztémák máshol is, mert azt nézzük talán, hogy mi volt a kiindulópont, s milyen általában is a társadalom hatalmi ellenőrző intézményrendszere.)
- Többször írtam arról is, hogy anno Orbánékat Soros itteni megbízottai és az MSZMP KB illetékesei válogatták ki, s hogy ezzel a módszerrel jutottunk oda, ahova jutottunk. Az nem ér, hogy időközben a kegyencek (Viktorék) rájöttek: ha az őket hajdan helyzetbe hozó eljárás fennmarad, akkor őket is kiütik a hatalomból. Így aztán fellázították a népet az ellen, akinek, s aminek köszönhetik kiváltságaikat, amit ráadásul, nézetem szerint, bűnösen használnak fel az ország lebutítására, szellemi kapacitásának csökkentésére, mert ezt is saját hatalmuk szemszögéből intézik. Márki-Zayt sem tartom magányos farkasnak, amire szerintem vannak is utalások a cikkben. Ez egyébként nem főbenjáró bűn, mert a kérdés, hogy a végén erősödik-e az ország vagy sem.
- A civil szervezeteket illetően igaza van. Ha lehet, el is kerülöm ezt az álságos kifejezést. A nem kormányzati szervezet (NGO) jobb lenne, de hát, nyilván nem véletlenül és ügyesen, a civilt honosították meg a magyar közbeszédben. Eszemben is volt, hogy cserélni kellene a cikkben a szót, de hajnalban már fáradt voltam. Nem oszt, nem szoroz ebben az írásban.
- A kormány tervezett szabályozásait azért még várjuk ki. Nem lennék meglepődve, ha Orbán, minthogy alapvetően gyáva, a tömegdemonstrációk hatására visszavenne a lendületéből. Esetleg bemérgesedik, kapkodni kezd, s ezzel még nagyobb káoszt teremt a környezetében, no és az országban. #

invalid user name 2018.04.22. 11:52:47

a következő választást is a fidesz fogja megnyerni, legfeljebb nem lesz meg a kétharmada, a továbbra is a koncon marakodó baloldali ellenzék (maszop, dk, lmp) visszaszorul és a jobbiknak nagyobb frakciója lesz.

a nagykörúton belül maradva nem lehet kormányt váltani.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.04.22. 11:55:31

30-70! Gyurcsány meg az MSzP nélkül a Fidesz nem lenne kormányon!

zenitó 2018.04.22. 12:31:42

Élvezze ki még ezt az egy évnyi polgármesterséget a Márki,mert jövőre már nem fogják újra választani. Ha én vásárhelyi volnék nekem is tele lenne a hócipőm,hogy a polgi folyton Pesten cirkuszol.

Hidvégi Mihály 2018.04.22. 12:36:58

@invalid user name: sztem meg a következő választáson nem lesz olyan induló, hogy Fidesz.

Akkor hát hogyan nyerhetné meg?

Balango 2018.04.22. 12:39:32

Amióta felbukkant - év eleje óta - figyelem Márki-Zay Pétert.

Egy súlyosan - szerintem Gyurcsánynál és Orbánnál is súlyosabban - nárcisztikus személyiség.

45 éves korára megbukott mindenben: megbukott, mint autóügynök, megbukott, mint kivándorló és még a legutolsó munkahelyéről is kitették (a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben!) - ekkor döntött a politika mellett.
Az első hiba, amit elkövetett, hogy a hódmezővásárhelyi eredményt a saját sikerének tudta be, holott az a szavazás nyilvánvalóan a Lázár-klán viselt dolgai elleni szavazás volt, jó eséllyel más jólfésült, hódmezővásárhelyi gyökerekkel rendelkező személlyel is elérhette volna a Jobbik és az MSZP ugyanezt.

Én katolikus vagyok - ugyan jelentős kiábrándult katolikus -, és tökéletesen ismerem ezt a típust. Ennek a típusnak a templom és az egyházközség színpad, amin szerepelhet, a kereszténység pedig a szerep, amit magára vesz. Márki-Zay semmivel sem keresztényebb, mint Orbán.

A beszéd hemzsegett a közhelyektől, és nem szólt semmi másról, mint arról, hogy az ellenzéki szavazók forduljanak el a jelenlegi ellenzéki pártoktól (ami jogos), és kövessék őt, Márki-Zay Pétert, aki a megváltást hozza nekik (ami hm).

Az, hogy egyes bloggerek most a felkelő napot látják benne, kizárólag annak tudható be, hogy 1. ő mégiscsak győzött Hódmezővásárhelyen, 2. az ellenzéki szavazók (értve ezalatt elsősorban a balliberális szavazókat) Gyurcsány bukása óta keresnek kétségbeesetten valakit, akit szembe lehet állítani Orbánnal.
Azt ugyanis még ők is belátják, hogy 1. minden mozgalomnak szüksége van egy vezetőre 2. erős egyéniséggel szemben erős egyéniséget kell (kellene) szembeállítani.

Amit Márki-Zayról írtok, az a tipikus wishful thinking.
Ez egy óriási ambíciókkal és óriási egoval rendelkező középszerű személyiség, bármiféle különösebb tehetség nélkül.

Jobboldaliként azt kell mondjam: amíg őt tekintitek vezetőnek, nem kell aggódnunk.

Nekiállhattok rugdosni emiatt a komment miatt, de teljesen felesleges. Figyeljük együtt Márki-Zayt, és térjünk vissza a témára egy, illetve két év múlva.

zokogjatok 2018.04.22. 12:39:34

Fú más se kellett csak egy újabb ballib párt, eddig nem volt honnan választani.

Tisztességes Természettudomány 2018.04.22. 12:43:27

Márki-Zay nem elégszik meg azzal, hogy kéretlen összefogós tanácsaival csak összezavarta a választókat, most újabb nekifutásával az egész ellenzék kicsinálására törekszik. Az a százezer ember, aki elment tüntetni, minden bizonnyal támogatni is fogja. Ez azonban még az ellenzékváltáshoz is kevés, nem hogy a kormányváltáshoz.

Helyszíni zsemle 2018.04.22. 13:27:44

Kozrohely, hogy az ellenzeki partok vezetoi, olyan tuntetesen demonstralnak, ahol mostmar leginkabb az O levaltasukrol, megszuntetesukrol van szo.
Mert az ellenzek osszefogasa maskep nem tortenhet, mint az mszp, dk, lmp, jobbik, momentum megszuntetesevel.

Nagyon kivancsian varom, hogy fog ez lefolyni, es mi lesz a uj nagy kozos ellenzeki part.

Buchhalter 2018.04.22. 14:19:27

@Balango: egyetértek veled.Szerintem Márky Zay egy bukott,áruló ex fideszes megélhetési politikus aki oda dörgölődzik ahol még van egy kis konc neki.Aki elárulta a sajátjait annak nincs becsülete és ezt bármelyik párt politikusára tartom .Úgy mint Morvai aki a Jobbikot árulta el ,vagy Gyurcsány aki az MSZP-t.Függetlenként meg szart sem ér egy 133 fős többséggel rendelkező párttal szemben.Egy tiszta ellenzéki arculat kell akibe nem lehet belekötni sehogy ,magyarán nem sározodot még be.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2018.04.22. 14:24:53

A pártkatonák habzó szájjal szídják Márkí-Zay Pétert! Ez azt jelenti, hogy a komcsik félnek tőle!

2 HAR MAD 2018.04.22. 15:17:59

Márki- Márk, a diktafonos hős.

Mivel is kezdte ez a polgármesterenk- trükkel (függetlenként hazudva magát) megválasztott jóember:
-óriásit hazudott Vásárhely hiteleiről
-diktafonnal a zsebbe elbeszélgetett minden hivatali dolgozóval, majd kirúgta őket
-elment a szoci Votkalacihoz EU- s zászlóért
-polgiként külügyminiszterkedni is akar: többször is kijelentette, hogy "több Európát, kevesebb Puytint!"- mondjuk nemtom melyik Európára gondol? Francia Afrikára, Merkelisztánra vagy az Egyesült Kalifátusra...
-kitett egy számlálót- hogy Dzsordzsi papa egy bevándorlót se engedett be Magyarországra- akkor kérdem én, kinek az ál- civil, embercsempészei horták a Keletiből Bécsbe az iszlámista sáskahadat, illetve a szerb határról, a magyar területre... Keveri az Európában mindenütt bevett LEGÁLIS, letelepedési módokat (kötvénnyel, befektetéssel, állampolgári viszgával, ellenőrizett módon, kijelölt határátkelőn érkezve), azzal, amit a CIA és Dzsordzsi bácsi ál- civiljei szánnak Európának.

invalid user name 2018.04.22. 15:38:07

@Hidvégi Mihály:

jó, nem fidesz hanem fidesz - kdnp vagy akármi.

azt kétlem, hogy azok a gazdasági csoportok, amelyek teljes mértékben a fideszhez (orbánhoz) kötődnek, csak úgy szerénnyé válnak és visszavonulnak.

invalid user name 2018.04.22. 15:42:47

@2 HAR MAD:

vicces látni amikor összetett mondatok megfogalmazására képes, intelligensnek tűnő ember egyszercsak átmegy egy elképesztően primitív és logikátlan konteóba.

egy exbarátomnak volt ilyen beakadása, aztán egy személyes beszélgetésben sikerült eljutnia odáig, hogy fizetett sorosügynök hazaárulónak nevezett (mondom, személyes beszélgetésben) szóval ismerem a jelenséget, akkor megdöbbentem, most már csak szórakoztatónak tartom.

invalid user name 2018.04.22. 15:45:35

@Hungarian Geographic:

nem, nem félnek, ez csak a karaktergyilkosság, hogy azok, akik jelenleg fideszfanok, véletlenül se szavazzanak át márkizayra, akkor se, ha a fidesz kilopja a veséjüket.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.22. 15:46:43

MZP hamarosan megalapítja a századik immár nagyonösszefogó ballib pártot, Soros és Mertkell utasításai alapján.

invalid user name 2018.04.22. 15:46:51

@zenitó:

"mindig", ezt tekintsük irodalmi túlzásnak :)

Lézer annó decibel naponta járt fel az Audi S8-asával pestre :) és akkor kapta a becenevét.

invalid user name 2018.04.22. 15:47:57

@leponex:

ezt a kommentet nem igazán értem.

úgy idézed, mintha egy szavát is komolyan vennéd.

leponex 2018.04.22. 16:08:21

@Kabai Domokos Lajos: "ma már hasonlóan gondolkozom ezekről a kérdésekről.)"
- hiszem majd, ha látom ;-)

"is kifejtettem ebben a blogtérben, hogy a jelenlegi nyugati választási rendszereket - a korábbi, főleg sorsolásra épülőkkel ellentétben - kifejezetten antidemokratikusnak tartom, úgyhogy itt is nyitott kapukat dönget."

??
Lajos, én az EU-ról beszéltem, hogy ...., Ön meg mellé, de valóban felesleges ismételgetnem a kérdést ...

" (Amit Orbán művelt a magyar rendszer átalakításával, hogy túlhatalmat szerezzen, az meg maga az önkény."

Ez meg maga a tömény demagógia, de lenne rá más szavam is.

EGYETLEN problémája lehet Önnek is a magyar választási rendszerrel: egyfordulós.

Aminek az az előnye, hogy a második fordulóra számító pártocskák üzletelhessenek a potenciális győztessel: mennyit érne meg nekik ( tanácsadói, üzleti, miegyéb transzfer formájában) az a néhány százalékocska.

A politikai prostitúció keltetője lenne, és máshol lett is.

A mostani rendszerben simán legyőzhető még a 49%-os támogatottságú párt is ( pl a Fidesz), ha a politikai ellenfelei valóban győzni, kormányozni szeretnének.

Az egyforduló épp a választók megvezetését nehezíti meg: már induláskor nyilvánvalóvá kell tenni melyik pártnak milyen elképzelése, merre vannak a politikai kapcsolati vegyértékei.

Hogy ha rá szavaz a választó, akkor milyen kormányra is szavaz egyúttal.

Kell ezt még ragozni??

( a 'győzteskompenzációs' szamársággal ne jöjjön, annak lényege csak annyi, az egy forduló miatt az egyéni jelöltekre leadott, de érdemben számba nem vett szavazatok egy listára kerülnek, hogy onnét valamennyi kompenzációban részesüljenek, ha már nincs második forduló.)

Az meg már közhely, hogy az egyfordulós, vegyes választási rendszer csökkentett parlamenti létszámmal már 2006-ban kész volt, csak a szadesz megfúrta -talán nem véletlenül:

"Melyek a fő kérdések? Menjünk gyorsan darabra. Választási ügyekben kisebb települési önkormányzati képviselőtestületek, már úgy, hogy ez figyelembe vehető legyen a mostani őszi önkormányzati választásnál. Ez kétharmados törvény. És feles törvényben pedig korlátozottabb tiszteletdíj és költségtérítés. Ezzel egy időben kisebb parlament, ez 300 fő alatti parlamentet jelent. A mi álláspont szerint egyfordulós választással, 149 egyéni és 149 országos listán megszerezhető hellyel. Az SZDSZ nem pont ezt gondolja - muszáj hozzátennem."

Ennyike.

Orbán azért jutott 'teljhatalomhoz', mert a választópolgárok 2002-2010 közt megtapasztalhatták, ettől a garnitúrától semmit nem várhatnak.
Előtte meg volt 4 jó év, ugye.

A teljhatalmat nem lehet megvenni, nem lehet közmédiával belesujkolni az elbutított, lealjasított emberekbe, ezt legfeljebb a tanácstalanul ténfergő 'megmondóemberek' mantrázzák.
De ez legyen az ő problémájuk...

" ha Orbán, minthogy alapvetően gyáva"

Látja Lajos, ez az Ön leküzdhetetlen hendikepje, ezért sem fog soha Csizmadiához hasonlóan megpróbálni értelmezni a valóságot ...
De ez (is) legyen az Ön problémája ...

De ez már ezen is túlmutat :)

"- Többször írtam arról is, hogy anno Orbánékat Soros itteni megbízottai és az MSZMP KB illetékesei válogatták ki"

Én meg két nap alatt perfekt megtanítom szuahéliül, csak higgyen bennem :))

PS: kedvenc Konzervatívom egyik meggyőződése volt (van??), hogy a szíriai migrációs hullámot az Aszad-Orbán-Erdogan-Putyin-német titkosszolgálat közreműködésével csinálták ( merthogy pikkeltel a Merkelre, azért).
Ő 2014-ben a Bajnai-Bokros- Mesterházy trióban látta a konzervatív fordulat utolsó reményét ...

leponex 2018.04.22. 16:29:44

@Kabai Domokos Lajos:
", ha Orbán, minthogy alapvetően gyáva, a tömegdemonstrációk hatására visszavenne a lendületéből. "

OK, lássuk a medvét.
A. 'netadó', tüntik, OV visszavonul - Ön szerint gyávaságból

A neten zajló, adóelkerülő kereskedelmet már jó ideje EU szinten is igyekeznének megadóztatni, vajhmi kevés sikerrel.
A magyar 'netadós' ötlet tényleg nagy szamárság volt ( én akkor is ezt kommenteltem), nem a tartalomszolgáltatót, hanem a fizikai internetszolgáltatót adóztatta volna, ami nem csak ostobaság, de abszolút céltalan is lett volna.
OV -megint csak, a rá jellemző módon :)) - úgy engedte el, mint egy belátó, érvekkel meggyőzhető politikus.

B: HaHa tüntik a felsőoktatás finanszírozási 'reformtervezete miatt.
AMINEK ugye az volt a lényege., hogy bárki mehetne a felsőoktatásba, az állam finanszírozza a képzését, DE erről hitelszámlát is nyit egyben.
ÉS AMIKOR a diplomás munkába áll, akkor:

1, ha az állami szférában helyezkedik el, akkor az állam átvállalja a képzés költségeiről nyitott hitel visszafizetését

2, ha a versenyszférában helyezkedik el, akkor az állam adókedvezmény formájában támogatja ( kvázi átvállalja) a képzés költségeit

3, A diplomás NEM Magyarországon akarja kamatoztatni a diplomás tudását, NO ekkor neki kell visszafizetni a képzés költségeit.

MI EBBEN a rossz??

No, ezt fúrta meg a HaHa és kapcsolt civiljei, valamint maga Gyurcsány Ferenc a leghangosabb ellenzője.

Amit ugye épp Ferenc testvérünk vázolt fel (megint csak 2006-ban):

"Mindeközben természetesen megjelennek olyan, az egyéni hozzájárulást jelentő fizetési kötelezettségek is, mint a felsőoktatásban a diplomakölcsön, ami ugye ausztrál módszerként vonult be a sajtóba. A képzésről, a képzés költségeiről a hallgató számlát kap és a képzés költségeit elkezdi visszatéríteni akkor, hogyha jövedelme a minimál, a havi minimálbér negyvenszeresét elkezdi meghaladni évente, tehát ezt mondhatnánk ügyesebben is én szerintem, ez tehát nagyjából azt jelenti, hogy közel három és félszerese a jövedelme, igen és összesen a bérek 3 százalékával elkezd fizetni visszafelé."

PS: a bátor Ferencnek volt néhány jó elgondolása, csak ALKALMATLAN volt miniszterelnöknek, SEMMIT nem tudott megvalósítani még a jókból sem.
A 'gyáva' OV meg igen.

Ennyi.

Hidvégi Mihály 2018.04.22. 16:37:44

@leponex: Lepó, Lepó, cinikos otromba beszéded van, mint máskor is. Pedig már régen találkoztam veled.

röf 2018.04.22. 16:40:38

Márkizaj...?
Kész.
Pukli.
Sándormariska.
Celebsors......

Tenkes Kapitánya 2018.04.22. 16:48:07

@Balango: "Amióta felbukkant - év eleje óta - figyelem Márki-Zay Pétert.

Egy súlyosan - szerintem Gyurcsánynál és Orbánnál is súlyosabban - nárcisztikus személyiség.
...
Ez egy óriási ambíciókkal és óriási egoval rendelkező középszerű személyiség, bármiféle különösebb tehetség nélkül."

+1
És azzal is probléma van, aki ezt nem ismeri fel.

kun andras 2018.04.22. 16:56:35

Ennek a hülyének Churchill a példaképe. Miért? Mert olyan sok jót tett Magyarországgal ez az alkesz?

www.nullaev.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=537:magyarorszag-elleni-bombatamadasok-1944-45&catid=9&Itemid=107

Dsingisz kán is a példaképed te marha?

ulpius66 2018.04.22. 17:39:37

Tétényi Éva (Esztergom) 2.0

Anno még ő is azt hitte, hogy Ő LESZ A BALLIBSIK MEGVÁLTÓJA, sőt miniszterelnök jelöltje......ma egy kultúrházban udvaros......

Jakab.gipsz 2018.04.22. 17:48:53

@Kabai Domokos Lajos: @leponex: Ti legalább higgadtak vagytok, viszont mint ha elfelejtettetek volna, a "sorok között" olvasni.

Amit a semmiből felbukkanó MZP esetében indokolt lenne.

Mit is követel ez a jóember, gondoljuk át. "Európai ügyészséget", milyen alapon, kinek a megbízásából?

És vegyétek azt is észre: ez a sátánfajzat Soros nyitott társadalma felé tett újabb lépések egyike.

Azaz két bitesre lebutítani az emberiséget.

A tudomány sosem téved! 2018.04.22. 19:08:44

Az új messiás nem akárki!
Azt képzeli, ő egy márki...

Nyomasek Bobó aka Frady Endre

David Bowman 2018.04.22. 19:10:12

Lajosom, nagyon megviselt téged a csúfos vereség. Pihenned kéne.
Ha a mi választási rendszerünk trükkös, akkor a világ kétharmadáé egyenesen csalás.

torró 2018.04.22. 19:47:58

Csak halkan jegyzem meg, hogy Márky Zajnak nem Orbánnal kell először megküzdeni, hanem Gyurcsánnyal! És ez nehezebb mert itt egyedül lesz Ferivel szemben. És nem hiszem, hogy Gyurcsány hagyja az ellenzéki fővezérséget másnak bitorolni!

Ráhel a saját lábunkon áll 2018.04.22. 21:38:45

Hú, de sokan szidják itt Márki-Zayt.

Érdemes lesz rá figyelni...

Lehetnék én is 2018.04.22. 22:59:23

tud valaki valami olyat mondani, amit MZP polgármesterként tett HMVH-en?
Arra ugyanis van mandátuma, élhetne vele.
Ellenzéki vezérnek minimum egy párt kellene a segge alá, hogy komolyan vegyék. Méghozzá komolyan, mert játszásiból nem elég, Karigeri sem muzsikált túl jól az MSZpp élén.

leponex 2018.04.22. 23:14:43

@Hidvégi Mihály: hogyne, Mihály bátyám, MIÉRTIS?? konkrétusan?

zokogjatok 2018.04.22. 23:41:55

@Jakab.gipsz: "Azaz két bitesre "

EGY BITESRE!

Egy bit az két állapotot tud felvenni, tehát vagy igen vagy nem, vagy 1 vagy 0. A szélsőségekben gondolkodó emberekre ez igaz (barát vagy ellenség, átmenet nincs).

Két bit már négy állapotban tud lenni.

apro_marosan_petergabor 2018.04.22. 23:54:13

Nem gondolnám, hogy ennek a nagyhangú, hazudós("semleges jelőlt") senkinek valaha is beleszólása lesz hazánk sorsába.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.04.23. 00:10:33

Elolvasva a Zajos Márk beszédét Kazinczy ugrott be:

"Nékem üres fecsegőt fest az üres fecsegés"

Az életrajza alapján egy középszerű termékfelelős, aki betanított szövegekkel igyekszik piacot csinálni - nagyjából ezt hozza politikusként is

Igazából nem is vártam mást, a zellenzék újabb messiása egy átlagos faszjankó, átlagon felüli önbizalommal. Kabaiban már inkább csalódtam, de látva a zellenzék állapotát azzal nyugtatnám, hogy ne aggódjon, semmivel se rosszabb náluk

DFK 2018.04.23. 05:02:40

Kb egy évig kitart mzp, utána eltűnik.
Egyébként tisztán látszik az ukrán forgatókönyv. Ott is az eu-ért kezdtek tüntetni. Végül még a nácikat is felhasználták a demokráciáért. A nyugat-barát csokigyárosnak meg mindent elnéznek, rögvest nincs demokrácia deficit...

invalid user name 2018.04.23. 06:08:14

@Lehetnék én is:

Tényleg, több hete polgármester. És bizonyított? NEM! Monnyonle!

invalid user name 2018.04.23. 06:12:32

@leponex:

Eléggé érthető hogy miért tiltakoztak a diákok a röghözkötés ellen.

Hidvégi Mihály 2018.04.23. 06:28:16

@Jakab.gipsz: Európai ügyészséget: kinek a megbízásából, milyen alapon?

A magyar nép megbízásából, Jakab! Kicsi agyaddal ugyan soha fel nem fogod fogni, de érdekes módon a magyar nép érdeke egybe esik az európai népek érdekével: ne lopják el az európai népek által összedobott s ideadott pénzt a magyar nép elől orbán oligarchái. Így van b.+, az a pénz kurvára hiányzik a magyar gazdaságból, amit ennek a szarnak az emberei elsíbolnak. Így tökéletesen egyezik a magyar nép érdeke az összeurópai érdekkel.

Persze agymosott fideszfanok ezt soha a büdös életben nem fogják megérteni.

Lehetnék én is 2018.04.23. 06:29:02

@invalid user name: ha nem budapesten koricálna talán lenne eredménye. Ha kapna egy országos megbizatást azután Brusszelben kavarna.

Lehetnék én is 2018.04.23. 06:31:31

@invalid user name: szerintem ha eltek valamilyen jogukkal nem tulzo elvaras a kotelezettsegek teljesitese. Tudod nem szeretnem a befektetesem hasznat kidobni

alvito 2018.04.23. 06:36:04

Én itt csak egyvalakit látok, akinek hagymázas álmai vannak.

alvito 2018.04.23. 06:37:42

@Hidvégi Mihály: Miért? Hol lesz a FIdesz szerinted?

alvito 2018.04.23. 06:48:21

@Lehetnék én is: Úgy indított, hogy őrá kamerákat állítottak az utcában, hogy megfigyelhessék. Aztán kiderült, hogy több, mint egy éve hozták a határozatot a kamerákról, és most szerelték fel. Ez csak egy példa a módszereire. AZt állította, hogy üres a vásárhelyi kassza. De a képviselőtestület készült MZP.ből, és már februárban feltette a netre, hogy milyen VÁsárhely anyagi helyzete. Egyébként remek. MZP először azt hazudta, hogy üres a kassza, utána azt, hogy csak most mutatták meg neki a pénzügyi helyzetet. A jegyző, aki rámutatott arra, hogy már 2 hónapja kint van a NET-en a költségvetési állás, azonnal repült 30 év után az állásából. Nem tartotta be az ingatlanadóra tett ígéretét. Egyszerre 9 pénzügyes állt fel, mert megkurtította a fizetésüket. STB.

Lehetnék én is 2018.04.23. 06:56:37

@alvito: nem ilyenekre gondoltam, hanem valami városmegváltora, hogy rájjojjek, miért is lenne jó, ha MZP orszagos dolgokkal foglalkozna. Most lufinak tunik. Arra volt elég, hogy megertse a fidesz, kampanyolni kell, de az is az elvtelenul mogébújó ellenzék érdeme, nem az ové

Hidvégi Mihály 2018.04.23. 07:10:27

@alvito: A fidesz úgy fog szétpukkanni, mintha sosem lett volna. Nincs fidesz már most sem, orbán van, fidesz nincs. Ilyen párt nincs, a párt az emberekből áll, akik közös akarattal mennek egy irányba. Ilyen itt nincs, mert senkinek nincs, nem lehet akarata orbánon kívül. Ergo nincs fidesz. A neve még van, elvileg még létezik, de csak orbán van, fidesz nincs.

gigabursch 2018.04.23. 07:59:47

Az a Zay-ongó már marha unalmas nekem.
Mi lenne, ha azzal a feladattal foglalkozna, amire felhatalmazták?

ben2 2018.04.23. 08:40:34

Márki-Zay Péter pontosan miben is különbözik Puklitól?

Jakab.gipsz 2018.04.23. 09:14:03

@zokogjatok: Éppen ez az, jó helyen kapirgálsz, ezért vissza idézlek, "Egy bit az két állapotot tud felvenni, tehát vagy igen vagy nem, vagy 1 vagy 0. A szélsőségekben gondolkodó emberekre ez igaz (barát vagy ellenség, átmenet nincs). például " A nyitott társadalom és ellenségei" ismerős ügyebár.

Tehát kié a hatalom ez itt a kérdés, a gondolkodó embereké, avagy a ki üresedet sztereotípiákkal irányított figyelmüké.
Kik a döntést hozóink , demokratikus választás lényege a döntés átruházásának a lényege.
Számunkra az a lényeg, hogy mit figyeljünk meg, ugyanis a tévedések és a hazugságok özönét szükséges szelektálnunk.

febiha 2018.04.23. 09:14:38

Ennyi idő és szereplés után meg tudom-e ítélni MZP politikai tehetségét?

Nem.

(Mondjuk én se Churchillt idéznék egy ilyen alkalommal, de ennél már lőttek nagyobbat mellé magyar politikusok.)

El tudom-e képzelni, hogy a Fidesz-szekta tagjaiból bármilyen új ellenzéki jelölt - rendelkezzék akár Deák Ferenc erkölcsével és Bethlen István tehetségével - ne a legdühödtebb elutasítást váltsa ki?

Nem. Akkor hát várjunk.

konrada 2018.04.23. 09:19:43

@invalid user name:
...ahogy írod.
...nekem is problémám van azzal, hogy nincs ingyensör...

Jakab.gipsz 2018.04.23. 09:20:13

@Hidvégi Mihály: "A fidesz úgy fog szétpukkanni, mintha sosem lett volna. Nincs fidesz már most sem, orbán van, fidesz nincs."

És ?

Ha ez igaz, vele szemben nem a magyar nép áll, hanem Soros, ez ugyebár logikus.

Tehát a kérdés melyik, filozófiai lufi fog ki pukkanni?

A keresztény demokrata Orbáné, vagy a sátánfajzat Soros nyitott társadalma, kerül a történelem szemét dombjára.

Hidvégi Mihály 2018.04.23. 09:33:12

@Jakab.gipsz: Orbánnal szemben Soros állna? Nem tudom, Sorost nem ismerem, fogalmam sincs, hogy szemben áll-e orbánnal.

Magamat ismerem, a magyar nép része vagyok s én igencsak szemben állok orbánnal, mert mindig gyűlöltem a hazugságot és a tolvajlást, gyűlöltem a magyar nép lelkének megnyomorítását. Tehát sose beszélj sorosról, lófaszt, a magyar nép fogja orbánt legurítani a parnasszusról. Ahogyan a román nép is eltávolította Ceausescut.

Boar. 2018.04.23. 10:27:06

A fideszes csahosnyaloncoknak szemmel láthatóan ki lett adva, hogy MZ-t le kell járatni, bármi áron is.
Hajrá köcsögök, akit ti szidtok, arra legalább sokan felfigyelnek, a csökött hazugságaitokat meg rajtatok kívül úgy sem hiszi el senki...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.04.23. 10:41:05

@Hidvégi Mihály:

Külföldiek behívásával lehetséges, hogy így lesz.

A magyarok úgy kb 2026-ra váltják le maguktól Orbánt. Ez a leghamarabbi időpont cirka, mire össze tud állni egy hiteles ellenzék, és ekkora szünik meg az MSZP és a DK kb, amiknek puszta léte is Orbánt erősíti.

leponex 2018.04.23. 10:52:22

Lajos,
hogy ne vádolhasson elfogultsággal, derék (volt kedvenc bloggazdám) Konzervatív Forradalmárunk kivételesen remek posztját idézhetném:

hafr.blog.hu/2018/04/21/a_momentum_es_marki-zay_most_eli_fel_a_hitelet

" Az, hogy a számosság most -- másodszor -- is megmutatkozott, nem segít, hanem a ront a helyzeten: magabiztossággal tölthet el, holott a lényegi halmaz üres. A megelőző munka elvégezetlen. A mennyiség legyőzi a minőséget és a mennyiség ezt diadalként éli meg, amitől az ellenzékiség homályosan látó maradék szeme is teljes sötétbe borul.

Röviden, nekem úgy tűnik, a Fidesz a választások után két héttel megszerezte magának az utcát és szoci elvbarátaival karöltve a NER-franchise részéve tette a köztéri tüntetésszervezést a fővárosban és a vidéki nagyvárosokban is."

- természetesen sok mindenben nem értek egyet HaFr posztjával, de ölég jól megragadta a valóság egyik szeletét.

(Továbbítsad gratulációmat Misi bátyám :) )

leponex 2018.04.23. 11:02:56

@invalid user name:
"Eléggé érthető hogy miért tiltakoztak a diákok a röghözkötés ellen. "

Hát ha arra gondolsz, hogy a koncepció alapján legalább azt a pénzt amit a magyar adófizetők adóiból attól a diplomástól (akinek esze ágában sincs még 20 éven belül sem, részlegesen sem a magyar gazdaságban kamatoztatni) visszakéri az állam, hogy azon egy másik, már itthon IS munkát vállaló diplomás képzésére fordítson, akkor én is megértem.

Mert a modern magyar liberális filozófia lényege:

"Kockázatok, költségek társadalmasítása, nyereség privatizálása!"

Ennyike.

Jakab.gipsz 2018.04.23. 11:41:45

@Hidvégi Mihály:

Ha már szóba hoztad, Ceausescut őt Kádárral kellene párhuzamba állítanod, kortársak voltak.

Kádár megkérdezte az akkori, KB -t mit akar tőlünk Soros, ma már tudjuk a választ, "behódolást", a nyitott társadalom agyrémének, és a politikailag korrekt gender diktatúrának.

Te pedig ha nem vagy tisztában, egy teológiai-filozófiai alapokon nyugvó háború, céljával, ne ellenségeket keres, hanem könyvtár szobát.

Ugyanis ezt a háborút, nem Orbán és Soros, habár ők vívják, fogja eldönteni, hanem a tudomány, azon belül pedig a matematika.

chrisred 2018.04.23. 14:06:27

@leponex: Ez a neoliberalizmus (neokonzervativizmus, thatcherizmus) jellemzője, amiben a gyurcsányi és az orbáni gazdasági berendezkedés egymás ikertestvérei voltak.

ben2 2018.04.23. 14:10:48

@febiha:

"El tudom-e képzelni, hogy a Fidesz-szekta tagjaiból bármilyen új ellenzéki jelölt - rendelkezzék akár Deák Ferenc erkölcsével és Bethlen István tehetségével - ne a legdühödtebb elutasítást váltsa ki?"

Jelen pillanatban nem az a kérdés, hogy a fideszesek hogyan viszonyulnak Márki-Zayhoz, mert az kb. mindegy.
(Ahogy az ellenzék véleménye is lényegtelen egy friss fideszes arc megjelenésekor, mert nyilván hivatalból fikáznák.)

A fő kérdés Márki-Zay esetében, hogy a 8 éve tartó ellenzéki fingreszelés és a sorozatos kudarcok megmagyarázása - ami ellen valójában az utcára vonult az a rengeteg ember - helyett Márki-Zay tud-e új, értékelhető koncepcióval előállni. Lesz-e mögötte valódi társadalmi és értelmiségi támogatottság, vagy ő is az unalomig ismert "mindenki fogjon össze, orbántakarodj, aztán ráérünk kitalálni, hogy mi legyen" bukott stratégiát re-brandeli.

chrisred 2018.04.23. 14:12:22

@DFK: A forgatókönyvhöz hozzátartozik a Putyin mellényzsebéből kilógó államfő/kormányfő is.

David Bowman 2018.04.23. 17:39:26

@invalid user name: Az is érthető lenne, ha mi meg ragaszkodnánk hozzá.

bjutiful 2018.04.23. 18:16:39

Márky-Zay Péter még polgármesterként sem bizonyított semmit! Éppen, hogy elkezdte az ismerkedést a Hivatallal, és szembesült sok mindennel, amit nem ismert, nem tudott, fogalma sem volt róla mit kapott mire vállalkozott! Dolgozik...

Máris rázúdította a "nép" a tüntetők tömege, a kívánalmait, amit Ö nem is mondott, hogy vállal!

Ugyanazt csinálja a tömeg, és a pártok, mint Karácsony Gergellyel, hogy végre itt egy "madár" mindent csináljon meg, amit akarunk, amire a porond eddigi szereplői, a többiek fütyültek! Mindent rá akarnak lőcsölni , és ezzel egyhamar Ő is bedobja a törölközőt! /Talán ez a cél?/

A pártok, akik eddig a csereberével meg a számolással voltak elfoglalva, hallgatnak mint a sült hal, semmi terv, semmi jövőkép a népnek, megy a helyezkedés, oszt elvannak újabb négy évig!

Siralmas, és Ők voltak a jelöltek! Te jó Isten, mi lett volna, ha nyernek!

leponex 2018.04.23. 19:35:56

@chrisred: megpróbálom dekódolni, hátha sikerül ...

invalid user name 2018.04.24. 10:26:02

@leponex:

Nem, nem ezért. A röghözkötést Magyarországon kb 1785-ben szüntette meg II. József király. Nem menő újra bevezetni.

A röghözkötés megszüntetésének pedig az az egyszerű háttere, hogy ha a földesúr szarul bánik a jobbágyaival, akkor ne kapjon jogi támogatást ahhoz, hogy a szar bánásmód mellett még ne is engedje el őket, ha barátságosabb földesúrhoz akarnak költözni.

A röghözkötés konzerválja a szar bánásmódot.

leponex 2018.04.25. 07:30:56

@invalid user name: Így van, nem is akarta azt bevezetni senki, csak a demagóg kritikusai nevezték el így, hátha vevők lesznek rá az egyszerű lenézett választópolgárok.

Csak ahogy a kapitalizmusban mondják: Nincs ingyenebéd!

Oszt ha valaki csak enni akar ( diplomát szerezni a többi adófizető pénzéből), akkor azért csak fizessen utána, azaz dolgozzon is,

Vagy ha nem akar, fizesse ki a diploma költségeinek legalább egy részét.

Miért is lenne 'igazságos', 'méltányos', hogy az osztrák/német/angol/amerikai/... magáncégnek a magyar adófizetők finanszírozzák a képzett munkaerőt???

Ennyi.

invalid user name 2018.04.25. 09:15:07

@leponex:

Az állami röghöz kötés azt jelentette volna, hogy az állam nyújt egy "olyan amilyen" színvonalú oktatást, tetszőlegesen magas árcédulával, és ezt terhelné rá az oktatásban részt vevő diákokra. Ez a rendszer kifejezetten taszítja az egyetemre jelentkezőket, és a külföldre költözés időpontját tolja 18-19 éves korra. És azok a fiatalok már tényleg nem fognak hazajönni sose, mert az egzisztenciájukat már ott teremtik meg, ahol egyetemre járnak, Hollandiában, Németországban, Ausztriában.

Hat évvel ezelőtt egyetlen évig élt az állami röghöz kötés rendszere (hallgatói szerződésnek nevezték), és olyan erősek voltak a reakciók, hogy meg is szüntették.

Létezik privát röghöz kötés is: magántulajdonú, egymással versengő oktatási intézmények, amelyek tandíját diákhitelből finanszírozod. Ennek sincsen akadálya :) vannak ilyen országok is Európában. De a magyar diákok mégis inkább a holland és német egyetemeket célozták meg, az én legkisebbem Hollandiába készül jövő ősszel.

Ha a magyar fiatalok nem látnak perspektívát itthon, akkor el fognak menni. Nem lehet maradásra kényszeríteni őket. És hogy miért nem látnak perspektívát? Például azért, mert a kormány hosszú távú gazdaságpolitikai céljai egy Bangladesh típusú gazdaságszerkezetet céloznak meg. Sok alacsonyan képzett szakmunkás dolgozik alacsony bérért alacsony profitot termelő összeszerelő üzemekben.

invalid user name 2018.04.25. 09:17:38

@leponex:

Az állam számára az lenne a leggazdaságosabb, ha minél szélesebb réteg számára tenné elérhetővé a felsőoktatást és olyan perspektívát kínálna, hogy a diplomások itthon termeljék meg (a magasabb képzettség révén) a magasabb GDP-t, bőségesen visszafizetve taníttatásuk költségeit.

Itt van a bökkenő eltemetve.

invalid user name 2018.04.27. 14:46:12

@David Bowman:

Hát, meg lehet próbálni még egyszer a röghözkötést :-)

De érdemes rákérdezni, miért vonta vissza a kormány egy év után (csak a 2012-ben beiratkozottakra vonatkozott). Tudod, okos ember a más kárán tanul.

A többségi elvet egyébként magam is támogatom, például az EU döntései sokkal gyorsabban végiggördülnének, ha csak az egyszerű illetve minősített többségi döntés létezne, a jelenlegi, számos kérdésben még mindig szükséges konszenzuskényszer egyszerűen rémes.