hangolás

karomkodnitilos142x142.bmp
 A VÉLEMÉNY SZABAD, A GOROMBA, A TRÁGÁR, AZ USZÍTÓ, A KIREKESZTŐ ÉS MEGBÉLYEGZŐ, SZEMÉLYESKEDŐ BESZÉDMÓD TILOS!
Mindez a nick névre is vonatkozik, mert ne itt élje ki beteges hajlamait! Ha pedig azt hiszi, hogy ez a szólásszabadság korlátozása - téved. Egyetlen újság, egyetlen műsor, egyetlen blog sem kötelezhető arra, hogy a tartalomért felelős szerkesztők ellenében bárki bármit közölhessen abban a médiumban. Indítson saját blogot, s ott azt csinál, amit akar, amíg teheti az első bírósági tárgyalásig, ahol a névtelen kommentelők vétkéért is Önre szabják ki a büntetést!

#

Az Esztergomi Járásbíróság 800 ezer forintra (400 nap fogházra) ítélt egy kommmentelőt holokauszttagadásért

2016. január 4-én.

#

Az Alkotmánybíróság 2014. 05.28-i állásfoglalása szerint a honlapok felelőssé tehetők a rajtuk lévő kommentekért. Ezért külön figyelmeztetés nélkül törlöm az ordenáré, a nyíltan uszító, vagy a szótagösszevonással alkotott morfémákba rejtett, mások megbélyegzésére alkalmas üzeneteket.

#

1. Köszönöm, ha jelzi a szövegem hibáit!

>> 2. Ne szemetelje tele a hazát trágársággal!

3. A stílus maga az ember.

#

LASZ AZ ISMERETLEN KOMMENTELŐNEK: Karel Čapek nyomán átgondolva, azt hiszem, én vagyok az az ember, akit az egymással szemben álló táborok, mindkét felet bíráló magatartása miatt, először ütnek agyon, mielőtt végképp egymásnak esnek.

#

a bekiáltás

Ne valamilyen párt, vagy személy iránti kritikátlan rajongás, vagy ellenszenv mozgasson, hanem a világ megismerésének vágya!

a bekiáltó

DLPortre122x123.jpg

Kabai Domokos Lajos

(1951)

Saját könyvek

Press - A nyomtatott és az elektronikus újságírás elmélete, gyakorlata, Press & pr - A médiatevékenység, a szervezeti és az üzleti kommunikáció alapjai, A lovaglás alapjai

Gyakorlat

Nyomtatott és televíziós újságírás; szerkesztőségek, pr-szervezetek, kisvállalkozások irányítása; politikai és üzleti kommunikációs tanácsadás; ismeretterjesztő, pr- és természetfilmek készítése; mindezek oktatása

Pályaív

Hajdú-bihari Napló (újságíró)

Magyar Televízió Híradó (szerkesztő-riporter, adásszerkesztő, műsorvezető)

Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium (sajtófőnök)

Heti Budapest (főszerkesztő)

Üzlet (vezető szerkesztő)

Vasutas Hírlap (főszerkesztő)

MÁV Rt. (kommunikációs igazgató)

Oktatás

Teleschola Televíziós Iskola (alapító ügyvezető, médiaismeret, televíziós dramaturgia, szerkesztői gyakorlat vezetőtanár); Corvinus Egyetem, Debreceni Egyetem, Budapesti Gazdasági Főiskola, felső fokú OKJ-s képzések (médiaismeret, pr-gyakorlat oktató); orosz nyelvoktatás

Közösségi tevékenység

Magyar Lovas Kör (alapító elnök); Nemzeti Média Kerekasztal (ügyvivő); Magyar PR Szövetség (etikai bizottság elnöke); társasházi közösségi munka

Nyelvismeret

orosz, francia, angol

oroszul velem

TANULJ VELEM OROSZUL!
> Központban a beszédkészség, kezdőknél is

> Tankönyvvel való rendszerezés

> Az életeddel kapcsolatos gyakorlatok

> Biflázás nélküli nyelvtantanulás
#
Küldj telefonszámot a
domokospr@chello.hu
címre!
Visszahívlak: Kabai Domokos Lajos,
aki az orosz-ukrán témában
a legtöbbet posztolók között volt 2014-ben.

top 20

  1. Orbánt sarokba szorították 2014. november 28. 10:04
  2. Győzött a Fidesz, vesztett a haza 2018. április 09. 03:29
  3. Kezdődik Orbán Canossa-járása 2018. május 01. 15:12
  4. Pokolra kerül-e Kálmán Olga? 2016. szeptember 08. 20:48
  5. Az Orbán-Lévay örökség 2014. november 26. 10:58
  6. Sarka Kata meséi 2017. január 13. 14:19
  7. Már Orbánt is égeti Kiss László 2016. január 11. 16:32
  8. Bűzlik ez a kölni balhé 2016. január 06. 06:07
  9. Orbán, a kártékony 2018. március 16. 23:40
  10. Orbán félelembeszéde 2017. június 28. 12:49
  11. A halálba küldött hadsereg 2017. november 18. 07:00
  12. A Jakupcsek-ügy is Simicska-ügy 2015. december 24. 14:41
  13. Pávatánc idehaza is 2017. november 01. 01:07
  14. Katinka Urambátyámországban 2016. január 09. 02:02
  15. Kiss László nem érti Katinkát 2016. január 10. 02:32
  16. Orbán Viktor borzasztó magánya 2015. november 07. 13:57
  17. Orbán, Katinka, meg a NAV-elnök 2017. november 17. 02:19
  18. Bayer még mindig nem érti 2016. szeptember 10. 12:30

címkék < 10

öt legfrissebb

Orbán kontra Orbán

2018.05.13. 17:04 | Kabai Domokos Lajos | 65 komment

Címkék: migráció kormányzás Orbán Viktor Kövér László Rogán Antal Gulyás Gergely CEU Európai Néppárt Szíjjártó Péter Bíró Marcell

Mindenben ő akar dönteni itthon, de a nemzetközi ambíciói gátolhatják ebben.

orbanfaradt.jpg

Azt mondta Orbán Viktor a minap, hogy most már nem csak vezetni akarja a kormányt, hanem irányítani is. Sokat akar a szarka… – gondoltam. Aztán kiderült, hogy Kövér László, az Országgyűlés elnöke szintén kíváncsian várja, hogy a miniszterelnöki megnyilatkozásokban megjelenő, a kormányfői irányítói és vezetői szerepkör közötti különbségtétel mit jelent.

Május 4-én a miniszterelnök azt nyilatkozta erről a Kossuth Rádiónak: „most úgy számolok, hogy sokkal inkább lesz lehetőségem arra, hogy nagyon fontos, pontos konkrét feladatszabásokat adjak, és azoknak a végrehajtását pedig be tudjam hajtani. Orbán Viktor azt is jelezte a rádióinterjúban, hogy egy erős, közvetlenül hozzá rendelt központja lesz a kormányzatnak, amit kormányirodának neveznek. Akkori szavai szerint

„Itt történik majd meg a minisztériumok közigazgatási államtitkárainak a koordinálása, ide rendeltük a KEHI nevű intézményt, ami a kormányon belüli gazdálkodás pénzügyi ellenőrzését jelenti. Itt lesz majd egy egységes hírszerzési központ is, amely lehetővé teszi, hogy Magyarország ebben az erőteljes nemzetközi versenyben egy jobb információszerzési és hírszerzési tevékenységet tudjon felmutatni, ennek az egységnek a kiépítését is megkezdtem a megelőző napokban”.

Az azóta napvilágot látott információk szerint, ha jól értelmezem, az Orbán Viktor által közvetlenül felügyelt, Biró Marcell által államtitkárként vezetett Miniszterelnöki kormányiroda alá két szervezeti egység lesz rendelve.

1.) A Miniszterelnöki kabinetiroda Rogán Antal államtitkár vezetésével működteti majd a nemzetbiztonsági kabinetet, illetve a stratégiai és gazdasági kabinetet, hogy az adott területek felelőseinek részvételével rendszeres üléseken legyenek megtárgyalhatók az aktuális feladatok, köztük a propaganda kérdései.

2.) A Miniszterelnökség Gulyás Gergely államtitkár vezetésével, amelyhez az alábbi szervezeti egységek tartoznak majd:
– parlamenti államtitkárság,
– közigazgatásért felelős államtitkárság,
– a Budapestért és az agglomerációért felelős államtitkárság,
– a város- és településfejlesztési államtitkárság,
– két darab uniós államtitkárság.

Ennek kapcsán sokan, sokfélét mondtak már. Többen arra hívták fel a figyelmet, hogy a kormányzásban régen látott központosítás van kibontakozóban. Ha sokan azt gondolták eddig, hogy Orbán Viktor lényegében minden döntést maga hozott meg, akkor most meggyőződhetnek arról, van még helye a személyes beavatkozásnak. Néhányan azonban annak a reményüknek adtak hangot, hogy a magyar miniszterelnök végre maga akarja elhárítani azokat a zavarokat, amelyek például az oktatást és az egészségügyet jellemzik. Mondanom sem kell, a kormányzati tevékenység egészének szervezete, a minisztériumi struktúrát is beleértve, nem ezt látszik igazolni.

Kövér László házelnök szintén azt nyilatkozta az MTI-nek: „nem vár markáns változást a kormányzati stílusban, a miniszterelnöki szerepfelfogásban. Szerinte Orbán Viktor kivételes képességű személyiség, aki nem tud mást adni, mint önmagát”. Mit ne mondjak, a miniszterelnöki eskütétel utáni első lépések is azt jelzik: Orbán Viktor újból belevetette magát az európai ügyekbe. Már másnap, május 11-én, pénteken a Fidesz pártcsaládjához, az Európai Néppárthoz (EPP) tartozó Szlovén Demokrata Párt kampánygyűlésén figyelmeztette a jelenlévőket:

„Afrikából tízmilliók akarnak elindulni Európa felé, és amíg Európa nem védi meg magát, amíg meghívókat küldenek az indulni akaróknak, amíg ők kis esélyt is látnak, hogy bejuthatnak Európába, jönni is fognak, és ha nem figyelünk oda, elveszíthetjük az országainkat. (…) Európa megadta magát az illegális bevándorlásnak”

Talán érdemes megjegyezni, abban a szomszédos országban beszélt így a migráció veszélyéről, amelyre épp a magyar határon felhúzott kerítés miatt zúdultak rá fölös számban a menekültek, s az illegálisan bevándorolni akarók. De persze jól tudjuk, hogy a mi miniszterelnökünknek az ilyen ellentmondásos helyzetekben a szeme sem rebben. Viszont azt azért nem hiszem, hogy nem fordult meg a fejében: a mondataival egy kissé hülyét csinált a jó szomszédokból, ami talán okozott számára némi lelkiismeret furdalást.

Ám ezzel még nem értek véget a lelki terhek. Meg kellett küzdenie a német Manfred Weberrel, a szlovéniai pártgyűlésen szintén jelenlévő EPP-frakcióvezetővel is. Ő ugyan egyetértett azzal, hogy a jelenlegi legnagyobb európai probléma a migráció, és az EPP számára e tekintetben fontos feltétel, hogy a határokat meg kell védeni. Mi több Bulgáriát és Magyarországot olyan példaként említette, amelyek tettek is ezért. Sőt, azt mondta, hogy Orbán Viktornak ezért nem kritika, hanem támogatás jár Brüsszelből. Csakhogy ugyanez a Manfred Weber a holland De Volkskrantnak azt nyilatkozta:

A magyar miniszterelnök a tűzzel játszik, amikor a civil szervezeteket és a CEU-t támadja, hiszen többek között a tudomány szabadsága forog kockán. Az olyan alapvető értékeket, mint a jogállamiság, a joguralom, a szabad sajtó és a demokrácia, mindenkinek tiszteletben kell tartania. Ezek arról szólnak, hogy mi itt Európában hogyan gondolkodunk a társadalmi berendezkedésről. Ha a magyar kormányfő nem tartja be a szabályokat, nem lehet az Európai Néppárt tagja. Ez kristálytiszta: ha betartod a szabályokat, maradhatsz, de ha nem, távozol. A német politikus az interjúban megjegyezte: harcolnak az autokratikus tendenciák ellen, és ezek közé sorolta Orbán jobboldali nacionalizmusát is.

Orbán persze harcos alkat, amint maga is nem egyszer mondja, de azért csak nem lehet kellemes újból és újból ebbe a németbe botlani, akivel – a hírek szerint – egyre hangosabbak a beszélgetéseik. Weber úgymond nem szereti Orbánban, hogy a szavaival nekiront mindennek és mindenkinek, aztán szép csendben visszavonul. Nos, ilyen küzdelmek után, május 14-én, hétfőn már Lengyelországba vezet az útja. Egyúttal bejelentették, hogy a közeljövőben Izraelbe látogat. Aztán közben, és nyilván utána is, Brüsszel, Brüsszel, és megint csak Brüsszel, esetleg Strasbourg, meg a többi. És még valamikor szabadságra is kellene mennie.

Aztán ismét kezdődik minden elölről, mert ahogyan az eddigiekből sejthető, a túlpörgetett nemzetközi aktivitásról talán presztízsből nem fog lemondani. Vagy egészen más okokból, egyszerűen nem mondhat le. Mindenesetre akár személyes, akár más okból, de az Európai Parlamentben elkötelezte magát - esetleg kénytelen volt elkötelezni magát - arra, hogy bármely országnak kész tapasztalatait átadni. Ahogy a parlamenti választásra készülő szlovénoknak már át is adta. Többek között azt mondta a Fidesz-testvérpárt tagjainak: fontos döntések előtt állnak, és ezeket nem lehet, nem szabad „semmiből jött pártocskákra bízni”, és olyanokra sem, akikről tudjuk, hogy „Marx és Lenin köpönyegéből ugrottak elő”. Tekinthetjük ezt afféle főpróbának is a nehéz lengyelországi premier előtt...

Ebből a mentalitásból, vagy megbízásból pedig az következhet, hogy egyrészt a nemzetközi ismertséget és tekintélyt hozó és/vagy kényszerből tanúsított európai aktivitáshoz, másrészt a kevésbé látványos, sziszifuszi munkát feltételező hazai feladatokhoz kapcsolódó két orbáni célrendszer konfliktusba fog kerülni. Ha úgy tetszik, előbb-utóbb Orbán két énjének egymással kell megküzdenie. Attól tartok, hogy ebben a harcban a hazai ügyek húzzák a rövidebbet. Hiszen a nap neki is huszonnégy órából áll, s amikor majd választania kell – ha egyáltalán van választási lehetősége –, rákényszerül, hogy azt mondja: az itthoni feladatok ráérnek. Hát, csak jó legyen! Ha még egyáltalán jó lehet! És ha valaki azt gondolná, hogy ez így túlságosan rejtélyes, javaslom, olvassa át az Orbán Viktorral kapcsolatos múlt heti cikkeimet!#

CÍMKÉP: 2013-ban, a Borsonline ezzel a képpel illusztrálta a Fidesz akkori szóvivőjének, Hoppál Péternek azt az állítását, hogy a miniszterelnök napi három-négy órát alszik. Szíjjártó Péter, a kormányfő szóvivőjeként 2010-ben beszélt arról, hogy Orbán az akkori azerbajdzsáni látogatása során alig öt órát aludt, de egyébként otthon sem alszik sokkal többet, így, szerinte, szervezete már hozzászokott. Úgy legyen! Csak jó legyen!

karomkodnitilos142x142szovegesfekvoxxxx.JPG

A bejegyzés trackback címe:

http://bekialtas.blog.hu/api/trackback/id/tr8613915600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2 HAR MAD 2018.05.13. 17:48:02

Gyakran előadott érv Orbánnal szemben, hogy:
mást nyilatkozik itthon és mást Brüsszelben.

Na, de akkor mondjuk Weber holland sajtónyilatkozatát hogy kell értékelni? Nyugaton mindenki azt mondja: támogatjuk a bevándorlást- ja de csak a legálisat- ja de csak a munkerő miatt- osztán eddig csak analfabéta, képzetlen, radikálisokat sikerült behordani, milliószámra.

Amúgy a szlovén határról nem jöttek Magyaro felé migricek, így a szlovénoknak semmilyen ellenérzése nem lehet. Szerbia és Horvátország szintén védhette volna saját határait, de nekik fontosabb volt, hogy a csóringer lakosságuk (a rendőrséggel együtt) beálljon embercsempésznek sokezer €- ért cserébe.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.13. 22:40:38

@2 HAR MAD: Pisa teszt elégtelen.1.) Szöveget ismét elolvasni! 2.) Térképet elővenni! 3. Népvándorlás útvonalát berajzolni! 4.) szövegemet ismét elolvasni! #

Je ne suis pas troll 2018.05.13. 23:27:15

"Ha a magyar kormányfő nem tartja be a szabályokat, nem lehet az Európai Néppárt tagja. Ez kristálytiszta: ha betartod a szabályokat, maradhatsz, de ha nem, távozol."

Világos, egyértelmű üzenet.

Mivel jelenleg is az Eu Néppárt tagja a magyar kormányfő pártja, ez pontosan azt jelenti, hogy jelenleg is betartja a szabályokat.

Tehát se diktatúra, megy egyéb szamárságok nincsenek Mo-on, az Eu szabályai betartva.

Majd szóljon KDL, ha netán változna bármi is ezzel kapcsolatban.

Addig olvassa el újra Manfred Weber nyilatkozatát.
Menni fog.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.13. 23:51:25

@Je suis troll: Aha! És a szövegkörnyezettel mi lesz? És tekintsünk el attól is, hogy legalább két EU-n kívûli erőnek is érdeke lehet, hogy az EU legnagyobb pártszövetségén belül bomlasszon valaki! Mi lenne, ha más nézőpontot is mérlegelne a Nyomják Krahácsot!, hívekneknek szóló siránkozásán kívül?#

Je ne suis pas troll 2018.05.14. 08:42:11

@Kabai Domokos Lajos: Pisa teszt elégtelen. Szöveget ismét elolvasni!

Abban viszont abszolút igaza lehet, az Atlanti óceánon túli hatalomnak régóta gazdasági-politikai érdeke hogy az Eu ne erősödhessen meg jobban, hiszen a legerősebb versenytársa lenne.
A kapitalizmust meg a szabad és nyílt verseny viszi előre. Vagy nem?

"Mi lenne, ha más nézőpontot is mérlegelne a Nyomják Krahácsot!, hívekneknek szóló siránkozásán kívül?"

Ez most hogyan jön ide?
Vagy ez is a fixálódás következménye?

Próbálja meg Weber úr egyértelmű üzenetét: "Ha a magyar kormányfő nem tartja be a szabályokat, nem lehet az Európai Néppárt tagja." a maga valóságában értelmezni, W. úrnak már nagyon elege lehet a sok éve tartó halandzsából a konkrétan definiálhatatlan un 'európai értékek' meg az ő sértegetéséről, azt nem egy LIBE bizottság állapíthatja meg hanem az EUB jogerős ítéletével.
Már ha komolyan vesszük hogy az Eu jogállamként működik.
Tudja, ahol a jogilag vitás helyzetek jogi feloldására a Bíróság jogosult.

Orbán komolyan veszi, nem is tehetne másként.
OV elmegy sokszor a falig , de előtte megáll, vagy ha rosszul mérte fel a távolságot, beleütközik, és hátrább lép.
Volt már ilyen.

Az orbánellenes hívőknek szóló siránkozásain kívül megpróbálkozna végre azzal a 'távolságtartó tárgyilagosság' szimpatikus ötletével ?
Tudja, amikor az ember megpróbálja a 'másik oldal' helyzetébe képzelni magát, és esetleg érveket talál amellett is.
Menni fog.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 10:06:47

@Je suis troll: Sajnos, azok rögeszméjével, akik elemzési (kísérlet) helyett csak politikai oldalakban, vezetők iránti szimpátiák (rajongások), illetve unszimpátiák (utálatok) alapján képesek gondolkodni, nem tudok mit kezdeni. És még azt sem mondom, hogy próbáljon ezen felül emelkedni, mert nem vagyok biztos abban, hogy menni fog. De persze, a remény hal meg utoljára. Je ne suis pas un troll. #

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 10:46:50

A jó politikus diplomatikus, játszik a szavakkal, hintázik, mi ezzel a gond?

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 11:05:19

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nem emlékszem, hogy direktben arról írtam volna, hogy ez gond lenne. Csak leírtam egy helyzetet, s vázoltam, hogy szerintem mi következhet ebből. A következtetést már ön vonta le, ami eléggé beszédes. De ha már felhívta a figyelmemet rá: ezt a machiavellista módon cinikus álláspontot azért tartom én is gondnak, mert ennek a játéknak az életünk, a jövőnk a tétje. Helyettesítse csak be ezt a helyzetet a munkahelyi főnöke iránti elvárásaival, s talán érezni fogja, mire is utalok! #

Ballib vagyok rettegek 2018.05.14. 11:05:25

Szokásos marhaság és prekoncepció Orbán kapcsán.

A migránsokkal kapcsolatos tévesztésekre már mások is felhívták a figyelmet, amit a szerző heveny aroganciával ráz le magáról.

A kerítés azért kell hogy megállítsa a migránsokat. Ez a célja.
Akinek ez nem cél, hogy megálljanak, az nem épít. Ilyen egyszerű.
Zárójelben teszem hozzá, hogy Svájc, Ausztria, és Franciaország az Olasz határra hadsereggel próbálja a migrációt megállítani.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.14. 11:08:41

@Je suis troll:
Weber, mint frakcióvezető az elfogulatlanság látszata kedvéért mond olyat ami okán más frakciók őt hitelesebbnek tartják.

Pusztán ebből kiindulva, minden más mondatát és tettét ignorálva félrevezetni a közvéleményt nem szép dolog.

Vélhetően akik ezt beszopják azok fognak a legjobban csodálkozni, mikor kiderül, hogy meg fogják védeni a Fideszt mikor oda kerül a sor.

öreg38 2018.05.14. 11:21:44

a vezető elöl megy (vállalja a kockázatokat), az irányító a háttérből tez-vesz (vállalja más a kockázatot).

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 11:31:35

@Ballib vagyok rettegek: Hogy leráznám a migránskérdést? Beütöttem a Bekiáltás keresőjébe a migránsok kifejezést, és más cikkek mellett például ezt a három évvel ezelőttit dobta ki: bekialtas.blog.hu/2015/05/19/orban_magus_strasbourgban Ebből talán érthető lesz, hogy a lerázás és OV esztelen piedesztálra emelése között van más megközelítés is. Annyit nem ér a dolog, hogy most visszaolvassam minden olyan cikkemet, amiben ezt a kérdést érintettem, de határozottan emlékszem, hogy a menekültkérdéssel kapcsolatban az volt, s most is az, az elvi álláspontom: létező, súlyos problémáról van szó, amit önmagában egy ország nem oldhat meg. (Ráadásul többször arra is felhívtam a figyelmet, hogy menekültáradattal összekapcsolódó terrorizmus elleni küzdelem fontos, hanem a legfőbb színtere Dél-Oroszország, különös tekintettel a közép-ázsiai országokra, de erre itt Nyugaton nem figyelünk oda. Most még azt is hozzáteszem ehhez: a szíriai-iraki-iráni, afganisztáni térség destabilizálásával a Trump adminisztráció újabb menekültáradattal akarja elérni, hogy lehetetlen állapotok alakuljanak ki Moszkvában, amivel - más tényezőkkel együtt - a putyini-rendszer felbomlását akarja előidézni, hogy visszaszerezzék az amerikai cégek a jelcini időszakban már megszerzett befolyásukat.) Be kell látni, hogy ezekben a játszmákban OV nem a legmeghatározóbb figura. Ráadásul, mint 2015, a megadott cikk írása óta eltelt időszakban kiderült: Brüsszelben gyakran másként beszélt, mint idehaza. Részben erre utal az ebben az írásban idézett német politikus is. Ha javasolhatnék egy kissé finomabbra hangolt gondolkodást... Hasznos lesz! #

Je ne suis pas troll 2018.05.14. 11:35:38

@Kabai Domokos Lajos: aha, szóval nem tudhatjuk meg, ami orbánútálatnak tűnhet innét, az végülis mi, távolságtartó tárgyilagosság semmiképp.

De hogy lássunk egy valóban kritikus, valóban a tárgyilagosságra törekvő Eu biztos miképpen látja ezt a tűzzeljátszást:

"Magyarországon nincs rendszerszintű probléma a jogállamisággal

– nyilatkozta a Magyar Időknek Navracsics Tibor, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosa, fideszes politikus. Az Orbán-kormánnyal korábban több kérdésben kritikus politikus a lap kérdésére elmondta: a választások után felhívta telefonon Orbán Viktort, és gratulált neki a győzelemhez. „Abban maradtunk, hogy a kormányalakítás lezárultával, júniusban személyesen is találkozunk” – mesélte Navracsics.

...

Magyarország ellen is felvetődött a 7-es cikkely elindítása az EP-ben, de Navracsics szerint a bizottságban ez még nem téma. Arra a kérdésre, hogy ha mégis téma lesz, Navracsics milyen álláspontot képvisel majd, a politikus így felelt:

Minden hasonló esetben azt gondolom, hogy meg kell nézni a joganyagot, amelyet a tagállamok elfogadtak, amikor beléptek az unióba, és ha a mostani gyakorlatuk ütközik ezzel, akkor különböző lehetőségekkel élhet a bizottság, ilyen például a kötelezettségszegési eljárás. Korábban, amikor még miniszterként vitánk volt az Európai Bizottsággal, minden kérdést tudtunk kezelni a kötelezettségszegési eljárás keretében. Ez egy jó eszköz, amely minden uniós tagállam esetében működik.

Navracsics szerint nincs rendszerszintű probléma a jogállamisággal Magyarországon. Szerinte az egyelőre csak egy ötlet, hogy a jogállamiság érvényesüléséhez kötnék az uniós kifizetéseket. Ezzel kapcsolatban ezt nyilatkozta:

A vitában azt az álláspontot képviseltem, hogy a meghatározó feltételek között rögzítsük: a tagállamoknak végre kell hajtaniuk az Európai Bíróság döntéseit. Ez azért is fontos, mert a jogállamiság tekintetében legtöbbször emlegetett államok – Magyarország és Lengyelország – kitűnőre vizsgáznak ebből a szempontból. E két tagállam minden bírósági ítéletet végrehajt, miközben ismerünk több olyan uniós országot, amely szavakban a jogállamiság elhivatott védelmezője, az Európai Bíróság ítéleteinek végrehajtásában azonban hátul kullog."

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 11:56:11

@Kabai Domokos Lajos:

Hogyan lehetne másképp harcolni egy gátlástalan ellenség ellen?

Az EU elveszi munkánkat, a NATO pedig a vérünket. Mit kellene tenni? Nyílt csatát nem tudunk nyerni a túlerővel szemben.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 11:59:25

@Je suis troll: Hogy ki és mit ért utálaton, azon nem rugóznék. Itt, vagy másutt, nemrég már leírtam, hogy lehetséges, mást-mást értünk a kifejezés alatt. Ez olyannyira ismert jelenség, hogy még OV is utalt rá, talán épp a négy évvel ezelőtti beiktatási beszédében. Igaz, ő nem tette hozzá, hogy Konfuciusz beszélt először erről a problémáról. Azt pedig én fejtettem ki többször is, egyes médiumokat - a magukat akkoriban objektívnek beállító Klubrádiót, Euronews-t - bíráló cikkeimben, hogy a tárgyszerűségre csak törekedni lehet, de a véleményt teljesen kiiktatni lehetetlen, hiszen az már megjelenik a témaválasztásban, a szavak tömege közüli válogatásban, a mondatok szerkezetében, sorrendjében stb. Úgyhogy ez nyitott kapu.

Ami Navracsicsot illeti, az ő megnyilatkozása itt és most tényleg mérlegelendő ellenérv annak ellenére, hogy Navracsics, mint tudjuk, Orbán Viktor jóvoltából került oda, ahol van. Ehhez képest volt ugyan egy-két szokatlan megingása, s ezekhez viszonyítva most egészen furcsa ez a mostani hűségnyilatkozat, de nyilván megvan ennek is a maga, talán egzisztenciális oka. Mindenesetre nagy elviséget nem tételeznék fel erről az úrról sem.

Nem mellesleg, amikor írtam ezt a cikket, akkor még nem ismertem Navracsics nyilatkozatát, csak reggel hallottam róla. Ha ismerem, akkor lehet hogy fel is használtam volna. De hát egy cikkben nem is lehet benne a világnak a témával kapcsolatos összes aspektusa. Minden cikk egy újabb kísérlet arra, hogy pontosítsuk a tudásunkat a fókuszba került jelenségekről. Esetemben ez hatványozottan jelenik meg: a posztokkal tulajdonképpen csak a saját újságomat készítem el, elsősorban önmagam számára. Erre különösen nagy szükségem van azóta, mióta a Népszabadságot, illetve a Magyar Nemzetet kivéreztették. Ezekben a szerkesztőségekben még voltak olyan szerkesztők, újságírók, akik törekedtek arra, hogy természetesen értékrendjüknek megfelelően, de magyarországi szemszögből kövessék a napi eseményeket. Ezt semmilyen más médium nem képes pótolni azóta. Idő hiányában ennek a párbeszédnek részemről itt a vége. Elnézést!#

Je ne suis pas troll 2018.05.14. 12:55:27

@Kabai Domokos Lajos:
rendben, ne firtassunk annyit.
Igaza van, a tárgyilagosságra, tárgyszerűségre törekedni lehet csak, érdeklődve várom írásaiban.
A remény hal meg utoljára.

Mert erre megint van mondata, amit nem lehet szó nélkül hagyni:
"Ami Navracsicsot illeti,... nagy elviséget nem tételeznék fel erről az úrról sem. "
Most tényleg, Ön nem tud feltételezni ???
Elviséget?

A Szeretőnek, Gazdának, György Zsombornak , a természetes értékrendűeknek akkor hogyan?
De köszönet a polémiáért.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 13:06:14

@Je ne suis troll: Javaslom, üsse be a Google keresőbe ezt a kifejezést: "Navracsics pálfordulásai". És akkor talán érthetőbb lesz, amit az elviségéről mondtam. Mindezek után ő már eljátszotta azt, hogy feltételezzem tőle az elviséget. De ettől még mindenki más előtt szabad a pálya. A vélemény szabad - még! #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 13:33:58

@Ballib vagyok rettegek: Most fedeztem fel: a migránsügy - az ön állításával szemben - épp hogy ilyen bonyolult. Megjegyzem, fentebbi válaszom alapelemeit ebben az interjúban visszaigazolva látom - mandiner.hu/cikk/20180514_migracio_gallai_sandor_interju #

GIeccsertetű 2018.05.14. 13:48:05

Aztán kit érdekel ez a hatökör orbánc? Mindig is egy seggfej marad, ha 50 évig lesz mini elnök akkor is.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.14. 13:58:45

@Kabai Domokos Lajos:

A helyzetet csak és kizárólag az bonyolítja, hogy az EU jónéhány tagországa, a migrációt pártolja.
A védekezés ma még nem prioritás, csak néhány országban.
De ez a folyamat megfordulni látszik. 2019-es újraválasztott EP szerintem már masszívan bevándorlás ellenes lesz.
Ha pedig a védekezés lesz a prioritás, akkor a helyzet egyszerű lesz.

Visszaküldeni mindenkit kivétel nélkül oda, ahol átlépte az EU határát.
Nem alkudozni kell, nem fizetni, hogy megfogják őket, és pláne nem beengedni őket.
Hanem megállítani, visszaküldeni.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.14. 14:04:04

@Kabai Domokos Lajos: Navracsics soha nem fordított a nézetein, párjain meg pláne nem. Persze voltak akik a beszédeit kifordították, és félremagyarázták, épp mint most a Weber beszédet.

Weber és a néppárt ugyanúgy a Fidesz mellett van és marad, mint Navracsics.
És mivel politikusok beszédekben tesznek gesztusokat az ellenoldal fele is. De kategóriákkal több gesztus tesznek a szövetségeseik fele, így csak ebből azokból messzemenő következtetéseket levonni óriási hiba.

Netuddki. 2018.05.14. 14:04:57

Miért nincs még mindig az orbán veje előzetesben?
Mostanában nagyon kussolnak róla...

s 2018.05.14. 14:13:25

"a magyar miniszterelnök végre maga akarja elhárítani azokat a zavarokat, amelyek például az oktatást és az egészségügyet jellemzik"

Ezek a zavarok egyébként teljes mértékben azonosak azokkal a zavarokkal, amiket már az eeemmuuúúttnnyooooccééévben elháríthatott volna.

s 2018.05.14. 14:16:10

"orbán viktor kivételes képességű személyiség"

Egyetértünk. Kivételesen gyenge mentális képességű személyiség, aki nem lát tovább az orránál. Egy falusi disznópásztor.

s 2018.05.14. 14:33:56

"a miniszterelnök napi három-négy órát alszik"

Miért nem hagytok már ezzel békén? Ez a barom trump hülyesége, hogy ő csak keveset alszik, tehát ő okos, mert végig ébren van. Nézd már meg, mit csinált a kialvatlan hülye fejével! 7 órát kellene aludni. Nem az ébren töltött órák MENNYISÉGE számít, hanem a MINŐSÉGE. Ha kipihent az ember, akkor átláthatja a lényeges összefüggéseket és jó döntéseket hozhat. Azért a feltételes mód, mert ez csak szükséges de nem elegendő. A józan ész és a műveltség is kellene még. Ezen az alapon igazából mindegy, hogy orbán mennyit alszik.

s 2018.05.14. 14:50:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Az EU elveszi munkánkat"
Éppen hogy ő adja. Mit kezdenének az itteniek a kinti cégek nélkül? A magyar kkv-k versenyképességi szintje a tücsök f@sza alatt van. Szerintem Bulgáriában, ahova valósi vagy sincs semmi munka. Éltek a tengerpartból az eu. kereset ötödéből.

Tatai Katalin 2018.05.14. 15:14:15

a mániás depresszió és a skizofréniára adott gyógyszerek mellékhatása a nyálcsorgás, a szájnyalogatás, nem létező hangok hallása, s nem mellékesen az alvás szinte teljes hiánya, - napi 2-3 óra a többi felpörgetett módon müködik minden -amig megy a dolog

s 2018.05.14. 15:20:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ezek az országok (a volt szocialista kelet-közép-európai országok) sehol nem lennének ma az eu.-val való együttműködés nélkül. Ezzel nem azt állítom, hogy az eu. nem nyert ezen a bolton, de az tény, hogy ez egy kölcsönösen előnyös együttműködés. A másik forgatókönyv, hogy továbbra is maradt volna minden a használhatatlan, nem versenyképes kgst modell szerint. A szocializmus nem teljesen véletlenül omlott össze. A fő ok a gazdasági elégtelenség volt.

morph on deer 2018.05.14. 15:23:21

“Afrikából tízmilliók akarnak elindulni Európa felé”

Mert ő tudja, hogy “akarnak”.
Hiába na, orbán előtt nincs titok.
A jó hír viszont az, hogy azok a tízmilliók Európa felé “akarnak” elindulni, szóval sok okunk nincs az aggodalomra.:(

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.05.14. 15:35:56

@s:

Ez nem igaz. Jobb hekyzetben lennének mpst.

Ami történt: a vagyon odaajándékozása a nyugati rablótőkének Eredmény meg nem lett, azaz lett: negatív eredmény.

s 2018.05.14. 16:23:49

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Rendben. Akkor viszont miért nem voltak jobb helyzetben az eu. nélkül már eleve? Vagy pedig miért nem lábaltak ki a nyomorult helyzetükből - ha már abban voltak - maguktól? Esetleg miért adták magukat rablók kezére, ha amúgy sem volt semmijük? Számtalan kérdés, amire szerintem nem tudsz felelni, csak ideböfögöd az oktalan propagandát.

morph on deer 2018.05.14. 16:38:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
“Az EU elveszi munkánkat, a NATO pedig a vérünket. Mit kellene tenni?”

Hát először is menj be a napról valami árnyékos helyre, és borogasd a fejedet, hátha még nem annyira késő.
Nagyon nem tesz jót neked ez az időjárás...

morph on deer 2018.05.14. 16:50:44

@s:
“A szocializmus nem teljesen véletlenül omlott össze. A fő ok a gazdasági elégtelenség volt.”

De ezt már valami rettenetesen sikerült meghaladni mára, hála pártunk és kormányunk fáradhatatlan munkájának!
Bizony!
Ma már a teljes 0,8%-át mi adjuk az EU GDP-nek, ami nem semmi ám!

Csak majdnem az.

ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20180511-1

morph on deer 2018.05.14. 17:19:03

És amikor azt hinnéd, hogy már mindent láttál/hallottál, akkor előkerül egy újabb zseni, és azt mondja, hogy:

"A sertéspestis úgy kerülhetett be Heves megyébe, hogy egy migráns vagy vendégmunkás eldobott egy szendvicset, amit megtalált egy vaddisznó, amely így megbetegedett."

(Merthogy a Heves megyében megjelent “afrikai” sertéspestis az, ami most épp borzolja a kedélyeket.)

Szóval, ha nem értetted volna: egy nyilvánvalóan afrikai migráns Heves megyébe tévedve(!) eldob egy fertőzött sertéshúst is tartalmazó szendvicset, amelyet ezek szerint Afrikából hozott magával(!), és a szerencsétlenje pont ott jött rá, a hevesi lankákon, hogy mivel ő muszlim, így nem is eszik disznóhúst, hát inkább eldobja az afrikai disznóhúsos szendvicsét!

El bizony!
Erre pont jött egy vaddisznó, és nem megette?
De!
(Pedig mondták neki többen is, hogy “ne, Szilárd, ne tedd! De mindhiába..de ez mellékvágány.)

És ez az okos, intelligens, (föld)művelt fideszes személy az agrártárca jelenlegi várományosa!

Mondjuk beleillik a csapatba, nem az a gond, de az ég szerelmére, ... Maaaaaargit!

s 2018.05.14. 17:43:50

@morph on deer: orbán kínosan ügyel arra, hogy magánál jobb képességű ember ne kerüljön a kormányba. Nagy kihívás ez, de azért sikerül megfelelni neki valahogyan.

MIx 2018.05.14. 17:56:19

Ez egy tudathasadásos állapot.
Ami nem meglepő

MIx 2018.05.14. 18:02:02

Egy ismerősömet a Szentendre-Pomáz közötti mocsaras részen tanyázó Afrikából jött madarakat is megcsípő szúnyog megcsípett.
A fiatalemberért 3 hétig küzdöttek a bp-i kórházban, mert nem is sejtették először mi a baj, másrészt nem volt a gyakorlatukban ilyen eset.

Nem mondom, hogy elfogadom a miniszter kampány érvelését, csak furcsa dolgokat hozhat az élet.

katamara 2018.05.14. 18:20:35

@Je ne suis troll: Na ekkora marhaságot mint amit itt írtál nem tudok hova tenni. Méghogy ebben az országban demokrácia, jogállamiság van ? Szerintem Te kevered az országokat, mert ebben az országban egyre kevésbé burkolt diktatúra van.

MACISAJT 2018.05.14. 18:25:09

Csak hogy tisztázzuk. Mert már nagyon unom az egyes néppártiak hisztijét a soros maffiák okán...

A lengyel kormánypárt, a JOG és Igazságosság (PIS) pl. NEM tagja a Néppártnak.
Hanem tagja a Konzervatívok és Reformisták Szövetsége Európában c. szövetségnek .
hu.wikipedia.org/wiki/Konzervat%C3%ADvok_%C3%A9s_Reformist%C3%A1k_Sz%C3%B6vets%C3%A9ge_Eur%C3%B3p%C3%A1ban

Úgyhogy Weber tárgyalhat a "lengyelekkel", de max. a Tusk -féle ellenzékiekkel.

És a Néppárt addig-addig basztatja Orbánt, amíg az egy évvel az EP választások előtt átül ebbe a frakcióba, oszt baszhatja az asselborn jean & "liberális" kompániája.

Mert az is egy feljövőben levő társaság, pl:

Pártok

Egyszerű Emberek és Független Személyiségek – Szlovákia
Horvát Konzervatív Párt – Horvátország
Jog és Igazságosság – Lengyelország
Konzervatív Párt – Egyesült Királyság
Szabadság és Szolidaritás – Szlovákia
Direzione Italia – Olaszország
Finnek Pártja – Finnország
Függetlenségi Párt – Izland
Polgári Konzervatív Párt (Szlovákia) – Szlovákia
Polgári Demokrata Párt (Csehország) – Csehország
Igazság és Fejlődés Pártja – Törökország

Regionális partnerek

Kanada Konzervatív Pártja – Kanada
Republikánus Párt – Amerikai Egyesült Államok
Új-Zélandi Nemzeti Párt – Új-Zéland

MACISAJT 2018.05.14. 18:30:26

@morph on deer: "És amikor azt hinnéd, hogy már mindent láttál/hallottál, akkor előkerül egy újabb zseni, és azt mondja, hogy:

"A sertéspestis úgy kerülhetett be Heves megyébe, hogy egy migráns vagy vendégmunkás eldobott egy szendvicset, amit megtalált egy vaddisznó, amely így megbetegedett.""

Akár még így is történhetett, nem látom ennek a verziónak a kizáró okát...

Azon viszont kevésbé látom/láttam az agyonvert ballibákat merengeni, hogy miként fordulhat elő hogy pusztán csak annak hírére hogy egy-két vaddisznó sertéspestises lett Magyarországon, egy csomó "demokrata" ország azonnal kitiltja a magyar sértésexportot, ezzel sok milliárdos károkat okozva magyar gazdáknak és a magyar mezőgazdaságnak.
De migráncsok isten tudja honnan, miféle betegségekkel etc. nyakló nélkül milliószámra jöhetnek, ugye.

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 21:01:57

@morph on deer: Ez volt minden idők legkacagtatóbb hozzászólása. Az ilyen embernek glosszákat kellene írnia. De komolyan! #

Kabai Domokos Lajos · www.bekialtas.blogspot.hu 2018.05.14. 21:03:52

@MACISAJT: Jogos az 1 pont! Ma is tanultam valamit. Például azt, hogy amikor azt hiszem, hogy már mindent ellenőriztem, még akkor is kiderül, hogy valamiben azért sikerült átejtenie valamelyik forrásomnak. Köszönöm! #

morph on deer 2018.05.14. 21:34:20

@MACISAJT:
“Akár még így is történhetett, nem látom ennek a verziónak a kizáró okát...”

Szerinted mennyi ideig kell utaznia egy szendvicsnek Afrikából Heves megyéig?

Miért lenne valakinél - aki nem eszik sertést - szendvics disznóhússal, amit aztán hetekkel, esetleg hónapokkal az elkészülte után olyan helyen dob el, ahol Szilárd, a vaddisznó felzabálhatja?

Hát, ha te nem látod ennek a kizáró okát, akkor sürgősen fordulj szemorvoshoz, látszerészhez, stb.

Ennél messze jobb lett volna a benyomás a leendő miniszterről, ha a dolog gazdasági vonatkozásainál marad, és nem próbálja mindenáron fideszesként is felhívni magára a figyelmet. Szerintem.

Úgy tudom, az oroszok is beálltak a sorba, már ami a sertés exportját illeti, mondhatnám: nocsak! Csak nem viszonozzák a kedvességet?

Az meg már végképp mindennek a teteje, hogy neked már azzal a pár millió aidses meg sertéspestises migránssal is bajod van, akik a hevesi erdőségeket fosztogatja! Hát micsoda dolog ez?

Arról már nem is beszélve, hogy (Első, avagy a Véreskezű) Semjén tiszteletes ilyenkor bezzeg csak csücsül a babérjain, ahelyett, hogy éjjel-nappal vaddisznó- (sajnálom, Szilárd!) és migránslesen ülne!
(Tudod: nóplíz!)

Most még az sem lenne gond, ha időnként a Rogán Cili átrepülne felette a sudár tekintetű férjével és horogra akasztanának néhány vadkant!

Olyan cuki lenne, ahogy ott himbálja, csak himbálja a Rogánék helikoptere a Semjén vadkanjait...!
NERekciója támadna tőle még bármelyik onkológusnak is ha meglátná, bizisten, úgy rágerjedne, mint a vaddisznó a szendvicsre, semmi kétség!

morph on deer 2018.05.14. 21:39:02

@MIx:
“csak furcsa dolgokat hozhat az élet.”

Ebben teljesen igazad van, itt nincs vita.
A magam részéről egy szúnyogcsípést még mindig reálisabbnak tartok, mint ezt a szendvicses baromságot. Ez nagyon vad(disznó)ul sikerült.

Több cseszlovák filmvígjátékot! 2018.05.15. 00:00:57

Politikai lavírozás, semmi több amit a Néppárt meg konkrétan Weber csinálnak. Ők is politikusok, és egy politikuson számonkérni a meggyőződést naív hiten alapul. Hát még egy kampánytanácsadónál beszélni meggyőződésről

Egyre többen próbálnak választást nyerni Orbán kampánytémáit beemelve. Kurznak például nagyon jól bejött, ezért még többen másolják, mint most pl. Szlovéniában. Mindenki Orbán sikkerreceptjére áhítozik, miközben persze félnak is hogy a sajtó rájuk ront, ezért hol hideget hol meleget fújnak

Hajdú Peter 2018.05.15. 07:10:21

"amelyre épp a magyar határon felhúzott kerítés miatt zúdultak rá fölös számban a menekültek, s az illegálisan bevándorolni akarók."

Aha, tehat ha raccsal, meg riasztoval vedem a hazamat, es a betorok inkabb a szomszedhoz tornek be, akkor en vagyok a hibas a betoresert.
Es csak akkor lettem volna tiszteseges, ha nyitott ajtokkal varom a betoroket, es hagyom hogy kiraboljanak, megkimelve igy a szomszedokat.
Majd a kutyat is beidomitom, hogy ugatas helyett, elozekenyen vezesse korbe, a betorot, ha netan nem volnek otthon.

GIeccsertetű 2018.05.15. 07:38:25

@Je ne suis troll: Orbánccal akkor lesznek gondok, ha valami rendkívüli történik. Addig nem. Jelenleg szárnyal a világgazdaság, ömlik a pénz mindenhol. Hamarosan ennek vége, és ha valami olyan történik, ami megrengeti ezt a látszólagos nyugalmat a falba ütközve kitöri a nyakát. Orbánc sajnos egy beszari alak. Ezt láthattuk a tv vitáján, amikor felmosták vele a padlót, vagy amikor egy újságíró valós dolgokról kérdezi, menekül. De láthattuk tüntetések alatt, ahogy menekül a tüntetők elől, a kritikusaival szóbaxse áll. Már nem is mer olyan közegbe menni, ahol kritikát gyakorolnak rá. Egyszerűen pszichológiailag alkalmatlan ezek kezelésére.

GIeccsertetű 2018.05.15. 07:48:15

@GIeccsertetű: A menekültkérdés nem volt váratlan, nem volt rendkívüli, és nem jelentős tényező. Fel lehetett volna rá készülni 2015-ben is, de orbánc nem tette, így elárasztott minket többszázezer háborús menekült. Ha megszűnik a konfliktushelyzet, végetér a háború(egy háború sem tartott örökké) , menekült sem lesz annyi. A jelenlegi, nagy világválság utáni helyzetben kinőttek a neofasiszta erők, akik erőt akarnak demonstrálni(orbánc, erdogan, putyin, trump, netanjahu). Ezeket a látszólag magukat erősnek mutató neofasiszta személyeket csak erőszakkal lehet majd eltávolítani, ahogy száz évvel ezelőtt is, erre készüljön fel lelkileg mindenki. A világ demokratikusabb erőinek össze kell fogniuk ezen neofasiszták ellen, ha kell erő alkalmazásával.

Lehetnék én is 2018.05.15. 09:02:01

A Weber úr által mondottak is mintha a kettős énről beszélnének. És nam csak az Orbán Viktor kettős énjéről, hanem a sajátjáról is, ld. Szlovéniában a és Hollandiában mondottak.

nemecsekerno_007 2018.05.15. 09:16:43

@morph on deer: Orbán hozzáfér titkosszolgálati jelentésekhez, de a publikus verziókban is inkább 100 milliók vannak. Ez nem most kezdődött hanem évtizedek óta tart. Már ez az álprobléma :)

nu pagagyí 2018.05.15. 09:21:23

Engem baromira nem érdekel Orbán egyik énje sem. Egy nyomorult pszichopata. El kell zavarni, ha egy normális országban szeretnénk élni.

Ballib vagyok rettegek 2018.05.15. 09:51:36

@morph on deer:

Már boccs, de azt ugye leszögezhetjük, hogy az afrikai sertéspestis Afrikából jött be.

Namármost Afrikából behozhatták az oda látogató magyar turisták, akik érintkeztek sertéssel, akik lehetnek vagy max 10-en, vagy az Afrikán és Európán keresztül gyalogló migránsok, akik lehetnek úgy 1 millióan évente.

GIeccsertetű 2018.05.15. 10:05:38

@nu pagagyí: Sajnos ez csak erőszakkal fog menni. A fasisztákat általában csak erő alkalmazásával lehet lehet legyűrni, demokratikus eszközökkel nem. Én is szeretném békés eszközökkel rendezni a sorsát, de hazug, csalókkal máshogy nem lehet bánni. Weber is hiába nyalogatja a seggét, ahogy láttuk hitler és mussolini esetében is, az orbáncféle csaló hazudozók csak az erőből értenek. Máshogy nem is lehet velük bánni. Ahogy az apja tette, úgy kell nyakonbaszni egy párszor, hogy észhez térjen. Ezt ő maga mondta egy interjúban:
youtu.be/GDZJUIwGogY

GIeccsertetű 2018.05.15. 10:16:58

@GIeccsertetű: Vagy ebben az interjúban is látszik, hogy ez az ember majd befosik amikor magyaráz, gesztikulál a kezeivel. Olyan gyorsan hadarva beszél, mint aki megőrült. A megfontoltságnak, kiegyensúlyozottságnak nyomát sem látni, és ez azóta sem változott.:
youtu.be/a2cdczFqJ_8

citrix 2018.05.15. 11:09:21

A Kedves Vezető országa, ezt akarja a nép. Volt 40 évig szocializmus, úgy látszik bevált a pártállami rendszer.

Je ne suis pas troll 2018.05.15. 16:24:57

@Kabai Domokos Lajos:
"Javaslom, üsse be a Google keresőbe ezt a kifejezést: "Navracsics pálfordulásai". És akkor talán érthetőbb lesz, amit az elviségéről mondtam. "

Beütöttem.
Semmi érdemleges, semmi tényszerű semmiféle 'pálfordulásról' Navracsics esetében.
Atvs, zoomos, népszavás vélemények persze vannak, de ezek talán még Önnek sewm bírnak relevanciával.

Szerintem Navracsics tényleg azon politikusok közé tartozik, akikre inkább jellemző az elvi következetesség.

Segítene abban, hogy konkrétan mire is gondolt N. un. pálfordulásán?

Persze csak ha ez is van annyira fontos, mint az aktuális nickem nyelvhelyesség szempontjából.

Jakab.gipsz 2018.05.15. 19:49:07

"Mindenben ő akar dönteni itthon, de a nemzetközi ambíciói gátolhatják ebben."

Helyes az észrevételed Lajos !

Csakhogy !

Orbán Viktor Miniszterelnök úr, egyszerűen mondva nincs felkészítve, a nemzetközi globalizmus elleni, a tudomány-filozófia hatáskörébe tartozó filozófiai-teológiai háború megvívására, de még a megértésére sem, a többiekkel "főnökökkel" egyetemben.
Mindazonáltal, hogy e tudomány-filozófiai "háborúk megvívása" kívül esik a kormányok hatáskörén, nem az Ő dolguk, ámde a tudomány-filozófiai problémák lényegének megértése igen, az, az Ő dolguk is és a polgárok a "nép" dolga is.

Azért mert ez a háború, a jövőnkről szól, és mint ilyen az idő, természetéről, hova tartozásával van összefüggésben. Tehát csak a matematika segíthet rajtunk.

@GIeccsertetű: Mint ahogyan a kommunisták is, csak az erőből értettek, ezt kifelejtetted, a gyűlölködő véleményed közlésekor. Aztán egyszer csak eltűntek mintha soha sem léteztek volna, nem furcsa ?