1044. BEKIÁLTÁS: Árnyékminiszterek árnyékban

A fotó is igénytelen, ráadásul a DK naptára azt jelezte, hogy „Ezen a napon nincs esemény”.

dkarnyekkormany2022-09-19.jpg

Bizonyára, én kerestem rossz helyen, de nem tudtam kideríteni a Demokratikus Koalíció (DK) szeptember 19-én alakult árnyékkormányának tagjairól készült, az Indexen megjelent csoportkép forrását. Ezzel is van némi gond, de engem azért érdekelt volna a dolog, mert

a szélre került személyek árnyékba kerültek; a kívülálló számára gyakorlatilag azonosíthatatlanok a fotó alapján, s ez a trehányság szakmai kérdéseket hívott elő bennem.

Feltehetően, maga a párt készíttette el, s adta közre a műtermi fényképet, mert a Dobrev Klára árnyékkormányát bejelentő sajtótájékoztatóra aligha verbuválhatták össze a szereplők mindegyikét. De még ha sikerült is volna ez a mutatvány, a fotó sajátosságai – a zászlók sorrendje, elhelyezésük módja, a háttér hangulatvilágítása, a második sor emelvényre állítása, a képen lévő három hölgynek a férfiakétól és egymásétól is elütő ruházata – előzetesen tervezett felvételről árulkodnak.

Bár esetlenségeket ezekkel kapcsolatban is fel tudnék vetni, a személyek megvilágítása az, ami igazán elképesztett. Az egy farmerest és nyakkendő nélkülit kivéve, a sötét öltönyös férfiak karéjában, középen világos nadrágkosztümben álló kormányfőjelölt, Dobrev Klára eleve vonzza a tekintetet. Hozzá – a bizonyára elsőre zseniálisnak gondolt koncepció szerint – ott a legerősebb a megvilágítás is. A fény a szélek felé haladva egyre csökken, a második sorra eső fényerő szintén kisebb, mint az, ami az elől állókra esik. Nem vagyok biztos benne, hogy ennek jó-e az üzenete, de ez legyen a párt gondja. Azt azonban minősíteni sem akarom, hogy a  kép legszélén álló, leendő miniszterek, kormánytagok kifejezetten árnyékban állnak.

Egy biztos, ezt a fotót nem adtam volna ki a kezemből, amikor hasonló feladatokat oldottam meg.

De hogy ne a levegőbe beszéljek, ki akartam deríteni: nem külső manipuláció van-e a dolog mögött. Először megnéztem a DK Facebook-oldalát. Szeptember 19-én 14:30-kor ott nem találtam ilyen felvételt. Aztán a honlapon sem. Itt azonban egy további meglepetés ért: a párt esemény-naptárában az jelent meg a hétfőnél: „Ezen a napon nincs esemény”. Ha nincs, hát nincs – gondoltam. De akkor mi volt a hétfői bejelentés a Dobrev árnyékkormány megalakításáról? Vagy ezt nem tartották annyira fontosnak, hogy kiléptessék az árnyékból a naptárukban, miként a miniszterjelöltjeik egy részével is tették a csoportképen? Mindenesetre, mintha lennének gondok a DK-kommunikáció részleteivel. De sebaj, ha a kormányzás menni fog! Menni fog?#

CÍMKÉP: A sötét öltönyös férfiak karéjában, középen világos nadrágkosztümben álló kormányfőjelölt, Dobrev Klára eleve vonzza a tekintetet. Viszont mi a helyzet a szélekkel, hogy nem mondjam: a részletekkel? (Fotó forrása: Index)